• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 27 مورد از بهترین غرفه های کشورها در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی آشنا شوید (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۸/۲۹   تعداد بازدید : 2435   گروه مطلب : ترین ها

9 غرفه برتر منطقه پایداری
1. برزیل
غرفه برزیل در نمایشگاه اکسپو 2020 یادآور اهمیت آب به سایر نقاط جهان است. این غرفه بر مشکلات زیست محیطی مانند تغییرات آب و هوا و آلودگی که در برزیل و جاهای دیگر وجود دارد متمرکز است. بازدیدکنندگان می توانند تنوع باورنکردنی، از گیاهان و جانوران گرفته تا هنر و فرهنگ را کشف کنند. ساختاری وجود دارد که حوضچه آمازون را بازسازی می‌ کند و می‌ توانید از مناظر، صداها و رایحه های حاشیه رودخانه برزیل لذت ببرید.

غرفه برزیل در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


2. سنگاپور
کشورهای کمی مانند سنگاپور در دهه‌ های اخیر پیشرفت‌ هایی را در طراحی شهری، معماری و پایداری تجربه کرده اند. غرفه سنگاپور تحول فوق‌العاده این کشور را از یک شهر شلوغ و آلوده به یک پناهگاه آینده‌ نگر نشان می‌ دهد. همچنین می‌ توانید نوآوری‌ های شهری سنگاپور، غرفه تولید انرژی بدون کربن طراحی شده توسط WOHA و حرکت آن‌ ها به سمت زیست‌ پذیری و انعطاف‌ پذیری را بررسی کنید.

غرفه سنگاپور در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


3. کوبا
برای انجام یک بازی مشترک در مورد تاریخ پایتخت نیشکر جهان، از غرفه کوبا دیدن کنید. همچنین می توانید رقص معروف «چاچاچا» این کشور را در حال و هوای نشاط‌ آور آمریکای جنوبی یاد بگیرید. این غرفه با نام مستعار "گهواره خلاقیت و نوآوری بزرگ" شناخته می شود، زیرا بازدیدکنندگان می توانند فراتر از نمای "کوبای قدیمی" را ببینند و در مورد تغییرات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی که در سراسر کشور در حال وقوع است اطلاعات بیشتری کسب کنند.

غرفه کوبا در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


4. نیوزلند
غرفه نیوزلند بر اساس تعهد این کشور به حفاظت از مردم و قلمرو خود طراحی شده است. این غرفه از واکا تائونگا، ظروف حکاکی شده که توسط مائوری، مردم بومی نیوزلند برای محافظت از اشیاء ارزشمند ساخته شده الهام گرفته است. بازدیدکنندگان این غرفه می‌ توانند ضمن کاوش در رشته‌ هایی که همه زندگی و یکپارچگی مردم و محیط را به هم متصل می‌ کنند، پیوند عمیق با فرهنگ را هم تجربه کنند.

غرفه نیوزلند در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


5. سوئد
سه معمار مستقر در استکهلم، استودیو آدرین گاردره، لوئیجی پاردو آرچیتتی و الساندرو ریپلینو در ساخت غرفه سوئد همکاری کردند. اگرچه این غرفه الهام گرفته از طبیعت ساده به نظر می رسد، اما شما را به جنگل های شمال اروپا می برد. بازدیدکنندگان می‌ توانند در مسیرهایی که با تنه‌ های چوبی احاطه شده‌ اند قدم بزنند و یاد بگیرند که چگونه سوئد در حال ساخت شهرهای هوشمند، توسعه نسل بعدی سفر، نوآوری علوم زیستی و توسعه اقتصاد زیست‌ چرخه ای است.

غرفه سوئد در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


6. سیشل
در غرفه سیشل می توانید در چالش پیدا کردن گنج در زیر آب شرکت کنید. بازدیدکنندگان در مدت این تور با یک موضوع قوی از حفاظت همراه هستند و این چالش به همان اندازه که سرگرم کننده است، آموزشی هم می باشد. بازدیدکنندگان می توانند به معنای واقعی کلمه گنجی را کشف کنند که توسط انسان دست نخورده و با پول نمی توان خرید، جزایر سیشل!

غرفه سیشل در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی
7. هلند
غرفه هلند یک مزرعه عمودی مخروطی شکلی را ارائه می کند که در حین تولید آب، غذا و برق، آب و هوای کوچک خود را هم ایجاد می کند. این کشور اروپایی به عنوان دومین صادرکننده بزرگ محصولات کشاورزی جهان، در خط مقدم بحث جهانی غذا قرار داشته است. بازدیدکنندگان می توانند وارد یک دنیای مینیاتوری با سیستم آب و هوایی خاص خود در غرفه شوند. شما همچنین می توانید راه حل های پایدار را در مزرعه عمودی کشف کنید.

غرفه هلند در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


8. آلمان
از بازدیدکنندگان غرفه آلمان توسط یک دستیار هوشمند که به عنوان یک "همدم نامرئی" عمل می کند، استقبال می شود. این غرفه همچنین دارای یک پردیس عمودی است که از ماژول های مختلفی تشکیل شده و در یک سالن بزرگ با یک صحنه و کافه گرد هم آمده اند. این غرفه با یک تجربه دیجیتالی سرگرم کننده، شگفت انگیز و عملی به شما خوش آمد می گوید. غرفه آلمان با ترکیب مفاهیم خلاقانه محیطی با نتایج واقعی طراحی شده است.

غرفه آلمان در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


9. اسپانیا
غرفه اسپانیا با عایق صوتی و حرارتی طراحی شده است. این غرفه کاملاً از مواد قابل بازیافت مانند آهن، پارچه و چوب ساخته شده است و دارای یک اتاق نمایشگاهی در زیرزمین است که به مناطق مختلف تفریحی در فضای باز متصل می شود. بازدیدکنندگان می‌ توانند خلاقیت هوشمندی را کشف کنند که قادر است افراد را حول پروژه‌ های پایدار در زمینه‌ های علم، فناوری، تولید، آموزش و هنر متحد کند.

غرفه اسپانیا در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


غرفه ایران
و اما ایران هم در نمایشگاه اکسپو 2020 دارای غرفه ای است که ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. در حقیقت غرفه ایران تلفیقی از معماری سنتی و معاصر است. 
این غرفه اقتصاد، توسعه اجتماعی و فرهنگ ایران را به نمایش خواهد گذاشت، همزیستی مسالمت آمیز را برجسته می کند و تمدن و سنت های باستانی ایران، آیین ها و مردم آن را به نمایش می گذارد.

غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی

در این غرفه از هوای خنک و تازه راهروهای پر از آب که از مسیرهای پیاده رو عبور می کنند، لذت ببرید. این نهرهای بسیار کوچک با الهام از معماری ایرانی برای خنک کردن فضای بیرونی غرفه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
صدها توپ از خاک رس پخته شده که از دیوارهای غرفه آویزان است.
خاک رس پخته شده از جمله مصالح ساختمانی مورد استفاده در مناطق گرم و خشک ایران هستند. این توپ های سفالی یکی از جذابیت های بصری غرفه ایران است.

غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی

باز دیدکنندگان می توانند بافت فرش دستبافت ایرانی را امتحان کنند و از تجربه بی نظیر آن لذت ببرند.
از تجربه بی نظیر و عالی بافت فرش ایرانی با کمک یک استاد بافنده لذت ببرید. هر گره فرش می تواند یک حس محبت و دوستی عمیق متقابل بین مردم جهان ایجاد کند.
دمنوش‌ ها و شربت‌ های گیاهی سنتی ایرانی خوشمزه و با طراوت را در شربت‌ خانه غرفه بچشید.
وقتی وارد غرفه می شوید، چهار فصل را به طور همزمان تجربه خواهید کرد.

غرفه ایران در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


رویکرد نهایی
از زمان اولین نمایشگاه جهانی اکسپو در لندن، این گردهمایی ها همکاری جهانی را تسهیل کرده و در عین حال سهم قابل توجهی در طراحی و معماری داشته اند. همانطور که دیدیم، اکسپوی دبی از نظر مقیاس و نوآوری، قابل توجه ترین نمایشگاه تا به امروز است. شکی نیست که دنیای طراحی تا زمانی که اوزاکا میزبان نمایشگاه اکسپو 2025 باشد، در مورد این غرفه های قابل توجه صحبت خواهد کرد، که حتی معماری خلاقانه و تفکر برانگیزتری را شامل می شود.

برخی از بهترین نوآوری های ارائه شده در نمایشگاه های جهانی اکسپو از آغاز تا کنون 
تلفن (فیلادلفیا، 1876)
برج ایفل (پاریس، 1889)
چرخ و فلک (شیکاگو، 1893)
دستگاه اشعه ایکس (بوفالو، 1901)
مخروط بستنی (سنت لوئیس، 1904)
پخش تلویزیونی تجاری (نیویورک، 1939)
آیمکس (اوزاکا، 1970)
صفحات لمسی (ناکسویل، 1982)
روبات انسان نما (ناگویا، 2005)






نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید