• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین جاذبه هایی که می توانید از ملبورن سفری یک روزه به آنها داشته باشید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۷/۲۶   تعداد بازدید : 10615   گروه مطلب : ترین ها


بهترین شهرهایی که می توانید از شهر ملبورن سفری یک روزه به آنها داشته

این شهر، پایتخت ایالت ویکتوریا، محل زندگی بیش از 6.4 میلیون نفر است. ملبورن دومین شهر شلوغ استرالیا محسوب می شود و باید بدانید که در این شهر تفریحات زیادی وجود دارد و حضور تعداد زیاد گردشگران در این مکان به این معنی است که همیشه باید به همراه افراد حاضر در شهر از این تفریحات لذت ببرید. اما پس از گشت و گذار در ملبورن احتمالاً بخواهید که یک روز را در خارج از شهر بگذرانید. 
خوشبختانه برای شما، مناظر اطراف ملبورن فرصت مناسبی برای فرار از جمعیت و شلوغی است. شما می توانید در جاده ای که در امتداد اقیانوس آرام قرار دارد رانندگی کنید و در کنار ساحل توقف کرده و به گشت و گذار بپردازید. البته ممکن است در سفر خود حیوانات بومی استرالیا مثل کوالا و کانگورو را نیز ببینید.


6. هنگینگ راک  (Hanging Rock)
هنگینگ راک یک ساختار طبیعی سنگی از جنس ماگما می باشد که 6.5 میلیون سال پیش به وجود آمده است. اما در هزاره اخیر این ساختار سنگی، از محلی مقدس برای بومیان استرالیا به محل برگزاری کنسرت ها و جشن ها تبدیل شده. شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از نویسندگان در فیلم ها و کتاب ها، بارها از این محل نام برده اند. هنگینگ راک که با نام کوه دیوژن (Mount Diogenes) هم شناخته می شود، نقطه ای برجسته در دامنه کوه های مقدون (Macedon Ranges) است. هنگینگ راک یک نمونه عالی از ماملون یا همان برآمدگی آتشفشانی می باشد که به شکل های مختلف سنگی در آمده. اگر در یک روز ابری به این مکان مراجعه کنید این برآمدگی های سنگی را همانند یک شبح خواهید یافت.

6. هنگینگ راک  (Hanging Rock)


5. راه آهن پافینگ بیلی  (Puffing Billy Railway)
همانطور که از نامش پیداست، این راه آهن نام خود را از پاف به معنی دود کردن گرفته است. از این قطار بخار به خوبی مراقبت شده و جالب است بدانید که از سال 1900 تا کنون در مسیر داندنونگ (Dandenong ranges)  در شرق ملبورن در حرکت است. این راه آهن یکی از چهار راه آهنی است که در ایالت ویکتوریا برای دست یابی به نقاط دور افتاده ساخته شده است. تنها دو ساعت زمان برای رسیدن به این منظره 24 کیلومتری از بلگراو (Belgrave) تا گمبروک (Gembrook) نیاز دارید. قطار چندین بار در روز از بلگراو حرکت می کند اما همه قطارها به مقصد گمبروک نمی روند. در یک سفر یک روزه از ملبورن پیش از برگشت به گمبروک 2 ساعت زمان خواهید داشت.

5. راه آهن پافینگ بیلی  (Puffing Billy Railway)


4. شبه جزیره مورنینگتون  (Mornington Peninsula) 
شبه جزیره مورنینگتون در جنوب شرق ملبورن واقع شده است و از شمال به ملبورن وصل می شود. این شبه جزیره محل زندگی اولین انسان های بومی استرالیا به شمار می آید و البته امروزه هم در حدود 180 هزار نفر در این شبه جزیره زندگی می کنند. در فصل های شلوغ و خوش آب و هوای سال، گاهی جمعیت شبه جزیره تا 90 هزار نفر دیگر هم افزایش پیدا می کند و توریست هایی از نقاط مختلف به این مکان می آیند. علاوه بر مناظر زیبا، شبه جزیره مورنینگتون سواحل زیبا با خانه های ساحلی رنگی زیادی دارد که انواع ورزش های دریایی در این سواحل انجام می شود. پیشنهاد می کنم قبل از اینکه به ساحل بروید در یکی از فروشگاه های محلی توقف کنید تا غذای تازه محلی تهیه کنید. در کنار این فروشگاه های محلی مزارع و باغ های زیبایی قرار گرفته است که ارزش دیدن را دارند.

4. شبه جزیره مورنینگتون  (Mornington Peninsula)
3. جزیره فیلیپ  (Philip Island)
این جزیره نامش را از آرتور فیلیپس، اولین شهردار نیو ساوت ولز (New south wales) گرفته است. جزیره فیلیپ در حقیقت یک مقصد گردشگری تابستانه است که 140 کیلومتر از ملبورن فاصله دارد و سالانه 3.5 میلیون نفر از این جزیره بازدید می کنند و اغلب این گردشگران نیز برای تماشای پنگوئن ها می آیند. این جزیره یکی از معدود مکان های دنیاست که می توان در آن پنگوئن یافت. این جزیره همچنین بزرگ ترین گروه های کانگورو و فک های دریایی در استرالیا را دارد که شما می توانید با دست به آن کانگوروها غذا دهید. تعدادی از انواع وال ها هم در این منطقه نگهداری می شوند اما در این جزیره هنوز امکانات مورد نیاز برای استفاده از پتانسیل گردشگری وال ها توسعه چندانی نیافته است.

3. جزیره فیلیپ  (Philip Island)


2. جاده گریت اوشن  (Great Ocean Road)
اگر به مناظر ساحلی علاقه دارید، در امتداد جاده گریت اوشن رانندگی کنید. مناظر بی نظیری که در این جاده 243 کیلومتری می بینید تورکی (Torquay) را به آلانسفورد (Allansford) متصل می کند. در امتداد این جاده 12 سنگ موسوم به آپوستل (Apostle)، دیده می شود و لازم به ذکر است که این سنگ ها که آپوستل نامیده شده اند در حقیقت سنگ های عظیم سر برآورده از دریا می باشند. دیدنی های این مسیر بسیار زیاد هستند و بهتر است سفر یک روزه خود از ملبورن را به دو روز تبدیل کنید. شما می توانید در یکی از این سواحل برای قدم زدن توقف کنید یا از موزه های هنری دیدن کنید یا یک غذای لذیذ محلی در روستاهای زیبا میل کرده و از آن لذت ببرید. همچنین کوآلاها، کانگوروها و شترمرغ های استرالیلیی زیبایی هم به وفور دیده می شوند.

2. جاده گریت اوشن  (Great Ocean Road)


1. دره یارا  (Yarra Valley) 
درکنار وعده های غذایی خود بهتر است نوشیدنی هایی همچون چاردونی (Chardonnay) یا پوینت نویر (Point Noir) را بنوشید و باید بدانید که بهترین مکان برای لذت بردن از این نوشیدنی ها دره یارا در شرق ملبورن است. دره یارا بیش تر به علت این دو نوشیدنی معروف شده و سالانه سه میلیون گردشگر از این دره دیدن می کنند. دره یارا قدیمی ترین مزارع انگور ایالت ویکتوریا را در خود جای داده است.

1. دره یارا  (Yarra Valley)


منبع: touropia





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید