• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


15 حقیقت هیجان انگیز درباره پارک سنترال (Central Park)

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۱/۲   تعداد بازدید : 17978   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


15 حقیقت هیجان انگیز درباره پارک سِنترال (Central Park)

آیا می دانید که یکی از برترین مکان های فیلم برداری در جهان پارک سِنترال است؟ یا اینکه می توان از آن به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ملی نام برد. این پارک دارای زیبایی های منحصر به فردی می باشد، زیبایی هایی که ارزش دیدن در زیر نورهای پر تلالو خورشید را دارد.
در این مقاله حقایقی جالب در مورد این پارک ارائه می شود.

1- کار آسانی نبود
سِنترال پارک در واقع یک باتلاق بود، بعد از ویران کردن کلی این مکان، به دلیل غیر حاصلخیز بودن خاک آن حدود 46450 متر مکعب خاک با کیفیت از نیو جرسی (New Jersey) به این پارک منتقل شد.

1- کار آسانی نبود


2- پاک سازی یک روستا
برای ساخت این پارک می بایست روستایی به نام  سِنکا (Seneca) کامل پاکسازی می شد، این روستا در محل کنونی پارک سِنترال قرار داشت که در اواسط قرن نوزدهم توسط افراد آزاد آفریقایی، آمریکایی ساخته شد.

2- پاک سازی یک روستا


3-  اکتشافات علمی
فرآیند حمل و نقل خاک رُس به این پارک باعث کشف یک گونه از هزارپا به نام ناناراپ هافمِنی (Nannarrup hoffmani) شد. این جاندار در بین بسترهای برگ در پارک مرکزی زندگی می کند. 

4- پناه دادن به گوسفندها
پارک سِنترال از سال 1860 پناهگاه بیش از صدها گوسفند بوده و تا زمانیکه این حیوانات دوست داشتنی و بی آزار به پارک پِراسپِکت (Prospect Park) منتقل شدند، از آنها حفاظت کرد. 

4- پناه دادن به گوسفندها


5- چرخ و فلک مشهور
پارک سِنترال جایگاه بزرگترین چرخ و فلک آمریکاست، چرخ و فلکی با 54 اسب چرخان. این گنجینه قدیمی رها شده، در ترمینال واگن های برقی قدیمی در جزیره کُونی (Coney) کشف شد.

5- چرخ و فلک مشهور


6- محل فیلمبرداری بسیاری از فیلم ها
از پارک سِنترال می توان به عنوان محبوب ترین و پرطرفدارترین لوکیشِن فیلم برداری نام برد. بسیاری از فیلم های برجسته دنیا مانند رومِئو و ژولیت ((Romeo and Juliet، عشقبازی به یاد ماندنی (An Affair to Remember)، وقتیکه هری با سالی ملاقات کرد (When Harry Meets Sally) و صبحانه در تیفانیز (Breakfast at Tiffany’s) در این پارک فوق العاده فیلم برداری شده اند.

6- محل فیلمبرداری بسیاری از فیلم ها


7- پوشش داده شده با یخچال های طبیعی
شاید همیشه این سوال که چرا قسمتی از این پارک کمی سنگی است، در ذهن بازدیدکنندگان پیش می آید. در پاسخ به این سوال می توان گفت که این سطوح محل قرار گرفتن یخچال های طبیعی که نزدیک به 12 هزار سال پیش ذوب شده اند، می باشند.

7- پوشش داده شده با یخچال های طبیعی


15 حقیقت هیجان انگیز درباره پارک سِنترال (Central Park)



8- طبیعی نیست
این پارک حقیقتاً بسیار زیباست و دارای 25 هزار درخت، 7 پهنه آبی، 136 جریب فضای جنگلی، یک مسیر پیاده روی به طول 93.3 کیلومتر و 36 پل و قوس می باشد.

8- طبیعی نیست


9- هیچ کجا خونه آدم نمیشه
بر اساس سرشماری های محلی، 30 نفر پارک سِنترال را خانه خود می دانند، هر چند در این مکان هیچ اقامتگاه دائمی وجود ندارد.

9- هیچ کجا خونه آدم نمیشه


10- بزارید نشونشون بدیم
این پارک با هدف نشان دادن تعهد و توجه آمریکایی ها به بهبود فرهنگ شهرستان های کوچک این کشور و متعهد بودن به حقوق شهروندی ساکنین این مناطق به کشورهای اروپایی راه اندازی و تاسیس شد.

11- محدودیت
در این پارک محدودیت هایی هم نظیر برگزاری پیک نیک های گروهی، داخل آوردن اتومبیل و بازی کردن بیش از حد با توپ وجود دارد.

11- محدودیت


12- ستون کلئوپاترا Cleopatra’s Needle
قدمت این ستون هرمی شکل سنگی به 1440 سال قبل از میلاد باز می گردد و جفت آن در کنار رودخانه تیمز (River Thames) در لندن قرار گرفته است. این ستون با حروف تصویری هیروگلیف مصری حکاکی شده است.

12- ستون کلئوپاترا Cleopatra’s Needle


13- کنسرت های رکورد شکن
این پارک محل برگزاری کنسرت های رکورد شکن می باشد، که از پر جمعیت ترین و بزرگترین آنها می توان به اجرای گارث بوروکس (Garth Brooks) در سال 1997 با حضور 98 هزار نفر نام برد. این کنسرت رایگان بود.

13- کنسرت های رکورد شکن


14- کریستف کلمب (Christopher Columbus)
از این مجسمه برنزی که به پاس گرامیداشت کریستف کلمب بنا شده است، در سال 1894 و به مناسبت چهارصدمین سال کشف آمریکا رونمایی شد.

14- کریستف کلمب (Christopher Columbus)


15- بیتِلز (Beatles)
زمین توت فرنگی (Strawberry Field) در این پارک به پاس گرامیداشت یاد و خاطره بیتلز، جان لِنون (John Lennon) و پس از آهنگ زمین های توت فرنگی برای همیشه این هنرمند، نامگذاری شد.

15- بیتِلز (Beatles)


منبع: ohfact





نظرها

  • 0 0

    خيلي مطالب جذاب و خوبي بود الباه اگر تصاوير بيشتر باشه بهتره ممنون.

    • 0 0

      سلام مصطفی جان، ممنون. حتما از تصاویر بیشتری در آینده استفاده می کنیم.

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید