• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با گیتورن، دهکده معروف بدون جاده در اینستاگرام

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۶/۱۶   تعداد بازدید : 12803   گروه مطلب : دیدنی ها


آشنایی با گیتهورن دهکده بدون جاده معروف در اینستاگرام

دهکده گیتورن در استان اورایسِل هلند واقع شده و به "ونیز هلند" معروف است، اما گیتورن بر خلاف شهر آبی ایتالیایی ونیز، فاقد خیابان و سیستم حمل و نقل مدرن است و کانال های آب، تنها مسیر تردد در این دهکده هستند. 
اگر کسی بخواهد به گیتورن برود باید اتومبیل خود را خارج از دهکده بگذارد و با قایق وارد دهکده شود. معمولا قایقی که برای تردد در این دهکده استفاده می شود از نوع "ویسپِر" است که موتور آن برقی و بدون صدا می باشد، زیرا استفاده از موتورهای دیزلی در این منطقه ممنوع است. اکثر خانه های این دهکده در جزیره های کوچکی قرار گرفته اند که از طریق پل با یکدیگر ارتباط دارند. بیش از 180 پل در دهکده گیتورن وجود دارد.

اگر کسی بخواهد به گیتهورن برود باید اتومبیل خود را خارج از دهکده بگذارد

لقب "ونیز هلند" توصیف خوبی برای گیتورن نیست، زیرا تصویر غلطی را در مورد اندازه، جمعیت و ابعاد تجاری منطقه در ذهن افراد به وجود می آورد. اینجا شبیه ونیز یا آمستردام نیست بلکه منطقه ای دوردست و بسیار ساکت و آرام می باشد. حتی در وبسایت این دهکده نوشته شده است: "بلندترین صدایی که معمولا در این منطقه به گوش می رسد، صدای اردک ها و سایر پرندگان می باشد." 
زندگی در این منطقه را تصور کنید، هر روز با قایق به خانه خود در جزیره کوچک و شخصی تان می رسید و از مناظر خیره کننده ای که از پنجره اتاق نشیمنتان پیداست، لذت می برید. سکوت، زیبایی و آرامشی که البته وقتی دهکده مملو از گردشگر نیست، می توانید آن را تجربه کنید.

سکوت، زیبایی و آرامش در گیتهورن

توصیه های کوتاه: 
بهترین زمان برای بازدید: از اواسط ماه آوریل تا اواسط ماه اکتبر، فصل پر مسافر هلند است. در این فاصله زمانی می توانید از گیتورن دیدن کنید، اما بهتر است ماه اوت را برای این کار انتخاب نکنید، زیرا تعداد گردشگران در این ماه بسیار زیاد است. 

مدت زمان اقامت: نزدیکی گیتورن به آمستردام موجب شده است که در یک سفر یک روزه بتوانید از این دهکده دیدن کنید، اما بهتر است برای یک تا دو شب در این دهکده اقامت داشته باشید تا از سکوت و آرامش این منطقه لذت ببرید.

بهترین مکان برای اقامت: اگر قصد اقامت در هتل را دارید بهتر است هتل هارمُونی را امتحان کنید. این هتل در بخش آرامتر گیتورن یعنی در امتداد کانال شمالی دهکده قرار دارد. کرایه یک خانه روستایی نیز گزینه ای ارزانتر برای اقامت می باشد.

بهترین مکان برای خوردن غذا: فَن فِر، معروفترین کافه در گیتورن است. این کافه از سال 1958 و از زمانی که بِرت هانسترا فیلمساز هلندی تصویر برداری بخشی از فیلم کمدی خود به نام "فَن فِر" را در آنجا انجام داد، شهرت زیادی پیدا کرد. 

آنچه که نباید از دست داد: حتما تا زمانی که در گیتورن هستید یک قایق کرایه کنید. این بهترین راه برای گردش در دهکده است. چشم انداز دهکده از میان آب بسیار بهتر از زمانی است که صرفاً در امتداد کانال قدم می زنید. گزینه های زیادی برای کرایه قایق وجود دارند و اِسمیت گیتورن یکی از بهترین ها است. 
"سلام" و "متشکرم" در زبان هلندی: "هالو" و "بِدانکت"

حتما تا زمانی که در گیتهورن هستید یک قایق کرایه کنید

حقایق جالب: 
گیتورن به معنای شاخ بز است و علت انتخاب این نام، کشف صدها شاخ بز در این منطقه می باشد. متاسفانه امروزه هیچ شاخی را در این منطقه نمی توان یافت. 
در زمستان، کانال های این منطقه منجمد می شوند و ساکنان محلی و گردشگران از آن برای اسکی روی یخ استفاده می کنند.
گیتورن در بین گردشگران چینی محبوبیت زیادی دارد. هر سال تقریبا 200 هزار گردشگر از چین برای دیدن این دهکده می آیند. با توجه به جمعیت این دهکده که 2620 نفر است، این تعداد گردشگر رقم قابل توجهی است.
در سال 2015، گیتورن به عنوان یکی از شهرهای صفحه بازی مونوپولی انتخاب شد. در این رقابت طرفداران بازی مونوپولی به شهرهای مورد علاقه شان رای دادند. تلاش اینترنتی مرکز گردشگری گیتورن برای انتخاب شدن در این رقابت، طرفداران زیادی در چین پیدا کرد و در نتیجه این دهکده توانست آرای کافی را برای یافتن جایگاهی در صفحه بازی مونوپولی بدست آورد. 
علی رغم تعداد گردشگران و توجه عموم مردم به این دهکده به خاطر انتخاب شدن در رقابت مونوپولی، گیتورن همچنان یکی از خوش منظره ترین و بکرترین مقاصد گردشگری در اروپاست.

گیتهورن به عنوان یکی از شهرهای صفحه بازی مونوپولی انتخاب شد

گیتهورن به عنوان یکی از شهرهای صفحه بازی مونوپولی انتخاب شد

گیتهورن به عنوان یکی از شهرهای صفحه بازی مونوپولی انتخاب شد

گیتهورن به عنوان یکی از شهرهای صفحه بازی مونوپولی انتخاب شد


منبع: placestoseeinyourlifetime




نظرها

  • 3 0

    واییییییییییی. خیلیییییییییی جای رؤیایی خیلیییییییییی دوست دارم بتونم یک بارهم که شده برم وازنزدیک ببینم اینجارو

  • 2 0

    فکر نمیکنم که از این خوبتر بل عالیتر باشه یا بشه. لذا تقاضامندم اگر دارید از این پسها ومنبعد بیشتر بگذارید با تشکر

    • 1 0

      سلام ایرج جان، ممنونم. حتما

  • 1 0

    بسيار جالب است باتشكر فراوان لطفا"بازهم ازاين ديدنيها معرفى بفرماييد

    • 2 0

      به نظر من هم خیلی جالبه

  • 1 0

    بسیار زیباست تشکر

    • 0 0

      ممنون از لطف شما

  • 1 0

    عالیه خیلی دلم می خوات اونجا قدم بزنم و با قایق تمام دهکده را بگردم

    • 0 0

      سلام، کاملا موافق هستم

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید