• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


بیست مورد از بهترین مکان های خارق العاده در اروپا که حتما باید ببینید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۱۱/۷   تعداد بازدید : 2230   گروه مطلب : دیدنی ها


بیست مکان در اروپا که باید قبل از مرگ ببینید

ممکن است به زودی به این قلمروهای بهشتی نروید، اما فقط فکرش را بکنید که اگر قرار بود به اینجاها سفر کنید، آیا چمدان های خود را می بستید و به یک سفر دور اروپا می رفتید؟ ایده خوبی به نظر می رسد، اینطور نیست؟ 
بازدید از همه مکان های شگفت انگیز در اروپا به معنای واقعی کلمه یک عمر طول می کشد. بنابراین اگر مجبورید تعدادی از مکان های لیست خود را کم کنید، بیست مورد از بهترین نقاطی که می خواهید در اروپا ببینید کدام است؟ اگر می خواهید این کار را انجام دهید، آن را درست انجام دهید و مطمئن شوید که تمام این مکان های خارق العاده را وقتی که هنوز زنده هستید مشاهده خواهید کرد.

20. پل چارلز، پراگ، جمهوری چک
وقتی متوجه شوید پل چارلز که بر روی رودخانه ولتاوا (Vltava River) در پراگ بنا شده چند سال قدمت دارد، متعجب خواهید شد که چگونه این پل هنوز هم پابرجاست. شانزده قوس این پل بیش از پانصد سال قدمت دارند و قدمت برج های آن که بخشی از یک سازه قبلی هستند، به قرن چهاردهم میلادی برمی گردد.

چرا به اینجا برویم؟ پل چارلز به طرز حیرت انگیزی دارای سبک طراحی گوتیک است. سی مجسمه عجیب از افراد مقدس را که هنگام عبور از روی پل با آن ها روبرو خواهید شد، حتما باید ببینید. چنین چیزی را در هیچ جای دیگر اروپا نخواهید یافت. واقعا بی نظیر است. 

20. پل چارلز، پراگ، جمهوری چک


19. گلنفینان ویاداکت (Glenfinnan Viaduct)، اسکاتلند
گلنفینان ویاداکت طولانی ترین پل راه آهن اسکاتلند است. این پل فقط به خاطر اینکه در فیلم های هری پاتر ظاهر شد خاص نیست، بلکه دارای بیست و یک قوس است که یک خط راه آهن تک مسیره را سی متر بالاتر از رودخانه فینان و از روی دره فینان به طول بیش از سیصد و شصت متر حمل می کند. بدون استفاده از حتی یک گرم تقویت کننده فلز، این واقعا جادو است. 

چرا به اینجا برویم؟ تا آنجا که سازه های بتنی این پل به پیش می روند، گلنفینان ویاداکت احتمالا یکی از شگفت انگیزترین نقاط در جهان است. برای عبور از این دره سوار قطار شوید و یکی از زیباترین سفرهای ریلی زندگی خود را تجربه کنید. 

19. گلنفینان ویاداکت (Glenfinnan Viaduct)، اسکاتلند


18. ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia)، بارسلونا، اسپانیا
آنتونی گائودی معماری است که با طراحی های تخیلی خود در سراسر بارسلونا آثار بی نظیری از خود برجای گذاشته است. اما هیچ یک از آن ها به اندازه ساگرادا فامیلیا چشمگیر نیست. این ساختمانی است که با ظرافت های طراحی خود واقعا نظر شما را به خود جلب می کند. ساخت این کلیسا از اواخر قرن نوزدهم آغاز شد و هنوز به اتمام نرسیده است. 

چرا به اینجا برویم؟ ساگرادا فامیلیا مکانی عالی برای دیدن قبل از مرگ است. چرا؟ اگر صد سال زندگی کنید و آن ها در نهایت ساخت آن را به پایان برسانند، می توانید بگویید که وقتی این ساختمان هنوز در حال ساخت بود شما آن را دیده اید. این چیزی نیست که در مورد بسیاری از آثار ملی بتوانید بگویید، بنابراین از این فرصت بی نظیر نهایت استفاده را ببرید. 

18. ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia)، بارسلونا، اسپانیا


17. گرند کانال (Grand Canal)، ونیز، ایتالیا
گراند کانال درون شهر ونیز ایتالیا تقریبا یک مسیر چهار کیلومتری را طی می کند. این آبراه درون شهری در برخی جاها تقریبا نود متر عرض دارد که چیز خوبی است، زیرا هر روز تا پنج هزار قایق می تواند در امتداد آن رفت و آمد کند. 
چرا به اینجا برویم؟ در هر دو طرف گرند کانال بناهای تاریخی باورنکردنی وجود دارد و احتمالا این تزئین شده ترین مسیر آبراهه در سراسر جهان است. بیشتر ساختمان های شگفت انگیز آن فقط با قایق قابل مشاهده هستند، اما موج قایق های عبوری به طور مداوم به این سازه ها آسیب می رساند. قبل از اینکه پایه های این ساختمان ها قابل ترمیم نباشد و در زیر آب و انبوهی از آوار ناپدید شوند، آن ها را ببینید.

17. گرند کانال (Grand Canal)، ونیز، ایتالیا


16. ساحل دونا آنا (Dona Ana Beach)، لاگوس، پرتغال
ساحل دونا آنا یک نوار ساحلی ماسه ای باورنکردنی است که فقط حدود دو و نیم کیلومتر از مرکز لاگوس فاصله دارد. باور اینکه چنین خط ساحلی خیره کننده ای می تواند به یک منطقه شهرنشینی اینقدر نزدیک باشد واقعا دشوار است. آنچه باعث چشمگیرتر شدن آن می شود صخره های ناهموار پشت ساحل است. این صخره ها در اثر امواج دریا و باد به شکل های غیرعادی تبدیل شده اند و دارای لایه های چند رنگی می باشند.
چه کسی برای رفتن به این ساحل به دلیل نیاز دارد؟ اگر نیازی به دلیل دارید، خب همیشه می توانید افتخار کنید که این صخره ها را قبل از اینکه توسط عناصر فرسایشی به فقط تعداد دیگری از دانه های ماسه ای تبدیل شوند، از نزدیک دیده اید.

16. ساحل دونا آنا (Dona Ana Beach)، لاگوس، پرتغال


15. صخره های موهر (Cliffs of Moher)، کانتی کلر (County Clare)، ایرلند
صخره های موهر از ناهمواری های حیرت انگیز سواحل غربی ایرلند است. این صخره های بلند، از بالاترین تا پایین ترین نقطه خود در اقیانوس اطلس حدود 120 متر ارتفاع دارند. این صخره ها بسیار شیب دار و زمخت هستند و باور کنید طبیعت زمانی که زمین را شکل می داد، از سخت ترین ابزار خود استفاده کرد تا سیزده و نیم کیلومتر از این سازه زمین شناختی عجیب را تشکیل دهد. 

چرا به اینجا برویم؟ از صخره های موهر دیدن کنید و می توانید بگویید که اگر نه در لبه جهان، حداقل در لبه ایرلند ایستاده اید. بعد از آن می توانید به بارهای معروف خیابان گینس بروید و از نوشیدنی های فوق العاده آن ها نوش جان کنید. آیا هنوز هم ترغیب بیشتری لازم است؟

15. صخره های موهر (Cliffs of Moher)، کانتی کلر (County Clare)، ایرلند


14. گورجس دو وردون (Gorges du Verdon)، فرانسه
گورجس دو وردون که از صخره های سخت ساخته و توسط آب های خروشان رود وردون تراشیده شده، بیش از 24 کیلومتر مانند یک شکاف در حومه فرانسه امتداد یافته است. تنگه های کنار رودخانه با ارتفاع بیش از ششصد متر بالاتر از یخبندان آبی رنگ رودخانه، بسیار چشمگیرتر هم به نظر می رسند. 

چرا به اینجا برویم؟ گورجس دو وردون مکان مناسبی برای به اوج رساندن آدرنالین است. قایقرانی در میان دره مانند بازگشت به زمان دنیای ژوراسیک خواهد بود، فقط خوشبختانه دایناسوری در آن وجود ندارد. 

14. گورجس دو وردون (Gorges du Verdon)، فرانسه


13. پریکستولن (Preikestolen)، نزدیک استاوانگر، نروژ 
یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در اسکاندیناوی، پریکستولن می باشد که یک تشکیلات صخره ای بسیار عظیم در طبیعت نروژ است. این صخره را که به سنگ منبر (Pulpit Rock) معروف بوده و دارای ارتفاع خیره کننده تقریبا ششصد متری می باشد، می توان بر روی آب های یخی آبی لسفیورد (Lysefjord) مشاهده کرد. پریکستولن با وجود سطحی هموار به ابعاد تقریبی 25 در 25 متر بر روی صخره ای به ارتفاع 604 متر، یکی از دیدنی ترین مناطق نروژ به حساب می آید. 

چرا به اینجا برویم؟ اگر تا به حال می خواستید برای مردم جهان موعظه ای بخوانید، خوب اینجا مکان انجام آن است. پریکستولن بیهوده لقب سنگ منبر ندارد. دستان خود را باز کنید و چند کلمه فریاد بزنید، صدای شما تا کیلومترها شنیده خواهد شد.

13. پریکستولن (Preikestolen)، نزدیک استاوانگر، نروژ


12. مرداب آبی، شبه جزیره ریکیانس (Reykjanes)، ایسلند
تالاب آبی در شبه جزیره ریکیانس ایسلند زیبا ترین آبگرم جهان است. آب های نیلگون این تالاب مصنوعی توسط یک میدان گدازه آتشفشانی زیرزمینی گرم می شود و مملو از مواد معدنی درمانی است که برای کمک به بهبود مشکلات پوستی مشهور هستند. 

چرا به اینجا برویم؟ اگر قصد دارید از درمان آبگرم استفاده کنید، تالاب آبی قطعا بهترین مکان برای انجام آن است. البته رفتن به این آبگرم می تواند بسیار گران تمام شود، بنابراین اگر با بودجه محدود سفر می کنید، می توانید گزینه هایی ارزان تر از تالاب آبی را بررسی کنید.

12. مرداب آبی، شبه جزیره ریکیانس (Reykjanes)، ایسلند


11. پل لندواسر ویاداکت (Landwasser Viaduct)، فیلیسور (Filisur)، سوئیس 
لندواسر ویاداکت یک خط راه آهن تک مسیره است که با ارتفاع حیرت انگیز بیش از 60 متر از روی رودخانه لندواسر عبور می کند. شش دهانه قوسی شکل آن با توجه به اینکه بیش از صد سال پیش ساخته شده اند، یک دستاورد معماری باورنکردنی هستند. 

چرا به اینجا برویم؟ پل لندواسر ویاداکت یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در سوئیس است. چرا؟ فقط سوار قطار شوید و از آن لذت ببرید. این ترسناکترین سفر ریلی شما خواهد بود، نفس خود را حبس کنید و هیجان انگیزترین سواری که تا به حال از سوار شدن به یک قطار، بدون ورود به یک شهربازی داشته اید را تجربه کنید.

11. پل لندواسر ویاداکت (Landwasser Viaduct)، فیلیسور (Filisur)، سوئیس


10. گاسادالور، جزایر فارو (Gásadalur, Faroe Islands)
آبشار گاسادالور یا ملافوسور همانطور که به درستی شناخته شده است، یکی از گنجینه های پنهان طبیعت می باشد. این آبشار خیره کننده که در جزایر دور افتاده فارو واقع شده است و فقط دهکده کوچک گاسادالور در نزدیکی آن قرار دارد، از بالای یک صخره شیب دار که محل زندگی تعداد زیادی پرندگان دریایی است به پایین می ریزد. این یکی از زیبا ترین آبشارهای اروپا است.

چرا به اینجا برویم؟ اگر به دیدن آبشار ملافوسور بروید، می توانید خود را یک ماجراجوی واقعی بنامید. این آبشار بسیار دورافتاده است و افراد زیادی از آن بازدید نکرده اند. شما فقط یکی از معدود افرادی خواهید بود که می توانند عکس های خود را از این آبشار در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.

10. گاسادالور، جزایر فارو (Gásadalur, Faroe Islands)


 معرفی9 جاذبه تماشایی در اروپا که هوش از سرتان می برد



9. دهکده هالشتات (Hallstatt Village)، اتریش
دهکده هالشتات در ساحل دریاچه هالشتات در اتریش قرار دارد. این دهکده که دارای یک چشم انداز کوهستانی ناهموار است، با قایق راحت تر از جاده قابل دسترسی است و خانه های آلپی و رنگارنگ روستا که به نظر می رسد در طول زمان دست نخورده اند، مربوط به قرن شانزدهم می باشند.

چرا به اینجا برویم؟ رفتن به دهکده هالشتات مانند بازدید از سرزمینی است که زمان آن را فراموش کرده است. اگر تا به حال به این فکر کرده باشید که بازگشت به چند قرن گذشته چگونه خواهد بود، جواب را در اینجا خواهید یافت. 

9. دهکده هالشتات (Hallstatt Village)، اتریش


8. کایزرشراخت (Keizersgracht)، آمستردام، هلند 
کانال کایزرشراخت یا کانال امپراتور عریض ترین کانال در آمستردام است. با عرض بیش از سی متر، اطراف این کانال پر از ساختماهای پانصد ساله می باشد که اگرچه ممکن است به آپارتمان های لوکس تبدیل شده باشند، اما همچنان نمای اصلی خود را حفظ کرده اند.

چرا به اینجا برویم؟ آمستردام شهری پر از کانال است. اگر دوست دارید یکی از آن ها را ببینید، مطمئن شوید که بزرگترین آن ها را می بینید. در زمستان که این کانال یخ زده است به آنجا بروید و به جای قایقرانی، می توانید روی آن اسکیت کنید.

8. کایزرشراخت (Keizersgracht)، آمستردام، هلند


7. ورنازا (Vernazza)، چینکو تره (Cinque Terre)، ایتالیا 
از میان پنج شهر چینکو تره ایتالیا که در فهرست یونسکو ثبت شده اند، تنها ورنازا دارای یک بندر است. خانه های چند رنگی این منطقه روستایی ماهیگیری بدون اتومبیل، یکی از جذابیت های اصلی برای عکاسان است.

چرا به اینجا برویم؟ ورنازا قبلا در اثر جاری شدن سیل و رانش زمین به شدت آسیب دیده است. قبل از اینکه دوباره این اتفاق بیفتد و شهر ویران شود، بروید و آن را ببینید. اگر این دلیل کافی نیست، آن ها یک نوشیدنی محلی به نام ورناچیا (vernaccia) نیز تولید می کنند که بسیار عالیست. آیا هنوز هم برای رفتن به دلیل بهتری نیاز دارید؟ 

7. ورنازا (Vernazza)، چینکو تره (Cinque Terre)، ایتالیا


6. اویا (Oia)، سانتورینی، یونان
اویا دهکده ای است که در یک منطقه آتشفشانی در ساحل جزیره سانتورینی یونان قرار گرفته است. خانه های چشم نواز آن که با رنگ های سفید و آبی خیره کننده ای رنگ آمیزی شده اند، اگرچه ممکن است بی عیب و نقص به نظر برسند، اما قدمتشان به ابتدای قرن یازدهم میلادی بر می گردد. 

چرا به اینجا برویم؟ بیشتر آثار یونانی یا ویرانه هستند و یا در آستانه ویران شدن قرار دارند. اویا که تا حد زیادی بصورت بکر و بی عیب و نقص حفظ شده است، یک منطقه کمیاب یونانی است. به آنجا بروید و یونان را در بهترین حالت بی عیب و نقص خود ببینید.

6. اویا (Oia)، سانتورینی، یونان


5. قلعه نوی شوان شتاین (Neuschwanstein)، باواریا، آلمان
قلعه چشمگیر نوی شوان شتاین بر روی یک تپه قرار داشته و مشرف به دره هوهِن شوانگ آو (Hohenschwangau) در باواریا است. این یکی از بهترین قلعه های آلمان است. این قلعه به عنوان یک ساختمان تزیینی پادشاه در میانه تا اواخر قرن نوزدهم میلادی ساخته شد و لوله کشی داخلی و سیستم های گرمایشی آن یک پیشرفت بزرگ در فناوری آن زمان بود.

چرا به اینجا برویم؟ قلعه نوی شوان شتاین به دلیل ظاهر چند برجک خارجی آن، اغلب قلعه افسانه ای نامیده می شود. اینکه این قلعه از یک افسانه الهام گرفته است یا نویسندگان داستان های افسانه ای از آن الهام گرفته اند، سوالی است که هنوز باید به آن پاسخ داده شود. از قلعه دیدن کنید تا ببینید آیا می توانید سرنخی مهم از داستان رمزآلود بی پایان آن بدست آورید. 

5. قلعه نوی شوان شتاین (Neuschwanstein)، باواریا، آلمان


4. برج ایفل، پاریس، فرانسه
برج ایفل به معنای واقعی کلمه از هر چیزی در پاریس، پایتخت فرانسه بلندتر است. این سازه فلزی حیرت انگیز با ارتفاع سیصد متر، بلندترین سازه در این شهر است. ساخت آن دو سال طول کشید و دقیقا به موقع برای نمایشگاه جهانی 1889 افتتاح شد. 

چرا به اینجا برویم؟ برج ایفل یکی از شاخص ترین بناهای تاریخی جهان است. منظره ای که از روی سکوی مشاهده می توان دید، منظره پاریس است که باید حتما قبل از مرگ ببینید. 

4. برج ایفل، پاریس، فرانسه


3. آبشار سلیالاندفوس (Seljalandsfoss)، ایسلند
آبشار سلیالاندفوس یکی از چشمگیرترین آبشارهای ایسلند است. منبع آب آن یخ های آب شده یخچال بر فراز یک صخره می باشد که قبل از ادامه مسیر خود، از ارتفاع شصت متری سرازیر می شود.

چرا به اینجا برویم؟ در پشت آب های خروشان آبشار سلیالاندفوس یک غار پنهان شده است. این غار که با پای پیاده قابل دسترسی می باشد، دیدی منحصر به فرد به شما می دهد تا آبشار را با تمام زیبایی های آن مشاهده کرده و عکس های شگفت انگیزی بگیرید که در آن رنگین کمان ها نیز قابل مشاهده هستند. در هیچ جای دیگر اروپا نمی توانید این کار را انجام دهید.

3. آبشار سلیالاندفوس (Seljalandsfoss)، ایسلند


2. آبشار هفت خواهر، جیرانگر (Seven Sisters Waterfall, Geiranger)، نروژ
آبشار هفت خواهر گروهی از هفت جویبار است که بر روی صخره ای در نزدیکی جیرانگر در نروژ یک آبشار را تشکیل می دهند. این آبشار با ارتفاع 240 متر به هیچ وجه مرتفع ترین آبشار نروژ نیست، اما قطعا یکی از بهترین مکان هایی است که می توان در اسکاندیناوی دید.

چرا به اینجا برویم؟ آبشار هفت خواهر با ذوب شدن یخ های یخچال طبیعی تغذیه می شود که بدون آن هیچ آبشاری وجود نخواهد داشت. قبل از اینکه اثرات گرمایش کره زمین باعث خشک شدن این آبشار شده و به یک صخره معمولی نروژی دیگر تبدیل شود، به دیدن آن بروید.

2. آبشار هفت خواهر، جیرانگر (Seven Sisters Waterfall, Geiranger)، نروژ


1. پارک ملی دریاچه های پلیتویک (Plitvice Lakes National Park)، کرواسی
پارک ملی دریاچه های پلیتویک در کرواسی مجموعه شگفت انگیزی از شانزده دریاچه است که به وسیله آبشارهای خیره کننده به هم پیوسته و توسط جنگل ها احاطه شده اند. این پارک که اولین پارک ملی کرواسی است، بین رشته کوه های مالا کاپلا (Mala Kapela) و لیکا پلسیویکا (Lička Plješivica) واقع شده و در سراسر جهان به عنوان مکانی با زیبایی طبیعی برجسته شناخته شده است.

چرا به اینجا برویم؟ زیبایی پارک ملی دریاچه های پلیتویک، وصف نشدنی است. این چیزی است که فقط باید با چشمان خودتان ببینید تا باور کنید. حتی عکس ها نیز این زیبایی را نمی توانند به تصویر بکشند. این واقعا یکی از بهترین پارک های ملی اروپا است. آن را از دست ندهید. 

1. پارک ملی دریاچه های پلیتویک (Plitvice Lakes National Park)، کرواسی


منبع: pandotrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید