• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 10 مورد از عجایب طبیعت در جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۱۰/۲۸   تعداد بازدید : 11810   گروه مطلب : دیدنی ها


آشنایی با 10 مورد از عجیب ترین جاذبه های طبیعی

در این مقاله قصد داریم تا پرده از عجیب ترین جاذبه های طبیعی این کره خاکی برداریم و شما را شگفت زده کنیم! از ابرهای گره خورده در نوک بلندترین قله ها گرفته تا رنگین کمان های روح انگیز و رقص ماهی ها در لا به لای صخره های مرجانی، همه و همه زیبایی های طبیعت این کره خاکی را شامل می شوند.

1. یخچال ها و صخره های یخی در گرینلند (Greenland)
بزرگترین جزیره یخ زده جهان با جمعیتی معادل  55,000 نفری که در دل خود جای داده است، گرینلند نام دارد و بدون اغراق می توان گفت زمینه ای برای تجربه و پیوند واقعی زندگی در طبیعت برای انسان ها ایجاد کرده است. برای لذت بردن هرچه بیشتر از این جزیره و تماشای یخچال های طبیعی و صخره های یخی گوشه و کنار آن، می توانید کایاک (نوعی قایق) اجاره کنید. جالب است بدانید که این نوع از قایق ها نخستین بار به دست بومیان شکارچی این منطقه ساخته شدند. همچنین شایان ذکر است که این آب ها محل زندگی بسیاری از گونه های نهنگ ها می باشد که از جمله آنها می توان به گونه نهنگ گوژپشت اشاره داشت که طولشان به 5 متر نیز می رسد. اگر از علاقمندان ماجراجویی هستید باید این نوید را به شما بدهیم که در این جزیره فرصت های بسیار زیادی برای گشت و گذار در فضای باز فراهم است، کوهنوردی، پیاده روی و ماهیگیری از جمله فعالیت های پرطرفدار گردشگران در این منطقه به شمار می آیند، البته پیش از شروع این فعالیت ها حتما از داشتن تجهیزات لازم مطمئن شوید. در فصول سرد زمستان و معتدل تابستان، تغییرت دمایی از منفی 6 تا مثبت 15 درجه ملموس است. در تابستان های این منطقه در طول 24 ساعت شبانه روز و با توجه به وجود نور خورشید در طول روز، تغییرات دمایی وجود دارد اما در نهایت شما آب و هوای تابستانی قطبی را تجربه خواهید کرد. در فصل پاییز، شفق قطبی خیره کننده در آسمان حال و هوای جالبی را به شب های پاییزی گرینلند می بخشند.

1. یخچال ها و صخره های یخی در گرینلند (Greenland)


2. دیواره بزرگ مرجانی در استرالیا
دیواره بزرگ مرجانی در کف دریا در کشور استرالیا را می توان به بهشت گرمسیری زیر آب تشبیه کرد! حتما تجربه غواصی سطحی در محیط زیبای زیر آب این مکان می تواند به یکی از خاطره انگیزترین لحظات شما در سفر به استرالیا تبدیل شود. این تپه مرجانی عظیم، بیش از 2000 کیلومتر از آب های کریستالی در امتداد خط ساحلی را شامل می شود و از تمیزترین و زیباترین تپه های مرجانی در جهان به شمار می آید. یکی از نکات جالب سفر به این منطقه، انزوای آن از سرزمین اصلی است، بطوریکه شما را به یک سبک زندگی با دریا و جانوارن دریایی پیوند می دهد به نوعی که گویی ارتباط شما با انسان های دیگر قطع شده است. پس از اینکه کارتان با اکتشاف و ماجراجویی در اعماق آب های استرالیا تمام شد، سری هم به جواهرات طبیعی روی زمین در این کشور بزنید. استرالیا دارای بسیاری از مناطق بیابانی و دور افتاده است که می تواند حس اکتشاف در شما را زنده کند. همچنین شما می توانید با ماشین های چهار چرخ مخصوص صحرانوردی، ماجراجویی خود را در بیابان ها آغاز کنید و در یک دنیای متفاوت غرق شوید.

2. دیواره بزرگ مرجانی در استرالیا


3. منشورهای بزرگ بهاری در یِلو استون (Yellowstone)، منطقه وایومینگ (Wyoming)
اگر به دنبال مکانی هستید که در آن پیاده روی در کوهستان را تجربه کنید، یلو استون با  بیش از 1600 کیلومتر مسیر مخصوص پیاده روی کوهستانی همراه با حیات وحش فوق العاده و چشمه های آب گرم متعدد مکانی ایده آل برای شما محسوب می شود. البته اگر خوش شانس باشید در حین عبور از مسیر پیاده روی می توانید خرس های در حال انقراض گریزلی را نیز مشاهده کنید و یا به گوزن های شمالی مخصوص این منطقه برخورد خواهید کرد. چراکه پارک جنگلی موجود در این منطقه محل زندگی بزرگ ترین گله های گوزن شمالی است. شما بدون شک تصاویر و خاطرات ماندگاری از پیاده روی کوهستانی به رشته کوه بزرگ تیتان (Teton) و آتش بازی آب فشان های موجود در طول مسیر خواهید داشت.

3. منشورهای بزرگ بهاری در یِلو استون (Yellowstone)


4. پارک ملی ردوود (Redwood) در ایالت کالیفورنیا
بازدید کنندگان این پارک ملی زیبا به حفظ محیط زیست آن کمک چندانی نمی کنند اما بازدید از رودخانه ساحلی، طبیعت بکر و بلندترین و قدیمی ترین درختان روی زمین قطعا حال و هوای خاصی در انسان ایجاد می کند. بلندترین درخت موجود در این پارک ملی لقب تال تری (Tall Tree)، به معنای درخت بلند را با 106 متر ارتفاع و 600 سال قدمت به شایستگی از آن خود کرده است. این نمونه های باشکوه در طبیعت که تنها در کالیفرنیا و اورگن (Oregon) یافت می شود، در مدت 400 سال بالغ شده و پس از آن قادر خواهند بود تا نزدیک به 2000 سال و حتی بیش تر زندگی کنند. از نکات جالب این پارک جنگلی می توان به توقف زمان در آن اشاره داشت! با این که در قرن 21 میلادی به سر می بریم، مسیرهای پیاده روی ای که در شب هنگام خبری از روشنایی نور لامپ در آن نیست و تردد با اسب در مسیرهای مشخص شده، ممکن است بازدیدکنندگان را غافلگیر می کند.

4. پارک ملی ردوود (Redwood) در ایالت کالیفورنیا


5. ام تی (Mt)  در اورست کشور نپال
شرپاها (Sherpas) و تبتی ها در اورست عبادتگاه ها و پرستشگاه های متعددی دارند که اصطلاحا به آنها مادر زمین (Mother Goddess of the Earth) گفته می شود. البته شما برای بهره بردن از زیبایی های دره های اطراف اورست و جنگل های پراکنده آن نیازی به صعود از ارتفاع 8800 متری ندارید! 

5. ام تی (Mt)  در اورست کشور نپال


عجایب شگفت انگیز مدرن که به دست انسان ها ساخته شده است



6. منظره زمردی (Emerald Landscape)، کشور ایرلند
شکی نیست که تمام مناظر ایرلند حیرت آور و خارق العاده هستند، اما منطقه جنوب غربی آن در همان نگاه اول به گردشگران نشان می دهد که چرا به آن جزیره زمردی (Emerald Isle) می گویند. مراتع وسیع و سرسبز تا جایی که چشم کار می کند امتداد دارند و تپه های رنگارنگ با آبشارهای پر پیچ و خم تکه تکه شده اند. دریاچه کیلارنی (Killarney) برخی از شاداب ترین مناظر طبیعی جنوب را به شما ارائه می کند که بهترین راه لذت بردن از آن قدم زدن و یا دوچرخه سواری است. کمی وقت بگذارید و به روستاها و شهرهای کوچک خوش منظره مانند آدار (Adare) و کینسیل (Kinsale) بروید که با آرامش و زیبایی شان روحتان را آرام می کنند.

6. منظره زمردی (Emerald Landscape)، کشور ایرلند


7. اکوسیستم متمایز در کشور کاستاریکا
تاثیرات بیولوژیکی آمریکای شمالی و جنوبی و همچنین اقیانوس آرام و دریای کارائیب باعث شده این کشور کوهستانی کوچک محل به وجود آمدن یکی از متمایزترین و متنوع ترین اکوسیستم های زمین باشد. هزاران کیلومتر جاده و مسیرهای طبیعی، گردش و لذت بردن از مناظر طبیعی مانند آتشفشان های پر دود، جنگل های ابری و سواحل خالی از سکنه منتظر شما هستند. البته امروزه یک سیستم ملی حفاظت از محیط زیست، از میراث طبیعی با ارزش کاستاریکا که شامل  9000 گونه گیاه گل دار و گونه های مختلف بیشتری از پرندگان در مقایسه با آمریکا، کانادا و مکزیک شمالی، محافظت می کند.

7. اکوسیستم متمایز در کشور کاستاریکا


8. گرن سابانا (Gran Sabana) در کشور ونزوئلا
گرن سابانا منطقه ای فلاتی در میان کشور ونزوئلا و برزیل است که در کانایما (Canaima)، یک پارک ملی به بزرگی کشور بلژیک، قرار گرفته است. تپویِس (Tepuyes) که کوه هایی با قله های صاف و دیوارهایی پر شیب هستند، بر روی این منطقه بسیار زیبا تسلط دارند. تورهای جیپ سافاری و استفاده از قایق روش های محبوبی برای تماشای مناظر زیبای این منطقه هستند. اما برای بازدید کامل این منطقه باید به فکر استفاده از تورهای پیاده روی و با راهنما باشید. جنگل های انبوه گرن سابانا زندگی گیاهی کمیابی را در خود جای داده است که گونه های ارکید آن به تنهایی 20 هزار مورد را شامل می شوند و همچنین تعداد زیادی گونه در خطر حیوانات مانند جگوارها و گورکن های بزرگ در اینجا زندگی می کنند. سنگ های موجود در این مکان جزو قدیمی ترین سنگ های زمین می باشند و این منطقه با عمر دو میلیارد سال، جزو یکی نه منطقه زمین شناسی باستانی در دنیا می شود.

8. گرن سابانا (Gran Sabana) در کشور ونزوئلا


9. تپه های ماسه ای بیابانی در آفریقای جنوبی
ایالت های جنوبی آفریقا نه تنها در حفاظت از حیات وحش متنوع خود در سراسر جهان موفق ترین بوده اند بلکه در ارائه حریم خصوصی و کمپ هایی دنج به دور از گردشگری انبوه نیز عملکرد خوبی داشته اند. حتما شما نیز می خواهید در این مناطق که بیش از 90 درصد کرگدن های قاره و بزرگترین گله های فیل را در خود جای داده اند، یک تور سافاری را تجربه کنید. مناظر حیرت آور صخره های ساحلی، تپه های ماسه ای بی شمار و آبشارهای خارق العاده آفریقا حاصل بیش از 4 میلیارد سال فعالیت زمین شناسی می باشند.

9. تپه های ماسه ای بیابانی در آفریقای جنوبی


10. جزیره های گالاپاگوس (Galapagos)
یک سفر به این جزایر جادویی انسان ها را در میان گیاهان و حیوانات رام نشده قرار می دهد. ما در این پارک ملی حفاظت شده که 97 درصد زمین های منطقه را پوشش می دهد، تنها به عنوان بازدیدکننده محسوب می شویم. این جزیره ها نامشان را از لاک پشت های غول پیکری گرفته اند که بر روی این سواحل شنی و در کنار دیگر خزندگان زندگی می کنند. جالب است بدانید تنها گونه ایگوانای دریازی نیز در این سواحل شنی زندگی می کند. پرندگان فراوان ترین و متنوع ترین ساکنان این جزیره ها هستند و حتی بسیاری از آنها نیز در حقیقت به گونه هایی منحصربفرد تکامل پیدا کرده اند که تنها در این مکان پیدا می شوند.

10. جزیره های گالاپاگوس (Galapagos)


منبع: travelchannel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید