• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


غذا و نوشیدنی گرجستان در رتبه چهارم اروپا

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۴/۴   تعداد بازدید : 9580   گروه مطلب : غذاهای ملل


غذا و نوشیدنی گرجستان در رتبه چهارم اروپا

فرهنگ غذایی گرجستان بسیار متنوع و گسترده است و گرجی ها به بهترین نحو ممکن غذاهایشان را تهیه و سرو می کنند. البته این تنوع و برتری برای میهمانان این کشور مخصوصا در شهر تفلیس نیز جالب و هیجان انگیز می باشد، تا جاییکه آنها هم برای صرف این غذاهای وسوسه انگیز در رستوران های گرجی اشتیاق دارند. 
گرجستان در لیست تهیه شده توسط سایت thrillist.com بعد از ایتالیا، فرانسه و اسپانیا در رتبه چهارم قرار گرفته، لیستی متشکل از 48 کشور اروپایی بر اساس غذاها و نوشیدنی های آنها. کِوین الکساندر و لیز چیلدِرز نویسندگانی اند که به 39 تا از کشورهای موجود در این لیست سفر کرده اند و تجربیات حاصل از این سفرها را در این مقاله با شما به اشتراک می گذارند.
گرجستان در مسیری مابین اروپا، شرق میانه و آسیا نشسته، از این رو فرهنگ غذاییش از این نقاط تاثیر پذیرفته و در طبخ و تهیه بیشتر غذاهایش از ادویه جات و گیاهان باستانی منحصربه فردی مانند ترکیب گشنیز و گل همیشه بهار استفاده می شود. 
از محبوب ترین غذاهای گرجی می توان به خاچاپوری (khachapuri) اشاره کرد، یک نوع نان لذیذ که در نوعی خمیر شبیه قایق و پرشده با پنیر و تحم مرغ سرو می شود. این غذا تا جایی محبوب و معروف است که کشورهای دیگر سعی بر تهیه و ثبت آن با نام تجاری جدیدی بودند. یکی دیگر از غذاهای محبوب این سرزمین خینکالی (Khinkali) است که ظاهری مشابه به پیراشگی دارد و نان آن با گوشت گاو، گوشت بره، ادویه جات و پیاز پر شده. یکی دیگر از غذاهای سنتی گرجستان کوچماچی (Kuchmachi) می باشد، غذایی لذیذ که از ترکیبی هیجان انگیز از جگر، قلوه و دل مرغ با رب انار و گردو تهیه می شود. البته این غذا بیشتر طعم و مزه اش را مدیون ادویه های هیجان انگیزش مانند پودر سیر، گشنیز و دانه انار می باشد. می توان از چخخبیلی (Chakhokhbili) به عنوان یکی دیگر از معروف ترین غذاهای گرجستان نام برد، نوعی خورش مرغ شیرین که طعم و مزه اش را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد. تِکمالی (Tkemali) هم یکی از معروف ترین چاشنی های گرجستان اشت که از سس آلو، تخم گشنیز و زیره سبز تشکیل شده و همراه غذاهای گوشتی سرو می شود.
شاید سلیقه غذایی و ذائقه افراد متفاوت باشد اما غذاهای هیجان انگیز گرجی قطعاً خواسته های تمام افراد با هر سلیقه ای را ارضا می کند.
برای سفر به گرجستان و صرف غذاهای وسوسه انگیز آن می توانید در سایت توریستگاه پایین ترین قیمت تور تفلیس را پیدا کرده و آنلاین رزرو نمایید.


خاچاپوری (khachapuri)
خاچاپوری (khachapuri)


خینکالی (Khinkali)
خینکالی (Khinkali)


غذا و نوشیدنی گرجستان در رتبه چهارم اروپا



کوچماچی (Kuchmachi)
کوچماچی (Kuchmachi)


چخخبیلی (Chakhokhbili)
چخخبیلی (Chakhokhbili)


تِکمالی (Tkemali)
تِکمالی (Tkemali)


منبع: georgiantour




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید