• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


پنج نکته مهم برای سپری کردن تعطیلاتی ارزان قیمت در تایلند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۱/۴   تعداد بازدید : 8010   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


5 نکته مهم برای سپری کردن تعطیلاتی ارزان قیمت در تایلند

به عنوان یکی از پر بازدید ترین مکان های منطقه جنوب شرقی قاره آسیا، فهمیدن این علت که چرا سالیانه میلیون ها توریست به سمت تایلند هجوم می برند خیلی ساده است. کشور تایلند دارای فرهنگ غنی، خیابان های پر از چراغانی و آسمان خراش ها، سواحل شنی سفید رنگ و دست نخورده که جامعه ای کوچک از ماهی ها را پناه داده اند، همگی به شکلی از گردشگرانی که از سرتاسر جهان برای تماشای آن می آیند پذیرایی می کنند.
اول از همه باید دید که هدف از سفر چیست؟ اگر هدف از سفر سپری کردن تعطیلاتی آرامش بخش در کنار ساحل باشد یا اینکه افراد قصد داشته باشند پیکر خود را به دست ماساژهای پر از توجه و لذت بخش مراکز اسپا بسپارند، یا اینکه به گردش در خیابان ها و تجربه آشنایی با یک فرهنگ تازه علاقمند باشند، در هر صورت تایلند جایی است که تمامی این موارد را درون خود دارد. ولی آیا تجربه همه موارد بالا هزینه خیلی زیادی در بر نخواهد داشت؟ در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا، بی شک تایلند یکی از گران قیمت ترین مقصد ها خواهد بود. ورود حجم بالایی از گردشگرانی که سالیانه به تماشای این کشور می روند هم در این گرانی بی تاثیر نیست.
ولی منظور اصلی از جمله قبل تر این مطلب که گفت "تایلند از تمامی گردشگران پذیرایی می کند"، این است که می تواند پذیرای گردشگرانی که یک سفر اقتصادی را مد نظر دارند هم می باشد. به گردشگرانی که در فکر سپری کردن سفر تعطیلاتی ارزان قیمت در کشور تایلند هستند، توصیه می شود که ابتدا اطلاعات و جستوجوی گسترده ای را در این مورد انجام دهند و بعد از آن نیز حواسشان به نحوه خرج کردن پول هایشان باشد. به این ترتیب حتماً می توان با بودجه ای کم، از گذراندن تعطیلات در تایلند لذت برد. در ادامه نکات و ترفندهایی را جمع آوری کرده ایم که مسیر رفتن و سپری کردن تعطیلات در تایلند را با پرداخت هزینه کم تر میسر خواهد کرد.

1 - چه زمانی باید سفر کرد؟
بهتر است که برنامه ریزی سفر به تایلند را زودتر از موعد و از چندین ماه قبل تر آغاز کنید. به این شکل می توان بلیط های ارزان قیمت تری را پیدا و خریداری نمود. همچنین توصیه می شود که از سفر در هنگام تعطیلات آخر هفته و به ویژه تعطیلاتی مثل کریسمس خودداری شود چرا که قیمت ها در چنین زمان هایی افزایش پیدا می کنند. سفر در اوج فصل گردشگری که معمولاً در میان ماه دسامبر تا مارس هر سال می باشد، به علت بالا رفتن قیمت ها و ازدحام جمعیت زمان مناسبی نخواهد بود. در عوض تنظیم سفر برای فصول خلوت تر سال در عین ارزان قیمت تر بودن، مسالمت آمیزتر نیز خواهد بود.

چه زمانی باید سفر کرد؟


2 - محل اقامت
همیشه پیدا کردن محلی برای اقامت، بخش اعظمی از حجم پول های موجود در کیف پول شما را به باد می دهد. احتمالاً هتل هایی که به داشتن اتاق های مجهز به سیستم تهویه مطبوع هوای خود می نازند، به راحتی شما را وسوسه خواهند کرد، اما متوجه می شوید که اقامتگاه های پر تعداد دیگری هم در اینجا وجود دارند که هزینه ارزان تری را به همراه دارند. سعی کنید به دنبال خوابگاه های بَک پَکرز (backpackers) بگردید چرا که همیشه ارزان تر از اقامت در اتاق یک هتل در می آیند. اگر تنها و یا با دوستان خود سفر می کنید، این اقامتگاه گزینه مناسبی می باشد چون که می توانید با گردشگران دیگری هم آشنا شوید. اگر به صورت خانوادگی سفر می کنید، به دنبال مهمان خانه های ارزانی باشید که از نواحی پر رفت آمد و توریستی تر شهر دورتر می باشند.
نکته: تقسیم هزینه اتاق هتل میان دو یا سه دوست می تواند بسیار کم هزینه تر از اقامت بر روی تخت خواب یکی از خوابگاه های دسته جمعی از آب در بیاید. حتماً پیش از انتخاب، قیمت ها را با هم مقایسه کنید.

محل اقامت در کشور تایلند


5 نکته مهم برای سپری کردن تعطیلاتی ارزان قیمت در تایلند



3 – غذا
تمامی افرادی که به تایلندی سفر می کنند علاقه دارند تا طعم غذاهای محلی این کشور را تجربه کنند. بالاخره غذای محلی هر چه که باشد، اسانس واقعی مکانی است که در آن تهیه می شود. اشتباهی که اکثر مردم مرتکب می شوند، این است که برای میل کردن غذاهای تایلندی معمولاً به سمت غذاخوری های بین المللی و پر زرق و برقی می روند که البته توریست های زیادی هم در آنجا وجود دارند. ولی در عوض گزینه بهتر این است که به خیابان بزنند. با کمی کاوش متوجه خواهید شد که اغذیه فروشی های متنوعی در خیابان ها و بازارهای محلی وجود دارند. شهر بانکوک به داشتن غذاهای محلی مختلفی که توسط دستفروش های بی شمار این شهر به فروش می رسند شهرت دارد. حتی می توان غذاخوری هایی را به شکل کافه تریا پیدا کرد که توسط بومیان اداره می شود.
نکته: سعی کنید برای غذا خوردن به جای گشتن در خیابان های اصلی، به سراغ خیابان های فرعی بروید. توریست ها و رستوران های بزرگ معمولاً در خیابان های اصلی حضور دارند تا غذا را با نرخ بالاتری عرضه کنند.

غذاهای کشور تایلند


4 – حمل و نقل
دو مورد از ارزان ترین روش ها برای انجام سفرهای درون شهری در کشور تایلند، بهره بردن از قطارها و اتوبوس ها می باشد. از قطارها می توان برای انجام سفرهای طولانی استفاده کرد و اتوبوس ها نیز مناسب مسافت های کوتاه تر هستند. خرید بلیط از آژانس های هوایی داخل تایلند یکی از کارهایی است که اصلاً نباید انجام بدهید. در عوض مستقیماً به یکی از دفاتر مرکزی حمل و نقل بروید و بلیط های خود را از آنجا خریداری کنید. خودروهای توک توک (Tuk-tuk) و تاکسی ها هم از دیگر گزینه های سفر در داخل شهر به حساب می آیند، اما از آنجایی که هزینه های بالاتری را از توریست ها اخذ می کنند به همین علت از اتوبوس ها گرانقیمت تر هستند. به هنگام گرفتن تاکسی، سعی کنید آنهایی که از تاکسی مترهای خود استفاده می کنند را پیدا کنید. اینطوری مبلغ منصانه تری را پرداخت خواهید کرد.

تصویری از حمل و نقل در تایلند


5 – گشت و گذار در تایلند جنوبی
کشور تایلند وسعت و فعالیت های تفریحی بی شماری را برای گردشگرانی که به آن سفر می کند ارائه می دهد. آنچه که شما به عنوان جاذبه های توریستی در موردشان اطلاع دارید، تنها بخش ناچیزی از مکان های دیدنی کشور تایلند به حساب می آیند. در حقیقت مکان های زیبای کشف نشدن و نقاط دست نخورده خیلی بیشتری در این کشور وجود دارند که می توان با صرف کم ترین میزان هزینه به تماشای آنها رفت. مورد دیگری که باید به خاطر داشت این است که قسمت شمالی کشور تایلند، به مراتب خیلی ارزان تر از قسمت جنوبی آن است. این امکان فراهم است که به واسطه وب سایت هایی که به صورت آنلاین به برنامه ریزی سفرها می پردازند، نقشه سفر خود به کشور تایلند را از قبل تعیین کنید و از بهترین سفر ممکن که هم راحتی را فراهم کند و هم برای جیب شما اقتصادی تر باشد کاملاً لذت ببرید.

گشت و گذار در تایلند جنوبی


منبع: lifehack




نظرها

  • 0 0

    با سلام. چون در مورد تایلند از سرزمینهای شمال بعنوان منطقه ارزان در تالند نام بردید میخواستم بدانم این منطقه شامل کدام شهر های تایلند میباشد؟ و چند نمونه از غذاهای خیابانی و خوشمزه و ارزان این کشور کدامند؟ ارزانترین راه برای جابجایی از فرودگاه بانکوک تا شهر بانکوک و یا شهر پاتایا کدامند . با تشکر از لطف شما.

    • 0 0

      سلام هادی جان، اکثر شهرهای معروف و توریستی تایلند مانند بانکوک، پاتایا، پوکت و سامویی در قسمت جنوبی تایلند قرار دارند. با اینکه مناطق شمالی ارزان تر می باشد اما از لحاظ توریستی ناشناخته تر می باشد. در زمینه ارزان ترین راه برای جابجایی از فرودگاه بانکوک، در صورتی که با خرید تور از آژانس مسافرت می کنید، بهترین روش گرفتن ترانسفر فرودگاهی جزو پکیج تور می باشد. در غیر اینصورت می توان از اتوبوس استفاده کرد که ساعتی یکبار حرکت می کند و یا در نهایت از تاکسی متر استفاده نمایید که هزینش (با توجه به مسیر شما) بهتر از تاکسی های معمولی در می آید. در مورد غذاهای تایلند در آینده مقاله ای درج خواهیم کرد.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید