• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 27 مقصد گردشگری مخفی منتخب 27 کارشناس سفر آشنا شوید (قسمت اول)

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۴/۱۸   تعداد بازدید : 1472   گروه مطلب : ایده های سفر


با 27 مقصد گردشگری مخفی منتخب 27 کارشناس سفر آشنا شوید (قسمت اول)

در جستجوی جواهرات پنهان هستید؟ با توصیه های تیم و کارشناسان سفر مورد علاقه ما، مقاصد گردشگری کمتر بازدید شده در اروپا، آمریکای لاتین، آفریقا، آسیا و فراتر از آن را کشف کنید.

1. از نئوکلاسیک در سیمی (Symi) یونان لذت ببرید
راز سفر به جزیره یونانی کوچک سیمی، در خارج از رودز (Rhodes) است که مسلما تماشایی ترین بندر در این کشور بوده و کاملا توسط خانه های نئوکلاسیک احاطه شده است. فکر می کنید یونان مقصدی کامل برای تعطیلات است؟ یونان دهمین کشور دارای طولانی ترین خط ساحلی بر روی کره زمین است و هنوز هم مناطق و سواحل زیادی دارد که خالی از مسافر است.
برخی از بهترین رویدادهای یونان قبل و بعد از تابستان اتفاق می افتد. مناطقی از یونان که فکر می کنید قبلا در تابستان آن ها را می شناختید، در سایر فصول سال یک تجربه کاملا متفاوت را ارائه می دهند. در فصل بهار، گل ها و فضای سبز فراوان است و بخش هایی از یونان به اندازه مناطق استوایی سرسبز هستند، در حالی که عید پاک یونانی نیز می تواند یک رویداد  تماشایی و شگفت انگیز باشد.

1. از نئوکلاسیک در سیمی (Symi) یونان لذت ببرید


2. شیفته مایا نورد (Maya Nord) در جمهوری کنگو شوید
مایا نورد یک مقصد مسافرتی برای کسانی که مشکل قلبی دارند نیست، بلکه بیشتر مختص ماجراجویان شجاعی است که تمایل به اکتشاف مکان های پنهان را دارند. این یک خلیج در جنگل های پارک ملی اودزالا - کوکوآ (Odzala-Kokoua)، در جمهوری کنگو است. با یک برنامه ریزی هوشمندانه می توانید از انگلیس، پاریس و برازاویل در طی یک روز یا همین حدود به قلب آفریقا برسید. این سفر به خودی خود یک ماجراجویی است، در اینجا هواپیما، اتومبیل و قایق های تفریحی وجود دارد و می توان در جنگل پیاده روی کرد.
اینجا یک بهشت واقعا بکر است که محل زندگی تعداد زیادی از پستانداران از جمله فیل، گوریل دشت غربی، شامپانزه، پلنگ و گاومیش جنگلی می باشد. این محل یک بهشت طبیعی و یکی از آخرین مکان های واقعا وحشی است که روی زمین باقی مانده است.

2. شیفته مایا نورد (Maya Nord) در جمهوری کنگو شوید


3. معماری استعماری را در کوردوبا (Córdoba) کاوش کنید
این محل برای آرژانتینی ها بسیار محبوب است و اغلب از چشم مسافران خارجی پنهان می ماند، استان کوردوبا یک مکان فوق العاده با ارزش برای کشف کردن است. پایتخت کوردوبا نیز که به همین نام است یک شهر جوان و آینده نگر می باشد که پر است از معماری و فضاهای هنری و فرهنگی دوران استعمار و یک رستوران پویا نیز در مرکز محله گوئِمِس (Güemes) آن واقع شده است.
رشته کوه های چشم نواز سیررا دی کوردوبا برای اسب سواری فوق العاده است، در حالی که مار چیکویتا (Mar Chiquita)، یکی از بزرگترین دریاچه های آمریکای جنوبی، بهشتی برای علاقه مندان به تماشای پرندگان می باشد.
علاوه بر این، شهر آلمانی ویلا جنرال بلگرانو (Villa General Belgrano)، سنگ نوشته های قابل توجه دوران قبل از کلمبیا، امکان کوهنوردی عالی و پاراگلایدر، خانه کودکی چه گوارا و مجموعه ای از ساختمان های یسوعی و مزرعه کوردوبا (Jesuit estancias) که قدمت آن به 400 سال قبل برمی گردد نیز وجود دارد. 

3. معماری استعماری را در کوردوبا (Córdoba) کاوش کنید


4- طاقچه های پنهان را در سینبیوم پاگودا (Hsinbyume Pagoda)، برمه کشف کنید
بازدید کنندگان بسیاری از معابد مشهور ماندالای (Mandalay) در میانمار (برمه) بازدید می کنند. اما سینبیوم پاگودا در قسمت غربی ایراوادی (Irrawaddy) یک گوهر پنهان واقعی است. این محل به نام مایا تین تن (Mya Thein Tan) نیز شناخته می شود که به معنی یک میلیون زمرد ترجمه می شود. 
برای رسیدن به اینجا، یا سوار کشتی های روزانه که صبح ها از ماندالای به اسکله مینگان (Mingun) می آیند بشوید، یا به یک تور گردشگری رودخانه بپیوندید. معبد کاملا سفید و زیبای اینجا دارای هفت تراس برای کاوش است که نمایانگر کوه هایی است که در برابر کوه اسطوره ای مرو (Meru) سر برافراشته اند. حتی مجسمه های پنهانی نیز وجود دارد که می توان در طاقچه های مخفی مشاهده کرد و برای تزئین امواج معبد استفاده شده است.

4- طاقچه های پنهان را در سینبیوم پاگودا (Hsinbyume Pagoda)، برمه کشف کنید


5- خرید صنایع دستی سنتی در مراکش
با آگاهی در مراکش خرید کنید. بسیاری از تعاونی ها و انجمن های خرید منصفانه در مراکش وجود دارند که ارزش جستجو کردن را دارند. بازدید از آن ها غالبا به معنای ملاقات با افراد محلی و همچنین خرید صنایع دستی زیبا یا غذاهای خوشمزه برای بهره مندی از این جامعه است.
چند پروژه مورد نظر شامل ایت بوگومز (Aït Bouguemez) وجود دارد که صنایع دستی سنتی تولید می کنند. النور در مراکش، یک مرکز آموزش حرفه ای برای زنان معلول است که پارچه های کتان تخت خواب و حمام را گلدوزی می کند. و مرکز آموزش زنان آمال نیز در مراکش قرار دارد که در آن زنان محروم از طریق آشپزی، امنیت اقتصادی و اجتماعی به دست می آورند. 

5- خرید صنایع دستی سنتی در مراکش


6. در املاک کینگز وستون بریستول در زمان به عقب برگردید 
حیاط خلوت من مشرف به املاک بزرگ بلیز (Blaise) و کینگز وستون در شمال بریستول است. در قرن هجدهم، جنگل های آن ها، دره های کوچک ایجاد شده بر اثر رودخانه و منظره های سورن استوری (Severn Estuary) در جهان مشهور بودند و توسط اشراف اروپایی مورد بازدید و مورد تحسین جین آوستین قرار گرفت.
امروزه کینگز وستون یک پاتوق واقعی و مکانی برای گشت و گذار و پیاده روی سگ ها درون جنگل های تاریک و سفر به گذشته است. در دل طبیعت، یک سنگ قدیمی وجود دارد که از هر گوشه آن جوانه های گیاهان روییده است و می توانید تقریبا حس بودن در آنگور وات کامبوج را تجربه کنید. 

6. در املاک کینگز وستون بریستول در زمان به عقب برگردید


7. روحیه خود را در کافه توپاث (Towpath) در شرق لندن تازه کنید
هر بهار، کافه توپاث در کانال رگنت (Regent) در نزدیکی هاجرستون (Haggerston) بی سر و صدا درب های خود را باز می کند و تا اواخر پاییز می توانید خوشمزه ترین غذاهای فصلی را که در آنجا سرو می شود پیدا کنید.
این جایی است که می بایست برای تجدید روحیه و تماشای حیوانات وحشی و بازتاب نور در آب به آنجا بروید.

7. روحیه خود را در کافه توپاث (Towpath) در شرق لندن تازه کنید






8. گلی با بزرگترین شکوفه جهان را در ارتفاعات کامرون، در مالزی ببینید
گشت و گذار در ارتفاعات کامرون (Cameron Highlands) می تواند چیزهای جالب بسیاری را به همراه داشته باشد، یکی از آن ها پیدا کردن رافلسیای (Rafflesia) کمیاب است، یک گیاه انگلی که بزرگترین شکوفه را در جهان دارد.
رکورد فعلی قطر شکوفه 107 سانتی متر است و وزن آن ها می توانند تا 10 کیلوگرم نیز برسد. این گیاه به این دلیل کمیاب است که آن ها به طور غیرقانونی جمع آوری شده و در ساخت داروهای سنتی برای درمان جراحات و ناباروری استفاده می شوند.
این گل ها همچنین فقط بین سه تا پنج روز گل می دهند، بنابراین باید در مکان و زمان مناسب به اینجا بیایید تا آن ها را در اوج زیبایی خود تماشا کنید. مانند رافلسیا، حیوانات باورنکردنی نیز در ارتفاعات وجود دارد. حتی ببر و پلنگ های ابری هم در اینجا دیده شده اند. 

8. گلی با بزرگترین شکوفه جهان را در ارتفاعات کامرون، در مالزی ببینید


9. در مزارع گدازه های پاریکوتینز (Paricutín) مکزیک اسب سواری کنید
دهکده سن خوان پارانگاریکوتیرو (San Juan Parangaricutiro) در میچوآکان (Michoacán) تقریبا به طور کامل در فوران آتشفشانی فاجعه آمیز سال 1943 نابود شد.
امروزه، تمام آنچه از دهکده اصلی باقی مانده است نیمه بالایی کلیسای قدیمی است. برج آن به طرز چشمگیری از میان گدازه های سیاه و ترک خورده که شیب آتشفشان پاریکوتین را تشکیل داده اند، سر بر آورده است.
اسب سواری به سمت کلیسا از روستای مجاور آنگاهوان (Angahuan) تجربه ای فراموش نشدنی است.

9. در مزارع گدازه های پاریکوتینز (Paricutín) مکزیک اسب سواری کنید


10. در باغ های مخفی هورتا (Horta)، در بارسلونا گم شوید
یک روز را با خدایان یونان در پارک لابیرینث هورتا (Labyrinth of Horta) بگذرانید و مکانی را خواهید یافت که در آن زمان متوقف می شود. این پارک در حومه شهر قرار داشته و به اندازه پارک جی اوفل (G ofell) توجه و شلوغی را به خود جلب می کند. هرچند که به دنبال این موضوع نیست، چرا که فقط 750 نفر در هر زمان معینی اجازه حضور در آن را دارند. 
راه خود را در میات پیچ و خم های پارک بیابید، جایی که مجسمه ای از الهه عشق، اروس را در مرکز آن پیدا خواهید کرد. اگر بتوانید راه خود را به بیرون پیدا کنید، به تراس های فوقانی صعود خواهید کرد، که تعداد کمی از افراد در غرفه هایی که پر است از مجسمه های خدایان یونانی دیگر در حال عکس گرفتن هستند. اما اگر به سمت بالای تپه ها حرکت کنید، تعداد کمتری از افراد را خواهید دید و منظره پانوراما بر فراز شهر مقابل شما خواهد بود.
مسیرهای پیچ در پیچ شما را به طرف باغ گل های سایه دار گذشته، آبشارهای کوچک و حوضچه هایی با صدای سنجاقک های روشن هدایت می کند تا به آلاچیق های خصوصی برسید. در اینجا، می توانید از شلوغی لاس رامبلاس دور شوید و روز را در آرامش سپری کنید. بعلاوه، اینجا یکشنبه ها رایگان است.

10. در باغ های مخفی هورتا (Horta)، در بارسلونا گم شوید


11. وارد قلمرو دیگری در پارک ملی لینسویز ماراینسیز (Lençóis Maranhenses) در برزیل شوید
بازدید کننده هایی که به این گوشه دورافتاده از شمال شرقی برزیل می آیند، از دیدن محیطی متفاوت از تپه های ماسه ای و دریاچه های شفاف لذت خواهند برد.
سفر از سائو لوئیس به باریرینهاس (Barreirinhas) حدود سه ساعت طول می کشد. در اینجا تورهای قایق و ماشین های 4x4 برای پارک در دسترس هستند. بهترین زمان بازدید از تالاب ها بین ماه های ژوئیه تا سپتامبر است.

11. وارد قلمرو دیگری در پارک ملی لینسویز ماراینسیز (Lençóis Maranhenses) در برزیل شوید


12. در آمازون شیرجه بزنید
مکانی در یکی از زیر شاخه های جنوبی آمازون وجود دارد که با عبور از میان پوشش گیاهی آن به کانال کوچکی می رسید که شما را به استخر آب شفاف و منظره زیر آبی واقعا دیدنی هدایت می کند.
به داخل آب شیرجه بزنید. هر مجموعه از تخته سنگ های شیرجه یک مارماهی برقی دارد، اما بازدید کنندگان با شیرجه زدن در آب شفاف می توانند از عواقب اشتباه نزدیک شدن به این موجودات جلوگیری کنند.

12. در آمازون شیرجه بزنید


13. اسرار معابد مای سان (My Son) در ویتنام را کشف کنید
پناهگاه مای سان مجموعه ای از معابد در ویتنام است که قدمت آن ها به قرن چهارم تا سیزدهم میلادی می رسد.
این محل شگفت انگیز توسط تمدن اسرارآمیز چامپا (Champa)، که هنوز هم همه اسرار آن کشف نشده است، متروکه شد. این پناهگاه در غرب هوی آن (Hoi An) واقع شده و در حدود یک ساعت رانندگی با آن فاصله دارد. موقعیت روستایی آن به این معنی است که بازدید کننده کمتری به اینجا می آید.
وقتی به اینجا آمدید، از گورستان محلی که در یک تپه شیب دار در نزدیکی آن قرار دارد بازدید کنید. جایی که صدها سنگ بالاسری قبر با رنگ روشن شبیه مجموعه خانه های عروسکی کوچک را می توان مشاهده کرد.

13. اسرار معابد مای سان (My Son) در ویتنام را کشف کنید


14. آبشارهای پنهان را در سوئیس ببینید
مجموعا 72 آبشار برای دیدن در دره لاوتربرونن (Lauterbrunnen) سوئیس وجود دارد، اما آبشارهای پنهان تروملباخ (Trummelbach) را نباید از دست بدهید.
ده آبشار از طریق یک ریل طنابی داخل تونل باستانی و آسانسور قابل دسترسی هستند. این آبشارها با صدای بلندی به درون یک کوه می ریزند که قطره های ریز آب موجود در هوای آن شما را خیس می کنند. نیروی خروشان آب ردیف های طناب چندگانه را پایین می برد که همه آن ها از روی سکوهای کوچک به راحتی قابل مشاهده هستند.

14. آبشارهای پنهان را در سوئیس ببینید


منبع: wanderlust





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید