• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با حقایقی جالب و محبوب در مورد اسپانیا آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۹/۱۱   تعداد بازدید : 1889   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


با حقایقی جالب و محبوب در مورد اسپانیا آشنا شوید

فکر می کنید اسپانیا یک کشور آفتابی، ماسه ای و تفریحی است؟ با مطالعه فهرستی از 30 واقعیت در مورد اسپانیا که ممکن است ندانید، بیشتر با این کشور آشنا شوید.
در مورد اسپانیا چقدر می دانید؟ اگر به این کشور سفر می کنید، ایده خوبی است که کمی بیشتر در مورد مقصد خود بدانید. به همین منظور، لیستی از حقایق محبوب در مورد اسپانیا را که ممکن است ندانید گردآوری کرده ایم. از برهنگی قانونی گرفته تا موش‌های جادویی و همه چیز در این میان، در اینجا 30 حقیقت آموزنده و جالب وجود دارد که ممکن است شما را شگفت‌ زده کند. 

1. دومین کشور بزرگ اتحادیه اروپا
اسپانیا یا پادشاهی اسپانیا که نام رسمی این کشور است، پس از فرانسه دومین کشور بزرگ اتحادیه اروپا است. اگر جزایر قناری و سرزمین‌های اسپانیا را در امتداد خط ساحلی شمال آفریقا در نظر بگیرید، مساحت آن به حدود 506،000 کیلومتر مربع می رسد.

2. این کشور زمانی متشکل از پادشاهی های جداگانه بود
مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، چیزی که ما به عنوان اسپانیای امروزی می شناسیم، زمانی مجموعه ای از پادشاهی های جداگانه بود. با این حال این وضعیت در قرن پانزدهم تغییر کرد، زمانی که فرناندو از آراگون و ایزابل از کاستیل باهم ازدواج کردند و پادشاهی های مربوطه خود را متحد کردند. و اگر فکر می کنید یادگیری یک زبان جدید به اندازه کافی سخت است، بیشتر این پادشاهی ها زبان مخصوص به خود را نیز داشتند!

3. کشوری که محل دومین زبان دارای بیشترین استفاده در جهان است
تخمین زده می شود که حدود 440 میلیون اسپانیایی زبان در سراسر جهان وجود دارد که پس از ماندارین در رتبه دوم قرار دارد. اما در حالی که اسپانیایی زبان رسمی اسپانیا است، زبان‌های منطقه‌ای کاتالان، باسک (اوسکارا) و گالیسی (گالگو) همگی در مناطق مربوطه خود دارای وضعیت رسمی هستند.

3. کشوری که محل دومین زبان دارای بیشترین استفاده در جهان است


4. پنجمین کشور پرجمعیت در اروپا است
اسپانیا خانه 47 میلیون نفر است و اگرچه ممکن است فکر کنید شلوغ به نظر می رسد، در واقع سه چهارم جمعیت آن در مناطق شهری زندگی می کنند. به عنوان مثال، حدود 6.5 میلیون نفر در منطقه بزرگ مادرید ساکن هستند، در حالی که 5.5 میلیون نفر در منطقه بزرگ بارسلونا زندگی می کنند. این بدان معناست که هر دو شهر جمعیت بیشتری نسبت به نیوزلند دارند.

5. مردم اسپانیا بیشتر عمر می کنند…
طبق آمار، اسپانیا با میانگین 83 سال، بیشترین امید به زندگی را در بین کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی دارد. تنها ژاپنی ها امید به زندگی بالاتری دارند. ارقام نشان می دهد که زنان اسپانیایی بیشتر از همتایان مرد خود زندگی می کنند؛ 85 سال در مقایسه با 79 سال برای مردان.

6.اسپانیا یکی از پیرترین جمعیت های جهان
سازمان ملل پیش بینی می کند که تا سال 2050، اسپانیا یکی از پیرترین جمعیت های جهان را داشته باشد. تخمین زده می شود که تنها در سی سال آینده، بیش از 30 درصد از جمعیت را افراد 60 سال و بالاتر تشکیل خواهند داد.

7. آنقدرها هم که فکر می کنید مذهبی نیست
علیرغم اهمیت مذهب در فرهنگ اسپانیایی، ظاهرا تنها 13.6 درصد از جمعیت اسپانیا در واقع هر یکشنبه به کلیسا می روند. با این حال، طبق یک مطالعه در سال 2012 که توسط مرکز مطالعات جامعه‌ شناسی در اسپانیا انجام شد، حدود 70 درصد از مردم محلی هنوز به عنوان کاتولیک رومی شناخته می‌ شوند.

7. آنقدرها هم که فکر می کنید مذهبی نیست


8. اسپانیا یک پادشاهی مشروطه است
پس از مرگ دیکتاتور اسپانیا، ژنرال فرانکو در سال 1975، پادشاه خوان کارلوس اول دوباره به تاج و تخت بازگشت. خوان کارلوس که زمانی یکی از محبوب ترین پادشاهان اروپا بود، پس از یک رشته رسوایی از قدرت برکنار شد. او در سال 2014 به نفع پسرش فیلیپه ششم از سلطنت کناره‌گیری کرد.

9. بازرسان مالیاتی زیادی وجود ندارد
طبق آمار رسمی در اسپانیا به ازای هر 1928 مالیات دهنده، تنها یک بازرس مالیاتی وجود دارد. برای مقایسه، در فرانسه به ازای هر ۷۲۹ نفر یک بازرس وجود دارد. این ممکن است توضیح دهد که چرا مقامات مالیاتی اسپانیا تخمین می زنند که یک چهارم تولید ناخالص داخلی اسپانیا از بازار سیاه حاصل می شود. 

10. دومین نرخ بیکاری در اروپا
آمارهای سال 2019 نشان می‌ دهد که اسپانیا پس از یونان، دومین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا را دارد. با این حال، نرخ فعلی 13.8 درصد، بهبود قابل توجهی نسبت به نرخ بیکاری 24.2 درصدی اسپانیا در سال 2015 داشته است.

11. مکان خوبی برای کارآفرینان زن است
در مدت پنج سال پس از آغاز بحران مالی جهانی در سال 2008، کارآفرینان زن 40 درصد از کل مشاغل جدید را در اسپانیا راه اندازی کردند. این در مجموع حدود 800 هزار کسب و کار را شامل می شود که تقویت قابل توجهی برای اقتصاد بود. 

12. پائلا را امتحان کنید
یک واقعیت شگفت انگیز در مورد اسپانیا وجود دارد. اگرچه بسیاری از خارجی ها پائلا را به عنوان غذای ملی اسپانیا می دانند، بسیاری از اسپانیایی ها اینطور فکر نمی کنند. دلیل آن این است که بیشتر مردم محلی این غذای برنجی رنگارنگ را به عنوان یک غذای والنسیایی و نه ملی تصور می کنند. 

12. پائلا را امتحان کنید


13. مدت مراقبت از کودک می تواند محدود باشد
همانطور که والدین اسپانیایی به خوبی می دانند، مدت زمان مراقبت از کودکان خارج از مدرسه در اسپانیا محدود است. به همین دلیل است که حدود یک چهارم تمام پدربزرگ‌ ها و مادربزرگ‌ ها به طور روزانه از نوه‌ های خود مراقبت می‌ کنند و به محض اینکه مدارس تعطیل می شوند از آن ها مراقبت می‌ نمایند.

14. تعداد افراد دارای مدارک دوره متوسطه آن زیر میانگین است
طبق آمار رسمی، حدود نیمی از بزرگسالان تا سن 64 سال مدرکی معادل دیپلم دبیرستان دارند که بسیار کمتر از میانگین کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (تقریبا 75 درصد) است. با این حال، نسل‌های جوان‌ تر با این روند مخالفت هستند و 65 درصد از افرادی که در قرن ۲۱ به دنیا آمده اند این مدرک را کسب کرده اند و تعداد آنها در حال افزایش است.


 شگفت انگیزترین و باورنکردنی ترین شهرهای اسپانیا



15. اسپانیایی ها عاشق آرامش هستند
جای تعجب نیست که اسپانیایی ها نسبت به سایر ملیت ها کمی راحت تر از همه چیز لذت می برند. در واقع، بر اساس گزارش کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که در سال 2013 منتشر شد، اسپانیایی ها به طور میانگین 16 ساعت از 24 ساعت را در هر روز به اوقات فراغت از جمله خوردن، نوشیدن و خواب اختصاص می دهند.

16. اولین رمان به زبان اسپانیایی نوشته شده است
در سال 1605، میگل د سروانتس رمان دن کیشوت را نوشت که به طور گسترده به عنوان اولین رمان مدرن جهان شناخته می شود. این کتاب مهم به عنوان یکی از مهم ترین آثار ادبیات اسپانیایی که تا کنون نوشته شده، شناخته می شود و یکی از آثار پایه گذار ادبیات غرب است.

17. دارای 47 میراث جهانی یونسکو است
از ژوئیه سال 2019، اسپانیا دارای 47 مکان ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است که از این نظر سومین کشور برتر در جهان می باشد. این موارد شامل شهرهای تاریخی، کلیساهای تاریخی و غیره هستند. تنها ایتالیا و چین دارای تعداد بیشتری از میراث جهانی یونسکو هستند که هر دو دارای 55 مکان می باشند. 

17. دارای 47 میراث جهانی یونسکو است


18. عنصر اصلی فرهنگ اسپانیایی
بسیار خوب، ممکن است این اولین چیزی نباشد که هنگام تصور کردن اسپانیا به آن فکر می کنید، اما منگنه یک اختراع اسپانیایی است. این وسیله در قرن هجدهم در کشور باسک برای پادشاه وقت فرانسه، لویی پانزدهم ساخته شد. اسپانیا همچنین کف شوی، سطل و لباس فضایی را به جهان هدیه داده است. 

19. برای دوستداران روغن زیتون عالی است
اگر فکر می کنید یونان یا ایتالیا بیشترین روغن زیتون جهان را تولید می‌ کنند، اشتباه می کنید. در واقع، این اسپانیا است که در این صنعت پیشروست. سرزمین ایبری حدود 1.5 میلیون تن از این ماده را تولید می کند که اکثریت قریب به اتفاق آن از منطقه جنوبی اندلس می آید. 

20. سرزمین بادخیز
اسپانیا در زمینه انرژی های تجدیدپذیر پیشتاز است. در واقع، این اولین کشور در جهان بود که از باد به عنوان بزرگترین منبع برق خود استفاده کرد. در سال 2013، توربین های بادی چیزی در حدود 54،000 گیگاوات ساعت برق تولید می کردند که یک پنجم مصرف کشور است. 

21. سالانه 150 هزار گوجه فرنگی در جشنواره افسانه ای لا توماتینا (La Tomatina) پرتاب می شود.
این فستیوال که در ماه اوت هر سال برگزار می‌ شود، افراد خوشگذران را از سراسر جهان به شهر کوچک بونوئل در نزدیکی والنسیا دعوت می کند. در این فستیوال بازدیدکنندگان تشویق می‌ شوند تا جایی که می‌ توانند گوجه‌ فرنگی پرتاب کنند، البته فقط زمانی که گوجه ها له شده‌اند تا از هرگونه آسیبی جلوگیری شود.

21. سالانه 150 هزار گوجه فرنگی در جشنواره  لا توماتینا  پرتاب می شود.


22. هیچ پری دندانی (tooth fairy) در اسپانیا وجود ندارد
اما نگران نباشید، این دندان ها هدر نمی روند! به جای پری دندان معروف، وقتی بچه های اسپانیایی دندانی را از دست می دهند، آن را زیر بالشت خود برای یک موش جادویی به نام راتونسیتو پرز می گذارند. درست مانند پری دندان، موش کوچک دندان را برداشته و به جای آن پول یا یک هدیه کوچک می گذارد.

23. محل قدیمی ترین رستوران جهان است
در مادرید احساس گرسنگی می کنید؟ خوب، ممکن است بخواهید رستوران بوتین را که تیم رکوردهای جهانی گینس عنوان قدیمی ترین رستوران جهان را به آن اعطا کرده است، ببینید. این غذاخوری از سال 1725 غذای لذیذ خود با نام خوک شیرخوار کبابی (Cochinillos asado) را سرو می کند.

24. یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان
کاخ های تاریخی؟ سواحل زیاد؟  کوهنوردی در کلاس جهانی؟ هر آنچه که به دنبالش هستید، اسپانیا آن را به وفور دارد و به همین دلیل است که بازدیدکنندگان مدام به دیدن آن می آیند. در واقع در سال 2018، اسپانیا با استقبال خیره کننده از 82.8 میلیون بازدیدکننده، دومین مقصد گردشگری جهان پس از فرانسه بود.
 
25. بهترین مکان برای شگفت زده شدن
اسپانیا کشوری پر از جشنواره است. علاوه بر لا توماتینا، این کشور دارای طیف گسترده‌ای از جشنواره‌های اسپانیایی جذاب است. می توانید در مدت جشنواره‌های سن فرمین توسط یک گاو نر تعقیب شوید، نینوت‌ های (مجسمه‌ های) عظیمی را که در مدت جشنواره لاس‌ فالاس سوزانده می‌ شوند تماشا کنید، یا در Romería de Nuesra Señora de le Cabeza کمی تاریخ را تماشا کنید. هرگز لحظه ای کسل کننده در این کشور آفتابی وجود ندارد!

25. بهترین مکان برای شگفت زده شدن


26. می خواهید بهترین هدیه ای که تا کنون در کریسمس داشتید را بگیرید؟
دوست دارید در این کریسمس پولدار شوید؟ خوب، در اسپانیا ممکن است این اتفاق بیفتد. قرعه‌ کشی ملی این کشور، ال گوردو (چاق) که درست قبل از کریسمس در اسپانیا برگزار شد، در دسامبر 2019 دارای مجموع جوایز 2.24 میلیارد یورویی بود. این بزرگترین صندوق جایزه کل جهان است که در یک قرعه‌ کشی وجود دارد.

27. غول فوتبال جهان
وقتی صحبت از یک بازی فوتبال زیبا می شود، اسپانیایی ها می دانند که چگونه با توپ بازی کنند. اسپانیا برای بیش از 5 سال بین سال‌ های 2008 تا 2013 در صدر رده‌ بندی جهانی فیفا قرار داشت. در این مدت، آنها قهرمان جام جهانی 2010 و قهرمان اروپا در سال‌ های 2008 و 2012 شدند.

28. اسپانیا رگه های هنری دارد
در طول قرن ها، اسپانیا تعدادی از بزرگترین هنرمندان جهان را معرفی کرده است. از دیگو ولاسکز در قرن هفدهم گرفته تا پابلو پیکاسو و سالوادور دالی در قرن بیستم، این کشور قطعا عادت دارد هنرمندان بزرگی را به جهان هدیه دهد.


منبع: expatica





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید