• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


نقشه و ایستگاه های مونوریل کوالالامپور

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۱/۲۳   تعداد بازدید : 18704   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


نقشه و ایستگاه های منوریل کوالالامپور

مونوریل کوالالامپور یک شبکه خدمات رسانی قطاری بسیار راحت و به خوبی متصل است که در بین مراکز حمل و نقل برتر شهر یعنی کِی اِل سِنترال (KL Sentral) و تی تی وانگسا (Titiwangsa) در قلب شهر کوالالامپور، کشور مالزی در حرکت است. مونوریل که خط قطار درون شهری اصلی می باشد دارای 11 ایستگاه در یک مسیری 9 کیلومتریست. ساعت کاری قطارهای مونوریل کوالالامپور که در طول ساعات شلوغ هر 5 دقیقه یکبار و در طول ساعات غیر شلوغ هر 12 دقیه یکبار حرکت می کنند، از ساعت 6 صبح تا 12 شب است. همچنین قیمت ها از 1.20 رینگیت برای هر توقف شروع می شود و بلیط ها که سکه های پلاستیکی آبی رنگ هستند را می توان از ماشین های مخصوصی در هر ایستگاه قبل از سوار شدن خریداری کرد. 
برای سفر به مالزی ارزان ترین نرخ تور کوالالامپور را در اینجا مشاهده و آنلاین خرید نمایید.

1- کِی اِل سنترال (KL Sentral)
کِی اِل سنترال قطب حمل و نقل اصلی در کوالالامپور است که روزانه بیش از 160 هزار مسافر را به چندین خط حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس، تاکسی و قطار سبک شهری (LRT) که در مسیرهایی به سمت محدوده مرکزی شهر حرکت می کنند، متصل می نماید. به علاوه این ایستگاه برای رفت و آمد قطارهای درون شهری و قطارهای سریع السیر به فرودگاه بین المللی کوالالامپور نیز مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی که صحبت از غذا، فروشگاه ها و ارائه سرگرمی باشد، این ایستگاه به مرکز خرید نو سنترال (Nu Sentral) با ارائه برندهایی نظیر اِج اَند اِم، یونیکلو و سفورا در هشت طبقه خود، متصل است.

1- کِی اِل سنترال (KL Sentral)


2- تون سامبانتَن (Tun Sambanthan)
ایستگاه مونوریل تون سامبانتَن به علت نزدیک بودنش به هند کوچک کوالالامپور یا لیتِل ایندیا (Kuala Lumpur Little India) بسیار قابل توجه است. این محله رنگ و وارنگ با فروشگاه ها و رستوران های بسیاری که توسط هندی ها اداره می شود، محصولات سنتی هندی نظیر ساری، چراغ های تزئینی گل، ادویه، موسیقی بالیودی و شیرینی های محلی را به فروش می رساند. در طول جالان تون سامبانتَن (خیابانی که قبلاً جالان بریکفیلد نامیده می شد) قدم بزنید. در کنار هندوستان کوچک کوالالامپور معبد تیان هو (Thean Hou Temple) قرار گرفته است که تنها 3 کیلومتر با ایستگاه مونوریل تون سامبانتَن فاصله دارد. معبد شش لایه چینی ها در فضایی به وسعت 1.67 جریب، محل نمازگزاری محبوبی برای جامعه چینی های شهر است و همچنین محلی برای خدمات ثبت ازدواج و طالع بینی می باشد. 
  
2- تون سامبانتَن (Tun Sambanthan)


3- ماهاراجالِلا (Maharajalela)
ایستگاه مونویل ماهاراجالِلا در جنوب غربی استادیوم مِردکا واقع شده است و همچنین چیزی در حدود 2 کیلومتر با بازار خیابان پِتالینگ (Petaling Street market)، از طریق خیابان جالان هانگ جِبَت (Jalan Hang Jebat) و بیمارستان تونگ شین (Tung Shin Hospital) فاصله دارد. معابد کوآن این (Kuan Yin Temple) و چن شی شو یِن (Chan See Shu Yuen Temple) درست در کنار این ایستگاه قرار دارند.

3- ماهاراجالِلا (Maharajalela)


4- هانگ توآ (Hang Tuah)
از ایستگاه هنگ توآ 11 دقیقه پیاده تا زندان پودو که در حال حاضر تخریب شده است فاصله است. همچنین این ایستگاه، ایستگاه تقاطعی برای خط قطار سبک شهری اَمپانگ (Ampang Line LRT) می باشد.

4- هانگ توآ (Hang Tuah)


5- ایمبی (Imbi)
ایمبی یکی از محبوب ترین ایستگاه های مونوریل است و پیاده شدن در آن به منزله قرار گرفتن در روبروی مرکز خرید 48 طبقه ای بِرجیا تایمز اسکوئِر (Berjaya Times Square shopping mall) می باشد. در داخل این مرکز خرید هزار مکان برای خرید و غذا به همراه فروشگاه های برندهای محلی مقرون به صرفه ای همانند برندهای توئِنی ناین فَشِن، گِمی مور بوتیک، آناز، جوردانو، بادی گلاو و سیکستی فَشِن موجود می باشد. این مرکز خرید بیشتر از یک مجتمع سرگرم کننده است چراکه یک پارک موضوعی، یک سینمای آی مکس، یک زمین بولینگ با 45 خط و بسیاری دیگر را ارائه می دهد. علاوه بر آن در اطراف ایستگاه مونوریل ایمبی هتل های زیادی با قیمت های متوسط و مقرون به صرفه و همچنین رستوران ها و مراکز خرید سونگی وانگ پلازا (Sungei Wang Plaza) و لو یات پلازا (Low Yat Plaza) در فاصله 450 متری این ایستگاه واقع شده اند. 

5- ایمبی (Imbi)


6- بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)
بوکیت بینتانگ یکی دیگر از ایستگاهای مهم مونوریل می باشد که شما را مستقیم به جالان بوکیت بینتانگ خواهد رساند تا به آسانی بتوانید به مراکز خرید لات تِن (Lot 10)، سونگی وانگ (Sungai Wang)، پاویلیون کی اِل (Pavilion KL)، استارهیل گالِری (Starhill Gallery)، فارنهایت اِیتی اِیت (Fahrenheit 88) و بسیاری دیگر برسید. علاوه بر آن از این ایستگاه تا جالان آلور (Jalan Alor) که یکی از خیابان های مشهور شهر کوالالامپور می باشد و چانگ کات بوکیت بینتانگ (Changkat Bukit Bintang) که در حال حاضر محبوب ترین منطقه شهر است پیاده فقط 5 دقیقه راه است. 

6- بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)


نقشه و ایستگاه های منوریل کوالالامپور



7- راجا چولان (Raja Chulan)
ایستگاه مونوریل راجا چولان که در شمال منطقه گلدن ترای اَنگل (مثلث طلایی) کوالالامپور واقع شده است در تقاطع جالان راجا چولان و جالان سلطان اسماعیل (Jalan Sultan Ismail) با چندین جاذبه دیدنی در نزدیکی اش قرار دارد. این شامل کلاب های پر رونقی نظیر کِی اِل لایو (KL Live)، هِلی لانج اَند بار (Heli Lounge & Bar)، لا وی اِن رُز (La Vie En Rose) و هاکا ریپابلیک (Hakka Republic) است که در فاصله 500 متری این ایستگاه قرار گرفته اند. 

7- راجا چولان (Raja Chulan)


8- بوکیت ناناس (Bukit Nanas)
ایستگاه مونوریل بوکیت ناناس در طول خیابان جالان سلطان اسماعیل که یکی از نقاط ورودی مهم به مرکز شهر کوالالامپور می باشد واقع شده است. در اطراف این ایستگاه دیوارهای بلند ساختمان های دولتی و همچنین برج کوالالامپور یا مِنارا کِی اِل تاورز (Menara KL) 421 متری قرار دارد که به بازدیدکنندگان سکوی دیدی، 100 متر بلندتر از آنچه در برج های دوقلوی پتروناس قرار دارد، ارائه می دهد. علاوه بر آن در حدود 650 متر دورتر از ایستگاه مونوریل بوکیت ناناس خیابان هایی نظیر جالان پی رَملی (Jalan P Ramlee)، جالان آمپانگ، جالان راجا چولان و بسیار دیگری قرار دارند که محل مکان های محبوب بسیاری مانند هارد راک کِی اِل (Hard Rock KL) می باشند.

8- بوکیت ناناس (Bukit Nanas)


9- مِدان توآنکو (Medan Tuanku)
ایستگاه مونوریل مِدان توآنکو در بالای خیابان جالان سلطان اسماعیل قرار گرفته است که تقریباً در یک کیلومتری شرق سونگای کِلانگ (Sungai Kelang) با نقاط جذابی شامل رستوران هیجان انگیز اِیژیَن هِریتِیج رو (Asian Heritage Row) می باشد. هتل شراتون ایمپریال کوالالامپور و مرکز خرید کوئیل سیتی مال (Quill City Mall) در کنار این ایستگاه هستند.

9- مِدان توآنکو (Medan Tuanku)


10- چائو کیت (Chow Kit)
ایستگاه مونوریل چائو کیت چسبیده به چایناتان یا همان محله چینی های کوالالامپور است. بخش ساکت مرکز شهر که با باندل چائو کیت مارکت (Bundle Chow Kit market) روزانه اش شناخته می شود. با این حال دلیل اصلی پیاده شدن در این ایستگاه فاصله 5 دقیقه ای آن به وسیله تاکسی با محله چینی هاست. این محله مکانی توریستی و پر رونق به واسطه معابد، بازارهای خیابانی و گالری های هنریست که می بایست حتماً از آنها دیدن کرد. این محله تحت تسلط اجتماع چینی هاست و بهترین کاری که می توان در آن انجام داد خرید کردن است. انتظار خرید ارزان در این محله را داشته باشید، مخصوصاً در بازار خیابان پِتالینگ (Petaling Street) و سنترال مارکت (Central Market). به علاوه غذا در چاینا تان کوالالامپور عالیست، به خصوص غذاهایی که توسط فروشندگان دورگرد تهیه و بفروش می رسند.  

10- چائو کیت (Chow Kit)


11- تی تی وانگسا (Titiwangsa)
ایستگاه مونوریل تی تی وانگسا در لورونگ تی تی وانگسا واقع در مرکز شهر کوالالامپور قرار دارد و با وسیله نقلیه چیزی در حدود 10 دقیقه با لِیک گاردن (Lake Garden) فاصله دارد که این امر این ایستگاه را انتخابی عالی برای استفاده مسافرانی می کند که می خواهند با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به کاوش در یک پارک 92 هکتاری بپردازند. در داخل این پارک جذابیت های موجود در فضای بازی نظیر باغ پروانه ها، باغ پرندگان، پارک گوزن و همچنین باغ های ارکیده و ختمی وجود دارند که به طور قطع از دیدنشان لذت خواهید برد. از مکان های شاخصی که در نزدیکی ایستگاه مونوریل تی تی وانگسا قرار دارند می توان از پوترا ورلد ترید سنتر (Putra World Trade Centre) که فقط 1.3 کیلومتر با این ایستگاه فاصله دارد، نام برد. 

11- تی تی وانگسا (Titiwangsa)


منبع: kuala-lumpur





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید