• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین کارها و تفریحات برای تجربه سفری به یادماندنی در باکو

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۶/۳/۸   تعداد بازدید : 22331   گروه مطلب : ایده های سفر


بهترین کارهایی که می توان در باکو انجام داد

می توان از باکو در کشور آذربایجان به عنوان پایتخت غذاهای وسوسه انگیز و جایگاه معماری شگفت انگیز و گربه های دوس داشتنی نام برد، گزینه هایی که مانند آهنربا در جذب بازدیدکنندگان به آن عمل می کنند. در این مقاله 10 مورد از برترین مقاصد باکو برای تجربه لذتی وافر از سفری به یادماندنی ارائه می شوند.
برای تجربه سفری به یاد ماندنی در باکو و انجام این کارها و تفریحات می توانید همین حالا بهترین نرخ تور باکو را در توریستگاه مشاهده و آنلاین رزرو نمایید.

قدم زدن در ساحل
باکو در خلیجی طبیعی و بر روی شبه جزیره ای در دریای خزر قرا گرفته، موقعیتی بسیار مناسب که به لطف آن این شهر میزبان نسیم دریایی دلنواز و آب های درخشان دریاست و نقشی اساسی در جذب علاقمندان به تفریحات و ورزش های آبی را دارد. پارک ملی (Milli Park) و بلوار باکو (Dənizkənarı Bulvar) که نقش یک تفرجگاه پیاده روی را ایفا می کند مقصدی بسیار مناسب برای انجام فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری، دو، پیاده روی و اسکیت بازی است. در طول عبور از مسیر این بلوار همچنین فرصت تماشای چشم انداز جاذبه های باکو مانند چرخ و فلک چشم باکو (Baku Eye)، مرکز خرید پارک بلوار و زیر ساخت های ساختمان های مشرف به دریای خزر با لبه های گلبرگی شکل برایتان فراهم خواهد شد. پیاده رویتان را در انتهای میدان ملی پرچم (National Flag Square) به پایان رسانید، جاییکه فرصت بازدید از یکی از بزرگترین پرچم های ملی جهان برایتان فراهم می شود. در همسایگی این پرچم ورزشگاه کریستال باکو یافت می شود، ورزشگاهی سرپوشیده و چند منظوره که برای برگزاری مسابقات یوروویژن 2012 ساخته شد.

قدم زدن در ساحل


صرف غذا مانند یک پادشاه
با توجه به سقوط ارز در سال 2005 در آذربایجان و کاهش 50 درصدی نرخ پوند، این کشور به یکی از مقاصد مناسب برای تجربه سفرهای مقرون به صرفه تبدیل شد. کشوری زیبا و در عین حال ارزان که بدون هیچ پشتوانه مالی می توان در آن مانند یک خانواده سلطنتی غذا خورد. با رزرو یک میز در اتاق ناهار خوری سنگی رستوران شروانشاه (Şirvanşah) جاییکه بیشتر شبیه به یک موزه است تا رستوران، خاطره ای فوق العاده و به یاد ماندنی از صرف غذا را برای خود رقم زنید. شاید منوی کوکتل این رستوران بسیار کامل و گسترده باشد اما با امتحان آب انار تازه و کمپوت فیجوا (نوعی میوه گرمسیری) عاشق آنها می شوید و لذت صرف آنها را با هیچ کدام از گزینه های این لیست بلند بالا عوض نخواهید کرد. در این رستوران در حالیکه غرق در گوش نواختن به نوای دلنشین موسیقی آذری نواخته شده توسط نوازندگان محلی هستید با صرف شیرینی های محلی و چای لذتی وافر را برای خودتان به ارمغان آورید. 

صرف غذا مانند یک پادشاه


سوار بر قطار کابلی برای رسیدن به برج های شعله (Flame Towers)
با سوار شدن به قطار کابلی به جایگاه یکی از مدرن ترین ساختمان های باکو خواهید رسید، ساختمان هایی شگفت انگیز که به برج های شعله معروفند. یکی از این ساختمان ها میزبان دفاتر اداری و دیگری جایگاه هتل فِرمونت باکو می باشد و از ساختمان سوم به عنوان ساختمان های مسکونی استفاده می کنند. در قطار کابلی فرصت تماشای منظره دیدنی پارک کوهستانی (Dağüstü Park) برایتان فراهم خواهد شد. تراس های این ساختمان ها هر کدام چشم اندازی بی نظیر به خلیج باکو و یکی از زیباترین منظره های شهر را ارائه می دهند. بهترین زمان برای بازدید از این ساختمان ها هنگام غروب آفتاب است، زمانیکه لحظات خیره کننده پایین آمدان آفتاب از آسمان را می توانید از ارتفاعات این برج نظاره گر باشید. پس از لذت بردن از تماشای این منظره شگفت انگیز از پله های برج پایین بیایید و در امتدا پارک به سمت یک میدان در مجاورت موزه فرش آذربایجان (Azerbaijan Carpet Museum) حرکت کنید، بهترین نقطه ای که از طریق آن می توان نورپردازی فوق العاده برج های آتش را مشاهده نمود، نورپردازی و طراحی خلاقانه ای که در آن به طور طبیعی از ویژگی های شعله های آتش مصنوعی استفاده کرده اند.

سوار بر قطار کابلی برای رسیدن به برج های شعله (Flame Towers)


نوشیدن چای
با دور زدن دستفروشان شهر قدیمی و پایین رفتن از پله های سنگی به یک قهوه خانه و قلیانکده در اطراف هتل شاه پلس (Shah Palace Hotel) می رسید، مکانی بسیار دنج با جایگاه هایی کوتاه و مزین شده از فرش های پشمی آذری، پرده های ابریشمی و صفحه هایی چوبی که تصویر شهر باکو قدیمی در آن حک شده. می توان از این چای خانه خصوصی به عنوان مکانی مناسب برای استراحت و لذت بردن از انجام بازی تخته نرد نام برد. هیچ منویی در این مکان ارائه نمی شود، اما چایی که در قوری های این مکان دم می شود در هیچ جای دنیا وجود ندارد. لذت نوشیدن این چای دلنشین در استکان های کمر باریک دو چندان خواهند شد. در این قهوه خانه در کنار چای لیموی تازه، شکر، نبات، آجیل، میوه های خشک و باقلوای تازه آذربایجانی نیز سرو می شوند. 

نوشیدن چای


هزاران نفر از افراد بومی باکو روزشان را با قدم زدن در پیاده روهای باکو به پایان می رسانند، مناطقی که توسط وزارتخانه ها، دفاتر مرکزی شرکت ها و اقامتگاه های مجلل با سبک معماری شمال آفریقا احاطه شده اند. خیابان نظامی (Nizami Street) نام مستعار یکی از گران ترین خیابان های دنیاست، خیابانی که مغازه های آن تا آخر شب باز است و مقصدی مناسب برای صرف تنقلات و تر کردن گلو در آخر شب می باشد. در نظامی فروشگاه های دونر متعددی یافت می شود، فروشگاه هایی که بهترین کباب های آذری را در نون لواش ارائه می دهند. انتخاب نوع گوشت کباب ها با مشتری است و آنها می توانند از بین گوشت گوساله، بره، مرغ، ماهی و سبزیجات گزینه مورد علاقه شان را انتخاب کنند. این کباب ها همیشه در نان لواش و با پیاز و ترشی سرو می شوند. 

بهترین کباب های آذری


می توان از باکو به عنوان یک مرکز باستانی فرش بافی نام برد، جاییکه در آن می توانید با خیال راحت قالیچه یا فرش مورد نظرتان را تهیه نمایید. از دستفرشان شهر قدیمی عبور کنید و برای خرید فرش به فروشگاه های داخل موزه فرش مراجعه نمایید، جاییکه کارمندان مجرب آنها اطلاعاتی مفید در مورد تاریخچه، مواد اولیه و نقوش و طرح های هر یک از فرش ها را در اختیارتان می گذارند. قیمت فرش های بزرگ از 460 یورو شروع می شود، اما این قیمت قطعی نیست و امکان چانه زدن و تخفیف گرفتن وجود دارد. خصوصاً زمانیکه یک فرش خاص چشمتان را گرفته باشد. فرش های این موزه از جنس پشم با نخ ابریشمند، این فرش های دست بافت با طرح ها و نقوش خاص و متد بافت منحصر به فرد فقط در آذربایجان یافت می شوند. دستفروشان شهر قدیمی فرش هایی ارزان تر با بافت پاکستان را به فروش می رسانند فرش هایی که علاوه بر تفاوت در نوع بافت برای صدور گواهی صادرات آنها باید یک یا دو روز صبر کنید. در حالیکه در موزه فرش این گواهی در همان روز خرید صادر می شود.

باکو  مرکز باستانی فرش بافی


هفت کار به یاد ماندنی که در تفلیس می توانید انجام دهید



گردش با مترو
شاید استفاده از مترو و وسایل حمل و نقل عمومی یک فعالیت جذاب در تعطیلات نباشد، اما باور کنید متروی باکو پر از جذابیت و زیبایی است. جاییکه که معابر پیاده و یا پله برقی های آن مناظری بسیار زیبا را ارائه می دهد، مناظری که به تماشای آنها و عبور از کنارشان احساس می کنید در سراسر شهر پیاده روی می کنید. ایستگاه های زیرزمینی مترو دارای طراحی های چشمگیری از جمله اهرام شیشه ای شهر و ورودی های پوشانده شده با فرش های چاپی یا ستون های شیاردار گنجلیک مال (Ganjlik Mall) بزرگترین مرکز خرید در آذربایجان می باشند. مهم تر از همه این موارد از ویژگی های مثبت استفاده از مترو می توان به هزینه پایین آن اشاره کرد.

گردش با مترو


بازدید از معماری های زها حدید (Zaha Hadid)
در این مکان ها می توانید عکس جدید پروفایل فیس بوکتان را بگیرید، مرکز فرهنگی حیدر علیف (Heydar Aliyev Centre) آذربایجان در موضعی سخت به مقابله در برابر گذشته معماری زبره کاری شوروی برای آینده ای زیباتر و مدرن تر قرار گرفته است. می توان از این مکان به عنوان شاهکاری خیره کننده از زها حدید نام برد، شاهکاری که از تمام جوانب یعنی هم از محیط بیرونی و هم از فضای داخلی دارای زاویه است. بازدید از این ساختمان و نمایشگاه با پرداخت هزینه 15 منات آذربایجان میسر خواهد بود. با پرداخت این هزینه شما قادر به تماشای نمایشگاه حیدر علیف که متشکل از  یک طبقه پر از مدل هایی از مهم ترین آثار معماری آذربایجان با مقیاس دقیق، یک موزه کوچک برای نمایش صنایع دستی، آداب، رسوم و فرهنگ آذربایجان می باشد. تجربه منحصر به فرد خود را با بازدید از باغ این مجموعه کامل نمایید جاییکه در آنجا فرصت بازدید از مجسمه های هنری مدرن، میدان گل و آبشارها و ثبت عکس هایی شگفت انگیز از این ساختمان جذاب برایتان فراهم خواهد شد.

بازدید از معماری های زها حدید (Zaha Hadid)


لذت صرف غذاهای آذری
می توان از رستوران سِحرِلی تِندیر (Sehrli Təndir) در شهر قدیمی به عنوان دروازه ای برای ورود به دنیای طعم های به یاد مادنی غذاهای آذری نام برد، رستورانی با ارائه منویی گسترده از انواع غذاهای وسوسه انگیز مانند دلمه (بادمجان، برگ مو، فلفل پر شده با گوشت و پیاز، برنج، سبزی، نعناع و ماست) و پلو (برنج کره ای با گوشت، شاه بلوط و میوه پخته شده) و انواع کباب ها پذیرای شما برای به ارمغان آوردن لذت هایی به یاد ماندنی از صرف غذا خواهد بود. با قدم گذاشتن در این رستوران اولین چیزی که نظر شما را به خود معطوف می کند تنورهای روباز موجود در قسمت ورودی آن است، تنورهایی هیجان انگیز که در آنها نان پخته می شوند. 

لذت صرف غذاهای آذری


محل زندکی گربه های دوست داشتنی در شهر قدیمی
گرچه نام باکو در سال 2000 به عنوان یک میراث جهانی در سایت یونسکو ثبت شد اما ریشه ای این شهر کهن حداقل به قرن دوازدهم می رسد. در داخل این شهر مناظر و جاذبه های بسیار متعددی نظیر قلعه دختر (Maiden Tower)، مسجد جمعه (Juma Mosque)، حمام های عمومی (Hamam Mehellesi public baths) و کاخ شروان شاهان (Palace of the Shirvanshahs) یافت می شود. اما از فوتوژنیک ترین جاذبه ای این شهر می توان به گربه های ساکن در آن اشاره کرد، گربه هایی تنبل بر روی بالکن ها و پله های سنگی ساختمان ها لم داده اند. گرچه تعداد گربه های ولگرد در استانبول بیشتر از باکوست، اما همین حضور هر چند کم رنگ این موجودات دوست داشتنی تکمیل کننده زیبایی های خیابان های پر پیچ و خم و طاقچه های خانه های تاریخی می باشد.

محل زندکی گربه های دوست داشتنی در شهر قدیمی


منبع: independent





نظرها

  • 0 0

    با سلام . یکی از تفریحات سالم و خانوادگی در باکو مکان هایی وجود دارد همانند تالار های عروسی در ایران منتها خانوادگی موسقی زنده و شام . ما به یکی از این رستوران ها که نیاگارا نام داشت رفتیم . محیط بسیار شاد . به افتخار حضور ما چند آهنگ فارسی خوانده شد . در همان شب چند جشن تولد هم در این سالن برگذار شد و دلقک هم حضور داشت تا باعث شادی بچه ها باشد . غذا ها با اینکه قیمت مناسبی داشت ولی کافی نبود . یعنی وقتی یک پرس شیشلیک ( تیکه کباب )سفارش میدید فقط دو تکه برای شما می آورند .

    • 0 0

      سلام آرش جان، ممنون از اطلاعات خوب و مفیدتون

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید