• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


6 مکان تماشایی برای علاقمندان سفر با کشتی

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۱۰/۲۸   تعداد بازدید : 7297   گروه مطلب : ایده های سفر

کشور مالت (Malta)
واقعاً چیزی در مورد کشور مالت وجود دارد که بتوان آن را اصلاً دوست نداشت؟ آسمان آفتابی، سواحل شنی، مکان های ماقبل تاریخی و کلی سوژه مدرن دیگر از جمله دیدنی های این کشور هستند. از فستیوال های محلی گرفته تا بازارهایی که در فضای باز قرار دارند و مهم تر از همه، تورهایی که طرفداران را به سر صحنه های فیلم برداری شده برای سریال بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) می برند. این مجمع الجزایر در وسط دریای مدیترانه واقع شده و برای هر سن و سال، یک جذابیت دیدنی ارائه می کند. بسیاری از علاقمندان تاریخ نیز به منظور تماشای ویرانه های دوران نوسنگی (Neolithic) و خرسنگ (Megalithic) به اینجا سفر می کنند.
گردشگران می توانند به هنگام چرخ زدن در کنار ساحل، غذاهای سنتی آشپزخانه کشور مالت مثل ماهی لامپوکی (Lampuki – fish) کیک و یا انواع شیرنی های خوشمزه پاستیزی (pastizzi) را امتحان کنند.
بعد از آن می توان قدم به خیابان های فریبنده پایتخت این کشور یعنی شهر والِتا (Valletta) بگذارند و به خرید گلدان های شیشه ای و رنگارنگ مدینا (Mdina) بروند و بعد از آن نهایتاً نوبت به قدم زدن در امتداد ساحل جزیره گُزو (Gozo) می رسد. گردشگران به قدری در این ساحل آزادی خواهند داشت که هر کاری که تا به حال دوست داشته اند را می توانند در آن انجام دهند.
 
شهر والِتا (Valletta)، کشور مالت (Malta)
شهر والِتا (Valletta)، کشور مالت (Malta)


شهر آتن (Athens)
پایتخت کشور یونان و جایگاه تمدن یونان باستان (Ancient Greece)، جایی خواهد بود که بازدید کنندگان به تماشای مجسمه های افلاطون (Plato) و آتِنا (Athena) رفته و خود را در میان دیگر معابد نمادین این شهر مثل ویرانه های آکروپولیس (Acropolis)، پارتِنون (Parthenon)، معبد هفائستوس (Hephaestus) و اریکتیِم (Erechtheion) خواهند یافت. پس از اینکه از تماشای آثار تاریخی دیدنی مطمئن شدید، نوبت به جاذبه های گردشگری مدرن تر و پر تعداد شهر آتن می رسد. از این موارد می توان به غذاهای خوشمزه در رستوران های محلی نِئو تاورناس اشاره کرد، ولی به گردشگرانی که علاقه بیشتری به امتحان کردن دست پخت های سنتی داشته و مایلند تا طبیعت را به زیباترین شکل ممکن آن هم از نزدیک نظاره کنند، توصیه می شود که از کوه لیکابتوس (Mount Lycabettus) بالا بروند و انواع نوشیدنی ها، مراسم های شاد و بارهای پر هیاهوی آن را در یک شب تجربه کنند. کافیست کمی زمان را در کنار ساحل سپری کنید و خواهید دید خیلی زودتر از چیزی که تصور می کردید در اینجا احساس راحتی می کنید. 

خرابه های آکروپولیس (Acropolis)، شهر آتن (Athens)
خرابه های آکروپولیس (Acropolis)، شهر آتن (Athens)


جزیره میکونوس (Mykonos)
امکان تماشای سواحل؟ تیک خورد، تماشای ویرانه های باستانی چه طور؟ آن هم قطعاً تیک خواهد خورد. قدم زدن از میان خیابان های پر پیچ و خمی که با رنگ سفید پوشیده شده و با سنگ کف پوش شده اند، چرخ زدن در میان بوتیک ها، گالری ها، بارها و رستوران ها چه طور؟ همه این موارد هم از لیست آرزوهای گردشگران این جزیره تیک خواهند خورد. میکونوس جزیره ای دوست داشتنی و پر از سرگرمی است که تفریح را می توان در گوشه گوشه آن پیدا کرد. البته در کنار تفریح، برخی از جذاب ترین مناظر دیدندی را هم می توان در اینجا پیدا کرد. برای مثال باید به آسیاب بادی کِی تو میلی (Kato Milli) اشاره کرد که بدون حرف پیش، خیره کننده ترین چشم انداز را ارائه می کند. اما این جزیره برای خستگی در کردن و کسب آرامش هم ایده آل است. کافیست تا گردشگران بر روی ساحلی از شن های طلایی رنگ استراحت کنند و مادامی که کتاب مطالعه می کنند، از تماشای آب های فیروزه ای رنگ لذت ببرند. اینجا به مانند بهشت است.

جزیره میکونوس (Mykonos)


6 مکان تماشایی برای علاقمندان سفر با کشتی



شهر اِفِسوس (Ephesus)
توریست های این شهر شیفته قدم گذاشتن در جای پای آنتونیوس (Antony) و کلوپاترا (Cleopatra) می شوند و از میان شهر تاریخی اِفِسوس عبور خواهند کرد. اینجا محلی بی نهایت زیبا است که لقب یکی از میراث های جهانی یونسکو را به خود اختصاص داده و همچنین شهرک های عصر هلنیستی (Hellenistic) و رومیان (Roman) را درون خود جای داده است. نکته قابل توجه دیگری باقی می ماند؟ کتابخانه سِلسوس (Celsus) و سالن تئاتر بزرگ (Great Theatre) که اثری باقی مانده از دوران امپراتوری رومیان است، معبد آرتِمیس (Temple of Artemis) که یکی از هفت عجایب دنیای باستان می باشد و نیز خانه های تراس مانندی که نمای مناطق ثروتمند نشینان شهر اِفِسوس را به نمایش می گذارند و کف پوش های موزاییکی داشته و با دیوار های نقاشی شده گچی شده ای تزیین شده اند. برای بازدید از شهر زیبای افسوس می توانید بهترین قیمت تور کوش آداسی را آنلاین خرید نمایید.

سالن تئاتر بزرگ (Great Theatre)، شهر اِفِسوس (Ephesus)
سالن تئاتر بزرگ (Great Theatre)، شهر اِفِسوس (Ephesus)


شهرهراکلیون (Heraklion)
تا به حال این سوال برای شما پیش آمده تا بدانید خانه مینور (Minotaur) یا همان هیولایی که سر گاو و بدن انسان مانند داشت و در خانه ای که در مرکز یک مسیر پر پیچ و خم قرار داشت زندگی می کرد چگونه بوده است؟ یا اینکه دوست داشته باشید تا محل تولد افسانه هایی مثل ایکاروس (Icarus) و دایدالوس (Daedalus) را تماشا کنید؟ شهر هِراکلیون پایتخت جزیره کرِت (Crete)، مکانی می باشد که بهشت علاقمندان به آشنایی با تمدن مینوان بوده و جایی است که منطقه کنوسوس (Knossos) در آن قرار دارد. اینجا به قدری جاذبه گردشگری دارد که حتی می توان دل علاقمندان به بیزانس و تاریخ کشور ترکیه را هم به وجد بیاورد. برای مثال قلعه کولس (Koules Fortress) واقع در این شهر، منظره ای قرن شانزدهمی و گیرا از توانایی ساخت و ساز ونتی ها (Venetian) است. در کنار جاذبه های تاریخی، هراکلیون جایی است که می توانید بدون برنامه قبلی به داخل آب درخشان و آبی رنگ دریا شیرجه بزنید، از سالادهای رنگارنگی که با غذاهای دریایی تکمیل می شوند لذت ببرید و یا در کنار مناظر آبی، یک دل سیر از غذاهای ویژه کرتی مثل آب انگور قرمز تا روغن زیتون و عسل های معطر، آن هم در فضای آزاد بازارهای شهر نهایت استفاده را ببرید.

قلعه کولس (Koules Fortress)، شهرهراکلیون (Heraklion)
قلعه کولس (Koules Fortress)، شهرهراکلیون (Heraklion)


شهر کوچک کاتاکولون (Katakolon)
واقعاً کسی پیدا می شود که نخواهد اولین جایی که مسابقات المپیک از آنجا شروع شده را ببیند؟ از المپیا باستان (Ancient Olympia) پناهگاه یونان باستان گرفته تا چشمه های آب گرم کاسترو کیلینی (Kastro Kyllin)، شهر بندری کاتاکولون پر است از جاذبه هایی که هر توریستی را به سمت خود خواهد کشاند. گردشگران در اینجا می توانند به تماشای فروشگاه های ساحلی و کنار آبی بروند و از طعم های لذیذ غذاهای محلی میل کرده و قدم زنان، یک بعد از ظهر دلچسبی را سپری کنند.

شهر کوچک کاتاکولون (Katakolon)


منبع: travel.aol.co.uk




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید