• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


حقایق جالب در مورد مالزی که احتمالاً نمی‌دانستید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۱۲/۲۸   تعداد بازدید : 1916   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


حقایق جالب در مورد مالزی که احتمالاً نمی‌دانستید

آیا تا به حال به کشور مالزی سفر کردهاید؟ تا چه حد با این کشور پر از شگفتی آشنایی دارید؟ در سال‌های اخیر گردشگری در این کشور پیشرفت‌های بسیاری کرده است. این امر به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری و حقایق شگفت‌انگیز در دل این کشور پر از زیبایی است.
اگر تصمیم به سفر دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از این کشور بازدید کنید. در این صورت خاطرات به یادماندنی زیبایی را برای خود رقم خواهید زد. با گشتوگذار در طبیعت و شهر مدرن مالزی، تلفیقی از معماری و جاذبه‌های طبیعی را مشاهده خواهید کرد. 
برای آشنایی بیشتر با مالزی به حقایقی جالب و عجیب در ادامه این مقاله اشاره کرده‌ایم. با مطالعه بیشتر در مورد جاذبه های این کشور درک بهتری از زیبایی‌های آن به دست خواهید آورد.

1- غذای ملی مالزی 
تنوع غذایی در این کشور بسیار زیاد است. با این حال مردم این کشور نوعی غذای مخصوص دارند که جزء غذای ملی آنها محسوب می‌شود. این غذا به ناسی لماک معروف است. اگر می‌خواهید به مالزی سفر کنید، حتماً این غذای لذیذ را امتحان کنید. مطمئنا طعم به یاد ماندنی آن را هرگز فراموش نخواهید کرد.
زمانی که این غذا را سفارش می‌دهید، یک ظرف برنج با گیاه معطر نازی لمک را در اطراف آن مشاهده خواهید کرد. گیاه موردنظر در شیر نارگیل و برگ پاندا پخته، سپس با انواع مخلفات سرو می‌شود.

1- غذای ملی مالزی


2- مالزی و قومیت‌های متفاوت 
این کشور از لحاظ داشتن اقوام و قومیت‌های متنوع زبانزد است. بزرگترین گروه قومی که در این کشور سکونت دارند، مالایی نامیده می‌شوند. به لحاظ موقعیت جغرافیایی، مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است، حدود ۲۳ درصد از افراد این کشور قومیت چینی و تنها ۷ درصد آنها هندی هستند.

3- شگفت‌انگیزترین گیاه در مالزی
علاوه بر قومیت‌ها و فرهنگ‌های متنوعی که در این کشور وجود دارد، تنوع گیاهان نیز در این خطه از زمین به طور شگفت‌انگیزی مشاهده می‌شود. یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین گل‌هایی که می‌روید، رافلسیا نام دارد. این گل نمونه‌ای بی نظیر از گل‌هایی است که در جهان وجود دارد. 
در واقع رتبه بزرگترین گل جهان به رافلسیا تعلق دارد. اگر می‌خواهید این گل را از نزدیک مشاهده کنید، کافی است به پارک ملی جزیره بورنئو یافت در این کشور سری بزنید. بویایی این گل در زمان شکوفه دادن بسیار معروف است. زیرا در این زمان بوی گوشت فاسد شده را از خود منتشر می‌کند.

3- شگفت‌انگیزترین گیاه در مالزی


4- استقلال مالزی در سال ۱۹۵۷
قدمت این کشور به ۴۰ هزار سال قبل بر می‌گردد. در واقع اولین سکونت انسان‌ها در این ناحیه از این تاریخ ذکر شده است. در این مدت زمان تمدن‌ها و فرهنگ‌های متنوعی به این مرز و بوم وارد شدند. از جمله اولین افراد ساکن در جزیره مالایا، نگریتها هستند.
 بعد از این با گسترش تجارت افراد مختلفی از چین و هند به این ناحیه مهاجرت کردند. در اوایل سال ۱۵۰۰ میلادی پرتغالی‌ها مالایا را فتح کردند. بعد از این دوره در ۱۶۰۰ هلندی‌ها قدرت را از پرتغالی‌ها گرفتند. آخرین دولت استعمارگر در این ناحیه انگلیسی‌ها هستند که در اواخر قرن ۱۸ میلادی پایههای تمدن جدید مالزی را رقم زدند.
بعد از چندین سال اسارت مالزی تحت سلطه انگلیسی‌ها، این کشور توانست استقلال خود را به دست آورد. این امر در سال ۱۹۵۷ به وقوع پیوست.

5- رشد بدبوترین میوه جهان در این ناحیه
بدبوترین میوه جهان به نام دوریان در این کشور است. در زمان رشد این میوه بوی آن از فاصله چند صد متری حس می‌شود. این میوه نیز دارای انواع مختلفی است. با توجه به بومی بودن این میوه در مالزی آن را در هر جای بازار و در هر فصلی می‌توانید به راحتی بیابید.
در صورتی که دوریان را از وسط بشکافید دو لوپ زرد رنگ را در داخل آن مشاهده می‌کنید. مزه‌ای که این میوه دارد، همزمان شیرین، تلخ و ملس است. این امر سبب می‌شود تا طعمی عجیب و غریب را حس کنید. در صورت سفر به مالزی امتحان این طعم جدید ضرری ندارد.

5- رشد بدبوترین میوه جهان در این ناحیه


 10 مورد از بهترین مکان های دیدنی مالزی



6- قوانین سختگیرانه در مورد مواد مخدر
مالزی یکی از کشورهایی است که مجازات فروش مواد مخدر، اعدام است. این قوانین به حدی سختگیرانه است که اگر مواد مخدری در دست شما دیده شود به احتمال زیاد اخراج، زندان یا جریمه‌های نقدی سنگین را برایتان در بر دارد.

7- مکان‌های منحصر به فرد ثبت‌شده در میراث جهانی
مالزی در خود دارای چهار مکان است که در میراث جهانی به ثبت رسیده است. دو میراث فرهنگی و دو میراث طبیعی که سبب شده است، بیشترین گردشگران خارجی به این منطقه سرازیر شوند. این مکان‌ها به نام‌های زیر فهرست می‌شوند:
• پارک ملی گونونگ مولو
• پارک کینابالو
• شهر جورج
• دره لنگونگ 

7- مکان‌های منحصر به فرد ثبت‌شده در میراث جهانی


8- جشنواره‌ها و بازی‌های دردآور
در این کشور دو نوع جشنواره وجود دارد. در این جشن‌ها از حرکات و اشکال متفاوتی برای سوراخ کردن بدن و شکنجه افراد استفاده می‌شود.
یکی از این جشنواره‌ها تایپوسام نام دارد. این نوعی از جشن هندی و مذهبی است که در آن برخی از افراد گونه‌هایشان را سوراخ می‌کنند. در این سوراخ‌ها قلاب‌های ماهیگیری ضخیمی آویزان می‌کنند. به واسطه این امر اشیا سنگین توسط افراد حمل می‌شود.
 در این جشن افراد اعتقاد دارند یکی از شیاطین به نام سوراپادمان توسط الهه موریگان شکست خورده است. در این صورت جشنی به مناسبت پیروزی حق بر باطل انجام می‌شود.
یکی دیگر از جشنواره‌های عجیبی که در مالزی انجام می‌شود، فستیوال خدایان نود امپراتور تائوئیست نام دارد. در این جشن افرادی به طریق مختلف به روح‌ها اجازه ورود به بدنشان را می‌دهند. همچنین مجموعه‌ای از کارهای عجیب و غریب دیگر مانند نشستن در دیگ بخار و سوراخ کردن بدن نیز در این مراسم وجود دارد.

8- جشنواره‌ها و بازی‌های دردآور


9- بزرگترین و طولانی‌ترین بزرگراه در مالزی
یکی از بزرگترین بزرگراه‌هایی که در جهان وجود دارد در این کشور ساخته شده است. طول این بزرگراه ۶۵۸۷۷ کیلومتر است. این بزرگراه در سراسر کشور مالزی امتداد دارد و شهرهای بزرگ را به یکدیگر متصل می‌کند. نکته جالبی در این خصوص وجود دارد. طول این بزرگراه طولانی‌تر از طول دور زمین است. این امر نشان می‌دهد که ساخت و ساز در این کشور تا چه حد پیشرفته است.

10- وجود بزرگترین غار زمینی در جهان در ساراواک
در ساراواک بزرگترین غار جهان را مشاهده خواهید کرد. این غار در پارک ملی راهوگوا روسا قرار دارد. فضای این غار به طول ۱.۶ کیلومتر است. وجود فضاهای پر و توخالی سبب ایجاد تضاد بسیار شگفت‌انگیزی در دل این غار شده است. بزرگی این غار به حدی است که چند فروند هواپیمای جنگی به راحتی در آن جای می‌گیرد.

10- وجود بزرگترین غار زمینی در جهان در ساراواک






نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید