• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


9 مکان جادویی در شهر اِدینبرو که طرفداران هری پاتر حتماً باید ببینند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۲/۳   تعداد بازدید : 10589   گروه مطلب : دیدنی ها

1- کافه دِ اِلِفِنت هاوس (The Elephant House Café)
جوآن جو رولینگ (J.K. Rowling) یک مادر تنها و سخت کوش بود که بخش های اول کتاب معروفش را در اتاقی درست در پشت این کافه نوشت. در واقع او با تماشای منظره دوست داشتنی قلعه اِدینبرو (Edinburgh Castle) در اسکاتلند نیرو و انرژی گرفتن از آن به هری پاتر شخصیت اصلی داستان کتاب هایش جان داد. این روزها یکی از برترین مشخصه ها و ویژگی های این کافه، نقاشی های دیواری با مضمون هری پاتر بر روی دیواره های دستشویی آن می باشد.

1- کافه دِ اِلِفِنت هاوس (The Elephant House Café)

2- گِرِی فِرایز کِرک یارد (Greyfriars Kirkyard)
این کلیسای باستانی که در کنار کافه اِلِفنت هاوس قرار گرفته، مکان مورد علاقه جی کِی رولینگ است که رفت و آمد زیادی به آنجا داشت. در این کلیسا آثار قرن شانزدهم و سنگ قبرهایی مربوط به همان دوران وجود دارند، سنگ هایی که جی کِی از آنها برای نام برخی از شخصیت های داستانش الهام گرفته است. حتماً در این کلیسا از قبر وُلدمورت (Voldemort) با نام مستعار تام ریدِل (Tom Riddle) و ویلیام مَک گونِگال (McGonagall) دیدن کنید، شاید قبر همان پروفسور مَک گونال باشد.

2- گِرِی فِرایز کِرک یارد (Greyfriars Kirkyard)


3- کوچه دایاگون (کوچه ویکتوریا و کَندل مِیکِر رو)
می توان از ویکتوریا به عنوان خیابانی رنگارنگ، تاریخی همراه با یک جاده سنگ فرش بی نظیر که در فاصله نه چندان دور تا کافه اِلفِنت هاوس قرار گرفته است، نام برد. کوچه افسانه ای دایاگون در داستان هری پاتر از خیابان ویکتوریا با مجاورت خیابان کندل مِیکِر رو (خیابانی شلوغ در کنار موزه ملی اسکاتلند با بوتیک های منحصر به فرد و کافه و رستوران های صاحب جوایز) الهام گرفته شده است. در خیابان کَندل مِیکِر رو یک پلاک از خیابان دیاگون و نقاشی هایی دیواری مربوط به این خیابان یافت می شود. در خیابان ویکتوریا هم مانند داستان یک جوک شاپ وجود دارد با این تفاوت که در واقعیت توسط فِرد (Fred) و جروج ویزلی (George Weasley) اداره نمی شود. 

3- کوچه دایاگون (کوچه ویکتوریا و کَندل مِیکِر رو)


4- موزه دِ رایتِرز (The Writers’ Museum)
این ساختمان قدیمی شگفت انگیز و جادویی میزبان برگزاری رویدادی می باشد که در طی آن اِدینبرو موفق به کسب عنوان اولین شهر ادبیات یونسکو در سال 2014 شده است.  در درجه اول می توان از این ساختمان به عنوان مکانی برای ادای احترام به نویسندگان اصلی و پایه تاریخی اِدینبرو رابرت بِرنز (Robert Burns)، والتِر اسکات (Walter Scott) و رابرت لوئیس اِستیوِنسون (Robert Louis Stevenson) نام برد. اما یکی از دیگر ویژگی های شگفت انگیز آن افتخار میزبانی اش برای برگزاری نمایشگاه جی کی رولینگ و هری پاتر بوده است، رویدادی بی نظیر که آن را به مکانی دوست داشتنی و منتخب برای علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی تبدیل کرده است.

4- موزه دِ رایتِرز (The Writers’ Museum)


5- کافه اِسپون Spoon Café
این کافه مشهور با چشم انداز دیدنی و جذاب کالج قدیمی دانشگاه اِدینبرو یکی دیگر از نقاط نویسندگی محبوب جِی کی رولینگ است. در سال 1997 این مکان کافه نیکِلسون (Nicholson’s Café) نام داشت و متعلق به برادر شوهر جی کی رولینگ بود، کسی که با خوشحالی مادری جوان را که دچار چالش مالی بود، به صرف یک فنجان قهوه رایگان دعوت می کرد و صندلی های کنار پنجره ها را هر چقد می خواست در اختیارش قرار می داد. واقعاً چه قهرمانی.

5- کافه اِسپون Spoon Café


9 مکان جادویی که طرفداران هری پاتر حتماً باید از آنها دیدن کنند



6- اِدینبرو سیتی چِیمبرز (Edinburgh City Chambers)
سیتی چِیمبرِز در واقع یک ساختمان مجلس عظیم الجثه در رویال مایل (Royal Mile) می باشد، ساختمانی فوق العاده که در آن لوح های تجلیل از هنرمندان هالیوودی که موفق به کسب و دریافت جایزه بزرگ اِدینبرو شده اند، یافت می شود. هنرمندان این لوح ها و نشان های گران قدرشان را برای ادای احترام به مردم اِدینبرو تقدیم نموده اند. در سال 2008 جی کی نیز موفق به کسب این جایزه شد و مجسمه ای زیبا از دستان جادویی این هنرمند به شکل برنز در حیاط سیتی چِیمبرز برای جاودانه کردن و ادای احترام به دستان خلاقی که کتاب محبوب میلیون ها نفر را نوشته قرار گرفت.

6- اِدینبرو سیتی چِیمبرز (Edinburgh City Chambers)


7- مدرسه جورچ هَرییِت George Heriot’s School
هَرییِت یکی دیگر از جاذبه هایی است که همانند گِرِی فِرایز کِرک یارد از طریق پنجره های کافه اِلِفنت هاوس قابل مشاهده است. این مدرسه قلعه مانند در سال 1628 ساخته شده و گفته می شود جی کی از این ساختمان متمایز برای هاگوارتز (Hogwarts) و سیستم خانه اش الهام گرفته است. این مکان در طول سال برای بازدید به روی عموم باز نمی باشد، اما گاهی اوقات میزبان رویدادهایی در طی جشنواره اِدینبرو در ماه اوت می باشد.

7- مدرسه جورچ هَرییِت George Heriot’s School


8- کِرامِند و بارنتِن (Cramond and Barnton)
حومه بندر کِرامِند مکانی بی نظیر برای پیاده روی است، در حالیکه می توان از همسایه آن بارنتن به عنوان یکی از جذاب ترین مکان ها در اِدینبرو و محل زندگی جِی کی رولینگ نام برد. وی در سال 2015 از منطقه مِرکیستون (Merchiston) اِدینبرو به این مکان شگفت انگیز نقل مکان کرد. جاییکه معمولاً به خاطر وجود فروشگاه های محلی و مسیرهای پیاده روی ساحلی اش بسیار محبوب و مشهور می باشد. 

8- کِرامِند و بارنتِن (Cramond and Barnton)


9- هتل بالمارول (The Balmoral Hotel)
و آخرین گزینه، اما نه آخرین به معنای کم اهمیت ترین، مربوط به مکانی است که همه چیز در آن به پایان رسید. سوئیت جی کی رولینگ در هتل بالمارول. اتاق 552 با چشم انداز دیدنی به شهر جاییست که وی توانست تمرکز کند و دِ دِتلی هالیوز (The Deathly Hallows) یا هری پاتر و یادگاران مرگ که آخرین کتاب از مجموعه هری پاتر است را به پایان برساند. با پرداخت 1000 پوند برای بازدید از این گزینه نمی توان عنوان ارزانترین مقصد را به آن داد، اما می توان از آن به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد برای بازدید علاقمندان یاد کرد.

9- هتل بالمارول (The Balmoral Hotel)


منبع: buzzfeed





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید