• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با 10 پیست اسکی برتر در جهان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۸/۱۷   تعداد بازدید : 23952   گروه مطلب : ایده های سفر


آشنایی با 10 مکان برتر برای اسکی کردن

از کشور قزاقستان تا آن سر دنیا یعنی کشور کانادا از راه کوهستان کَن گورمز (Cairngorms)، عاشقان ورزش اسکی پیست های مختلفی را زیر پا گذاشته و در زمان مناسب انجام این ورزش، از صندلی های بالابر به پایین می پرند و با حیرت به تماشای مناظر زیبا می پردازند. البته گاهی هم پیش آمده که با قیمت های بسیار مناسب این ورزش را تجربه کرده اند.


ونکوور، کانادا
کوهستان سای پرِس تنها یک رانندگی 30 دقیقه ای تا مرکز شهر ونکوور فاصله داشته و ارائه دهنده مسیرهای هموار شیب دار، مسیرهای ناهموار و بَک کانتری های متنوعی می باشد. این پیست همانقدر مناسب افراد تازه کار است که مناسب افراد حرفه ای نیز خواهد بود. یکی از بهترین چیزها در مورد این کوهستان نزدیک بودن آن به شهر است. عصرها یکی از بهترین زمان ها برای راه افتادن به سمت بالای کوه و اسکی در بالای چشم اندازی از چراغ های زیبای شب است. در فصول مناسب برای ورزش اسکی، بارهای گرم و دوست داشتنی از جمله جاذبه های این منطقه هستند و بازدید کنندگان به جای اقامت در داخل پیست و پرداخت هزینه های بالا، می توانند در خود شهر ونکوور به دنبال جا برای اقامت باشند. همچنین با امکان تویوپ سواری، سورتمه سواری و انجام سایر فعالیت های مشابه، این ورزش می تواند یک روز خانوادگی فوق العاده را رقم بزند. بعلاوه موارد بالا، کوهستان سای پرِس یک قسمت شمالی جداگانه را نیز دارد که اختصاص به اسکی سواری و برف پیمایی های نامحدود و بین کشوری است. البته این قسمت هم ارائه کننده مناظری باور نکردنی از کوه های عظیم محدوده بخش شمال ونکوور می باشد.
چنین موقعیتی یک شرایط ایده آل برای آن دسته از مشتاقانی است که به دنبال راحتی حضور در شهری مدرن هستند که طعم ماجراجویی در میان کوه های آلپ در آن قابل چشیدن است.
هزینه ورودی این پیست در طول روز برای بزرگسالان 23 پوند و برای کودکان 17 پوند می باشد.
cypressmountain.com

شبی در پیست اسکی
شبی در پیست اسکی ... اسکی بازان در حال تماشا و لذت بردن از چشم اندازی بر فراز شهر ونکوور در پیست اسکی سای پرِس (Cypress).


آلماتی (Almaty)، قزاقستان 
شایام بیولِک Shymbulak(Shymbulak)، پیست اسکی بزرگ ترین شهر این کشور یعنی آلماتی است که شیب های تندی داشته و امکانات خود را برای سهولت هر چه بیشتر و با قیمت های مناسب در اختیار اسکی بازان قرار می دهد. با وجود کوچک بودن فضای این پیست، اما اصلاً صف انتظاری در هیچ کجای آن وجود ندارد. از زمین هاکی مِدیو (Medeu) گرفته تا سرویس های بهداشتی و کمدهایی قفل داری که در کنار مسیرهای شیب دار قرار دارند، خدمات رسانی در این مکان عالی است.
این نکته را نباید فراموش کرد که این پیست چندان مناسب اسکی بازهای تازه کار نیست، چرا که شیب های اصلی آن همگی قرمز رنگ بوده و تنها تعداد اندکی از آنها آبی رنگ هستند. در ساعت 4 بامداد این شیب ها همگی در سایه کامل بوده و یخ زده اند. حتی رفتن به سمت دیگر این کوهستان هم ارزشش را خواهد داشت چرا که می توان به تماشای مناظری از یخچال های طبیعی و نیز سه مسیر شیب دار آبی رنگ رفت. البته هزینه پرواز به کشور قزاقستان کمی گران تمام خواهد شد ولی هزینه اسکی سواری می تواند خیلی ارزان تمام شود. اسکی بازها برای این کار کافیست لباس و لوازم مورد نیاز خود را از فروشگاه اِکستِرمال (Extremal) که در گوشه ای از شهر دوستیک (Dostyk) و در خیابان اَل فِرابی (Al Ferabi) قرار دارد تهیه کنند. قیمت کرایه لوازم در اینجا، نصف قیمت در سایر مکان های کرایه دهنده خواهد بود. افراد می توانند سوار اتوبوس های رفت و برگشت شماره 12 شده و از فروشگاه اِکسترمال به سمت پیست هاکی مِدیو بروند.
هزینه ورودی این پیست در طول هفته 12 پوند و در تعطیلات آخر هفته 19 پوند می باشد.

آلماتی (Almaty)، قزاقستان


آوی مور (Aviemore)، اسکاتلند 
این پیست مکانی خوب برای تازه کارها است چرا که شرایط آب و هوایی در کشور اسکاتلند کمی متغییر می باشد. قسمت تازه کارها نه در پایین، بلکه در بخش بالایی کوه قرار دارد و از این طریق در شرایط نامناسب، خطر کمتری آنها را تهدید خواهد کرد. در صورتی که علاقمندان با باد و یخ که به وفور در بخش بالایی کوه پیدا می شود کنار بیاییند، اسکی سواری در قسمت های دیگر هم به نسبت قابل تحمل خواهد بود. یک کافه هم در بالای تلسکی و درست در جوار قسمت اسکی سواری تازه کارها قرار دارد. یک فنجان شکلات داغ غالباً تو این هوا حسابی می چسبد. 
هزینه ورودی این پیست برای بزرگسالان 35 پوند و برای کودکان 21 پوند می باشد.
www.aviemoreski.co.uk

آوی مور (Aviemore)، اسکاتلند


در نزدیکی زِکوپانه (Zakopane)، لهستان 
آن دسته از علاقمندانی که هیچ سر رشته ای از اسکی و یا اسنوبرد کردن نداشته ولی تمایل زیادی به یادگیری آن دارند، بیالکا تَت زانسکا (Bialka Tatrzanska) که پیست اسکی کوچکی بوده و در فاصله یک رانندگی دو ساعته از شهر کراکوف (Krakow) و مسافت 22 کیلومتری از شهر زَکوپانه (Zakopane) قرار گرفته را یک مدعی ایده آل برای انجام ورزش های برفی و سقوط آزاد خواهند یافت. شهریه ارزان قیمت تدریس به صورت تک به تک برای کودکان و بزرگسالان، داشتن مسیر با شیب مناسب برای اسکی سواران ناشی و همینطور بالابر، شیب برای آموزش تازه کارها به همراه درَگ لیفت و چندین تلسکی مدرن از جمله امکانات مهم این پیست می باشند.
آن دسته از افرادی که با تجربه هستند، ممکن است این پیست را کمی کوچک بدانند، اما برای یک تازه کار این محل خیلی بیشتر از حد نیاز، فضای اسکی داشته و با فراهم کردن شرایط پیشرفت، حدوداً یک هفته فرد را سرگرم خود خواهد کرد. تسهیلات کرایه لوازم این پیست هم در نوع خود مقرون به صرفه، با کیفیت و البته با مشتری مداری عالی می باشد. در مجموع با وجود اینکه مقیاس این پیست در حدی است که تنها تازه واردهای این ورزش را راضی نگه می دارد، اما هتل ها و اقامتگاه های آپارتمانی بسیاری در اطراف این پیست وجود دارند که حتی امکانات لازم برای پخت غذا را نیز در اختیار میهمانانشان می گذارند.
هزینه ورودی این پیست در طول روز برای بزرگسالان 22 پوند و برای کودکان 16 پوند می باشد.

در نزدیکی زِکوپانه (Zakopane)، لهستان


جنوب غرب بلغارستان
چیزی به اسم تعطیلات اسکی سواری ارزان قیمت وجود ندارد، اما شهر بَنسکو (Bansko) در فاصله سه ساعت رانندگی از شهر صوفیه (Sofia)، خیلی به این محال نزدیک است. این پیست برای تازه کارهایی که قصد آموزش و کرایه لوازم دارند بسیار عالی بوده و کلی از امکانات استاندارد پیست های اسکی مثل شیب برای آموزش، مسیرهای بسیار خوب آبی و قرمز رنگ و همچنین دو مسیر مشکی رنگ قابل قبول را در اختیار دارد. تعدادی پیست نه چندان جذاب هم در اینجا وجود دارند که احتمالاً به مذاق حرفه ای ها خوش نخواهند آمد. لذت بخش ترین نکته در مورد شهر بَنسکو، پتانسیل بالا در برقراری روابط اجتماعی دوستانه با مردم، غذاها و نوشیدنی های ارزان آن است. این قیمت ها در خود پیست ها هم مناسب هستند. پیدا کردن جا برای اقامت در اینجا آسان است (با قیمت هایی از 10 الی 400 پوند به ازای هر شب برای یک نفر و حتی به صورت اشتراکی). همچنین می توان بلیط های رفت و برگشت هوایی به شهر صوفیه را به صورت آنلاین پیدا و خریداری کرد. 
به محض ورود به پیست، افراد می توانند بلیط ورودی را از ایستگاه زمین هاکی خریدار کرده و برای استفاده از لوازم کرایه ای و کلاس های آموزشی، به یکی از مغازه های کناری مراجعه کنند (کارکنان بَنسکو اسپرت بسیار صمیمی و کمک رسان هستند). آن دسته از افرادی که به صورت دسته جمعی و یا خانوادگی قصد تمرین کردن ورزش اسکی و پیشرفت در آن را دارند، بَنسکو جایی است که می توان با هزینه کم، آموزش دید و کلی سرگرم شد.
هزینه ورودی این پیست در طول روز برای بزرگسالان 38 یورو و برای کودکان 28 یورو می باشد.
www.bansko-sports.com

جنوب غرب بلغارستان


آشنایی با 10 پیست برتر  اسکی در جهان



شهرستان اوته ساووآ (Haute-Savoie)، فرانسه 
پیست اسکی روستای لِس گِتس (Les Gets) محیطی خانوادگی همراه با سراشیبی های درختکاری شده ایده آل برای تازه کارها و حرفه ای ها و نیز پیست های تند و تیز تری است. این بخش شامل 5 کوهستان 5 پهلو می باشد که هر کدام رو به جهات مختلفی هستند و به همین علت، این منطقه بهترین جا برای پیگیری ورزش های برفی در ساعات مختلفی از روز می باشد. اما گوهر درخشنده این منطقه، پیست اسکی پِقا دو لیس (Praz de Lys) است که بیشتر توسط خود محلی های این بخش نیز مورد استفاده قرار می گیرد. البته این پیست به صورت مستقل از پیست های اصلی این منطقه فعالیت می کند. این بخش دارای مسیرهای اسکی بازی خلوت و زیباست، همچنین مسیرهای پیاده روی بی نظیری هم در اینجا وجود دارد که مناسب افرادی است که به جای انجام ورزش اسکی، ترجیح می دهند با سگ خود به برف نوردی بپردازند. چشم اندازهای بی نظیری از کوهستان مرتفع مونت بِلان (Mont Blanc) هم از این پیست قابل دیدن می باشد. پیست اسکی پِقا دو لیس سه شنبه شب هر هفته، برنامه های سرگرم کننده ای را به صورت رایگان برای بازدید کنندگان خود اجرا می کند. درست در دامنه این کوه، در یک طرف دیگ بخار عظیمی از نوشیدنی مخصوص آماده شده توسط محلی ها، در طرف دیگر لیوان های شکلات داغ، همزمان با اجراهای بی نظیر استادان ورزش اسکی و آتش بازی نهایی، یک برنامه سرگرم کننده و دیدنی را برای بازدید کنندگان رقم می زنند. حتی تماشای شهری که این پیست در آن واقع شده، به دلیل داشتن رستوران های سنتی پر تعداد و کلبه های ییلاقی، در نوع خود لذت بخش خواهد بود.
هزینه ورودی این پیست در طول روز برای بزرگسالان 35 یورو و برای کودکان 26 یورو می باشد.
en.lesgets.com/snow-ski

شهرستان اوته ساووآ (Haute-Savoie)، فرانسه


رشته کوه پیرنه (Pyrenees) در فرانسه
شهر کوچک لویز سان سووِر (Luz-Saint-Sauveur) در میان رشته کوه پیرنه و در فاصله 25 کیلومتری جنوب شهر لوردِس (Lourdes) قرار دارد. این منطقه بی نهایت زیبا بوده و شهری پر از مردمان خونگرم است. به هنگام رزرو محل اقامت از طریق وب سایت N-py.com، یک کارت به نام کارتِ اِن پی وَکانس (Carte N’py Vacances) هم قابل خریداری است. به کمک این کارت می توان با قیمت های بسیار ارزانی به اسکی در پیست های لویز آقدیدِن (Luz Ardiden)، گرَند توقماله (Grand Tourmalet) و یا کوتقه (Cauterets) پرداخت. هر کدام از این سه پیست اسکی دارای شرایط بسیار متفاوتی هستند. لویز آقدیدِن برای اسنوبرد سوارها بسیار مناسب است و از طرف دیگر، پیست گرَند توقماله فوق العاده وسیع بوده و کوتقه هم یک پارک برفی بی نظیر است. خطوط هواپیمایی رایِن ایر (Ryanair) پروازهایی را به مقصد شهر کوچک لوردِس انجام می دهد.
هزینه خرید یک کارتِ اِن پی وَکانس برابر با 20 یورو می باشد.


شهرستان اوت آلپ (Hautes-Alpes)، فرانسه
بر خلاف پیست های اسکی پر ازدحام و گرانقیمت کشور فرانسه نظیر کورشِوِل (Courchevel) و یا وَل دیزه (Val d isere)، اوقسیه مِقلِت (Orcières-Merlette) واقع در اوت آلپ محیطی صمیمی و قیمت های مقرون به صرفه ای را برای بازدید کنندگان پیشنهاد می کند و دارای مجموعه ای از حیرت انگیز ترین و زیباترین سراشیبی ها و فعالیت های ورزشی است. گَپ (Gap) یکی از دهکده های کوچک این منطقه است که در فاصله 35 کیلومتری از ناحیه پِقاپیک (Prapic) حضور دارد و ارائه کننده یکی از بهترین اقامتگاه های گرم و راحت و همینطور غذاهای محلی خوشمزه و لذیذ است. تازه کلی فعالیت تفریحی دیگر مثل پیاده روی و برف نوردی برای افرادی که علاقه ای به ورزش اسکی ندارند هم در اینجا وجود دارد. 
هزینه ورودی این پیست در طول روز برای بزرگسالان 33.50 یورو و برای کودکان 27.30 یورو می باشد.
www.orcieres.com/en/winter/the-resort/overview.html

شهرستان اوت آلپ (Hautes-Alpes)، فرانسه


دره کامونیکا (Camonica)، ایتالیا 
اَپریکا (Aprica) شهری کوچک در دره کارمونیکا و واقع در ناحیه لُمباردی (Lombardy) می باشد. خود اَپریکا مکانی زیبا با کلی هتل و آپارتمان است که همگی مناظر خیره کننده ای را به تماشا می گذارند. مسیر اسکی سواری موجود در این منطقه دارای طول 50 کیلومتری است و این مسیر ایده آل برای تازه کارهای علاقمند به یادگیری ورزش اسکی است. مربیان این پیست مانند مربیان اسکوالا ایتالیا (Scuola Italia)، افرادی صبور و فوق العاده آموزش دهنده هستند و با پرداخت شهریه 100 یورویی، یک دوره 5 روزه از آموزش اسکی برای علاقمندان ارائه خواهند کرد. البته به اسکی سوارها توصیه می شود که تلسکی ها را حسابی محکم نگه دارند.
هزینه ورودی این پیست در طول روز برای بزرگسالان 38 یورو و برای کودکان 30 یورو می باشد.
www.apricaonline.com/en/ski-runs

دره کامونیکا (Camonica)، ایتالیا


دهکده نیسِکو (Niseko)، جزیره هوکایدو (Hokkaido)
ژاپن برخی از زیباترین پیست های اسکی جهان را در اختیار دارد که واقع در جزیره شمالی این کشور یعنی هوکایدو و به ویژه در دهکده نیسِکو که در فاصله 90 کیلومتری از ساپارو (Sapporo)، پایتخت این جزیره هستند. بارش سالانه برف، به ویژه برف های پودری در این منطقه باور کردنی نیست. این میزان برف یکی از دلایل شهرت این دهکده کوچک می باشد. یک پیست اسکی در سراشیبی کوه آتشفشانی غیر فعال نیسِکو آنوپوری (Niseko-Annupuri) قرار دارد و دیگر جاذبه آن، آن سِن (onsen) یا حمام های واقع در فضای باز هستند و این امکان را فراهم می کنند که افراد با یک آب تنی، حس تازگی را تجربه کرده و با فرهنگ این منطقه بیشتر آشنا شوند. برای مقرون به صرفه تر کردن این سفر، به بازدید کنندگان توصیه می شود تا در مناطق غیر تجاری شهر به دنبال هتل بگردند.
هزینه ورودی این پیست در طول روز برای بزرگسالان 42 پوند و برای کودکان 23 پوند می باشد.
www.niseko-village.com/en/white/lift-passes.html

دهکده نیسِکو (Niseko)، جزیره هوکایدو (Hokkaido)


منبع: theguardian




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید