• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


سفرهای شگفت انگیز جاده ای در ترکیه با چشم انداز های نفس گیر

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۳/۹   تعداد بازدید : 10973   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


سفرهای جاده ای ترکیه

با انتخاب سفرهای جاده ای از استانبول تجربه ای به یاد ماندنی از بازدید از بهترین گنجینه های باستانی کشور، صنایع دستی و مناظر جادویی را برای خود رقم زنید.
برای انجام این ماجراجویی ها و سفرهای شگفت انگیز حداقل باید دو هفته زمان در نظر بگیرید، سفری در امتدا حاشیه غربی و پایین سواحل زیبای استانبول. در طول راه فرصت بازدید از گنجینه های باستانی، صنایع دستی و مناظر طبیعی جادویی برایتان فراهم می شود. چشم اندازهایی نفس گیر مانند آب های خیره کننده دریا و صخره های شگفت انگیز. برنامه ریزی برای انجام سفرهای جاده ای فرصت بازدید از نقاطی را که با وسایل حمل و نقل عمومی قابل دسترسی نیستند را برایتان فراهم می کند. شما می توانید با اجاره یک اتومبیل مطمئن از شرکت های معتبر با ارائه خدمات از طریق فرودگاه به این هدفتان دست پیدا کنید. اما برای اطمینان از موجود بودن اتومبیل در محل لطفاً از قبل هماهنگی و رزواسیون را انجام دهید. جاده های استانبول مجهز به سیستم های و علائم راهنمایی مشخص هستند، اما برخی از این خدمات و سیستم ها در شب کمی ضعیف می شوند بنابراین توصیه می شود برنامه سفر خود را در زمانی مناسب تنظیم نمایید تا از این مشکلات در امان بمانید. رانندگان ترکیه به دلیل رانندگی با سرعت زیاد و رعایت نکردن اصول معروفند، پس مراقب باشید با احتیاط بیشتری رانندگی کنید. 
می توانید در سایت توریستگاه بهترین قیمت تور استانبول را مشاهده و آنلاین رزرو نمایید

استانبول نقطه شروع سفر جاده ای
اقامت
می توان از هتل چراغان پالاس به مقصدی رمانتیک برای تماشای منظره جذاب به تنگه بُسفُرس یا مسیری که قسمت اروپایی استانبول را به قسمت آسیایی اش متصل می کند، نام برد. هر چند اتاق های این هتل برای اقامت سلاطین عثمانی طراحی شده اند اما مکان های معمولی مانند استخر و فضای مخصوص غذاخوری روباز با چشم انداز آب های زمردی دریا نیز در آن یافت می شوند. چراغان پَلِس از قصرهای پیشینی عثمانی بوده که امروزه به عنوان یک هتل پنج ستاره از آن استفاده می شود.  

استانبول نقطه شروع سفر جاده ای


فعالیت های پیشنهادی برای انجام دادن
شما می توانید تمام زمان سفر خود را صرف کاوش در شگفتی های استانبول کنید، اما نقاطی در این شهر هستند که بازدید از آنها را به هیچ وجه نباید از دست داد. مکان هایی شگفت انگیز با معماری خیره کننده مانند مسجد ایاصوفیه که قدمت آن به دوران سلاطین عثمانی باز می گردد و در قدیم برای مدتی از آن به عنوان کلیسا و در طول دوره ای به عنوان موزه استفاده می شد. در نزدیکی مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد یافت می شود، یکی از زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی که به علت وجود کاشی های آبی رنگ در طراحی داخلی اش به مسجد آبی نیز شهرت دارد، مسجدی دوست داشتنی که با بیش از 20 هزار کاشی رنگی و دست ساز، پنجره های شیشه ای رنگی و لوسترهای باشکوه مزین شده است. همچنین بازدید از نقاشی های دیواری کلیسای کورا را از دست ندهید. مکانی که در خارج از دیوارهای قسطنطیه که در اوایل قرن پنجم ساخته شد. بعد از تماشای این آثار قدیمی و جاذبه های هنری استانبول نوبت به بازدید از بازار بزرگ می رسد، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده در جهان که جایگاه کالاهای چرمی، فرش، نقره، وسایل ترئینی منزل و آثار هنری می باشد. اگر به دنبال امتحان تجربه ای به یادماندنی از خرید در محیطی صمیمی هستید حمام هاسکی خرم سلطان دولتی قطعاً انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. جاییکه میزبان فرش های ترکی و بازار ادویه جات مصری می باشد. 

فعالیت های پیشنهادی برای انجام دادن

فعالیت های پیشنهادی برای انجام دادن

صرف غذا  
می توان از رستوران آسیتانه (Asitane) به عنوان دروازه ای برای ورود به دنیایی از عطر و طعم غذاهای عثمانی نام برد، رستورانی با ارائه بیش از 200 غذا که با توجه به دستورالعمل های سنتی 500 ساله و تکنیک های پخت و پز مدرن تهیه شده اند. 

فعالیت های پیشنهادی برای انجام دادن


استانبول به افسوس 
مسافت: 630 کیلومتر 
مدت زمان سفر: 7 ساعت (2 ساعت با کشتی)

اقامت
در صورتیکه با ماشین شخصیتان سفر می کنید حتماً از رستوهای کوچک اطراف شهر افسوس بازدید نمایید. با طی کردن مسافتی 8 کیلومتری از تپه ها به روستای شیرینجه خواهید رسید، جاییکه هتل نیسانیان (Nisanyan Hotel) با ارائه 5 اتاق، خانه ها و کلبه های مبله در انتظارتان است. 

استانبول به افسوس


فعالیت های پیشنهادی برای انجام دادن
قبل از ورود به بزرگراه در امتدا خط ساحلی غربی ترکیه توقف نمایید. با سوار شدن بر کشتی از بندر یِنی کاپی (Yenikapi) با طی کردن مسافتی دو ساعته به باندیرما (Bandirma) خواهید رسید. از باندیرما می بایست با اتومبیل مسیری 5 ساعته را طی نمایید تا به شهر افسوس و سلجوک (Selçuk) برسید. شهری در استان ازمیر که می توان از آن به عنوان یکی از شهرهای حفاظت شده روم باستان در اروپا نام برد. موزه افسوس در شهر سلجوک میزبان بسیاری از شگفتی های جذاب از جمله مجسمه و ابزار آلات مربوط به دوران باستان می باشد. از دیگر جاذبه های باستانی این شهر می توان به بازمانده های معبد آرتمیس اشاره کرد. یکی از عجایب هفتگانه جهان و کلیسایی که بسیاری معتقدند مریم مقدس روزهای واپسین عمرش را در آن سپری کرده است. 

فعالیت های پیشنهادی برای انجام دادن

فعالیت های پیشنهادی برای انجام دادن

صرف غذا
در اطراف جاذبه های سلجوک رستوران هایی متعددی با ارائه غذاهای خانگی ترکی و خدمات میهمان نوازی گرم و دوستانه یافت می شوند. اما پیشنهاد می شود رستوران اُکُموش مرجان (Okumuş Mercan) را انتخاب نمایید، رستورانی فوق العاده که تجربه ای به یاد ماندنی از صرف برترین طعم های انواع کباب ها و سبزیجات را در حیاطی دنج و پر نشاط برایتان فراهم می آورد.

افسوس به فتحیه 
مسافت: 290 کیلومتر 
مدت زمان سفر: 4 ساعت

اقامت
می توان از هتل هیل ساید بیچ کلاب (Hillside Beach Club) به عنوان یک اقامتگاه ساحلی با ارائه برترین امکانات رفاهی در فتحیه نام برد. هتلی که جایگاه محوطه ساحلی صاحب جایزه پرچم آبی و ارائه دهنده بازی های مهیج آبی برای بزرگسالان می باشد. اتاق های راحت، محوطه ساحلی بی نظیر و بارهای کنار استخر جذاب با ارائه چشم اندازی نفس گیر به غروب آفتاب در امتداد آب های زمردی دریای مدیترانه همگی از عواملیند که مانند آهنربا در جذب افراد به این نقطه جذاب عمل می کنند. 

افسوس به فتحیه


عکس های باورنکردنی از کاپادوچیا ترکیه



فعالیت های پیشنهادی برای انجام دادن 
شهر فتحیه بیشترین محبوبیت خود را مدیون دهکده تفریحی اولودنیز (Oludeniz) می باشد، دهکده ای زیبا واقع در جنوب غربی ترکیه با ارائه سواحل شنی بسیار دوست داشتنی و جذاب. می توان از اولدنیز به عنوان نقطه شروع برای دستیابی به مسیر لِشییَن (Lycian Way) نیز نام برد. بسیاری از تورهای گردشگری تقریباً یک یا دو هفته را به پیاده روی در مسیری 500 کیلومتری برای کاوش در زیبایی های شگرف، ویرانه های باستانی و روستاهای عجیب و غریب این منطقه اختصاص می دهند. اما توجه داشته باشید فرصتتان برای بازدید از گنجینه های خارج از فتحیه محدود است. در هنگام پیاده روی در امتداد ساحل شنی فتحیه یا اولدنیز فرصت طلایی بازدید از مرداب آبی برایتان فراهم خواهد شد. اگر به اندازه کافی از نور خورشید و ساحل لذت برده اید، قبل از حرکت کردن به سمت سواحل آب های فیروزه ای آنتالیا، سری به بازمانده های پاتارا (Patara) بزنید.

فعالیت های پیشنهادی برای انجام دادن

صرف غذا
می توان از بِیاز یونوس یا دلفین سفید (The White Dolphin/Beyaz Yunus) در اقامتگاه اُیستِر (the Oyster Residences) در اولدنیز به عنوان برترین رستوران غذاهای دریایی در منطقه نام برد. 

فعالیت های پیشنهادی برای انجام دادن


از فتحیه به آنتالیا
فاصله: 298 کیلومتر
فاصله: 3 ساعت و نیم

اقامت 
می توان از اقامتگاه های ساحلی فورگو (Forgo) و تِکیلی کُناک لیری (Tekeli Konaklari) به عنوان مقاصدی لذت بخش در منطقه ای تاریخی در همسایگی کالیچی (Kaleiçi) نام برد. 

از فتحیه به آنتالیا


فعالیت های پیشنهادی برای انجام دادن 
گرچه آنتالیا به دلیل داشتن سواحل زیبا و چشم اندازی خیره کننده به ارتفاعات رشته کوه های توروس (Toros Mountains) بسیار محبوب و دوست داشتنی است، اما نباید از ارزش های فرهنگی این شهر غافل بود. در این شهر گنجینه های فرهنگی مانند موزه آنتالیا با بیش از 5000 مکشوفات باستانی با قدمت بیش از 5000 سال یافت می شود. بازدید از طاق نصرت دروازه هاردیان Hadrian's Gate در منطقه تاریخی کالیچی را به هیچ وجه از دست ندهید. دروازه هاردیان یکی از برجسته ترین و زیباترین بناهای تاریخی در شهر آنتالیای ترکیه است. 

فعالیت های پیشنهادی برای انجام دادن

صرف غذا
با انتخاب رستوران سِکرت گاردن (Secret Garden restaurant) خاطره ای رمانتیک و به یاد ماندنی از صرف غذا را برای خود رقم زنید. این رستوران دارای فضای روباز نیز می باشد. 


از آنتالیا به کاپادوچیا
مسافت:547.17 کیلومتر
فاصله: 8 ساعت و نیم

اقامت
در هتل کاپادوچیا گورمه هاوس (Cappadocia Göreme House Hotel) طعم شیرین میهمان نوازی ترکی را با تمام وجودتان احساس نمایید. هتلی فوق العاده با طراحی متاثر از سبک کلاسیک آناتولی به کمک طاق های سنگی، کف های چوبی براق و اتاق های مدرن با چشم اندازهایی افسانه ای.

از آنتالیا به کاپادوچیا


فعالیت های پیشنهادی در کاپادوچیا
سفر به کاپادوچیا مستلزم پیمودن مسافتی طولانی است اما مناظر جادویی و معماری های خیره کننده این شهر ارزش این راه طولانی را دارد. سفر خود را با بازدید از موزه روباز گورمه (Göreme) آغاز نمایید، مجموعه ای از کلیساهای رهبانی و ساختمان هایی شگفت انگیز با سبک معماری روم شرقی یا بیزانس. بعد از لذت بردن از تماشای این مکان شگفت انگیز به سمت زِلوِ والی (Zelve Valley) حرکت نمایید، جاییکه میزبان صخره ها و غارهای متعددی است. در برنامه ریزی سفر خود حتماً یک روز را به کاوش در زیبایی های شهرهای زیرزمینی کای ماکلی (Kaymakli) و درین کویو (Derinkuyu) بپردازید. مکانی که در آن می توانید به کاوش زیبایی های مکان های عمومی، تونل ها و کلیساهای واقع در عمق 54 متری از سطح زمین بپردازید. برای بازگشت از کاپادوچیا به سمت استانبول می بایست مسیری 756 کیلومتری را در مدت 9 ساعت طی نمود. قبل از ورود به جاده برای ترک شهر حتماً توقفی هر چند کوتاه در شهر آوانوس (Avanos) برای حمایت از صنعتگران محلی و خرید یک قطعه سفال برای سوغاتی داشته باشید.

فعالیت های پیشنهادی در کاپادوچیا

فعالیت های پیشنهادی در کاپادوچیا

فعالیت های پیشنهادی در کاپادوچیا

صرف غذا
در رستوران آلاتورکا (Alaturca) از صرف انواع غذاهای سنتی آناتولی و مزه هایی مانند هومُس، گوشت کباب و باقلوا لذت ببرید.

برای مشاهده قیمت تور آنالیا و رزرو آنلاین آن برای تابستان اینجا را کلیک نمایید

منبع: travelchannel





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید