• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بهترین جاذبه های گردشگری که در سفر به زوریخ باید تجربه کنید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۳/۴   تعداد بازدید : 2439   گروه مطلب : ایده های سفر


با 15 جاذبه گردشگری برتر در زوریخ آشنا شوید

از آنجا که زوریخ، بزرگترین شهر سوئیس، به عنوان قطب اقتصادی و فرهنگی این کشور و یکی از اصلی ترین پایتخت های مالی و صنعتی اروپا شناخته می شود، به راحتی می توان فراموش کرد که این شهر برای گردشگران نیز مکانی جالب و جذاب است. جاذبه های بسیار آن شامل ده ها موزه، یک شهر قدیمی به خوبی محافظت شده که پر از ساختمان های قرون وسطایی و دوره رنسانس و هنر کافی در داخل و خارج از موزه ها است تا دوستداران هنر را برای یک هفته راضی نگه دارد. سنت تفکر لیبرال و زندگی فکری فعال زوریخ شخصیت های برجسته ای را به خود جذب کرد که شامل گئورگ بوشنر، ولادیمیر لنین، جیمز جویس، سی جی جی یونگ و توماس مان بود و این سنت در دوران معاصر نیز ادامه دارد. زوریخ اگرچه با فعالیت های تجاری شناخته شده است، ولی یکی از بهترین شهرهای سوئیس برای بازدید هم می باشد و کاملا مناسب برای گشت و گذار با پای پیاده است.
این شهر همچنین پایگاه خوبی برای بازدید از بسیاری از جاذبه های دیدنی دیگر در سوئیس و منطقه جنگل سیاه (Black Forest ) در نزدیکی آلمان است. در حقیقت، تعدادی از این ها سفرهای روزانه خوبی را از زوریخ ارائه می دهند.

1. شهر قدیمی
در میان این شهر پرهیاهوی مالی مدرن، یک محله پر از جذابیت تاریخی واقع شده است که خیابان های باریک آن با شیب تند در ضلع شرقی رودخانه به سمت بالا می روند. با حرکت به سمت مونسترگاسِ (Münstergasse)، به نافگاسِ (Napfgasse) و برج فواره (Brunnenturm) آن می رسید، که مقر صرافی های لمباردی در قرون 14 و 15 بود. هاس زوم ناپت (Haus zum Napt)، در شماره 6، فضای داخلی زیبایی با اتاق های مبله به سبک رنسانس دارد. 
در خیابان اشپیگلگلس (Spiegelgasse)، در شماره 17، خانه ای وجود دارد که لنین در سال 1917 در آن زندگی می کرد. در این خیابان، در کلاب ولتر، هانس آرپ و تریستان تزارا جنبش هنری دادا را در سال 1916 راه اندازی کردند. در ادامه خیابان اشپیگلگلس به سمت شرق به نُوی مارکت (Neumarkt) می رسید، جایی که خانه اصناف کفاشان، و اکنون تئاتر و هانس زوم ریچ قرار گرفته و مربوط به قرون وسطی است و نشان می دهد که چگونه سبک های تزئینی در طول قرن ها تغییر کرده است. حداقل برای دیدن حیاط آن و مدل زوریخ در سال 1800 وارد آن شوید. فضای داخلی، دیوارها و سقف های نقاشی شده از قرن هفدهم و کارهای آهنی تزئینی زیبا را حفظ می کند. گریمنتورم (Grimmenturm) قرن سیزدهم، در شماره 27 در اصل یک اقامتگاه بود. در این خیابان ها فروشگاه های عتیقه جات و بوتیک ها و همچنین کافه ها و رستوران ها را می یابید. 
شما می توانید با تورهای برجسته دو ساعته زوریخ، یک نمای کلی از خیابان های جذاب شهر قدیمی و همچنین جهت گیری چیدمان شهر را مشاهده کنید. پس از بازدید از شهر قدیمی و شنیدن توضیحات تاریخی راهنمای خود، سوار قطار راه آهن دولدربان (Dolderbahn) می شوید تا از تپه های منطقه زوریخبرگ برای دیدن شهر قدیمی و دریاچه بالا بروید.

1. شهر قدیمی


2. یوتلیبرگ (Uetliberg)
برای دیدن بهترین چشم انداز از شهر و دریاچه، به دنبال مردم محلی بروید که به مکان مورد علاقه آخر هفته خود، یوتلیبرگ 871 متری می روند. در جنوب غربی زوریخ، یوتلیبرگ شمالی ترین قله در پشته آلبیس است، که با یوتلیبرگبان، یک راه آهن کوهستانی که در تمام طول سال از ایستگاه سلنائو (Selnau) به ایستگاه بالایی می رود، می توان به راحتی به آن رسید. از اینجا 10 دقیقه پیاده تا قله فاصله است. این راهرو وسیع در شب به خوبی روشن شده و به رستوران قله، که یک فضای بسته شیشه ای با چشم اندازهای زیبا از چراغ های پایین شهر است منتهی می شود. از روی برج مشاهده مناظر روز از کوه های آلپ والایس، برنس و گلاروس، تا جنگل سیاه در شمال و سانتیس در شرق امتداد دارد. از اینجا، یک پیاده روی صخره ای راحت تا فلسنگ (Felsenegg) کمی بیشتر از یک ساعت طول می کشد، جایی که یک تله کابین به سمت آدلیسویل (Adliswil) پایین می آید. می توانید از طریق سیلتالبان (Sihltalbahn) به زوریخ برگردید. حرکت به سمت یوتلیبرگ در شب برای صرف یک شام فوندو و تماشای مناظر شهر و نورهای آن که در برف منعکس می شود، یکی از کارهای مورد علاقه مردم محلی در زمستان در زوریخ است.

2. یوتلیبرگ (Uetliberg)


3. دریاچه زوریخ و بورکلیپلاتز (Bürkliplatz)
نقطه کانونی زوریخ و زمین بازی مورد علاقه گردشگران و افراد محلی، دریاچه طویل زوریخ است. کل ساحل آن مملو از تفرجگاه ها و پارک هاست، جایی که ساکنان محلی آفتاب می گیرند، می دوند، تفریح می کنند و در دریاچه شنا می کنند. اما راه مورد علاقه برای لذت بردن از دریاچه سوار شدن به یکی از کشتی های بسیار زیاد مخصوص سفرهای دریایی است که از طریق آن مناظر زیبای کوه های آلپ گلاروس را خواهید دید. به دنبال کشتی بخار در بورکلیپلاتز باشید، در نقطه ای که رود لیمات (Limmat) از دریاچه جاری می شود. پل کواِی (Quaibrücke) از روی رودخانه عبور می کند تا بورکلیپلاتز را به بلووپلاتز (Bellevueplatz) متصل کند. حدود 1.5 کیلومتر از بلووپلاتز پارک زیبای زوریخ هورن است که برای نمایشگاه ملی در سال 1939 ساخته شد. در اینجا، شما یک رستوران، یک باغ چینی و یک قایق پیدا خواهید کرد که در لیماتشیف توقف می کند، قایقی که از موزه ملی در امتداد رودخانه به سمت دریاچه می رود و مسیر آن در زوریخ هورن به پایان می رسد.
یک بازار بزرگ مخصوص فروش اشیاء ارزان قیمت یا دست دوم هر شنبه در بورکلیپلاتز از ماه می تا اکتبر با بیش از 500 فروشنده از جمله، فروشندگان عتیقه جات و وسایل سرگرمی برپا می شود.

3. دریاچه زوریخ و بورکلیپلاتز (Bürkliplatz)


4. کونست هاوس زوریخ (Kunsthaus Zürich)، (موزه هنرهای زیبا)
کونست هاوس که یکی از برترین موزه های هنری اروپا است، توسط انجمن هنرهای زوریخ اداره می شود و تاریخچه آن به جامعه ای از هنرمندان برمی گردد که در سال 1787 تأسیس شد. در حالی که این موزه دارای مجموعه های بزرگی از آثار چندین هنرمند است و بیش از هر موزه دیگری در خارج از اسلو نقاشی های چارلز مونک را در خود جای داده و همچنین مهمترین مجموعه آثار مونت اروپا در خارج از پاریس را دارد، تأکید آن همیشه بر به نمایش گذاشتن با کیفیت ترین آثار یک هنرمند با بیشترین تعداد بوده است. مجموعه کونست هاوس به ویژه در زمینه امپرسیونیست، پس از امپرسیونیست و مدارس مدرن بسیار غنی است و آثار آن با پیشگامان و امپرسیونیست های اولیه دلاکروا، کوروت، کوربت و مانه آغاز می شود. دو مورد از زیباترین بوم های بزرگ نیلوفر آبی در مرکز نمایشگاه مونه قرار دارند. هر دو سزان و ون گوگ با نقاشی هایی از اواخر زندگی حرفه ای خود و ون گوگ در روزهای آخر زندگی خود نقاشی شده اند. یک اتاق کامل مملو از کارهای رویایی و شناخته شده مارک چاگا است. 
آثار برجسته میرو، ماکس ارنست، ماگریت و سالوادور دالی نمایانگر هنرمندان سورئالیست هستند و ماتیس هم به عنوان مجسمه ساز و هم به عنوان نقاش مطرح شده است. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، آثار بی شماری از مدرسه دادا وجود دارد که همینجا در زوریخ ایجاد شده اند. دوره های اولیه با مجموعه های مهم نقاشی استثنایی از دوران طلایی هلند، فلاندی (روبنس و ون دایک)، باروک ایتالیایی و دوره های ستسنتو (Settecento) ونیزی به خوبی به نمایش گذاشته شده اند. باز هم تأکید بر آثار برجسته ای مانند اولین نقاشی منظره عالی دومنیکینو (Domenichino) از غسل تعمید مسیح است که به عنوان نقطه عطفی در نقاشی منظره در نظر گرفته می شود. به دست آوردن آثار هنرمندان زنده یک ماموریت مهم است و در طبقه همکف نمایشگاه های متغیری از مجسمه های معاصر را پیدا خواهید کرد.
آدرس: Heimplatz 1, Zürich
وب سایت رسمی: http://www.kunsthaus.ch

4. کونست هاوس زوریخ (Kunsthaus Zürich)، (موزه هنرهای زیبا)


5. خیابان بانهوفسترس (Bahnhofstrasse) و بانهوف (Bahnhof)
"خیابان اصلی" زوریخ خیابان عابر پیاده و شلوغ بانهوفسترس است که از ایستگاه قطار اصلی (بانهوف) تا بورکلیپلاتز در بالای دریاچه امتداد دارد. این خیابان 1200 متری یکی از جذاب ترین خیابان های خرید در اروپا است که توسط آب نماها، هنرهای عمومی، درختان و ساختمان های برجسته روح تازه ای در آن دمیده شده است. اگرچه بسیاری از مغازه ها و فروشگاه های آن مملو از اجناس خز، پوشاک مد، جواهرات و کالاهای گران قیمت دیگر است، اما پنجره های تزئین شده هوشمندانه و ساختمان های آن، این خیابان را به مکانی محبوب برای گردش مردم تبدیل کرده است. بخش میانی خیابان در سال 1867 پس از پر کردن خندق قدیمی فروشنگرابن (Fröschengraben) ساخته شد و بخش های سمت دریاچه و ایستگاه چند سال بعد ساخته شدند. از جمله بناهای جالب توجه می توان به چندین ساختمان مربوط به اوایل قرن بیستم اشاره کرد، مانند ساختمان وبر (شماره 75) که در سال های 1912 و 1928 ساخته شد، و مجموعه فروشگاه های جلمولی (Jelmoli) در سیدنگاس ۱ (Seidengasse 1)، که در ابتدا با اسکلت آهنی طراحی شده بود. به خصوص به نمای بیرونی ساختمان پیترهوف (Peterhof) و لئونهوف (Leuenhof) مربوط به سال 1913 توجه کنید.
در زیرزمین بانهوفسترس 31، موزه  Uhrenmuseum Beyer Zürich مجموعه بزرگی از ساعت مچی و ساعت دیواری را از ساعت های آفتاب، روغنی و آبی گرفته تا ساعت های سوئیس با چرخ های چوبی و ساعت های آونگ دار نورنبرگ به نمایش می گذارد. در قسمت پایینی بانهوفسترس، پارادپلاتز (Paradeplatz) و ساختمان مجلل شعبه اصلی بانک کردیت سوییس 1887 و هتل ساووی واقع شده است که در سال 1838 ساخته شده و در سال 1978 بازسازی شد. در قرن هجدهم، یک بازار گاو در پارادپلاتز وجود داشت که بعدا از آن به عنوان زمین رژه استفاده شد. بانهوف با ابهت خود یک جاذبه دیدنی است، سالن سر به فلک کشیده آن مملو از مغازه ها و کافه ها است و بیشتر بازار بزرگ در پایین آن قرار دارد. بزرگترین بازار کریسمس زوریخ در داخل بانهوف برپا می شود.

5. خیابان بانهوفسترس (Bahnhofstrasse) و بانهوف (Bahnhof)


6. کلیسای فرامانستر (Fraumünster)
نام کلیسای فرامانستر اغلب به طور اشتباه کلیسای بانوی ما ترجمه شده است، در حالی که نام آن در پروتستان به معنای کلیسای زنان است و اشاره به تاسیس یک کلیسای مقدس در سال 853 برای زنان اشرافی اروپا توسط امپراتور لودویگ برای دخترش، هیلدگارد دارد. تا اواخر قرون وسطی، رئیس صومعه فرماندار شهر نیز بود. این یک کلیسای با سه راهرو، سالن ستون دار و یک شبستان گوتیک است که بین قرن سیزدهم تا پانزدهم ساخته شده است و دارای یک صدر کلیسای رومی و یک بازوی چلیپایی گوتیک اولیه با طاق قوسی بلند است. در طبقه زیرین، می توانید بقایای سردابه کلیسای ابی قرن 9 را ببینید. 
اگرچه خود این کلیسا ارزش دیدن را دارد، اما آنچه که آن را به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری زوریخ تبدیل کرده مجموعه پنج پنجره شیشه ای رنگی زیبا است که توسط مارک چاگال در سال 1970 ایجاد شده اند. از چپ به راست، پنجره های رنگارنگ صعود الیاس به آسمان، یعقوب، صحنه هایی از زندگی مسیح، فرشته ای که در پایان جهان شیپور می زند و موسی را نشان می دهند. گل رز در بازوی چلیپایی جنوبی نیز کار مارک چاگال است. در بازوی چلیپایی شمالی پنجره شیشه ای رنگی قابل توجه دیگریبه نام بهشت آسمانی وجود دارد، که توسط آگوستو جاکومتی در دهه 1940 ایجاد شد. خود این صومعه در سال 1898 تخریب شد تا جای استادهاوس (Stadthaus) را فراهم کند، اما صومعه رومی و گوتیک جان به در برد و نقاشی های بودمر در سال 1928، افسانه تاسیس صومعه و مقدسین شهر، فلیکس و رگولا را نشان می دهد. 
آدرس: Münsterhof, Zürich

6. کلیسای فرامانستر (Fraumünster)


7. لیندنهوف (Lindenhof)
بین بانهوفسترس و ساحل سمت چپ رودخانه لیمات، نیمه غربی شهر قدیمی زوریخ با شیب تندی به سمت آرام و پر درخت لیندنهوف بالا می رود. این جایی است که رومی ها برای دفاع در برابر مهاجران شمال، شهرک مستحکم خود را در قرن چهارم بنا کردند. پنج قرن بعد، نوه شارلمانی یک کاخ به عنوان اقامتگاه سلطنتی در اینجا ساخت. مدتها پس از آنکه بقایای این سازه ها از بین رفته بود، برخی از آن ها با ساختمان های اطراف پارک ادغام شدند و این مکان هنوز هم برای مراسم مهم مورد استفاده قرار می گرفت. در سال 1798 سوگند تأیید قانون اساسی هلوت در اینجا خوانده شد. امروزه، این یک پارک پر از درخت و نیمکت های زیاد است که بازیکنان شطرنج و گردشگران آن از مناظر گسترده رودخانه و شهر قدیمی لذت می برند. 

7. لیندنهوف (Lindenhof)


 با 12 دریاچه خارق العاده در سوئیس آشنا شوید



8. لیمات کواِی (Limmatquai) و راتائوس (Rathaus)، (تالار شهر)
در امتداد لیمات کواِی، خیابان خرید محبوب در امتداد رودخانه، تعدادی خانه اصیل زیبا با فضای داخلی مجلل وجود دارد که نشان دهنده ثروت اصناف حاکم بر این شهر تا سال 1789 است. بسیاری از آن ها اکنون رستوران هستند، بنابراین می توانید نگاهی به داخل هاوس زور سافران 1719؛ هاوس زور رودن 1660، و هاوس زور زیمرلوتن دو طبقه 1709، با یک پنجره بالکنی زیبا بیاندازید. تالار شهر زوریخ، راتائوس، به راحتی قابل مشاهده است زیرا در بالای رودخانه قرار دارد و با طاق های گسترده ای در انتهای شرقی راتائوس بروک (Rathausbrücke) پشتیبانی می شود. این تالار بین سال های 1694 و 1698 ساخته شده است و ساختمان عظیم اواخر دوره رنسانس آن دارای دکوراسیون غنی از مجسمه سازی و یک سالن تشریفاتی باروک است که ارزش دیدن را دارد. 
در انتهای مانستربروک (Münsterbrücke)، واسکریچ (Wasserkirche) متعلق به اواخر گوتیک قرار دارد که زمانی کاملا توسط رودخانه لیمات احاطه شده بود و تا سال 1839، زمان ساخت لیمات کواِی به زمین متصل نبود. ساختمانی که در ضلع شمالی کلیسا در سال 1794 ساخته شده است، هلمهاوس می باشد و دارای یک سالن و آبفشان است که نمایشگاه های ویژه ای در آن برگزار می شود. 

8. لیمات کواِی (Limmatquai) و راتائوس (Rathaus)، (تالار شهر)


9. موزه ملی سوئیس (Schweizerisches Landesmuseum)
ساختمانی قلعه مانند با طراحی نئو گوتیک موزه ای عالی را در خود جای داده که تاریخ فرهنگی کل سوئیس را به نمایش می گذارد. این موزه تا کنون دارای مهمترین مجموعه آثار تاریخی و فرهنگی سوئیس بوده است که بیش از 820 هزار مورد از آن ها و طیف گسترده ای از موضوعات ماقبل تاریخ تا قرن 20 را شامل می شود. مجموعه های باستان شناسی، با مصنوعات کشف شده در سوئیس که مربوط به حدود 100 هزار سال قبل از میلاد تا حدود 800 میلادی می شود، از بهترین مجموعه ها در اروپا است. کل مجموعه ها شامل آثاری از طلا و نقره سازی، منسوجات، لباس، آثار فلزی، جواهرات، ساعت مچی و ساعت دیواری، ابزار علمی، زندگی روستایی، کالسکه و سورتمه، آلات موسیقی، صنایع دستی و آثار باستانی صنعتی است. نقاشی های دیواری قرون وسطایی و همچنین مجموعه شیشه های رنگی قدیمی بسیار جالب توجه هستند. بخش Armory Tower مجموعه مهمی از اسلحه و زره را به نمایش می گذارد. 
نمایشگاه چهار مضمون مهاجرت اولیه و اسکان، تاریخ مذهبی و فکری، تاریخ سیاسی و توسعه اقتصادی سوئیس را در بر می گیرد. گالری مجموعه ها 20 نمایشگاه ارائه می دهد که صنایع دستی و محصولات سوئیسی را به نمایش می گذارند. مجموعه ای از اتاق های بازسازی شده، که موزه بیشتر برای آن ها شناخته شده است، اثاثیه و هنرهای تزئینی را در محیط اتاق به دنبال تکامل فضاهای زندگی طی قرن ها با تغییر نیازها و سلیقه ها نشان می دهد. مبلمان سوئیس متعلق به قرن بیستم نیز به نمایش در آمده و تضادها را برجسته می کند. 
آدرس: Museumstrasse 2, Zürich
وب سایت رسمی: http://www.nationalmuseum.ch/e/zuerich/

9. موزه ملی سوئیس (Schweizerisches Landesmuseum)


10. کلیسای بزرگ (Grossmünster)
کلیسای اصلی زوریخ که در یک تراس باز در بالای رودخانه قرار گرفته است، با برج های دوقلوی خود بر آسمان شهر تسلط دارد. این کلیسا بین قرن های 11 و 13 ساخته شده است، و یک کلیسای مستطیلی دارای سه راهرو با یک صدر کلیسا بالای یک سردابه است که قدمت آن به حدود 1100 سال قبل می رسد. طبقات بالایی برج ها مربوط به سال 1487 است، اما قسمت های بالای گنبد در سال 1782 اضافه شده اند. در بالای برج جنوبی در کنار رودخانه، یک مجسمه نشسته از شارلمانی قرار دارد که گمان می رود سبک معماری که در اصل کلیسا به آن تعلق داشت را پایه گذاری کرده است. شما می توانید نمونه اصلی مجسمه که در اثر آب و هوا تخریب شده را در سرداب مشاهده کنید. مجسمه بیرونی یک کپی از آن است. حتما می توانید دو درب برنز مدرن را که بین سال 1935 تا 1936 ساخته شده، سرستون های مجسمه ای رومی، بقایای نقاشی دیواری گوتیک، و دکوراسیون رومی اواخر سال 1200 را ببینید. سه پنجره شیشه ای رنگی با رنگ روشن در قسمت کُر توسط آگوستو جاکومتی در سال 1933 طراحی شده است.

10. کلیسای بزرگ (Grossmünster)


11. موزه ریتبرگ (Rietberg Museum)
یک ویلای نئوکلاسیک با الگوبرداری از ویلا آلبانی در رم (که گفته می شود کپی دقیق است) مجموعه برجسته بارون ادوارد فون درهایدت را در خود جای داده است. این ویلا در سال 1857 برای یک صنعتگر آلمانی ساخته شد و مکانی برای ملاقات روشنفکران زوریخ بود. این تنها موزه هنرهای غیر اروپایی سوئیس است که دارای مجموعه هایی شامل مجسمه های هندی، برنز و تصاویر معبد تبتی، تزئینات قبر چینی، تخته سنگ بودایی و سرامیک و یشم آسیایی است. همچنین هنرهایی از اقیانوس آرام، خاور نزدیک و آمریکای شمالی به همراه مجموعه ای از ماسک ها، برنزها و کنده کاری های آفریقایی وجود دارد. این ویلا در پارک زیبای ریتر، یک باغ با چشم انداز انگلیسی و دارای مسیرهای پیاده روی واقع شده است. 
آدرس: Gablerstrasse 15, Zürich
وب سایت رسمی: www.rietberg.ch

11. موزه ریتبرگ (Rietberg Museum)


12. باغ وحش زوریخ
بیش از 360 گونه مختلف جانوری در دنیای عجیب و غریب باغ وحش زوریخ، یکی از بهترین باغ وحش های اروپا زندگی می کنند. حیوانات در اینجا تا حد امکان در محیطی شبیه به محل زندگی اصلی خود قرار دارند، مانند گربه وحشی برفی در میان مناظر صخره ای هیمالیا و پنگوئن ها که در آب های خنک شنا می کنند. همچنین می توانید روباه های پرنده را در یک مسیر سرپوشیده ببینید که در میان 13 هزار متر مربع جنگل های بارانی گرمسیری پرواز می کنند. در پارک فیل کائنگ کراچان (Kaeng Krachan)، می توانید خانواده فیل های آسیایی را که با کودکانشان بازی می کنند و در مجموعه روباز چند محیطی خود شنا کنند، تماشا کنید. این محیط طوری طراحی شده تا شبیه زیستگاه طبیعی آن ها در تایلند باشد. تراموا و قطارها از ایستگاه اصلی قطار و پارادپلاتز به سمت باغ وحش می روند. 
آدرس: Zürichbergstrasse 221, Zürich
وب سایت رسمی: https://www.zoo.ch/en

12. باغ وحش زوریخ


13. کلیسای سنت پیتر
در جنوب لیندنهوف در بخشی از شهر قدیمی که در کرانه غربی رودخانه لیمات قرار دارد، کلیسای سنت پیتر بر روی یک تپه کوچک قرار گرفته است. قدیمی ترین کلیسای در قلمرو کشیش زوریخ، دارای یک کُر رومی متعلق به اوایل قرن سیزدهم در زیر برج و یک شبستان باروک با سه راهرو و گالری است. شما می توانید زیر بنای اصلی قرن نهمی را در زیر صدر کلیسا ببینید. در سال 1538، این کلیسا بزرگترین صفحه ساعت عقربه دار با قطر 8.7 متر را در اروپا بدست آورد و هنوز هم این رکورد را دارد. 
آدرس: St.-Peter-Hofstatt, Zürich

13. کلیسای سنت پیتر


14. موزه بلریو (Bellerive Museum)
مجموعه های شگفت آور گسترده در بلریو آن را به مهمترین موزه هنرهای کاربردی سوئیس تبدیل کرده است. نمایشگاه های متنوعی که این ها را به نمایش می گذارند، موضوعات و مباحث مختلفی را کاوش می کنند و به طور یکپارچه بین موضوعات هنر و طراحی و در دوره های مختلف تاریخی حرکت می کنند. بلریو به ویژه در مورد آثار موجود در همه زمینه ها از دوران هنر نو، با داشتن نمونه های خاص و ارزشمند سرامیک، بسیار غنی است. منسوجات، سرامیک های مدرن و عروسک های دست ساز که توسط هنرمندان قرن بیستم ساخته شده اند، از دیگر آثار تخصصی آن هستند. 200 ابزار موسیقی تاریخی در مجموعه های آن وجود دارد.
آدرس: Höschgasse 3, Zürich

14. موزه بلریو (Bellerive Museum)


15. کانفیسری اشپرونگلی (Confiserie Sprüngli): یک کافه قنادی
خانه اشپرونگلی در سال 1856 افتتاح شد و امروزه، کافه قنادی در پارادپلاتز، محل مورد علاقه مردم محلی و گردشگران است. نگاهی به پنجره های زیاد و وسوسه انگیز بیندازید و به درون این کافه کشیده خواهید شد تا حداقل چشمانتان از دیدن بانبون ها، کیک ها و ماکارونی های مخصوص آن به نام لوکزامبورگلی و ترافل هایی که (هر روز تازه تهیه می شوند) و به زیبایی به نمایش گذاشته شده اند سیر شوند. مغازه خرده فروشی در طبقه همکف خیابان است، در حالی که سالن کافه در طبقه بالا صبحانه، ناهار و دسرهای بعد از ظهر را در محیطی اصیل سرو می کند.
آدرس: Bahnhofstrasse 21, Zürich
وب سایت رسمی: https://www.spruengli.ch/cms/de/

15. کانفیسری اشپرونگلی (Confiserie Sprüngli): یک کافه قنادی


برای گشت و گذار در زوریخ کجا اقامت کنید
بیشترین جاذبه های معروف زوریخ نزدیک به رودخانه لیمات، بین بانهوف (ایستگاه اصلی قطار) و بورکلیپلاتز قرار دارند، جایی که رودخانه از دریاچه جریان می گیرد. اتصال این دو نقطه در ضلع غربی در بانهوفسترس اتفاق می افتد که شیک ترین خیابان خرید زوریخ است. در سمت دیگر رودخانه، شهر قدیمی با میادین و خیابان های باریک خود واقع شده است و پر از ساختمان های قرون وسطایی و دوره رنسانس است. هتل های دارای امتیاز بالا در زوریخ در این منطقه مرکزی قرار دارند. 
هتل های مجلل: که اغلب در لیست "بهترین هتل های اروپا" یافت می شوند، بار او لاک Baur au Lac)) به دلیل خدمات عالی و اتاق های بزرگ، زیبا و مشرف به دریاچه و همچنین به دلیل رستوران شیک دارای ستاره میشلن مشهور است. نه چندان نزدیک به شهر قدیمی، بلکه در نزدیکی دریاچه و منطقه اصلی خرید، پارک هیات زوریخ در قلب منطقه مالی قرار دارد. یک هتل بزرگ با سبک دنیای قدیم (و اینترنت پرسرعت رایگان)، هتل فوق العاده زیبای شوییزرهوف زوریخ (Schweizerhof Zurich) رو به بانهوف قرار دارد اما اتاق های آن بسیار ساکت هستند.
هتل های میان رده: در مرکز شهر قدیمی و نزدیک مغازه ها و رستوران ها هستند، هتل آدلر با داشتن یک دکوراسیون معاصر صبحانه رایگان و نوشیدنی های غیر الکلی را در اتاق به مهمانان خود ارائه می دهد. بالاتر از شهر قدیمی و نزدیک یک خط تراموا، هتل سنت جوزف یک صبحانه سبک رایگان ارائه می دهد. دورتر از شهر قدیمی، هتل ماریوت زوریخ در ساحل رودخانه قرار گرفته و حدود 10 دقیقه پیاده تا بانهوف فاصله دارد.
هتل های ارزان قیمت: درست در پشت ایستگاه و در کنار خط تراموا، هتل والهالا (Walhalla) مشرف به رودخانه است و بوفه صبحانه خوبی دارد. همچنین در نزدیکی ایستگاه، اما آن سوی رودخانه در شهر قدیمی، هتل خانوادگی آرلت آم هابانهوف (Arlette Am Hauptbahnhof) اتاق های قدیمی اما راحتی دارد. لیماتهوف در آن طرف رودخانه، در حاشیه شهر قدیمی روبروی ایستگاه اصلی است.
نکات و راهنمایی ها: چگونه می توان از بازدید خود از زوریخ نهایت استفاده را برد
تورهای گشت و گذار: اگر زمان محدودی دارید، یک راه عالی برای دیدن بهترین مکان های دیدنی این شهر، تورهای برجسته شهر زوریخ به همراه تور تله کابین فلسنگ است. این سفر نیم روزه با راهنما شما را با یک اتوبوس مجلل به دیدن جاذبه های برتر از جمله شهر قدیمی، موزه ملی سوئیس، کلیسای فرامانستر و خیابان بانهوفسترس می برد و شامل یک قایق سواری زیبا در دریاچه زوریخ هم می شود. پس از دیدن همه جاهای دیدنی شهر، سوار تله کابین فلسنگ شوید تا یک چشم انداز پرنده از کوه های آلپ و شهرهای کوهستانی را ببینید. گزینه دیگر، تور بزرگ نیم روزه زوریخ است، که شامل سفر در امتداد دریاچه به سمت شهر دوست داشتنی کنار دریاچه راپرسویل (Rapperswil) و بازگشت با قایق (آوریل تا اکتبر) یا قطار در زمستان است. پس از آنکه با اتوبوس از دیدنی های مهم زوریخ عبور کردید، تور راپرسویل شامل باغ های گل رز زیبا و پارک گوزن ها و همچنین وقت آزاد برای خرید یا گشت و گذار است.
سفرهای روزانه: زوریخ دارای گزینه های هیجان انگیز سفر یک روزه بسیار زیاد است و راحت ترین راه برای تجربه آن ها پیوستن به یک تور دارای راهنما است. یکی از محبوب ترین تورها، جانگفراجوچ (Jungfraujoch)، سفر روزانه برتر اروپا است. این تور کامل یک روزه شما را از حومه زیبای برنس اوبرلند (Bernese Oberland) و با قطار چرخ دنده ای به جانگفراجوچ می رساند، جایی که می توانید وارد قلب یک یخچال طبیعی شوید و از بالای اروپا به تماشای مناظر بکر آلپ بپردازید که در فهرست یونسکو ثبت شده است. اگر می خواهید افق دید خود را گسترش دهید و در یک روز به دو کشور سفر کنید، تور هایدیلند و لیختن اشتاین از زوریخ گزینه بسیار خوبی است. این تور کامل یک روزه از جاهای دیدنی زوریخ، قلعه های قرون وسطایی راپرسویل؛ مناظر سرسبز آلپ سوئیس از داستان های کلاسیک هایدی؛ و وادوز، پایتخت پادشاهی کوچک لیختن اشتاین بازدید می کند. لوسرن همچنین در فاصله یک سفره یک روزه از زوریخ قرار دارد و تور سفر تابستانی کوه پیلاتوس از زوریخ شما را به یک تور جذاب از این شهر زیبا و همچنین قله 2132 متری کوه پیلاتوس می برد. قبل از پایین آمدن از شیب دار ترین راه آهن جهان، از اینجا می توانید از منظره پانورامای کوه های پوشیده از برف لذت ببرید. تور خود را با یک سفر دریایی آرام در دریاچه لوسرن به پایان برسانید. 

منبع: planetware





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید