• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با بهترین جاذبه ها و دیدنی های مسکو

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۴/۳۱   تعداد بازدید : 7440   گروه مطلب : ترین ها

1- بازدید از مقبره لِنین (Lenin's Mausoleum)
در سال 1924 همزمان با درگذشت ولادیمیر لِنین رهبر انقلاب کمونیستی شوری سابق حدود 750 هزار نفر برای ادای احترام و وداع با وی به میدان سرخ آمدند. فردی بزرگ و بسیار محبوب با لقب پدر انقلاب که هنوز هم بعد از گذشت چندین سال از مرگش از مقبره ش به پاس احترام به این بزرگ مرد تاریخ شوروری به صورت شبانه روزی محافظت می شود. می توان از این مقبره که جایگاه جسد مومیایی شده لِنین است به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های مسکو نام برد. 
ساعت کار: به جز روزهای دوشنبه و جمعه که تعطیل است، روزانه از ساعت 10 تا 13.
مکان: میدان سرخ
ورودی: رایگان

1- بازدید از مقبره لِنین (Lenin's Mausoleum)


2- نگاهی به داخل کاخ کرملین (The Kremlin)
کاخ کرملین به عنوان یکی از برجسته ترین آثار تاریخی مسکو در پشت دیوار ها و برج آجری قرمزی با ارتفاع 18.8 متر پنهان شده است. این کاخ جایگاه 4 کلیسای طلاپوش، یک موزه اسلحه، صندوق پشتوانه الماس و یک برج ناقوس بزرگ متعلق به ایوان مخوف (یکی از تزاران امپراتوری روسیه) می باشد. با توجه به اینکه کرملین مرکز قدرت سیاسی در روسیه است، بازدید از آن تابع قوانین خاصی می باشد که باید با افراد آگاه و راهنمایان تور انجام شود. 
ساعت کار: روزانه از ساعت 10 تا 17
مکان: میدان سرخ
ورودی: اسلحه خانه 700 روبل، کلیساها 500 روبل، برج ناقوس 250 روبل و کودکان زیر 16 سال رایگان می باشد.

2- نگاهی به داخل کاخ کرملین (The Kremlin)


3- تحسین کلیسای جامع سِنت باسیل (St. Basil’s Cathedral)
می توان از کلیسای سنت باسیل به عنوان سمبل مسکو نام برد، تصویری نمادین از روسیه که به دستور ایوان مخوف ساخته شد و بازدید از آن در هنگام سفر به روسیه الزامی است. ساختمانی شگفت انگیز که در قرن شانزدهم بنا شد و نقشه آن شامل 9 کلیساست که بر روی یک پایه ساخته شده اند و همگی به کلیسای اصلی مرتبط می شوند. این ساختمان دارای وجوه متعددی است که در قسمت شرقی مثلث کرملین و برج های بالای میدان سرخ قرار گرفته اند. استفاده از رنگ های جذاب در طراحی نمای خارجی، نقوش طلایی جذاب در حاشیه ها و گنبد پیازی رنگ آن همگی از ویژگی هایی هستند که در جاودانه بودن این ساختمان نقش بسیار اساسی را ایفا کرده اند. داخل این کلیسا دیوارهای شگفت انگیز با طراحی های غنی، نقاشی و آثار باستانی مذهبی متعددی یافت می شود.
ساعت کار: روزانه از 11 تا 16:30
مکان: میدان سرخ
ورودی: بزرگسالان 350 روبل، کودکان و افراد مسن 100 روبل

3- تحسین کلیسای جامع سِنت باسیل (St. Basil’s Cathedral)


4- کشف پناهگاه های زیزمینی 42 (Bunker 42)
در اعماق 65 متری از سطح خیابان های مسکو دنیای دیگری یافت می شود، دنیایی که میزبان پناهگاه هسته ای (Tagansky nuclear) یا سنگر و پناهگاه زیرزمینی 42 است. این پناهگاه در طول سال های دهه 1950 به دستور جوزف استالین (Joseph Stalin) با هدف حفاظت از چهره های شاخص کریملین و خانواده هایشان بنا شد. در طی بازدید از این مکان راهنمایان گردشگری در حالیکه لباس افسران کا گِ بِ (سازمان اطلاعاتی شوروی سابق) را به تن دارند، اطلاعاتی را در مورد اتحاد جماهیر شوروی و حملات هسته ای به بازدیدکنندگان انتقال می دهند. در این مکان فرصت امتحان یونیفرم های کا گِ بِ و بازمانده های ادوات جنگ هسته ای برایتان فراهم می شود. 
بازدید: در روزهای یکشنبه تا شنبه از ساعت 12 تا 
مکان: 5th Kotelnicheski Lane 11
ورودی: از 200 روبل شروع می شود.

4- کشف پناهگاه های زیزمینی 42 (Bunker 42)


5- کاوش در موزه یادبود فضانوردی (Museum of Cosmonautics)
موزه یادبودفضانوردی مکانی است که اکتشافات فضایی تاریخ روسیه را به تصویر می کشد. در سالن این موزه لباس های فضایی اصلی، کپی از اولین ماهواره ها و دیگر ابزارهای استفده شده توسط یوری گاگارین (Yuri Gagarin) اولین فضانورد یافت می شود. در واقع می توان از این موزه به عنوان نماینده و شاهدی عینی از نقش روسیه در ایجاد رقابت های فضایی نام برد.
ساعت بازدید: سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 11 تا 19 و پنجشنبه ها تا ساعت 21
مکان: Prospect Mira, d.111. Metro station: VDNKh
ورودی: بزرگسالان 200 روبل، کودکان و افراد مسن 50 روبل و برای فیلم برداری و عکاسی می بایست هزینه اضافی بپردازید.

5- کاوش در موزه یادبود فضانوردی (Museum of Cosmonautics)


6- موزه هنرهای زیبای پوشکین (Pushkin Museum of Fine Arts)
می توان از موزه هنرهای زیبای پوشکین به عنوان جایگاه برجسته ترین نقاشی ها و مجسمه های تاریخ باستان نام برد، موزه ای که بازدید از آن قلب دوستداران هنر را به طپش درمی آورد. در این موزه نمایشی از آثار هنری یونان باستان از آغاز تا قرن بیست و یکم را نظاره گر خواهید بود.این موزه میزبان آثار هنری برلین در اواخر جنگ جهانی دوم و مجموعه ای از هنر امپرسیونیت معروف فرانسوی است. همچنین نمایشگاه های موقتی در سطح استاندارهای این موزه در محل برگزار می شود.
زمان بازدید: روزهای سه شنبه، چهارشنبه، شنبه و یکشنبه از ساعت 11 تا 20 و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 11 تا 21
مکان : Ulitsa Volkhonka 12
ورودی: بزرگسالان 300 روبل، کودکان و افراد مسن 150 روبل (جمعه ها بعد از ساعت 5 عصر بزرگسالان 500 روبل، کودکان و افراد مسن 250 روبل) و کودکان زیر 16 سال رایگان 

6- موزه هنرهای زیبای پوشکین (Pushkin Museum of Fine Arts)


7- بازدید از موزه تاریخی دولت (Visit the State Historical Museum)
موزه تاریخی دولت با ساختمانی جذاب در انتهای شمالی میدان سرخ قرار دارد. می توان از این موزه به عنوان دروازه ای برای ورود به تاریخ روسیه از دوران پارینه سنگی تا به امروز نام برد، مکانی شگفت انگیز که به نحو احسنت از آثار باستانی بسیار متنوعی میزبانی می کند. به بیانی دیگر با قدم گذاشن به این موزه به دنیایی از تاریخ روسیه سفر خواهید کرد، سفری که با مرور فرهنگ روسیه به پایان می رسد.
ساعت کار: روزهای چهارشنبه تا دوشنبه از ساعت 10 تا 18. در روزهای سه شنبه تعطیل است.
مکان: میدان سرخ.
ورودی: بزرگسالان 400 روبل، کودکان و افراد مسن 150 روبل و کودکان زیر 16 سال رایگان

7- بازدید از موزه تاریخی دولت (Visit the State Historical Museum)


چه سوغاتی هایی به عنوان یادگاری از روسیه به خانه بیاوریم؟



8- لذت سوار شدن بر مترو مسکو 
پروژه ساخت مترو در زیر خیابان های مسکو به طول 78.8 کیلومتر در سال 1993 توسط حزب کمونیست تایید شد. مترویی بی نظیر با معماری و جزئیات هنری شگفت انگیز که الحق شایسته عنوان برترین متروی جهان است. هر یک از ایستگاه های آن دارای مضمونی منحصر به فرد و محبوب از دیدگاه مردم می باشد. به عنوان مثال ایستگاه اِسلیویانسکی بولوار (Slavyansky Bulvar) با طراحی بسیار خاص و فضایی پر نور و روشن که قدم گذاشتن به آن حس ورود به دنیایی از فناوری را برایتان تداعی می کند. می توان از این مترو به عنوان تصویری از کاخ وعده داده شده استالین به مردم نام برد. با بازدید از ایستگاه کِیِف اِسکِیِ (Kiyevskaya) فرصت تماشای نقاشی های دیواری و گچ کاری های شگفت انگیز برایتان فراهم می شود.

8- لذت سوار شدن بر مترو مسکو


9- شرکت در مراسم باله تالار بولشوی (Bolshoi Theatre)
می توان از تالار نمایش بولشوی به عنوان مهم ترین تالار مسکو و یکی از افتخارات فرهنگ و هنر روسیه نام برد. حتی اگر از علاقمندان به اجراهای باله و تئاتر نباشید فضای پرزرق و برق و طراحی نئوکلاسیک ساختمان آن قلبتان را به طپش درمی آورد و شما را اسیر خود می کند. شاید رزرو آنلاین این تئاتر کمی وسوسه انگیز باشد اما ارزان ترین راه تهیه بلیط از طریق دفتر آن در مسکوست. کمی سریع تر بجنبید زیرا بلیط ها به سرعت فروش می روند.

9- شرکت در مراسم باله تالار بولشوی (Bolshoi Theatre)


10- پارک گورکی (Gorky Park)
پارک گورکی در امتداد رود مسکو قرار دارد و با ارائه امکانات تفریحی بی شماری پذیرای شما برای به ارمغان آوردن لحظاتی ناب در زیر تلالوء آفتاب تابستانی مسکو خواهد بود. در این پارک فعالیت هایی مانند قایقرانی، اسب سواری و امکاناتی مانند زمین تنیس و محوطه ساحلی برای آرمیدن در کنار آب های لاجوردی در ماه های ژوئیه و اوت می باشد. گرچه از مسکو به عنوان کشوری بسیار سرد یاد می شود ولی گاهی اوقات در فصل تابستان درجه حرارت این سرزمین جادویی تا 23 درجه نیز بالا می رود. تمام هیجانات این پارک به فصل تابستان ختم نمی شود و در زمستان نیز جذابیت هایی مانند زمین های اسکیت و بازارهای درخشان در انتظارتان خواهد بود. در بخش های قدیمی تر پارک باغ های رسمی، خانه های تابستانی مربوط به قرن نوزدهم و یک آمفی تئاتر  فضای باز نیز یافت می شود. 
ساعت کار: روزانه از 10 تا 22
مکان: Location: 9, Krymskiy Val
ورودی: رایگان

10- پارک گورکی (Gorky Park)


11- نگاهی به مسکو از تپه گنجشک ها (Sparrow Hills)
می توان از تپه گنجشک ها به عنوان یکی از هفت تپه افسانه ای که در پشت رودخانه جنوب غربی مرکز شهر نشسته اند، نام برد. بلندترین نقطه مسکو که چشم اندازی زیبا و فراخ از این شهر رویایی را در زیر پاهایتان قرار می دهد. از ویژگی های شاخص این تپه علاوه بر ارائه دیدگاه های خیره کننده اش می توان به میزبانی اش از دانشگاه دولتی مسکو نام برد، دانشگاهی که به عنوان نماد علم به دستور استالین ساخته شد. این تپه همچنین زیستگاه پرندگان محلی و حیات وحش منحصر به فردی می باشد. اگر از نظر برنامه ریزی زمانی مشکلی ندارید، می توانید از ساعت 8 تا 17 در تورهای گردشگری سازگار با محیط زیست که به صورت رایگان ارائه می شوند، شرکت کنید. 

11- نگاهی به مسکو از تپه گنجشک ها (Sparrow Hills)


12- پارک و موزه تساریتسینو (Tsaritsyno Museum-Reserve) 
می توان از پارک و موزه فضای باز تساریتسینو به عنوان دروازه ای برای ورود به کشور سابق کاترین کبیر نام برد. املاک این موزه جایگاه یک پارک بزرگ، باغ های دراماتیک با گذرگاه های طاقدار، پل ها و چشمه های موزیکال (در ماه های آوریل تا اکتبر) می باشد. فضای داخلی مطلا این موزه متاثر از سبک معماری ترکیبی نئوگوتیک و رنسانس طراحی شده است. ساخت و ساز این موزه در سال 1796 و با درگذشت کاترین متوقف شد و ساختار کاخ رو به تباهی و نابودی رفت. اما مجدداً در اواخر قرن بیستم بازسازی این سازه شگفت انگیز شروع شد.
زمان بازدید: پارک از ساعت 6 تا 00:00، موزه در روزهای سه شنبه تا جمعه از ساعت 11 تا 18، در روزهای شنبه از ساعت 11 تا 16 و در روزهای یکشنبه و تعطیلات عمومی تعطیل است.
مکان:  Dolskaya str. Tsaritsyno or Orekhovo metro station
ورودی: 100 تا 300 روبل

12- پارک و موزه تساریتسینو (Tsaritsyno Museum-Reserve)


13- ملاقات با بزرگان در گورستان نووودویچی 
گورستان تاریخی نووودویچی جایگاه ابدی بسیاری از قهرمانان هنر و ادبیات روسیه است. مکانی بسیار مشهور با ارائه مجسمه های سنگی درخشان از چهره اشخاص مهم و شخصیت های برجسته شوروی مانند پروکو فیف و چخوف (Prokofiev and Chekhov). می توان از هر یک از این قبرها به عنوان یک اثر هنری نام برد. نیکیتا خروشچف (Nikita Khrushchev) رهبر شوروی که در سال 1593 و بعد از استالین به قدرت رسید همراه با بوریس یلتسین (Boris Yeltsin) نخستین رئیس جمهور دموکراتیک روسیه از چهره های سرشناسیند که در این گورستان به خاک سپرده شده است. فضای این مکان تا حدی صلح آمیز و جذاب می باشد که پرسه زدن در آن حتی به مدت چندین ساعت کلافه تان نمی کند. 
ساعت کار: روزانه از ساعت 9 تا 17
مکان: Luzhnetsky proezd, 2.

13- ملاقات با بزرگان در گورستان نووودویچی


14- کاوش در شهر گُلدن رینگ (Golden Ring)
مسکو توسط چندین شهر تاریخی معروف به حلقه طلایی احاطه شده، شهرهایی زیبا که ارزش اختصاص دادن یک روز از زمان تعطیلاتتان برای کاوش در زیبایی هایشان را دارند. روستوف یکی از تاریخی ترین و قدیمی ترین شهرهای این مجموعه است، شهری کهن با قدمتی مربوط به قرن نهم که بر کرانه دریاچه نرو (Lake Nero) نشسته . می توان از این شهر با برج ها باشکوه و تنومندش به عنوان یک سرمایه منطقه ای نام برد. دسترسی به این منطقه بسیار راحت و با پیمودن مسافتی به مدت دو ساعت و پانزده دقیقه امکان پذیر می باشد. 

14- کاوش در شهر گُلدن رینگ (Golden Ring)

برای سفر به مسکو و تماشای این جاذبه ها و دیدنیهای شگفت انگیز، می توانید تور مسکو را با بهرتین قیمت در توریستگاه مشاهده و آنلاین رزرو نمایید.

منبع: skyscanner





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید