• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مقاصد برتر برای سفر در ماه اکتبر

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۷/۲۵   تعداد بازدید : 6417   گروه مطلب : ایده های سفر


در ماه اکتبر به کجا سفر کنیم

پاییز، فصلی است که آن را به علت کوتاه تر شدن روزها و گرفتگی آسمان سرزنش می کنیم. اما همه این ها در حالی است که در همین زمان و در اروپای جنوبی، تابستان هنوز ادامه دارد! اکتبر آخرین فرصت برای لذت بردن از نور و گرمای خورشید در سواحل مدیترانه است، چراکه آب دریا هنوز هم مانند تابستان گرم و دلپذیر می باشد. شهرها خنک تر شده اند و مردم برای فصل جدید شور و اشتیاق دارند. همچنین کسانی که طبع شاعرانه ای دارند و در سفرشان به سواحل اهمیتی نمی دهند، می توانند در اکتبر سفری رویایی را تجربه کنند. در این مقاله به بررسی 10 مقصد برتر در ماه اکتبر می پردازیم.

جزایر یونان
جزیره های جنوبی تر در میان جزایر یونان، مانند دودکانس(Dodecanese)  و سیکلادز  (Cyclads)، هنوز هم در اکتبر گرم و آفتابی هستند و می توان در سواحل زیبایشان وقت گذراند. جزیره رودس (Rhodes) که دارای پایتختی سنگ فرش شده و دوست داشتنی است و همچنین در ویرانه های باستانی اش میهمانی برگزار می شود، جزیره کوچک کاستلوریزو (Kastellorizo) که خنک و هنرمندانه است، جزیره میلوس(Milos) که دارای بعضی از بهترین سواحل موجود در کل یونان می باشد، جزایر دوست داشتنی و دست نخورده سیمی (Symi) و پاتموس (Patmos)، جزایر مهم سانتورینی(Santorini)  و میکونوس (Mykonos)، از گزینه های موجود برای سفر هستند، اما پیشنهاد دیگر این است که از تمام آن ها دیدن کنید.

جزایر یونان مکانی مناسب برای سفر در ماه اکتبر


رم در کشور ایتالیا
توتی ایتالیا (Tutti Italia) در تمام ماه اوت تعطیل است. شاید این امر باعث شود تا فکر کنید رم تا حدی ساکت می شود و تمام مردم این شهر به سواحل رفته اند، اما اینطور نیست، اینجا در اوت به صورت غیرقابل تحملی گرم و شلوغ می باشد. ژوئیه نیز مانند ژوئن به شدت گرم و شلوغ است. ماه مه و سپتامبر در گذشته ساکت تر بوده اند، اما مردم متوجه این موضوع شدند و اکنون این ماه ها نیز شلوغ هستند. گذراندن زمستان در اینجا عذاب آور است، البته در کریسمس نیز بسیار شلوغ می شود. پس نتیجه می گیریم که ماه اکتبر بهترین ماه برای سفر به رم در کشور ایتالیا است، ماهی که کمتر شلوغ بوده، هنوز دوست داشتنی و گرم محسوب می شود و در آن می توانید از خود، در کنار فواره تروی (Trevi)، در آن آفتاب سحرآمیز تابستانی و بدون حضور توریست های زیاد، سلفی بگیرید.

رم در کشور ایتالیا مکانی مناسب برای سفر در ماه اکتبر


جزیره موریس(Mauritius) در اقیانوس هند 
ماه اکتبر در ماوریتیوس شروع بهار است که در آن پس از یک زمستان طولانی هوا شروع به گرم شدن می کند. اما هوا هنوز مرطوب و یا بارانی نشده. گل های جذاب در حال شکفته شدن هستند و صدای جیغ و هیاهوی حیوانات از اعماق جنگل های بارانی به گوش می رسد.
اگر کسی در هر زمان از سال به شما پیشنهاد سفر به ماوریتیوس را داد، ما به شما پیشنهاد می کنیم که آن را قبول کنید، اما سفر به اینجا در ماه اکتبر تجربه شگفت انگیزی خواهد بود  .

موریس در اقیانوس هند مکانی مناسب برای سفر در ماه اکتبر


اردن
اردن یکی از میهمان نوازترین کشورهای خاورمیانه به شمار می آید، اما باید بدانید که این کشور معمولاً توسط بسیاری از افراد دیده نمی شود. در این کشور چیزهای فوق العاده ای برای بازدید وجود دارد که از جمله آنها می توان به شهر باستانی و حیرت آور پترا (Petra)، شهر رومی جرش (Jerash)، دریای مرده، دریای سرخ و بیابان های فوق العاده که می توانید شبتان را در بادیه ها و در میان صحرا بگذرانید اشاره کرد. در ماه اکتبر هنوز هم روزهای آفتابی و درخشانی وجود دارند که شهر پترا را نورانی جلوه می دهند، اما هوا به قدری خنک هست که بتوانید در طول روز و با استفاده از اسب یا شتر، به دره ماه سفر کنید و به قدری هم گرم است که بتوانید شب را زیر آسمان پر ستاره سپری نمایید.

اردن مکانی مناسب برای سفر در ماه اکتبر


سویا(Seville) در کشور اسپانیا
سویا اکنون مقصدی گرم است، بادهای موسمی بالاخره در حال وزش در شهر قدیمی سویا هستند و اکتبر بهترین ماه برای رفتن به این مکان محسوب می شود. در این ماه هوا تازه است و رطوبت خیابان ها کم شده، ولی از رمانتیک بودنشان کاسته نشده است. از نظر فرهنگی نیز رویدادهای زیادی در جریان هستند که از میان آنها می توان به گالری های موقت، کافه ها و نمایشگاه های غذا اشاره کرد. 

سویا در کشور اسپانیا مکانی مناسب برای سفر در ماه اکتبر


20 شهر اروپایی فوق العاده برای سفر در فصل پاییز



منطقه دریاچه (The Lake District) در کشور انگلستان
حتی با وجود بارش زیاد، منطقه دریاچه در انگلستان یکی از زیباترین مکان ها در دنیا است. در پاییزهای آتشین، وقتی که مه و دود حاصل از سوختن چوب در هنگام شروع صبح باهم مخلوط می شوند و خیابان هایی با درختان قرمز و طلایی و سرخس هایی که کف خیابان را پوشانده اند، منظره ای حیرت آور به وجود می آورند، کاش کلمات قدرت توصیف این همه زیبایی را داشتند.

منطقه دریاچه در کشور انگلستان مکانی مناسب برای سفر در ماه اکتبر


نیوانگلند در کشور ایالات متحده آمریکا
شرایط اینجا درست مانند مورد قبل است، اما با حجم بارانی کمتر. افراد زیادی تنها برای تماشای مناظر پاییزی به اینجا سفر می کنند تا برگ های زرد درختان پاییزی را بینند. آنها حتی برای قدم زدن هم نمی آیند و تنها هدف این دسته از افراد تماشای مناظر است به همین دلیل مردم محلی یک اصطلاح به نام  لیف پیپر(leaf peepers)  به معنی برگ نگاه کن ها برای خطاب کردن این گردشگران در نظر گرفته اند. شما می توانید سفر به مناطق روستایی ورمانت (Vermont) را با استراحت در شهر بوستون ترکیب کنید.

نیوانگلند در کشور  آمریکا مکانی مناسب برای سفر در ماه اکتبر


جزایر گالاپاگوس  (Galapagos) 
هنگام ورود به این جزایر، احساس خواهید کرد که به دنیای دیگری وارد شده اید، چراکه حیات وحش این جزیره در هیچ کجای زمین پیدا نمی شود. این جزایر همیشه برای سفر مناسب اند، اما برای بیشترین استفاده و لذت از جزایر گالاپاگوس باید در فصل اوجش که زمان ماهیگیری نیز هست و از ژوئن تا اکتبر طول می کشد، به آنجا بروید. گفته می شود بارش باران در این مکان بسیار کم است. پیشنهاد می کنیم تا ماه اکتبر صبر کنید تا بقیه گردشگران به خانه و سرکارهایشان برگردند. به علاوه دریا نیز در این موقع کمی گرم شده و شما می توانید با خیال راحت در آن به شنا بپردازید و با حیات متنوع زیر دریای این منطقه آشنا شوید.

جزایر گالاپاگوس مکانی مناسب برای سفر در ماه اکتبر


قبرس
بهترین مقصد برای یک سفر ساحلی تابستانه در اروپا، یک جزیره مدیترانه ایست که در جنوب غربی اش آب و هوای خاورمیانه را دارد! به قبرس بیایید، جایی که تاریخی غنی، فرهنگی جذاب، آب و هوای عالی و سواحلی فوق العاده در کنار هم قرار دارند. دورتر از خط ساحلی زیبا و هتل های ساحلی، منطقه ای کمتر شناخته شده وجود دارد که به عنوان کوه های ترودوس (Troodos) معروف است. این منطقه تاکستان ها و تپه هایی زیبا دارد و علاوه بر این مناظر، مسافرخانه هایی دنج نیز در اطراف این مکان ایجاد شده که ارزش سفر به آن را چند برابر می کند.

قبرس مکانی مناسب برای سفر در ماه اکتبر


سواحل ترکی
سواحل شگفت انگیز دریای اژه و تنگه بسفروس (Bosphorus) در اکتبر هنوز هم گرم هستند، اما گردشگران زیادی در اطرافشان به چشم نمی خورند. این منطقه حال و هوایی یونانی دارد و در میان خلیج هایش می توانید بوتیک هتل هایی رویایی که به علت این فصل، قیمت هایی مناسب پیشنهاد می کنند و همچنین روستاهای ماهیگیری جذابی را پیدا کنید. از میان جاذبه های این منطقه می توان به آلاچاتی (Alaçati)  که مقصدی محبوب است و سلیمیه (Selimiye) که مکانی خوش منظره می باشد و یک ساعت با دالامان (Dalaman) فاصله دارد و به عنوان کالکان (Kalkan) جدید شناخته می شود، اشاره کرد. درست مانند استانبول، این منطقه در تابستان به شدت گرم است و بازدید از آن در خارج از فصل بسیار دلپذیرتر می باشد.

ساحل ترکی مکانی مناسب برای سفر در ماه اکتبر


منبع: cntraveller





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید