• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


چهارده مخفیگاه رویایی، دنج و عاشقانه در اسکاتلند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۲/۷   تعداد بازدید : 23016   گروه مطلب : دیدنی ها


چهارده مخفی گاه رویایی، دِنج و عاشقانه در اِسکاتلند

فصل زمستان است، پس چرا خواب زمستانی خود را در کلبه ای گرم و نرم با جکوزی و سونا که هر چقدر می خواهید تا رسیدن بهار نوشیدنی بنوشید، آغاز نمی کنید؟
1- کلبه داوکُوت، اِدینبرو (Dovecot Cottage, Edinburgh)
می توان از این کلبه سنگی آسمانی به نام آشیانه رویایی صدها کبوتر نام برد. در این کلبه شگفت انگیز لانه کبوترها در انتهای باغ رُز پنهان شده و اتاق خواب ها با چراغ های درخشانی که بر روی طاقچه های سنگی بالای تخت قرار دارند، مزین شده اند.

1- کلبه داوکُوت، اِدینبرو (Dovecot Cottage, Edinburgh)


2- کلبه کوهستانی بِر، ارتفاعات اَوِمور (Mountain Bear Lodge, Aviemore, Highlands)
شاید این فکر به ذهنتان خطور کند که این کلبه برفی در آلاسکا وجود دارد، اما کاملاً در اشتباهید زیرا این مکان بی نظیر در قلب رشته کوه های زیبای کِرنگُوم (Cairngorm mountains) قرار دارد که می توان از آن به عنوان مقصدی محبوب برای علاقمندان به اسکی نام برد. بعد از یک روز طولانی و گردش در دامنه کوه ها با غوطه ور شدن در جکوزی روباز آب داغ این کلبه به استراحت و تمدد اعصاب بپردازید و انرژی ها از دست رفته تان را بازیابید و با نشاطی وافر خود را برای شروع روزی جدید آماده کنید.

2- کلبه کوهستانی بِر، ارتفاعات اَوِمور (Mountain Bear Lodge, Aviemore, Highlands)


 3- کلبه های بلو ریف، اِسکاریستا، جزیره هریس (Blue Reef Cottages, Scarista, Isle of Harris)
این کلبه های رویایی اسکاندیناوی با سقف های پوشانده شده از چمن در نزدیکی روستای دور اِسکاریستا پنهان شده اند و می توان از آنها به عنوان پناهگاهی سازگار با اصول و تدابیر حفاظت از محیط زیست نام برد. چشم انداز جذاب و دیدنی  در کنار جکوزی و سونا اختصاصی همراه با شومینه چوبی همگی از عواملیند که این کلبه ها را به پناهگاهی دنج و گرم برای سپری کردن لحظاتی به یاد ماندنی تبدیل کرده اند. 

 3- کلبه های بلو ریف، اِسکاریستا، جزیره هریس


4- رولوت ریتریت، مِرلوس، مرز اِسکاتلند (Roulotte Retreat, Melrose, Scottish Borders)
رولوت ریتریت اقامتگاهی منحصر به فرد در نزدیکی شهر زیبا مِرلوس است. در این اقامتگاه بی نظیر هفت رولوت کاروان های فرانسوی زیبای کولی ها که هر کدام تم مخصوص به خود را دارند، موجود است. این واگن کارلوتا (Karlotta) نام دارد که با الهام از سبک مراکشی و رنگ های بنفش، قرمز و طلایی طراحی شده است.

4- رولوت ریتریت، مِرلوس، مرز اِسکاتلند


5- خانه نویدارت، اینوِری، کوهستان (Knoydart House, Inverie, Highland)
اگر به دنبال مکانی بسیار مناسب برای تجربه یک گریز آرامش بخش هستید، این کلبه های بزرگ کنار دریاچه واقع در جزیره نویدارت قطعاً انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهند بود. این کلبه ها در بخشی دور افتاده از جزایر اسکاتلند قرار گرفته اند و تنها با قایق قابل دسترسی اند. در این کلبه ها خواب پر آرامشی را در تخت خواب های سایه بان دار کینگ (دو نفره بزرگ) تجربه کنید و با غوطه وری در وان آب گرم آن لذتی وافر را لمس نمایید.

5- خانه نویدارت، اینوِری، کوهستان


6- خلوت در طبیعت، جان اُ گُروتس، کِیتنِس (Natural Retreats, John O’Groats, Caithness)
این کلبه های رنگارنگ در شمالی ترین شهر جزایر اصلی بریتانیا قرار گرفته اند، کلبه های دنج و ساده و در عین حال مدرن که هر کدام از آنها دارای شومینه های چوب سوز و چشم انداز جذاب به آب های دریا می باشند. شما می توانید نقطه صید نهنگ ها را از طریق پنجره ها نظاره گر باشید. برای تمام این کلبه ها سیستم گرمایشی از کف در نظر گرفته شده، پس با خیال راحت و اطمینان کامل در این کلبه های دنج و گرم و نرم اقامت کنید.

6- خلوت در طبیعت، جان اُ گُروتس، کِیتنِس


7- باغچه 103، دورنِس، ساتِرلند (Croft 103, Durness, Sutherland)
شاید تصمیم گیری برای انتخاب این مکان بسیار پر استرس باشد، مقصدی فوق العاده، مدرن و پناهگاهی سازگار با محیط زیست که در شمال اسکاتلند قرار گرفته و دارای امکاناتی شگفت انگیز مانند حمام آب گرم در فضای داخلی و همچنین فضای روباز می باشد. هر دوی حمام ها چشم اندازی دیدنی به آب های دریاچه اریبول (Loch Eriboll) که صدایی مانند ارباب حلقه ها را دارد، ارائه می دهند.

7- باغچه 103، دورنِس، ساتِرلند


چهارده مخفی گاه رویایی، دِنج و عاشقانه در اِسکاتلند



8- جیپسی پَلِس (قصر کولی)، کِرک یِتولم، مرزهای اِسکاتلند (The Gypsy Palace, Kirk Yetholm, Scottish Borders)
اگر به دنبال مکانی دنج برای تجربه خلوتی به یاد ماندنی هستید، نظرتان در مورد این کلبه های کوچک در مرز اسکاتلند چیست؟ کلبه های بی نظیر در دره زیبا و آرام تپه های چِویوت (Cheviot Hills) قرار گرفته اند و می توان از آنها به عنوان نقطه ای محبوب برای علاقمندان به پیاده روی در صورتیکه بتوانید از حُرم شومینه و نوشیدن چای داغ و پتوی پشمی ضخیم دل بکَنید، نام برد.

8: جیپسی پَلِس (قصر کولی)، کِرک یِتولم، مرزهای اِسکاتلند


9- دِ بوروک ، خانه کلبه ای بوروو، جزیره هریس (The Broch, Borve Lodge Estate, Isle of Harris)
بوروک به برج هایی قدیمی با دیوارهای تو خالی از جنس سنگ گفته می شود که در عصر آهن (اشاره دارد به بازه ای از زمان و تاریخ که مواد اولیه تولید اغلب وسایل آهنی بوده است.) برای دستیابی به اهداف و مقاصد دفاعی آنها از آنها استفاده می شده. اما در حال حاضر بروک به شکلی مدرن و چند منظور به هدف استفاده از آن به عنوان یک تفرجگاه گرم و نرم و مجهز به حمام پهناور بیضی شکل، چند شومینه چوب سوز و چشم اندازی دیدنی و جذاب در امتداد دره پر درخت و سرسبز بوروو ساخته شده است.

9- دِ بوروک ، خانه کلبه ای بوروو، جزیره هریس


10- کلبه های کلاهکی ماری، اِلگول، جزیره اِسکای (Mary’s Thatched Cottages, Elgol, Isle of Skye)
مقاومت در برابر این کلبه های عاشقانه که دوز بالایی از جذابیت های سنتی اسکاتلندی را به همراه دارند، کاری بسیار دشوار و سخت خواهد بود. هر کدام از این کلبه های دارای ویژگی ها و نام های زیبا و منحصر به فرد خود مانند مَری (Màiri)، سیونَگ (Seonag) و پَدرِیگ (Padraig) می باشند، اما تمام آنها مانند جهنم گرم و مثل بهشت دنج و رویایی اند و دارای دیوارهای سنگی با چشم انداز نفس گیر و با شکوه تپه های بلک کولین (Black Cuillin hills) هستند.

10- کلبه های کلاهکی ماری، اِلگول، جزیره اِسکای


11- اِستاکتِیمور، کِلین، پِرت شار (Stucktaymore, Killin, Perthshire)
اِستاکتِیمور یک کلبه شکاری ویکتوریایی در کِلین می باشد که می توان از آن به عنوان دروازه ارتفاعات اسکاتلند نام برد. این مکان بسیار شیک طراحی شده و دارای شومینه های روباز زیادی بیشتر از آنکه بتوانید در آن یک هیزم تکان دهید، می باشد. از دیگر امکانات این کلبه ها می توان به فرش های ضخیم، ستون های سنگ کاری شده و آشپزخانه با آشپز و از همه مهمتر چشم انداز جذاب و دیدنی به دریاچه تِی (Loch Tay) اشاره کرد.

11- اِستاکتِیمور، کِلین، پِرت شار (Stucktaymore, Killin, Perthshire)


12- گیریلیکوتا فنلاندی، جزیره لِویس (Finnish Grillikota, Isle of Lewis)
همه می دانند که گرم نگه داشتن خانه های کوچک بسیار آسان است و این موضوع در برابر ساختمان های گریلکوتا هم صدق می کند، این کلبه ها به حدی گرمند که احساس می کنید در سونا نشسته اید. در زبان فنلاندی گریلیکوتا به معنای کلبه باربیکیو می باشد. در وسط این ساختمان یک آتش باز دایره ای شکل قرار گرفته که می توان از آن به عنوان باربیکیو برای کباب کردن استفاده کرد. با انتخاب این کلبه ها تجربیاتی ناب را امتحان کنید و در حالیکه در کنار آتش از صرف غذای کبابی خود لذت می برید غرق در تماشای منظره دیدنی و جذاب آب های نیلگون دریا شوید.

12- گیریلیکوتا فنلاندی، جزیره لِویس (Finnish Grillikota, Isle of Lewis)


13- کلبه های باغچه ای اینِس اِ کورو، کایل آو لوکَلُش، راس شایِر (Innis-a-Chro Croft Cottages, Kyle of Lochalsh, Ross-shire)
می توان از این دو کلبه دوست داشتنی به عنوان بهترین پناهگاه برای فرار از دست بادهای سرد و خشک زمستانی نام برد. تخت های این کلبه ها با ضخامت بیشتری ساخته شدند و دارای تشک های پشمی دست سازند. پنجره های بسیار بزرگ و مدرن این کلبه ها دوجداره اند و چشم اندازی رویایی از مورنو فِلز (Munro fells) و مسیر زیبای رودخانه لیچد (Glen Lichd) را ارائه می دهند.

13- کلبه های باغچه ای اینِس اِ کورو، کایل آو لوکَلُش، راس شایِر


14- ایگِل بِرِی، اینوینِس شایِر (Eagle Brae, Inverness-shire)
در آخر به کابین های چوبی دست ساز فوق العاده ایگل بِری اشاره می شود، قرار گرفتن این کلبه های بی نظیر در آخر لیست چیزی به معنای کم بودن ارزش و اهمیت آنها نخواهد بود. برای هر یک از کابین ها یک پشت بام پر شده با گل های وحشی و صنایع دستی و هنری چوبی در نظر گرفته شده تا جاییکه با وارد شدن به آنها احساس می کنید در سرزمین افسانه ای نارنیا هستید. 

14- ایگِل بِرِی، اینوینِس شایِر (Eagle Brae, Inverness-shire)


منبع: buzzfeed





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید