• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با بهترین شهرهای ارواح جهان که شما را شگفت زده می کنند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۳/۴   تعداد بازدید : 3708   گروه مطلب : ترین ها


آشنایی با بهترین شهرهای ارواح جهان که شما را شگفت زده می کنند

خیابان های ساکت و ساختمان های متروک، نگاهی اجمالی به زندگی جوامع پر رونق گذشته را نشان می دهند. شهرهای متروکه با خیابان های ساکت و بناهای خالی خود، منظره ای تاثیرگذار از زندگی جوامع پر رونق گذشته را نشان می دهند. "زل زدن به ویرانه"، اصطلاحی ابداع شده برای توصیف شیفتگی مردم از اماکن خالی از سکنه می باشد، که به یک پدیده توریستی تبدیل شده است. بازدید کنندگان در جستجوی خاطرات افتخارآمیز و قدرت زمان، به طرف شهرهای ویرانه و بناهای تاریخی سرنگون شده جذب می شوند. در ادامه با این ده شهر برتر ارواح در سراسر دنیا، از یک معدن قدیمی دورافتاده در نامبیا گرفته تا یم مجتمع بومی متروکه در نیو مکزیکو آشنا شوید.  

1. بلچیت، اسپانیا (BELCHITE, SPAIN)
بلچیت محل نبرد وحشیانه ای در مدت جنگ داخلی اسپانیا (1939-1936) بود که در سال 1937 توسط نیروهای فرانکو اشغال شد و مورد حمله ارتش جمهوری خواهان قرار گرفت. محاصره، بلچیت را ویران کرد اما ساختمان های ویران شده آن به عنوان یادگار ارواح از خشونت شدیدی که شاهد آن بودند، باقی مانده اند. 

نکته مسافرتی: بقایای شهر قدیمی در فاصله هشتصد متری از بلچیت مدرن، در جنوب شرقی شهر ساراگوزا است.

1. بلچیت، اسپانیا (BELCHITE, SPAIN)


2. کولمانسکوپ، نامیبیا (KOLMANSKOP, NAMIBIA)
کولمانسکوپ در میان تپه های شن و ماسه کویر نامیب واقع شده و به عنوان خانه ای برای کارگران یک معدن الماس در این نزدیکی ساخته شد. این شهر تا اواسط دهه 1950 متروکه بود و از آن زمان بود که کویر آن را پر از شن کرده است. تقریبا بسیاری از خانه های بزرگ اینجا را نیز با شن پر شده. با این حال، فضای داخلی چند ساختمان در وضعیت مطلوبی قرار دارد. 

نکته مسافرتی: شهر مجاور لودریتز (Lüderitz) پایگاه خوبی برای کاوش کولمانسکوپ و سایر شهرهای معدنی متروکه در منطقه است.

2. کولمانسکوپ، نامیبیا (KOLMANSKOP, NAMIBIA)


3. بودی، کالیفرنیا (BODIE, CALIFORNIA)
در سال 1879، بودی یک شهر پرهیاهوی استخراج معدن طلا بود و در آنجا 8500 نفر که به اسلحه کشی و درگیری معروف بودند سکونت داشتند. طی یک دهه، معادن به طور گسترده تخلیه شدند و جمعیت آن روند کاهشی پایداری را آغاز کرد که در نهایت با ترک کامل آن پایان یافت. 150 ساختمان باقی مانده به اندازه ساکنانشان آن ها را رها کردند. 

نکته مسافرتی: بودی یک پارک تاریخی ایالتی کالیفرنیا است که در ده کیلومتری جنوب شهر بریج پورت (Bridgeport) قرار دارد.

3. بودی، کالیفرنیا (BODIE, CALIFORNIA)


4. هرکولانیوم، ایتالیا (HERCULANEUM, ITALY)
در تابستان سال 79 پس از میلاد، کوه وزوو یا وزوویوس فوران کرد و تفریحگاه ساحلی رومی کوچک و ثروتمند هرکولانیوم را در زیر خاکستر و سنگ مدفون کرد. کاوش های باستان شناسی ویلاهای خصوصی، مغازه، حمام و طیف جذابی از اشیاء روزمره را در اینجا کشف کرده اند.

نکته مسافرتی: با اتوبوس یا قطار (از ایستگاه ارکولانو) می توانید به هرکولانیوم بروید، که در فاصله هشت کیلومتری جنوب ناپلی قرار دارد.

4. هرکولانیوم، ایتالیا (HERCULANEUM, ITALY)


5. کایاکوی، ترکیه (KAYAKÖY, TURKEY)
با پایان یافتن جنگ یونان و ترکیه در سال 1923، تقریبا یک میلیون یونانی ساکن ترکیه مجبور به بازگشت شدند و کایاکوی، یک دهکده یونانی با جمعیتی تقریبا 2000 نفری در غرب ترکیه، متروکه شد. امروزه بقایای روستا، از جمله صدها خانه ویران شده و دو کلیسای ارتدکس یونانی، به عنوان یک مکان تاریخی نگهداری می شوند.

نکته مسافرتی: فتحیه، تقریبا در فاصله پنج کیلومتری شمال کایاکوی، نزدیکترین شهر است.

5. کایاکوی، ترکیه (KAYAKÖY, TURKEY)


https://www.touristgah.com/Article/136/16-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%D8%AF-%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF



6. سنت المو، کلورادو (ST. ELMO, COLORADO)
هنگامی که راه آهن شهر معدنی سنت المو در سال 1922 بسته شد، این شهر که زمانی پررونق و یک پایگاه بازرگانی در طول مسیرهای ریلی عبوری از مرکز کلرادو بود، متروکه شد. بسیاری از ساختمان ها، از جمله فروشگاه ها، خانه ها و کلیساها، به همراه وسایل ساکنان سابق آن ها دست نخورده باقی مانده اند. 

نکته مسافرتی: سنت المو در جنگل ملی گونیسون است و مسیرهای بی شماری برای پیاده روی و رانندگی خارج از جاده به راحتی از این شهر در دسترس است.

6. سنت المو، کولرادو (ST. ELMO, COLORADO)


7. هامبرستون و سانتا لورا، شیلی (HUMBERSTONE AND SANTA LAURA, CHILE)
این دو شهر مجاور در کویر آتاکاما در شمال شیلی، که محل معادن باروت هستند در سال 1958 رها شدند. ساختمان های به خوبی حفظ شده و زیبای آن‌ ها شامل یک سالن تئاتر با صندلی های اصلی، خانه ها، استخر شنای چدنی ساخته شده از بدنه کشتی، یک هتل و بسیاری دیگر می باشد. فروشگاه های خواروبار فروشی آن ها نیز لیست کاملی از قیمت ها دارند. 

نکته مسافرتی: هامبرستون و سانتا لورا در نزدیکی شهر پوزو آلمونته (Pozo Almonte) در پنجاه کیلومتری شرق ایکویک (Iquique) قرار دارند و نزدیکترین شهرها با مکان هایی برای اقامت و فرودگاه هستند.

7. هامبرستون و سانتا لورا، شیلی (HUMBERSTONE AND SANTA LAURA, CHILE)


8. دره چاکو، نیومکزیکو (CHACO CANYON, NEW MEXICO)
تمدن چاکو تقریبا بین سال های 800 تا 1100 پس از میلاد رونق گرفت. در طی این دوره، این دره به عنوان یک مرکز تشریفاتی، مدنی و تجاری فعالیت می کرد و ساکنان آن، مجموعه های مسکونی و سازه های تشریفاتی دایره ای، به نام کیواس (kivas) را از آجر گلی، ماسه سنگ و چوب ساختند، که بسیاری از آن ها امروزه سالم باقی مانده اند.

نکته مسافرتی: یک جاده حلقوی سنگفرش شده چهارده کیلومتری از درون این دره عبور می کند.

8. دره چاکو، نیومکزیکو (CHACO CANYON, NEW MEXICO)


9. پیرامیدن، نروژ (PYRAMIDEN, NORWAY)
پیرامیدن واقع در دایره قطب شمال در مجمع الجزایر نروژی سوالبارد (Svalbard)، یک شهر معدن زغال سنگ اتحاد جماهیر شوروی از سال 1927 تا زمان تعطیل شدن آن در سال 1998 بود. شهرک اتحاد جماهیر شوروی شامل کمپ های کارگران، یک مرکز ورزشی، یک مجسمه نیم تنه از لنین، یک کتابخانه، یک تئاتر و یک سالن موسیقی با شمالی ترین پیانوی بزرگ جهان است که همه آن ها همانند وقتی که شهر متروکه شد، باقی مانده اند. 

نکته مسافرتی: در لانگیربین (Longyearbyen)، بزرگترین شهر سوالبارد اقامت کنید و یک تور روزانه سفر با قایق به پیرامیدن بگیرید. تورهای راهنما در دسترس هستند.

9. پیرامیدن، نروژ (PYRAMIDEN, NORWAY)


10. بنگار، هند (BHANGARH, INDIA)
هنگامی که بنگار، پایتخت محلی در شمال غربی هند، توسط راجای جیپور در دهه 1720 فتح شد، این شهر به سرعت متروکه شد. گفته می شود ویرانه های این شهر، از جمله معابد و غرفه های مخروبه، قلعه و یک بازار قرون وسطایی، که قدمت آن ها به قرن هفدهم و قبل از آن می رسد، شبح زده هستند و افسانه های هولناکی ظهور و افول سریع این شهر را فرا گرفته اند.

نکته مسافرتی: بنگار در 26 کیلومتری شمال شرقی جیپور واقع شده است. تورهای شهر "شبح زده" در دسترس است.

10. بنگار، هند (BHANGARH, INDIA)







نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید