• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چهل کار مفرح که در کوش آداسی باید انجام دهید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۷/۳   تعداد بازدید : 25751   گروه مطلب : ایده های سفر


مهم ترین کارهایی که در کوش آداسی باید انجام دهید

کوش آداسی شهری سر زنده و پر جنب و جوش است که برای هر کسی چیزهای جالب توجهی دارد. آیا به دنبال گشت و گذار و کشف مکان های جدید در طبیعت هستید؟ آیا قصد دارید در یکی از بی شمار سواحل زیبای این شهر به تفریح و استراحت بپردازید؟ کوش آداسی برای تمام این ها مکان مناسبی محسوب می شود. اگر می خواهید به کوش آداسی سفر کنید و لذت انجام این کارهای مفرح را در آنجا تجربه کنید، همین حالا بهتری قیمت تور کوش آداسی را در توریستگاه پیدا و آن را آنلاین رزرو نمایید. در این مقاله قصد داریم به معرفی 40 کاری بپردازیم که باید در این شهر انجام دهید.

1. بازدید از شهر باستانی افسوس (Ephesus) و خانه مریم مقدس 
سفر به کوش آداسی بدون گرفتن تور برای بازدید از ویرانه های تماشایی شهر باستانی افسوس و خانه مریم مقدس هرگز تکمیل نخواهد شد.

1. بازدید از شهر باستانی افسوس (Ephesus) و خانه مریم مقدس

2.  در کنار بندر بنشید و رفت و آمد کشتی های تفریحی را تماشا کنید.
از فروشگاه استارباکس در مرکز خرید اسکالا نووا (Scala Nuova) یک فراپه چینو تهیه کنید و به کنار بندر شهر کوش آداسی بیایید، سپس به تماشای رفت و آمد کشتی های بزرگ تفرحی بپردازید. این کار می تواند تجربه جذابی برای شما باشد.

2.  در کنار بندر بنشید و رفت و آمد کشتی های تفریحی را تماشا کنید.

3. در یکی از رستوران های ترکی محلی غذایی سفارش دهید تا درک درستی از طعم و مزه غذاهای این منطقه پیدا کنید.
پیشنهاد می کنیم به یکی از رستوران های بل بل (Bul Bul)، آولو (Avlu)، الو24 (Alo24) و یا دیگر رستوران های محلی ترکی سری بزنید و در آن از انواع غذاهای ترکی لذت ببرید. البته باید بدانید که این غذاها دارای قیمت بسیار پایینی بوده و طعم و مزه خوبی دارند.

3. در یکی از رستوران های ترکی محلی غذایی سفارش دهید

4. یک روز کامل را در یکی از سواحل بسیار زیبای کوش آداسی سپری کنید.
لیدیز بیچ (Ladies Beach)، لانگ بیچ (Long Beach)، سیلور سند بیچ (Silver Sands Beach) و یا لاو بیچ (Love Beach) همگی از سواحل معروف کوش آداسی هستند که می توانند روزی پر از آرامش را به شما هدیه کنند.

4. یک روز کامل را در یکی از سواحل بسیار زیبای کوش آداسی سپری کنید.

5. صرف نوشیدنی در پشت بام و یا بالکن محل اقامت خود را فراموش نکنید.
صرف یک نوشیدنی خنک به همراه یخ در پشت بام و یا بالکن هتل که چشم انداز خیره کننده ای رو به بندر کوچک کوش آداسی دارد می تواند تجربه ای دوست داشتنی برای شما باشد.

5. صرف نوشیدنی در پشت بام و یا بالکن محل اقامت خود را فراموش نکنید.

6. گشت و گذار در جزیره کبوتر (Pigeon Island) و بازدید از موزه آن را از دست ندهید.
جزیره کبوتر که به نام جزیره پرنده نیز شناخته شده است در حقیت نماد کوش آداسی محسوب می شود. در این جزیره شما می توانید از موزه ای که در داخل قلعه کوش آداسی قرار گرفته بازدید کنید. این موزه در سبک معماری بیزانس طراحی شده است و نمای زیبایی دارد. اما اگر به بازدید از موزه علاقه ای ندارید پیشنها می کنیم به ارتفاعات جزیره رفته و از آن به تماشای کوش آداسی بنشینید.

6. گشت و گذار در جزیره کبوتر (Pigeon Island)

7. به یک تور جیپ سافاری ملحق شوید و به گشت و گذار در مناطق اطراف کوش آداسی بپردازید.
یک روز را به گشت و گذار در کوه های پارک ملی و یا تپه های پشت روستای شیرینجه (Sirince) اختصاص دهید. این تور می تواند سرگرمی جذابی برای شما باشد. توجه داشته باشید که در هنگام گرفتن این تور روز شیک و تمیزی را پیش روی نخواهید داشت و جیپ دائم در آب ها و گل و لای منطقه در حرک است. معمولاً در این تورها وعده ناهار نیز ارائه می شود.

7. به یک تور جیپ سافاری ملحق شوید

8. روزی را به بازدید از پارک آبی آدالند (Adaland) یا آکوا فانتزی (Aqua Fantasy) اختصاص دهید و حسابی در آن گردش کنید.
آدالند و آکوا فانتزی در حقیقت دو پارک آبی اصلی در کوش آداسی هستند. شما می توانید در سرعت سر خوردن از سرسره های این پارک آبی با دیگر افراد حاضر در پارک رقابت کنید. این رقابت ها بر روی سرسره هایی به نام های بلک تاندر (Black Thunder) و کامیکازه (Kamikaze) برگزار می شود. همچنین در این پارک فعالیت های هیجان انگیز انجام می شود که شما نیز می توانید به آنها بپیوندید و یا اینکه برای کسب آرامش بیشتر یک تیوپ پلاستیکی گرفته و در قسمت رودخانه روی آب شناور شوید.

8.بازدید از پارک آبی آدالند (Adaland)

9. بازدید از شهر سلچوک یا سلجوک (Selcuk)
سلچوک یک شهر کوچک است که تنها به اندازه 20 دقیقه از کوش آداسی فاصله دارد. این شهر یکی از محبوب ترین مکان هایی است که گردشگران در سفر به ترکیه حتماً از آن بازدید می کنند. سلچوک در نزدیکی شهر باستانی افسوس واقع شده و دارای جاذبه های گردشگری زیادی همچون قلعه، کلیسای سنت جان و مسجد اسحاق است. در بازدید از این شهر زیبا حتماً به یکی از رستوران های مشهور مراجعه کرده و غذایی بسیار لذیذی به نام چوپ (çöp) را سفارش دهید. این غذا در حقیقت از تکه های کوچک گوشت بره تشکیل شده که به چربی کبابی آغشته شده اند.

9. بازدید از شهر سلچوک یا سلجوک (Selcuk)
 
10. صبح روز شنبه به بازار محلی شهر سلچوک بروید
بازار محلی سلچوک در شنبه هر هفته برگزار می شود. این بازار از اوایل صبح آغاز شده و تا دیر وقت نیز باز است. در این مکان به هر گوشه ای که نگاه بیاندازید مردم در حال خرید هستند. برای رفتن به بازار محلی شهر سلچوک راه سختی را در پیش نخواهید داشت. در این روز از کوش آداسی ماشین هایی شبیه به مینی بوس به نام دلموش (Dolmus) راهی سلچوک می شوند. البته شما باید به ازای هر نفر 4 لیره برای رفتن به بازار پرداخت کنید. 

10. صبح روز شنبه به بازار محلی شهر سلچوک بروید

11.  بازدید از روستای قدیمی یونانی یعنی شیرینجه (Sirince)
روستای زیبای شیرینجه از شهر کوش آداسی تنها 30 کیلومتر فاصله دارد. در شهر شیرینجه شما با کافه های کوچکی مواجه خواهید شد که چشم انداز خیره کننده ای رو به زمین ها و باغ های انگو و زیتون اطراف دارند.در این مکان شما باید پنکیک سنتی ترکی را امتحان کنید. این پنکیک به نام گوزلمه (gozleme) شناخته می شود. همچنین در کافه های شهر نوشیدنی های متنوعی در دسترس شماست. نوشیدنی هایی که شهر شیرینجه را معروف کرده اند. برای رفتن به این شهر شما ابتدا باید سوار اتوبوس شده و به سلچوک بروید و سپس از آنجا دوباره  با یک اتوبوس به شیرینجه دسترسی خواهید داشت. 

11.  بازدید از روستای قدیمی یونانی یعنی شیرینجه (Sirince)

12. سافاری با اسب را تجربه کرده و با آنها در داخل آب شنا کنید!
اگر شما از علاقمندان به اسب سواری هستید، این تفریح می تواند برای شما بسیار جذاب باشد. سافاری با اسب در ساحل روستایی پاموجاک (Pamucak) امکان پذیر است و شما باید برای رسیدن به این ساحل در یک مسیر سخت از میان جنگل ها  و کوه ها عبور کنید. در این مکان شما می توانید یک اسب اجاره کرده و با آن وارد آب شوید.

12. سافاری با اسب را تجربه کرده و با آنها در داخل آب شنا کنید!

13. یک روز را برای سفر به شهر ازمیر (Izmir) در نظر بگیرید.
ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه محسوب می شود و باید بدانید که این شهر تنها به اندازه 85 کیلومتر از کوش آداسی فاصله دارد. شهر ازمیر مملو از کافه ها، رستوران ها و مراکز خریدی است که حتماً از آنها لذت خواهید برد. شما در این شهر می توانید با استفاده از کشتی های قدیمی گشتی در آب های اطراف بزنید و از خلیج بسیار زیبای آن بازدید کنید. جالب است بدانید ازمیر یکی شهرهای پر جنب و جوش ترکیه بوده که در سراسر جهان نیز بسیار معروف است. در ماه های ژوئن و ژوئیه امسال ازمیر میزبان جشنواره بین المللی هنر بوده و در ماه های اوت و سپتامبر نیز یک نمایشگاه بین المللی در منطقه آلسانجاک برگزار خواهد شد.

13. یک روز را برای سفر به شهر ازمیر (Izmir) در نظر بگیرید.

14. بازید از سواحل شفاف پارک ملی را از دست ندهید.
این پارک ملی در 30 کیلومتری جنوب کوش آداسی به سمت گوزَل جاملی (Guzelcamli) واقع شده است. این پارک حفاظت شده به عنوان میلی پارک (Millipark) نیز شناخته می شود. اگر از علاقمندان به پیاده روی و کوهنوردی در رشته کوه های اطراف هستید و یا اینکه از قدم زدن در کنار ساحل لذت می برید این مکان برای شما همانند قطعه ای از بهشت خواهد بود. این پارک ملی مکانی ایده آل برای پیک نیک های دسته جمعی است و شما می توانید در آن غواصی سطحی را نیز تجربه کنید.

14. بازید از سواحل شفاف پارک ملی را از دست ندهید.

15. در غار زئوس (Zeus) آبتنی کنید.
شما می توانید این غار پنهان شده را پیش از ورود به پارک ملی در میان درختان و گل ها پیدا کنید. معمولاً این غار آخرین توقفگاه تورهای جیپ سافاری می باشد. آب معدنی و شفاف زئوس آن را به مکانی ایده آل برای غواصی سطحی تبدیل کرده است. در فصل تابستان که هوا گرم می باشد دمای این آب بسیار سرد بوده و آبتنی در آن لذتی دوچندان خواهد داشت.

15. در غار زئوس (Zeus) آبتنی کنید.

16. در هنگام تماشای غروب آفتاب در ساحل لیدیز (Ladies) از یک وعده غذای لذیذ لذت ببرید.
ساحل لیدیز تفریحگاهی بسیار دوست داشتنی است. در این مکان فروشگاه ها، کافه ها و رستوران هایی بی نظیر وجود دارند که آن را به مکانی ایده آل برای به پایان رساندن یک روز تبدیل کرده است. یکی از محبوب ترین رستوران های این ساحل، رستوران سام ور الس (Somewhere Else) می باشد. این رستوران غذایی لذیذ را در محیطی زیبای و رویایی به شما ارائه خواهد داد. تماشای غروب آفتاب از چشم انداز این رستوران تجربه لذت بخشی می باشد که نباید آن را از دست داد.

16. تماشای غروب آفتاب در ساحل لیدیز (Ladies)

17. یک قایق اجاره کرده و به بازدید از خلیج های اطراف کوش آداسی بپردازید.
سفر به کوش آداسی بدون گشت و گذار با قایق در خلیج های اطراف سفری ناقص محسوب می شود. در اطراف این شهر مکان هایی وجود دارند که تنها با قایق می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. کشف این مناطق می تواند یک روز فوق العاده را برای شما بسازد. پیشنهاد می کنیم که از قایق به تماشای آب زلال و شفاف بنشینید و پس این سفر دریایی یک وعده غذایی که شامل ماهی، همبرگر، برنج، ماکارونی، سالاد و نان می شود را امتحان کنید.

17. یک قایق اجاره کرده و به بازدید از خلیج های اطراف کوش آداسی بپردازید.

18. بازدیدی از حمام (hamam) داشته باشید و تجربه یک حمام ترکی را از دست ندهید.
حمام ترکی که با نام "حمام" نیز شناخته می شود تجربه بسیار جذابی است که در سفر به کشور ترکیه نباید آن را فراموش کرد. در این حمام آرامش را احساس خواهید کرد. اتاق حمام پر از بخار است و یک میز سنگی گرم به نام گوبیکتاساس (goebektasas) در آن قرار دارد. شما می توانید روی این میز دراز کشیده و از ماساژی استثنایی لذت ببرید. در این ماساژ لایه برداری از پوست شما انجام خواهد گرفت. پیشنهاد می کنیم که در روزهای ابتدایی سفر خود به ترکیه به یک حمام ترکی بروید در این صورت پوست شما برای استفاده از نور خورشید آماده تر است و اگر قصد برنزه کردن خود را داشته باشید بعد از حمام ترکی پوست شما برای مدت زمان بیشتری برنزه می ماند.

18. بازدیدی از حمام (hamam) داشته باشید

19. سفری به پاموک ‌کاله (Pamukkale) داشته باشید
پاموک ‌کاله یکی از شگفت انگیز ترین مکان های طبیعی  در کشور ترکیه است. این جاذبه گردشگری بسیار بزرگ در حقیقت یک صخره سفید رنگ می باشد که در اطراف آن چیزی شبیه به آبشارهای یخ زده و حوضچه هایی کوچک با لبه هایی انحنا دار را مشاهده خواهید کرد. اگر از دور به پاموک ‌کاله نگاهی بیاندازید تصور خواهید کرد که از برف، ابر و یا توپ های پنبه ای ساخته شده است و حقیقتاً باید گفت که چشم انداز خارق العاده ای دارد. پیاده روی تا بالای این صخره بزرگ تجربه بسیار عجیب و غریبی است. برای قرن ها در این مکان آب معدنی در جریان بوده و ریختن این آب از لبه های صخره، سنگ هایی را به شکل آبشارهایی سفید رنگ پدید آورده است. در انچینتینگ ترمال اسپرینگ (enchanting thermal spring) که به استخر کلئوپاترا (Cleopatra) نیز مشهور است، غوطه ور شوید. همچنین این مکان در هنگام شکوفه دادن گل ها بسیار زیبا بوده و بازدید از آن یک تجربه آرامش بخش به شمار می آید.

19. سفری به پاموک ‌کاله (Pamukkale) داشته باشید

20. گشت و گذار در شهر باستانی یونانی آفرودیسیاس (Aphrodisias)
آفرودیسیاس زمانی یک شهر کوچک در منطقه کاریا (Caria) در بخش آسیای صغیر (Asia Minor) بود. این شهر باستانی اکنون در نزدیکی روستای مدرن گِیرِ (Geyre) واقع شده است که تقریباً به اندازه 170 کیلومتر از شهر ازمیر ترکیه فاصله دارد. شما می توانید در اطراف این شهر باستانی به گشت و گذار بپردازید، البته توجه داشته باشید که نباید بازید از سالن تئاتر قدیمی و خرابه های حمام هادریان (Hadrian) را از دست دهید. همچنین شما در این مکان باید بازدیدی از موزه داشته باشید. این موزه دارای یک کلکسیون ارزشمند از مجسمه های جهان یونانی رومی است که قدمت آنها به عصر برنز باز می گردد.

21. برای مشاهده چشم انداز زیبای کوش آداسی تا بالای تپه آتاتورک کوهنوردی کنید.
در قسمت بالایی مشرف به جزیره کبوتر یک مجسمه معروف از آتاتورک وجود دارد. همانطور که می دانید آتاتورک شخصیتی مهم در تاریخ این کشور به شمار می آید و در حقیقت بنیانگذار جمهوری ترکیه بوده است. اگر به دنبال تماشای بهترین چشم انداز پانوراما از کوش آداسی هستید باید به بالای این تپه بروید در این صورت است که می توانید تمام خلیج را در یک نگاه تماشا کنید. جاده ای که شما را به سمت بالای کوه می برد دارای شیب بسیار تندی است و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که برای رفتن به آن حتماً یک تاکسی بگیرید.

21. چشم انداز زیبای کوش آداسی

22. یک شب یا روز را در یکی از کلوب های ساحلی کوش آداسی بگذرانید.
این جزیره دارای چهار کلوب ساحلی است. در طی روز شما می توانید یک بالشت برداشته و بر روی یکی از بانوج های این کلوب های ساحلی لم دهید و به استراحت بپردازید. همینطور که هوا رو به تاریکی می رود و شب فرا می رسد کم کم صدای موسیقی بالاتر می آید و نوشیدنی های گوارایی نیز در دسترس شماست که می توانید از آنها لذت ببرید. همچنین فعالیت های پر جنب و جوشی نیز در جریان هستند. این فعالیت ها تا نزدیکی صبح ادامه خواهند داشت. هزینه ورودی به کلوب های ساحلی معمولاً زیاد نیست، اما در آخر هفته ها و روزهای تعطیل باید هزینه بیشتری را بپردازید.

22. کلوب های ساحلی کوش آداسی

23. تور کواد سافاری را تجربه کنید – یک سرگرمی تضمین شده که در دسترس شماست.
تور کواد سافاری نیز همانند جیپ سافاری برای آن دسته از افرادی ایده آل است که به ماجراجویی و گشت و گذار در خارج از شهر علاقمند هستند. در مسیر این کواد سافاری قبل از اینکه به ساحل برسید مسیری خاکی را پیش رو خواهید داشت و برای هیجان بیشتر می توانید با این موتورهای کوچک و قدرتمند از تپه های شنی بالا رفته و در کنار دریا پایین بیایید.

23. تور کواد سافاری را تجربه کنید

24. به رستوران دیِرمَن (Degirmen) بروید.
این رستوران بین دو جاده کوش آداسی و داووتلار (Davutlar) واقع شده است. رستوران دیِرمَن در فضایی دلپذیر قرار دارد و در آن یک حوض بزرگ با تعداد زیادی اردک به چشم می خورد. روی این حوض، پلی قرار دارد که از جنس طناب بوده و بیشتر آن را در فیلم های ایندیانا جونز دیده ایم. یک باغ وحش کوچک، کافه، نانوایی و تعداد زیادی از انواع حیوانات نظیر اسب، طاووس، الاغ، بز، مرغ و حتی شتر در این رستوران وجود دارند. رستوران دیِرمَن به دلایل داشتن این جذابیت ها اکنون در میان مردم بسیار محبوب شده است. این رستوران در تمامی طول سال باز می باشد و هر زمان که بخواهید می توانید به آن سری بزنید. این رستوران دارای دکوراسیون قدیمی ترکی بوده و منوی آن نیز بسیار خوب است. البته باید بدانید که در اینجا یک کافه نیز قرار دارد که در آن انواع نوشیدنی ها به همراه گوزلمه (gozleme) و دیگر تنقلات سنتی ترکی سرو می شود.

24. به رستوران دیِرمَن (Degirmen) بروید.

25. در روستای کیرازلی (Kirazli) در زمان به عقب گام بردارید.
این روستا در زبان انگلیسی به عنوان روستای گیلاس شناخته می شود. اگر قصد دارید نمایی از ترکیه واقعی و آرام را تماشا کنید باید سفری به این روستای زیبا داشته باشید. شما می توانید به وسیله مینی بوس و یا ماشین شخصی به این روستا بروید. در روستای کیرازلی فشار و شلوغی های کوش آداسی فراموش خواهند شد و در آن احساس خواهید کرد که در دنیایی دیگر قرار دارید. این روستا مکانی عالی برای گشت و گذار و ماجراجویی در دل طبیعت است. در روستای کیرازلی تعدادی رستوران وجود دارد که در آنها وعده های غذایی با مواد ارگانیک طبخ می شوند. جالب است بدانید که این روستا یکی از بزرگترین مراکز کشاورزی ارگانیک محسوب می شود. در روستای کیرازلی شما می توانید از یک غذای لذیذ در محیطی آرام لذت ببرید. در ماه ژوئن هر سال یک جشنواره گیلاس در این روستا برگزار می شود که باید بدانید در آن زمان کیرازلی از هر زمان دیگری شلوغ تر خواهد بود. در این جشنواره مردم نمایش های خیابانی جذابی را اجرا می کنند و به فروش صنایع دستی و میوه های خود می پردازند.

25. در روستای کیرازلی (Kirazli) در زمان به عقب گام بردارید.
 
26. بازیدی از یک مسجد داشته باشید.
بازدید از یک مسجد در کوش آداسی می تواند تجربه متفاوتی باشد که به شما آرامش را هدیه می کند. اما مراقب باشید تا در مسجد تمامی قوانین را رعایت کنید. بطور مثال شما نباید در مسجد لنز دوربین خود را به سمت کسی بگیرید که در حال عبادت کردن است و یا اینکه حتماً لباس مناسبی داشته باشید که دیگران تصور نکنند به آن مکان بی احترامی شده و همچنین نکته مهم دیگر اینکه حتماً کفش هایتان را پیش از ورود به مسجد در بیاورید.

26. بازیدی از یک مسجد داشته باشید.

27. تا جاییکه می توانید به مردم این شهر نزدیک شوید.
مردم کشور ترکیه بسیار میهمان نواز هستند و با آغوشی باز و لبخندی گرم به گردشگران خوش آمد گویی می کنند. پیشنهاد می کنیم چند تکه کلام ساده ترکی را فرا بگیرید، در طول سفر آنها حتما به کارتان می آید. مردم در این کشور سعی می کنند هر کاری انجام دهند که به شما خوش بگذرد و این دقیقاًهمان میهمان نوازی مردم ترکیه را نشان می دهد.

27. تا جاییکه می توانید به مردم این شهر نزدیک شوید.

28. وارد بازارهای کوش آداسی شوید.
بطور کلی سه بازار اصلی در کوش آداسی وجود دارد:
* سه شنبه بازار که مخصوص میوه و سبزیجات است.
* چهارشنبه بازار که برای فروش انواع لباس و پارچه است. در مورد آن باید بدانید که این بازار همواره شلوغ می شود و شما می توانید جدیدترین لباس ها را که البته با مارک هایی جعلی هستند در آن پیدا کنید.
* جمعه بازار هم در همان مکان چهارشنبه بازار برگزار می شود اما آن هم مخصوص فروش میوه و سبزیجات است.
معمولاً بازار روز چهارشنبه در میان مردم بسیار محبوب تر است و از آن استقبال بیشتری می شود. شما می توانید در این بازار انواع ادویه جات، سوغات سنتی، کیف، شلوارهای جین و لباس های دیگر را تهیه کنید. در بازارهای کوش آداسی چانه زدن کاری معمول است و پیشنهاد می کنیم اگر احساس کردید سرتان دارد کلاه می رود سریعاً به مسیر خود ادامه دهید.

28. وارد بازارهای کوش آداسی شوید.

29. روستای قدیمی دوآن بِی (Doganbey)
در قسمت کناری پارک ملی شما می توانید روستای قدیمی دوآن بِی را پیدا کنید. این روستا مکانی باستانی محسوب می شود. روستای دوآن بِی در حقیقت یک موزه روباز بزرگ است. این روستا زیباترین نمونه های معماری ترکی و یونانی را به نمایش می گذارد که تمامی آنها نشان دهنده تمدن های گذشته هستند. مرکز اطلاعات و بازدیدکنندگان در داخل یک ساختمان تاریخی و در کنار کلیسا و عبادتگاه قرار دارد. این روستا در گذشته به نام دوماتیا (Domatia) نیز شناخته می شد و بیشتر ساکنان آن تا قبل از تبادل جمعیت سال 1923، یونانی بودند و پس از آن دوآن بِی به یک روستای ترکی تبدیل شد. همچنین باید بدانید که برخی از ساختمان های این روستا در سال 2001 بازسازی شده اند. 
این مکان در هفت روز هفته از ساعت 8:30 تا 18 باز بوده و در نزدیکی پریه‌ نه (Priene) قرار دارد.

29. روستای قدیمی دوآن بِی (Doganbey)

30. تا جان در بدن دارید خرید کنید!!
کوش آداسی برای افرادی که به خرید علاقمند هستند همانند یک بهشت می ماند. تعداد بی شماری فروشگاه برای گردشگران در این شهر وجود دارد که به فروش سوغاتی، جواهرات، فرش و چرم می پردازند. همچنین بازارها و مراکز خرید دیگری نیز در دسترس شما قرار دارند. در بازارهای کوش آداسی می توانید انواع اجناس جعلی از برندهای محبوبی همچون دولچه اَند گابانا، لویی ویتون و کلوین کلاین را پیدا کنید. لباس های جین، کیف های دستی، عینک آفتابی، کمربند و ساعت از محبوب ترین خریدها در میان گردشگران هستند که البته پیشنهاد می کنیم پیش از خرید حتماً قیمت آنها را مورد بررسی دقیق قرار دهید. در هنگام خرید حتماً در ابتدا یک رقم بالایی را خواهید شنید و باید آرام آرام قیمت را پایین بیاورید تا جایی که به این نتیجه برسید که یک معامله خوب را انجام داده اید. البته توجه داشته باشید که نیازی نیست بر روی اجناسی که برچسب قیمت روی آنها ثبت شده چانه بزنید.

30. تا جان در بدن دارید خرید کنید!!

31. صبحانه سنتی ترکی را تجربه کنید.
یک صبحانه معمولی در ترکیه شامل تکه هایی از پنیر بیاز (beyaz) و یا همان پنیر سفید، عسل یا مربا، زیتون سیاه، گوجه فرنگی، خیار، سرشیر، نان تازه ایتالیایی به همراه یک استکان کوچک، چای داغ است. می توان گفت که این صبحانه می تواند شروعی خوب برای یک روز عالی باشد. محبوب ترین مکان برای صرف یک صبحانه لذیذ روستای شیرینجه (Sirince) و یا رستوران هانیم آگا (Hanimaga) در مسیر روستای کیرزلی است.

31. صبحانه سنتی ترکی را تجربه کنید.

32. در هنگام شب سری به کافه قدیمی اورینت (Orient) بزنید.
درست در مرکز شهر کالیچی (Kaleiçi) یعنی بخش قدیمی کوش آداسی می توانید کافه قدیمی اورینت را پیدا کنید، با موسیقی زنده، انواع نوشیدنی ها و ادوات قدیمی سنتی ترکی که از دیواره ها آویخته شده اند. این مکان حس بودن در کافه ای قدیمی و سنتی ترکی را به شما ارائه می کند.

32. در هنگام شب سری به کافه قدیمی اورینت (Orient) بزنید.

33. قایقرانی در آب های شفاف آدالند (Adaland)
آدالند یکی از محبوب ترین پارک های آبی در کوش آداسی می باشد. همچنین لازم به ذکر است که آدالند توسط نیویورک پست به عنوان یکی از بهترین پارک های آبی جهان نیز معرفی شده و باید بدانید که اگر به این پارک آبی رفتید یکی از مهم ترین فعالیت هایی که در آن باید انجام دهید قایقرانی است. هر روز از ساعت 14:45 تا 15:45 امکان انجام این فعالیت وجود دارد و برای هر نفر باید 10 لیر هزینه اضافی پرداخت کنید.

33. قایقرانی در آب های شفاف آدالند (Adaland)

34. به یک آرایشگاه ترکی بروید.
خانوم ها در کشور ترکیه همه چیز در مورد مراقبت های زیبایی را می دانند. آنها اگر بتوانند هزینه رفتن به آرایشگاه را پرداخت کنند حتماً هفته ای یکبار به آن مراجعه خواهند کرد.
برای مردان تجربه یک آرایشگاه ترکی فراموش نشدنی خواهد بود. در این آرایشگاه ها ابتدا صورت مردان با استفاده از یک تیغ استریل شده اصلاح می شود و سپس با کرم های مخصوص آن را ماساژ خواهند داد. برای افرادی هم که از موی بینی و یا گوش رنج می ببرند یک درمان سنتی وجود دارد. براندیشینگ (Brandishing) هم وسیله ای است که ریزش مو را به حد چشم گیری کاهش داده و به مرور باعث می شود تا موهای محکمی روی سر شما رشد کند. این کار یک تجربه فراموش نشدنی و احتمالاً بهترین اصلاح صورتی است که تا کنون داشته اید.

34. به یک آرایشگاه ترکی بروید.

35. در ترکیه از بعد از ظهرهای شاد لذت ببرید.
شب های ترکیه در آخر هفته ها را از دست ندهید در این شب ها در کاروانسرای قدیمی کوش آداسی مراسمات جالبی برگزار می شود. در پنج شنبه، جمعه و شنبه شب هر هفته به کاروانسرا مراجعه کرده و از این برنامه های مفرح لذت ببرید. در این مراسم ها فعالیت های پر جنب و جوشی انجام خواهد شد که با موسیقی سنتی ترکی همراه است و تجربه ای فراموش نشدنی را برایتان به ارمغان می آورد. توجه داشته باشید که به هنگام خرید بلیط شما پول نوشیدنی ها و غذاهایی که میل می کنید را حساب کرده اید و تنها باید به تماشای جشن بپردازید.

35. در ترکیه از بعد از ظهرهای شاد لذت ببرید.

36. در سلجوک به چتر بازی مشغول شوید و شهر باستانی افسوس را از بالا تماشا کنید.
فرودگاه شهر افسوس این فرصت را برای گردشگران به وجود آورده که بتوانند با هواپیمای فوق سبک به آسمان رفته و از آنجا به بیرون بپرند. برای انجام این کار باید یک تور هوایی بگیرید. اگر شما به آدرنالین و هیجان بیش از حد نیاز دارید باید بگوییم که این تفریح برای شما در نظر گرفته شده است. با چتر بازی در این مکان می توانید شهر افسوس را از دید پرندگان تماشا کنید. همچنین سایر سواحل کوش آداسی نیز در دید شما قرار دارند. این کار می تواند تجربه ای فراموش نشدنی در سفر شما به کوش آداسی باشد. لازم به ذکر است که مسیرهای سفارشی نیز در دسترس هستند.

36. در سلجوک به چتر بازی مشغول شوید

37. بازدید از پارک دریایی جدید آدالند
پارک دریایی جدید آدالند که اخیراً افتتاح شده یک مکان عالی برای گذراندن روزی خوب در کنار خانواده است. بازدید را از اتاق آکواریم آغاز کنید. در این اتاق بقایای یک کشتی خراب شده را مشاهده خواهید کرد و پنجره های شیشه ای به شما اجازه خواهند داد که به تماشای زندگی دلفین ها، کوسه ها و صخره های مرجانی بپردازید. در این مکان یک استخر دلفین، حوض کوسه، صخره های مرجانی، استخر سفره ماهی و یک ساحل مصنوعی وجود دارد. همچنین باغی کوچک و رودخانه نیز در این پارک دریایی به چشم می خورد که آن را تبدیل به مکانی ایده آل برای استراحت کرده است. اما نکته هیجان انگیز اینجاست که شما می توانید در این پارک با برخی از کوسه ها و دلفین ها در درون آب شنا کنید و یا اینکه به سفره ماهی ها غذا دهید.

37. بازدید از پارک دریایی جدید آدالند

38. حمام آبگرم داووتلار
از یک روز آرامش بخش در حمام آبگرم داووتلار لذت ببرید. اقامتگاه نیچر مد (Nature Med) و رادون ترمال (Radon Thermal) دو مرکزی هستند که پیشنهاد می کنیم برای آبگرم به آنها مراجعه کنید. نیچر مد دارای آبی با 41 درجه سانتی گراد دما و محتویات معدنی 5 گرم در هر لیتر است. همچنین دمای آب در رادون ترمال 42 درجه می باشد و محتویات معدنی آن نیز بیش از 6 گرم در هر لیتر است. حمام های آبگرم داووتلار به دلیل داشتن خواص درمانی بسیار معروف هستند.

38. حمام آبگرم داووتلار

39. غواصی با لوله های تنفسی را تجربه کنید.
با غواصی به وسیله لوله های تنفسی در آب های شفاف کوش آداسی به ماجراجویی بپردازید. بطورکی در سواحل کوش آداسی سه مکان اصلی برای اینکار وجود دارد که نام آنها دِ شور دایو (the shore dive)، باربادوس ریف (Barabaros Reef) و آدابانکو ریف (Adabanko Reef) می باشد. البته مراکز زیادی امکانات غواصی را در اختیار گردشگران قرار می دهند اما غواصی به وسیله لوله های تنفسی به دلیل آزادی بیشتر غواص کمی متفاوت تر است. در میان دیگر مراکزی که می توانید برای غواصی به آنها مراجعه کنید آکوا ونچر (Aqua Venture) از بقیه معروف تر است. در آکوا ونچر مدارک معتبر غواصی ارائه می شود و برنامه های جذابی در آن برگزار خواهد شد. در این مرکز غواصان آماتور در کنار یک غواص با تجربه غواصی می کنند، بنابراین اگر در غواصی تجربه چندانی ندارید لازم نیست که نگران چیزی باشید. 

39. غواصی با لوله های تنفسی را تجربه کنید.

40. بازار خورده فروشان سوک (Soke)
مغازه های خورده فروشی بازار سوک در حدود 40 دقیقه از کوش آداسی فاصله دارند. این بازار در کنار جاده اصلی مسیر رفتن به شهر بودروم (Bodrum) واقع شده است. بطور کلی 4 فروشگاه در این قسمت وجود دارند که در کنار هم قرار گرفته و شما می توانید در آنها اجناسی از برندهای معروف همچون کویک سیلور (Quiksilver)، آدیداس، نایک، بنتون (Benetton)، بیلابونگ (Billabong)، لیوایز (Levis) و تویز آر یو اس (Toys R Us) پیدا کنید. برای رفتن به خورده فروشی های بازار سوک مینی بوس هایی وجود دارند که شما را مستقیم از کوش آداسی به آنجا می رساند.

40. بازار خورده فروشان سوک (Soke)


منبع: kusadasi.biz





نظرها

  • 1 0

    خيلي كامل و جامع و مفيد بود. ممنون

    • 0 0

      سلام، ممنون از شما

  • 0 0

    عالی بود خیلی کامل بود

    • 0 0

      سلام، سپاس

  • 0 0

    وای خدای من دوست دارم همه چیزا رو برم خیلی حال می ده عالین همشون

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید