• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  روستای الندان شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای الندان شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای الندان شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای الندان شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای الندان شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای الندان شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای الندان شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای الندان شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای الندان شهرستان مازندران استان ساری
  •  روستای الندان شهرستان مازندران استان ساری


روستای الندان

نام مرکز دیدنی

Alendan Village

نوع مرکز دیدنی

روستا و دهکده

شهرستان

ساری

ناحیه

اطراف شهر

مدت زمان بازدید

1 روز

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

مازندران، 65 کیلومتری جنوب شهر ساری و 12 کیلومتری کیاسر

معرفی روستای الندان
روستاهای جنگلی و کوهستانی مازندران از زیباترین مناطق خطه شمال کشور هستند که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند. این روستاها به دلیل آب و هوای معتدل و مناظر تماشایی که دارند از مقاصد اصلی گردشگری این استان محسوب می شوند. روستای الندان در بخش چهاردانگه ساری یکی از توریستی ترین و زیباترین روستاهای این منطقه است که شما می توانید با سفر به آن تعطیلاتی خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. 
براساس سرشماری که در سال 1395 انجام شده، جمعیت این روستای 2200 هکتاری 329 نفر بوده است. روستای الندان در ۶۵ کیلومتری جنوب شهر ساری قرار گرفته و با شهر کیاسر تنها ۱۲ کیلومتر فاصله دارد.
اگرچه امکانات این روستا در حد متوسط است، اما هنوز هم زیبایی ها و جاذبه های تماشایی آن قابل چشم پوشی نیستند. برای مثال آبشار سنگ لو یکی از این جاذبه های محبوب گردشگری است که در میان روستای کیاده و الندان قرار گرفته و گردشگران بسیاری را مجذوب خود می سازد. 
شاید برایتان جالب باشد بدانید چرا نام این آبشار سنگ لو است، در واقع نام این آبشار برگرفته از شکل ظاهری آن است، به طوری که اگر از بالا به آن نگاه کنید تصویری که می بینید شبیه به چند دیگ سنگی است. 
علاوه بر این آبشار، جنگل های این روستا نیز از زیباترین جاذبه های آن هستند که قدم زدن در میان آنها از تفریحاتی است که طرفداران زیادی دارد. این جنگل های پهن برگ، محل مناسبی برای رشد گیاهانی نظیر بنفشه، الزی، سبزیجات معطر و حتی گیاهان دارویی است. 
یکی دیگر از جاذبه های این روستا، دریاچه الندان است که با زیبایی حد و حصر خود محلی دنج برای تفریح و استراحت ایجاد کرده است. به علاوه آب مورد نیاز شالیزارهای روستا هم توسط همین آبندان تامین می شود. 
آب این دریاچه تنها بر اثر جمع شدن بارش های فراوان منطقه تامین می شود که در حالت عادی حدود 17 هکتار وسعت و با افزایش میزان بارندگی به 30 هکتار افزایش می یابد. وجود درخت های راش، ممرز، بلوط، مالچ و لیندن در اطراف این دریاچه بر جذابیت آن افزوده است. این دریاچه در ۲۳ آبان ماه 13۹۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
اردک های وحشی و ماهی هایی که در این دریاچه رهاسازی شده اند نیز از دیگر ویژگی های خاص این آبندان می باشند. 
این دریاچه امکانات رفاهی و تفریحی نظیر سرویس بهداشتی، قایق های موتوری و پدالی می باشد که تفریح در آن منطقه را لذت بخش تر و همچنین آسان تر ساخته است. 

جاذبه های گردشگری نزدیک
همانطور که اشاره کردیم جنگل های انبوه و دریاچه نزدیک روستا از دیدنی ترین مناطق آن محسوب می شوند. آب بندان پله، افروشونه ، جنگل های انبوه پله، قله های خیره کننده، چاه های عمیق جنگل های ازنی، رودخانه لاکبار، قله ازنی، مارقله و روستاهای اطراف هم از دیگر دیدنی های این منطقه هستند. 

بهترین زمان برای بازدید
آب و هوای نسبتا معتدل این روستا باعث شده تا گردشگران بتوانند تقریبا در هر زمانی که مایل هستند به دیدن این روستا و آبشار حیرت انگیز آن بروند. با این حال فصل بهار و تابستان به دلیل شکوفایی طبیعت و سرسبزی مناطق اطراف و همچنین امکان آب تنی در آب خنک این آبشار، بهترین زمان بازدید است.  


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به روستای الندان

تفریحات نزدیک به روستای الندان

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 3 شهر محبوب آسیایی مناسب سفرهای تک نفره آشنا شوید

مکان‌ های شگفت‌ انگیز بسیاری در سراسر جهان برای کاوش کردن وجود دارد، اما برخی از این مکان ها برای سفرهای تک نفره مناسب تر هستند. آسیا مدت‌ هاست برای افراد ماجراجویی‌ که به تنهایی سفر می کنند، محبوب بوده است. در این مقاله 3 شهر برتر آسیایی را برای این افراد بررسی کرده ایم، پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید