• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  بافت تاریخی روستای ندوشن شهرستان یزد استان میبد
  •  بافت تاریخی روستای ندوشن شهرستان یزد استان میبد
  •  بافت تاریخی روستای ندوشن شهرستان یزد استان میبد


بافت تاریخی روستای ندوشن

نام مرکز دیدنی

The historical context of Nodooshan village

نوع مرکز دیدنی

مکان تاریخی

استان

شهرستان

میبد

مدت زمان بازدید

نیم ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

یزد، میبد، روستای تاریخی ندوشن

معرفی بافت تاریخی روستای ندوشن
بافت تاریخی روستای ندوشن اثری به جا مانده از قرن هفتم هجری قمری می باشد. سرتاسر این روستای تاریخی با آثار و بناهای بسیاری ارزشمندی پوشیده شده است. بر اساس برخی از منابع تاریخی این روستا توسط زرتشتیان بنا شده است. آنها این روستا را با نام نوشوک صدا می کنند. 

معماری
این روستای زیبا با حصاری محصور شده بوده است که برج و باروهای روستا بر روی آن ساخته شده بودند که متاسفانه اکنون تنها آثار کمی از آنها باقی مانده است. این 12 برج و 9 دروازه از دوران های آل مظفر و صفوی به امروز رسیده اند. از نام های جالب این برج ها و دروازه ها می توان به برج نعمت، برج سفید باغچه دوست، دروازه کلوگ، دروازه امام زاده و دروازه سنگی اشاره کرد. این روستا دارای بناهای دیگری نظیر مسجد، حسینیه، حمام، بادگیر و خانه های تاریخی بسیاری می باشد که همواره گردشگران زیادی را به سمت این منطقه جذب می کنند. 

جاذبه های طبیعی
این منطقه از نظر جاذبه های طبیعی نیز بسیار غنی می باشد که حداقل یک بار بازدید از آنها برای هر شخصی لذت بخش خواهد بود. غار نباتی با سه مسیر در دهانه کوهی از کوه های اطراف ندوشن، باتلاق گاوخونی که آب آن بعد از طی کردن مسیری طولانی از چهار محال بختیاری و اصفهان به ندوشن می رسیده است و سنگ آب افسون کننده ندوشن از جاذبه های بی نظیر ندوشن هستند که در کنار پوشش گیاهی ارزشمند این منطقه کویری فضای منحصر به فردی را ساخته اند. درختان انار، گردو و بادام در تمامی نقاط این روستا به چشم می خورند. 

جاذبه های تاریخی
مسجد جامع ندوشن، منارجنبان ندوشن، قلعه سفید، مسجد آمنه گل و قنات تاریخی ندوشن از جاذبه های بی شمار این روستا می باشند که بازدید از آنها حتما اوقات خوشی را برای شما به همراه خواهد داشت. 

بهترین زمان برای بازدید
به دلیل قرارگیری این روستا در منطقه کویری از نظر آب و هوا بهترین انتخاب فصل های بهار و پاییز هستند اما از نظر خلوت بودن شهر فصل های تابستان و زمستان مناسب تر می باشند. 

دسترسی
برای رسیدن به این منطقه شما می توانید هم با ماشین شخصی خودتان و هم با اتوبوس، خودتان را به آن برسانید که هم از سمت فارس و هم از سمت شمال اصفهان امکان این کار را خواهید داشت. 

ثبت ملی بافت تاریخی روستای ندوشن
 این مکان در تاریخ 24 اسفند سال 1383 با شماره 11593 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به بافت تاریخی روستای ندوشن

تفریحات نزدیک به بافت تاریخی روستای ندوشن

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید