• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای سنگ چال شهرستان مازندران استان آمل
  •  روستای سنگ چال شهرستان مازندران استان آمل
  •  روستای سنگ چال شهرستان مازندران استان آمل
  •  روستای سنگ چال شهرستان مازندران استان آمل


روستای سنگ چال

نام مرکز دیدنی

Sang Chal Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

آمل

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

نصف روز تا یک روز کامل

ساعت بازدید

تمامی روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، شهر آمل، جاده هراز، 25 کیلومتری آمل، ضلع شرقی جاده خروجی سمت راست

بازدید از سنگ چال سفری هیجان انگیز به ابر ها است. این روستای چشم نواز در مسیر فیلبند قرار دارد، از نظر ارتفاع کمی پایین تر از فیلبند است و در بالای قله قرار دارد.

وجه تسمیه:
اما ابتدا باید بدانید که چرا نام این منطقه سنگ چال است؟ دلیل این نام گذاری سنگ بسیار بزرگی است قرار گرفته در این روستای ییلاقی که در بالای خود حفره ای بزرگ و دست ساز دارد. 
اما این سنگ چاه بزرگ یکی از هزاران دیدنی حیرت آوری است که تا به حال مشاهده کرده اید و جلوه ای خاص به روستای خود بخشیده است. انبوه گیاهان متنوع، زمین های کوهستانی و دره های سرسبز با مناظر خانه های روستایی چشم اندازهایی هستند بی نظیر. با عبور از میان تود های ابرهای در بر گرفته منطقه، می توانید شاهد پرواز این پدیده مه آلود از بالای سرتان باشید.

بهترین زمان سفر به سنگ چال:
سنگ چال به سبب زیبایی های بصری غنی خود در تمام فصول بازدیدکنندگان ویژه ای دارد حتی در زمستان های پر برف و پاییز های بارانی، اما بهترین فصل برای بهره بردن از پوشش گیاهی آن و آب و هوای مطبوعش بهار و تابستان است.
پس اگر تصمیم دارید یک آخر هفته سرشار از آرامش و حیرت را سپری کنید سنگچال می تواند انتخاب خوبی باشد، اما برای بهتر بودن سفرتان از شرایط دمایی روستا اطلاع کسب کنید و در نظر داشته باشید که منطقه همواره مرطوب است، در نتیجه بهترین فصل سفر به آن بهار است.

تفریح و سرگرمی در سنگ چال:
از جمله تفریحاتی که در این سفر می توانید تجربه کنید، تجربه ی تماشای حرکت دسته ای اسب ها است که شاید بتوانید از ساکنان محلی روستا خواهش کنید تا یک اسب سواری به شما هدیه دهند. هم چنین می توانید یک کوه نوردی کمی سخت را تجربه کنید و چند امام زاده نیز در مسیرتان ببینید.
اگر اهل عکاسی باشید سوژه های بسیار زیاد و زیبایی مانند ابر ها و کلبه های روستایی، درختانی که سر در ابر دارند و همچنین جانواران گوناگون انتظار دوربین شما را می کشند.

سوغات و خوردنی های سنگ چال:
اگر از آن دسته مسافرانی هستید که با صرف غذا از سفرتان لذت می برید، از سیب زمینی های خود روستا خرید کنید، سوغاتی این روستا سیب زمینی است، پیشنهاد می کنم سیب زمینی ها را در شیر محلی بپزید و یکی از بهترین انواع غذایی را که می توانستید در این روستا داشته باشید را میل کنید.

در سنگ چال کجا اقامت داشته باشیم:
در صورتی که می خواهید در این روستا چند شب اقامت داشته باشید می توانید از خانه های بوم گردی قلی تبار فیلبند و مجتمع اقامتی زندگی بر روی ابر ها و از خانه های روستایی و ویلا های نو ساز استفاده کنید. هرچند امکانات اقامتی در خود روستای سنگ چاه کمتر است اما در فاصله بسیار نزدیک به روستا، در روستای فیلبند می توانید به تمام این امکانات اقامتی و رستوران ها دسترسی داشته باشید.
اگر بخواهید پیاده بین این روستاها را قدم بزنید حدودا 4 ساعت وقت لازم دارید. 

تذکر: در صورتی که می خواهید تمام زمان خود را در طبیعت سپری کنید، برای سفر به سنگ چال به علت کم بودن امکانات اقامتی و رفاهی تمام لوازم مورد نیاز برای یک سفر طبیعت گردی، آب، دارو، لباس گرم، چراغ ، کفش مناسب، کیسه خواب و دستمال، صابون و لوازم چادر زدن را همراه داشته باشید. برای به یاد سپردن این سفر با طعم ابر ها حتما حافظه دوربین خود را خالی کنید تا بتوانید لحظات بیشتری را در آن ثبت کنید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای سنگ چال

تفریحات نزدیک به روستای سنگ چال

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید