• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای ارم شهرستان مازندران استان نکا
  •  روستای ارم شهرستان مازندران استان نکا
  •  روستای ارم شهرستان مازندران استان نکا
  •  روستای ارم شهرستان مازندران استان نکا
  •  روستای ارم شهرستان مازندران استان نکا


روستای ارم

نام مرکز دیدنی

Eram Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

نکا

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، شهرستان نکا، بخش هزارجریب، دهستان استخرپشت

معرفی روستای ارم
استان زیبای مازندران با پیشینه غنی مقصدی عالی برای علاقمندان به فضاهای سبز و آثار تاریخی می باشد. شهرستان نکا یکی از خاص ترین بخش های مازندران بوده و به تنهایی جاذبه مهم و گردشگری محسوب می‌شود. روستای ارم از توابع بخش هزار جریب این شهرستان می باشد که در دهستان استخرپشت قرار گرفته است. بنابر آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۱۳۸۵، جمعیت این روستا به ۱۸۴ نفر است از آن جایی که آب و هوای روستای ارم معتدل و مطلوب است، همواره مورد استقبال تعداد بسیاری از گردشگران قرار می گیرد. حضور جنگل های فراوان در این منطقه به دلنشینی روستا می‌ افزاید و نمایی چشم نواز را در اختیار بازدیدکنندگان می گذارد.

مناطق و جاذبه های دیدنی روستا
روستای ارم سرشار از نقاط دیدنی مختلف و منحصر به فردی چون جنگل های بکر و چشمه سارهای متعدد می باشد و رودخانه ارم با عبور از قلب روستا جلوه گر آن ها شده و فضایی جادویی را بر این ناحیه حاکم می‌ کند.
در دو کیلومتری روستا به سمت شمال، آبشار مشهوری به نام لیدر واقع شده است و در کنار چشمه ها، کوه ها و جنگل های اطراف موقعیت جغرافیایی دل نوازی را به ارمغان می آورد. یکی از جاذبه های جالب این ناحیه سنگ بزرگ و طلایی رنگی می باشد که بالاتر از آبشار لیدر جای گرفته است.
ارتفاع این روستا از سطح دریا ۱۲۳۰ متر بوده و حدود ۶۸ کیلومتر از شهرستان نکا فاصله دارد.
به طور کلی موقعیت جغرافیایی روستا به گونه ایست که از سمت شرق و شمال با میان دره، کوه های اوراست و رشته کوه سوچلماه و از سمت جنوب با چلم کوه در ارتباط است. در چند کیلومتری جنوب شرقی روستا دو سرشاخه، یکی از چلم کوه و دیگری از کوه چاله سرگاه اطراف کوه سورت به هم متصل شده و رودخانه ارم رود را تشکیل می دهند این رود از پیچش های پیاپی کوه های جهان مورا در جنوب مازندران گذر کرده و در نهایت یکی از سر شاخه های رود تجن ساری را تشکیل می دهد و به دریای خزر می پیوندد. همانجور که پیش تر اشاره کردیم، این رودخانه از خط القعر ارم عبور کرده و توجه هر رهگذری را به خود جلب می کند.
افزون بر این نوع دیدنی ها امامزاده پنج تن نیز جاذبه مذهبی روستای ارم بوده و پر طرفدار می باشد.
قدمت بنای امامزاده پنج تن به دوره قاجاریه مربوط می باشد و هم اکنون از جمله آثار به ثبت رسیده شهرستان نکا در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.
این بنا در قسمت شمالی روستا قرار دارد و برای دسترسی به آن لازم است، جاده فرعی سمت چپی را که قبل از ورودی روستا ساخته شده تا چند کیلومتر بالای کوه طی کنید. با قرارگیری این امامزاده بر روی یکی از ارتفاعات منطقه امکان دیدن مناظر بسیاری از نقاط اطراف دهستان استخرپشت و زارم رود از این ناحیه را نیز خواهید داشت.
 علاوه بر این چشم انداز، قبرستان قدیمی ارمنکا در کنار امامزاده واقع شده است و همچنین درخت معروفی به اسم موزی که با عنوان قطور ترین درخت مازندران در نقشه های سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است در این ناحیه قرار دارد.
امروزه بنا بر کوشش ها و تلاش های بسیار هئیت امنا  روستای ییلاقی ارم از امکانات اقامتی، بهداشتی، لوله کشی اختصاصی، برق، روشنایی اطراف مزار و سوئیت های اقامتی برای مسافران برخوردار شده است.

بهترین زمان بازدید
هنگام سفر به استان مازندران فراموش نکنید، زمستان های این ناحیه سرد و تابستان ها گرم و شرجی هستند. اما با توجه به انبوه فضاهای سبز و طبیعی، احتمالا بهترین زمان بازدید فصل های بهار و تابستان هستند‌.

جاذبه های نزدیک
اگر علاقمند به دیدن دیگر روستاهای شهرستان نکا هستید خوب است بدانید طی مسیر دسترسی به ارم با روستاهای سفیدکوه و رودبار محله نیز رو به رو خواهید شد و می توانید از آن ها نیز دیدن کنید.

آدرس
برای رسیدن به این روستا می بایست به بخش هزارجریب واقع در جنوب شهرستان نکا بروید. روستای ارم در دهستان استخرپشت قرار گرفته است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای ارم

تفریحات نزدیک به روستای ارم

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید