• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


معرفی 21 مورد از بهترین هتل های شناور در سراسر جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۲/۲۴   تعداد بازدید : 7355   گروه مطلب : ترین ها


معرفی 21 مورد از بهترین هتل های شناور در سراسر جهان

ایده ساخت هتل های شناور روی آب با الهام از کاخ های شگفت انگیز روی آب و خانه های شناور طراحی شده اند. در این مقاله برخی از برترین هتل های شناور دنیا در مقاصدی نظیر لندن، پاریس، تایلند و مالدیو معرفی می شوند.


1. دِ مانتا ریزورت، تانزانیا (The Manta Resort, Tanzania)
هتل دِ مانتا ریزورت مانند دریچه ای از آب های زمردی اقیانوس هند سربرافراشته و در فاصله ای نه چندان دور تا سواحل ماسه های سفید آرمیده است. می توان از اتاق های زیرآبی این هتل به عنوان انتخابی منتخب برای گریزی به یادماندنی و آرامش بخش نام برد. بنای هتل با الهام از سبک سوئدی و به صورت سه طبقه طراحی شده و یک لانج و حمام هم سطح آب را در دل خود جای داده. یک عرشه مخصوص حمام آفتاب بر روی پشت بام آن به چشم می خورد و از همه جذاب تر اتاق خواب های زیرآبی اش می باشد، اتاق خواب هایی که اقامت در آنها فرصت طلایی تماشای زندگی آبزیان دریایی را از طریق پنجره هایشان برایتان فراهم می آورد.

دِ مانتا ریزورت، تانزانیا (The Manta Resort, Tanzania)


2. تاج لیک پلس، اودی پور، هندوستان (Taj Lake Palace, Udaipur,India)
می توان از این هتل به عنوان یکی از شناخته ترین هتل های شناور دنیا نام برد، هتلی باشکوه که در اودی پور در ایالت راجستان قرار گرفته است. معمولا از اودی پور به عنوان ونیز شرق یاد می شود. این هتل در موقعیتی خیره کننده همانند قصری سفید از آب های درخشان دریاچه پیچولا سربرافراشته و چشم اندازی بی بدیل را به محوطه اطراف ارائه می دهد. طرفداران جیمز باند قطعا این هتل را به عنوان خانه شناور شخصیت افتخاری در فیلم اختاپوسی که در سال 1983 اکران شد، به یاد می آورند.

تاج لِیک پَلِس، اودی پور، هندوستان (Taj Lake Palace, Udaipur,India)


3. آف پاریس سِن، فرانسه (Off Paris Seine, France)
گروه خلاق و مبتکر هتل های اِلِگانسیا (Elegancia) این بار موفق به طراحی و ساخت پیله ای شناور در وسط آب شده اند، هتلی شناور که می توان از آن به عنوان مقصدی فوق العاده برای گریز از شلوغی های شهر نام برد. اقامت در این هتل خاطره ای فراموش نشدنی و شبیه به ماندن در قایقی شیک در رودخانه سن فرانسه را برایتان به ارمغان می آورد. طراحان اتاق های آن با پیشروی از سبک لوکوربوزیه (Le Corbusier) معمار، طراح و شهرساز معروف سوئیسی به صورت بسیار هوشمندانه ای از فضا استفاده نموده اند و طراحی آن را به بهترین شکل ممکن انجام داده اند. برای این هتل یک لانج بار فوق العاده همراه با استخر در نظر گرفته شده، جاییکه فرصت طلایی بودن و تمدد انرژی در یکی از دوست داشتنی ترین مقاصد با فضایی متفاوت را برایتان فراهم می آورد.

3. آف پاریس سِن، فرانسه (Off Paris Seine, France)


4. دِ گود هتل، لندن (The Good Hotel, London)
پس از تجربه یک سفر طولانی در کرانه های دریای شمال، گود هتل از آمستردام به لندن نقل مکان نمود و در سپتامبر سال 2016 درب های خود را در این شهر رویایی گشود. این هتل تازه شناور تازه تاسیس با هدف ایجاد فرصت های شغلی برای افرادی که سال های طولانی با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند، طراحی شد. این هتل در برترین نقطه رویال داکس (Royal Docks) منطقه نیوهام لندن قرار گرفته و با 144 اتاق به عنوان یک پروژه اجتماعی در شمال آمستردام آغاز به فعالیت نمود. ایده ساخت آن توسط کارآفرین هلندی مارتین دِرزن (Marten Dresen) با هدف آموزش و استخدام افرادی که برای مدتی طولانی بیکار بوده اند، ارائه گردید. با این افراد قراردادهایی با مدت زمان حداقل 10 ماهه تنظیم شد. به بیانی دیگر کم رنگ ترین هدف مسئولی پروژه ایجاد یک فرصت شغلی 10 ماهه و کمک کردن به این افراد در یافتن شغلی مناسب از طریق دیگر شرکای هتلدار می باشد.

4. دِ گود هتل، لندن (The Good Hotel, London)


5. سان بورن، لندن (Sunborn- London)
این هتل شناور در یک قایق بادبانی 128 متری که در عرشه هایی نزدیک به اسکله های دی ال آر (DLR) و اِکسل (ExCel) لنگر انداخته اند، مستقر شده و تنها 15 دقیقه با تاکسی تا فرودگاه شهر لندن فاصله دارد. در این قایق بادبانی بدون موتور سمفونی و تعادل فوق العاده ای از رنگ های سفید و زغالی به چشم می خورد، دماغه آن بسیار کشیده و شبیه به یک پیکان می باشد که در پشت خروجی مدیریت به صورت متروکه قرار گرفته است. طراحی داخلی آن نیز به کمک پنل های کرمی، بلوط فنلاندی، رنگ آمیزی سایه روشن، الگوهای شیشه ای و برنجی، آینه هایی زیبا و راه پله های پر پیچ و تاپ استفاده شده. طراحی چندان متفاوت که باعث شده در نگاه اول این کشتی بسیار باشکوه و تجملاتی به نظر آید. به طور عمده این کشتی بسیار فوق العاده و خاص نیست اما ارزش دیدن و ماندن را دارد. 

5. سان بورن، لندن (Sunborn- London)


6. خانه شناور رودخانه کوآی، تایلند (The Float House River Kwai Resort, Thailand)
طراحی این هتل با در نظر گرفتن اصول حفاظت از محیط زیست به کمک چوب ساج و بامبو صورت گرفته، هتلی زیبا که در میان آب های رودخانه کوآی در غرب تایلند نشسته و دارای دوازده ویلای مسقف همراه با یک اتاق مشترک جادار، تراسی اختصاصی و عرشه مخصوص حمام آفتاب می باشد. میهمانان این هتل می توانند از انجام فعالیت هایی نظیر فیل سواری، قایقرانی، دوچرخه سواری در کوهستان و بازدید از زیبایی آبشارها و غارهای اطراف آن لذت ببرند.

6. خانه شناور رودخانه کوآی، تایلند


7. جیلی لَنکانفوشی، مالدیو (Gili Lankanfushi, Maldives)
می توان از این هتل به عنوان اولین اقامتگاه شناور در مالدیو نام برد، اقامتگاهی با 44 ویلای زیبا و غوطه ور در آب که تمام آنها به کمک چوب و پارچه های سنتی ساخته شده اند و دارای عرشه های روی آب و روی پشت بام می باشند. میهمانان این هتل می توانند از انجام فعالیت های آبی مهیجی نظیر غواصی، غواصی با لوله تنفسی و شنا و بازی با دلفین ها لذت ببرند.

7. جیلی لَنکانفوشی، مالدیو (Gili Lankanfushi, Maldives)


8. آمِستل باتِل، هلند (Amstel Botel, The Netherlands)
این هتل بر روی اسکله ای واقع در مرکز شهر شناور می باشد، هتلی زیبا با 175 اتاق که تعدادی از آنها در داخل آب و تعدادی دیگر در خشکی قرار گرفته اند و تمام آنها به کارخانه کشتی سازی ان دی اس ام (NDSM) مشرف هستند.

8. آمِستل باتِل، هلند (Amstel Botel, The Netherlands)


9. قایق های جنگلی رودخانه کوآی، تایلند (River Kwai Jungle Rafts, Thailand)
این هتل در بهشتی گرمسیری مابین جنگل ها و رشته کوه هایی در کانچانابوری (Kanchanaburi) قرار گرفته، هتلی زیبا که هیچ گونه جریان الکتریکی در آن یافت نمی شود و روشنایی آن با فانوس تامین می شود. تمام این اتاق ها مجهز به عرشه روباز و تخت های مخصوص استراحت می باشد.

9. قایق های جنگلی رودخانه کوآی، تایلند


10. کونراد رانگالی، جزیره مالدیو (Conrad Rangali Island Maldives)
این اقامتگاه لوکس در دو جزیره اختصاصی در سواحل شنی سفید فوق العاده ای به طول مایل ها آرمیده و دارای اولین رستوران شیشه ای زیرآبی می باشد.

10. کونراد رانگالی، جزیره مالدیو (Conrad Rangali Island Maldives)


11. کلبه آبی پونتا کاراکول، پاناما (Punta Caracol Acqua Lodge, Panama)
این کلبه آبی در میان آب های درخشان مجمع الجزایر بوکاز دل تورو (Bocas del Toro) آرمیده و از چوب، بامبو دیگر ترکیبات طبیعی ساخته شده است. انرژی برق اتاق های آن از طریق پنل های خورشیدی تامین می شود. با انتخاب این هتل میهمانان می توانند از انجام فعالیت های دیگری نظیر کشف و کاوش در زیبایی های عجیب ساحل، جنگل ها و روستاهای بومی مجمع الجزایر لذت ببرند.

11. کلبه آبی پونتا کاراکول، پاناما (Punta Caracol Acqua Lodge, Panama)


 آشنایی با هتل شناور جدید در پاریس، متفاوت با هر آنچه که تا به حال دیده ایم



12. سالت اَند سیل، سوئد (Salt & Sill, Sweden)
این هتل در کلادس هولمِن (Kladeshholmen) در شمال گوتنبرگ در سواحل غربی سوئد قرار گرفته و اولین هتل شناور کشور به شمار می رود. این هتل شناور شش خانه دو طبقه را در دل خود جای داده، طراحی داخلی اتاق های آن با الهام از سبک مدرن اسکاندیناوی انجام شده و به کمک مبلمانی بسیار ساده تجهیز گردیده. این هتل در کنار قایق سونا و رستوران بوت هاوس لانجش لنگر انداخته است.

12. سالت اَند سیل، سوئد (Salt & Sill, Sweden)


13. دِ دریم بوتال، استرالیا (Dream Boatel, Australia)
می توان از دریم بوتال به عنوان یک خانه قایقی باشکوه نام برد که پایه هایش در اسکله مانوم (Mannum) در جنوب استرالیا مستقر گردیده. این هتل دارای 5 سوئیت مجهز به پنجره های تمام قدی و یک میان تالار دو طبقه شیشه ای با ارائه چشم اندازی خیره کننده به رودخانه می باشد. 

13. دِ دریم بوتال، استرالیا (Dream Boatel, Australia)


14. هتل سی پی اِچ لیوینگ، دانمارک (Hotel CPH Living, Denmark)
این بوتیک هتل زیبا در بندری واقع در مرکز شهر کپنهانگ شناور شده. تمام اتاق های آن با الهام از سبک زندگی دریایی به کمک فولاد و چوب های گرانبها طراحی شده اند و چشم اندازی خیره کننده و بسیار جذابی را به شهر و رودخانه ارائه می دهند.

14. هتل سی پی اِچ لیوینگ، دانمارک (Hotel CPH Living, Denmark)


15. دِ دلتا کوئین، ایالت متحده (The Delta Queen, United States)
این قایق تاریخی بر آب های پرتلالوء رودخانه تنسی (Tennessee River) در شهر چاتانوگا (Chattanooga) لنگر انداخته و اولین سفر دریایی خود را در سال 1497 در کانال پاناما (Panama Cana) آغاز نمود. می توان از این قایق به عنوان تنها قایق القایی به سالن ملی مشاهیر دریایی که هنوز هم خدمت رسانی می کند، نام برد. اتاق های هتل در امتداد سه عرشه متفاوت گسترانیده شده اند و به اتاق های لوکس کپتِینز کوآرتِرز (Captain's Quarters) و کابین های تخت خواب دار بالای عرشه تقسیم می شود. از معروف ترین جاذبه های مجاور این قایق می توان به آکواریوم تنسی اشاره کرد، آکواریومی که از طریق بلندترین پل پیاده روی جهان که در امتداد رود تنسی کشیده شده، قابل دسترسی است.

15. دِ دلتا کوئین، ایالت متحده (The Delta Queen, United States)


16. کلبه کینگ پَسِفیک - کانادا (King Pacific Lodge, Canada)
این کلبه آرام در سواحل شمالی بریتیش کلمبیا در قلب جنگل های حفاظت شده گریت بیر (Great Bear Rainforest) قرار گرفته، اقامتگاهی فوق العاده که با جنگل هایی سرسبز، آب های درخشان دریاچه ها و سواحلی زیبا احاطه شده و با 17 اتاق و سوئیت بسیار جذاب مشرف به آب های زمردی اقیانوس ترسیم گر یکی از زیباترین خاطرات زندگیتان خواهد بود.

16. کلبه کینگ پَسِفیک - کانادا (King Pacific Lodge, Canada)


17. دراگون این فلوتینگ ریزورت، مالزی (Dragon Inn Floating Resort, Malaysia)
این هتل شناور در دهکده ماهیگیری سِمپورنا (Semporna) بر روی سواحل غربی بورنئو (Borneo) قرار گرفته، اقامتگاهی دریایی با حال و هوای روستایی که دارای اتاق هایی زیبا با سقف های ساحلی و دیوارهای بامبوست. اتاق هایی که بر قسمت کم عمق دریا مستقر شده اند.

17. دراگون این فلوتینگ ریزورت، مالزی (Dragon Inn Floating Resort, Malaysia)


18. فورتیونا بوت، بوداپست، مجارستان (Fortuna Boat, Budapest, Hungary)
این هتل قایقی بر روی رود دانوب درست روبه روی پارک سنت استفان (Szent István) و در فاصله چند صد متری تا شمال ساختمان معروف پارلمان بوداپست شناور شده است.

18. فورتیونا بوت، بوداپِست، مجارستان (Fortuna Boat, Budapest, Hungary)


19. اوزبرت، منطقه هکنی، لندن (Osbert, Hackney, London)
این هتل شناور جذاب بر روی هاگرستون ریوییِرا (Haggerston Riviera) در شرق لندن لنگر انداخته، پناهگاهی دنج که با خز مصنوعی پوشانده شده و به کمک مبلمان دهه پنجاه، اجاق گاز و صفحه گرامافون با کلکسیون وینیل (vinyl) مزین گردیده. همچنین یک پرژکتور فیلم همراه با مجموعه ای از دی وی دی ها امکان تماشای فیلم در فضایی کاملا اختصاصی و شبیه به سینماهای خصوصی را برای میهمانان فراهم می آورد. لذت های ماندن در این هتل با استراحت و تمدد انرژی در تخت خواب های کینگ (دو نفره بزرگ) بسیار راحت آن تکمیل می شوند.

19. اوزبرت، منطقه هکنی، لندن (Osbert, Hackney, London)


20. برتز بارجِز، منطقه هکنی، لندن (Bert's Barges, Hackney, London)
در فاصله حدودا سه کیلومتری از شرق در امتداد کانال ریجنت (Regent's Canal) از جاییکه هتل شناور اوزبرت لنگر انداخته، گزینه خاصی دیگر برای تجربه گریزهای به یادماندنی و تجربه آرامشی دلفریب در این گوشه از لندن یافت می شود. فضای داخلی آن با مبلمان سلیک اَند اسکندی شیک (slick and Scandi-chic) مزین گردیده، دیوارهای چوبی اش خاکستری روشنند و دکوراسیون بسیار ظریفش با سرامیک و وسایل تزئینی بسیار زیبایی بیشتر خودنمایی می کند. از بهترین بخش های این هتل می توان به تراس روی پشت بام مجهز به سایبان و صندلی های مخصوص عرشه اشاره کرد، مکانی فوق العاده با فضایی پرصلح که فرصت طلایی نشستن در مسیر زندگی و تماشای حرکت آن با آرامشی بی بدیل را برایتان فراهم می آورد.

20. برتز بارجِز، منطقه هکنی، لندن (Bert's Barges, Hackney, London)


21. دِ کایل بلو، بریستول، انگلستان (The Kyle Blue, Bristol, England)
این کرجی هلندی سابق در مرکز بریستول قرار گرفته و هم اکنون به عنوان یک هتل 30 تخته از میهمانان پذیرایی می کند. می توان از دِ کایل بلو به عنوان گزینه ای بسار جذاب و مناسب برای افراد با بودجه اقتصادی پایین تر نام برد. جاییکه دارای 5 کابین خواب مشترک و چهلر کابین اختصاصی است. از دیگر امکانات این هتل شناور می توان به یک آشپزخانه معمولی و مناسب برای استفاده همه اشاره کرد. 

21. دِ کایل بلو، بریستول، انگلستان (The Kyle Blue, Bristol, England)


منبع: telegraph.co





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید