• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  پارک جنگلی تشبندان شهرستان مازندران استان محمود آباد
  •  پارک جنگلی تشبندان شهرستان مازندران استان محمود آباد
  •  پارک جنگلی تشبندان شهرستان مازندران استان محمود آباد


پارک جنگلی تشبندان

نام مرکز دیدنی

Tashbandan Forest Park

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

شهرستان

محمود آباد

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

استان مازندران، شهرستان محمودآباد، جاده آمل نرسیده به کلوده، به فاصله ده کیلومتری از مرکز شهر

معرفی پارک جنگلی تشبندان
جنگل های استان مازندران از مقاصد گردشگری محبوب شمال کشور هستند که به دلیل مناظر طبیعی زیبا و آب و هوای معتدل خود شناخته شده هستند. پارک جنگلی تشبندان یکی از مکان های دیدنی در شهرستان محمود آباد این استان است که می توانید در سفر بعدی خود به این استان سرسبز از دیدن آن لذت ببرید. 
پارک جنگلی تشبندان در روستایی به همین نام و در 10 کیلومتری شهرستان محمودآباد، در سمت شرق جاده آمل به محمود آباد قرار دارد. روستای تشبندان از شمال به روستای حربده، از جنوب به شهرک صنعتی محمود آباد، از غرب به روستای ترسیاب و از شرق به روستای چهار محل محدود می شود. پارک جنگلی تشبندان از تملک جنگلداری خارج شده و امروزه توسط شهرداری محمود آباد از آن حفاظت می شود. 
در این پارک جنگلی درختانی از جمله ممرز، افرا، گردو، راش، آل، نارون، انجیل، زبان گنجشک، بلوط، شیردار، توسکا، ولیک، لرگ و کرات وجود دارد. وسعت این پارک جنگلی که در اختیار عموم مردم قرار گرفته است 45 هزار و 330 متر مربع می باشد. این پارک جنگلی در بخش مرکزی و دهستانی به نام اهلمرستاق جنوبی واقع شده است و به بخش های مختلفی به نام های ترسخی (کراتی)، قلعه جنگل بائوده، آقا شهر به همراه قبرستان آن، کیجاوزان (نهر و جنگل) و وزونزه (نهر و جنگل) تقسیم شده است. متاسفانه این جنگل ها از بین رفته اند و از اراضی آن به عنوان زمین های کشاورزی استفاده می شود.
پارک جنگلی تشبندان یکی از مکان های محبوب برای طبیعت گردی، پیک نیک و حتی دوچرخه سواری است که باعث می شود گزینه مناسبی برای تعطیلات آخر هفته باشد. با سفر به این پارک جنگلی می توانید از جاذبه های گردشگری دیگری مانند جنگل بونده، پارک جنگلی اهلم و پارک جنگلی نور که در اطراف آن وجود دارد نیز دیدن کنید. 

نحوه دسترسی به پارک جنگلی تشبندان
بهترین مسیر برای بازدید از پارک جنگلی تشبندان، از شهرستان محمود آباد شروع می شود. سفر خود را از این شهر به سمت جاده آمل نرسیده به کلوده شروع کنید و پس از پیمودن 10 کیلومتر، به پارک جنگلی و دیدنی تشبندان خواهید رسید.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به پارک جنگلی تشبندان

تفریحات نزدیک به پارک جنگلی تشبندان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید