• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


حقایقی جذاب و خواندنی درباره تایلند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۲/۸   تعداد بازدید : 10132   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


حقایقی جذاب و خواندنی درباره تایلند

سواحل جذاب و دیدنی، هزینه های پایین، کاخ های باشکوه و معابد خیره کننده تنها چیزهایی نیستند که در کشور تایلند خواهید دید و شگفتی های این شهر دیدنی به این موارد ختم نمی شوند. از کسانیکه به دنبال اقامتی لوکس هستند تا کوهنوردان بی باک و امیدوار به کشف چیزهای ماورایی در مسیرهای سخت و طاقت فرسا. بدون شک رفتار بسیار گرم و صمیمانه و میهمان نوازی فوق العاده مردم تایلند در انتخاب دوباره و بازگشت گردشگران برای سفری مجدد به این کشور بسیار موثر خواهد بود. آداب و رسوم جذاب، فستیوال های پر تب و تاب و آشپزی شگفت انگیز، همه از عواملیند که این کشور رویایی را به بهشت روی زمین تبدیل کرده اند. در تایلند همه چیز با اعتقادات بودایی گره خورده و آثار آن در همه جا از فرهنگ تا معابد شگفت انگیز با هنر ساخت و معماری فوق العاده و بسیار ماهرانه دیده خواهد شد. در این مقاله حقایقی جذاب و جالب در مورد این سرزمین رویایی از فیل سفید تا پادشاهی تایلند ارائه خواهد شد. 


1- سرزمین آزاد
در زبان تایلندی معنای نام این کشور به معنای سرزمین آزاد می باشد، نامی که الحق برازنده این کشور رویایی است.

1- سرزمین آزاد


2- دانستن واقعیت
آیا می دانید نام واقعی بانکوک چیست؟ نام این شهر از ریشه پالی و سانسکریت ساخته شده و در واقع اسم اصلیش (Krungthepmahanakhon Amonrattanakosin Mahintharayutthaya Mahadilokphop Noppharatratchathaniburirom Udomratchaniwetmahasathan Amonphimanawatansathit Sakkathattiyawitsanukamprasit) می باشد، حال این به چه معناست؟ نام این شهر به شهر فرشتگان، شهر خدایان یونان و روم، شهر جاودانه و بزرگ 9 الماس، جایگاه پادشاه، شهر کاخ های رویایی، خانه بت ها و خدایان مجسمه ای، ساخته شده توسط ویسوِکارمِن (Visvakarman) به دستور ایندرا (Indra).

2- دانستن واقعیت


3- کشوری که هرگز مستعمره نشده است
نام سرزمین آزاد واقعاً برازنده این کشور است چرا که تایلند تنها کشور جنوب شرقی آسیاست که هرگز تحت سلطه و استعمار یک قدرت بیگانه و خارجی قرار نگرفته است.

3- کشوری که هرگز مستعمره نشده است


4- جایگاه کوچکترین و بزرگترین ها
این کشور جایگاه کوچکترین پستاندار جهان یعنی خفاش زنبور عسل می باشد. در آب های زمردی این کشور رویایی بزرگترین ماهی ها و نهنگ کوسه ها یافت می شود.

4- جایگاه کوچکترین و بزرگترین ها


5- هزار و چهارصد
تایلند بیش از 1400 جزیره رویایی در قلمرو خود دارد که از بزرگترین آنها می توان به پوکت اشاره کرد.

5- هزار و چهارصد


6- کشور بودای طلایی
تایلند دارای بزرگترین مجسمه طلایی در دنیاست، مجسمه ای فوق العاده با عنوان رسمی (Phra Phuttha Maha Suwana Patimakon). این مجسمه بودا با وزن 5500 کیلوگرم در معبد وات تِرِیمِت (temple of Wat Traimit) در شهر بانکوک قرار گرفته است.

6- کشور بودای طلایی


7- ماها ناکان (MahaNakhon)
ماهاناکان آسمان خراشی لوکس است که در شهر بانکوک قرار گرفته. این ساختمان 77 طبقه با ارتفاع 314 متر بلندترین ساختمان تایلند می باشد.

7- ماها ناکان (MahaNakhon)


8- سراسر بودایی
تمام مردم تایلند حتی پادشاهان آنها هم می بایست مدتی هر چند کوتاه یک راهب بودایی شوند و باید این کار را قبل از سن 20 سالگی انجام دهند.

8- سراسر بودایی


حقایقی جذاب و خواندنی درباره تایلند



9- کشور کوفانگان (Country Of Ko Pha-Ngan)
کوفانگان جزیره ای است در خلیج تایلند و استان سورات تانی Surat Thani که در جنوب شرقی تایلند قرار گرفته است. این منطقه به دلیل برگزاری میهمانی های فول مون (Full Moon) در ساحل حاد رین (Haad Rin) بسیار مشهور است و می توان از آن به عنوان مقصدی بسیار مناسب برای کوهنوردی نام برد.

9- کشور کوفانگان (Country Of Ko Pha-Ngan)


10- غیر قانونی چیست؟
در این کشور بیرون آمدن از خانه بدون لباس زیر غیر قانونی است. همچنین پا گذاشتن بر روی بات که پول این کشور می باشد نیز مجاز نخواهد بود.

10- غیر قانونی چیست؟


11- ونیز شرق
شهر زیبای بانکوک، پایتخت تایلند به ونیز شرق مشهور است، شهری زیبا که ساختمان های اصلیش بر روی رودخانه چائو فیریا (Chao Phraya River) قرار گرفته است. اما در حال حاضر بانکوک از نظر مساحتی رشد کرده و بیشتر کانال های آن پر و هموار شده است.

11- ونیز شرق


12- گارودا (The Garuda)
گارودا به عنوان یک نماد ملی و رسمی ترکیب نیمی از یک مرد و نیمی از یک عقاب از حماسه رامایانا هند را به تصویر می کشد.

12- گارودا (The Garuda)


13- کالج میمون تَنی (Thani Monkey College)
تایلند دارای یک کالج اختصاصی به نام تَنی برای میمون هاست، یک مرکز آموزش بی نظیر که در آن به میمون ها یک سری ترفندهای خیابانی مانند جمع آوری نارگیل و صحبت کردن را یاد می دهند. در تایلندی یک میهمانی خاص به نام ضیافت میمون ها برگزار می شود که در آن هزاران میمون به عنوان خدمه از میهمانان با آوردن بشقاب های میوه و سبزیجات از میهمانان پذیرایی می کنند.

13- کالج میمون تَنی (Thani Monkey College)


14- سه هزار و پانصد
در واقع می توان از تایلند به عنوان سرزمین معابد نام برد، سرزمینی بی نظیر با 3500 معبد باشکوه. لطفاً توجه داشته باشید بازدید از این معابد تنها با لباس های متواضع مجاز می باشد. با پوشیدن شلوارک و لباس های بدون آستین نمی توانید وارد معابد شوید.

14- سه هزار و پانصد


15- سرزمین فیل های سفید
گرچه تایلند به سرزمین فیل های سفید مشهور است، اما انتظار نداشته باشید که در این کشور در اطرافتان فیل های سفید را ببینید. سفید تنها یک نماد می باشد که دلالت بر خلوص تایلند دارد. اصطلاح تایلندی چان سام پانِ chang sam khan دقیقاً به عنوان فیل های فرخنده ترجمه شده است. 

15- سرزمین فیل های سفید


16- برنج مقدس
برنج در تایلند تنها یک ماده غذایی نیست بلکه یکی از تقدسات این کشور به حساب می آید. در هنگام صرف غذا باقی ماندن حتی یک دانه برنج در ته بشقاب و حتی پا گذاشتن روی دانه برنج نیز گناه می باشند.

16- برنج مقدس


17- امور الماس آبی (Blue Diamond Affair) 
امور الماس آبی، یکی از مجموعه جنایت حل نشده است که در سال 1989 در تایلند اتفاق افتاد. جنایتی بزرگ که مربوط به سنگ های با ارزش و قیمتی متعلق به آل صعود توسط یک کارمند تایلندی بود. در جریان بروز این جرم و اتفاقات روابط بین کشورهای عربستان و تایلند بسیار تیره و تار گردید تا جاییکه صدور ویزای کار عربی برای تایلند و ورود شهروندان عربی به این کشور ممنوع شد.

17- امور الماس آبی (Blue Diamond Affair)


18- سرم را لمس نکن!
در تایلند لمس کردن سر مردم محلی ممنوع است. تایلندی ها معتقدند که سر انسان مهم ترین بخش بدن اوست و به هیچ وجه نباید لمس شود.

18- سرم را لمس نکن!


منبع: ohfact





نظرها

  • 0 0

    باسلام وخداقوت به دست اندرکاران سایت وباتشکر ازاینکه مطالب آموزنده وجالبی رادرج می کنید.شادوسلامت باشید.آمین یاربالعالمین

    • 0 0

      سلام، سپاس. لطف دارید

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید