• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


15 مکانی که به نظر می رسد در سیاره ای دیگر می باشند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۹/۲۰   تعداد بازدید : 10688   گروه مطلب : دیدنی ها


 آتشفشان بِرومو، شرق جاوا، اندونزی
آتشفشان بِرومو، شرق جاوا، اندونزی Bromo Volcano: East Java, Indonesia

کوه برومو احتمالاً از شناخته ترین آتشفشان ها در شرق جاوا و در پارک ملی سِمِرو (Semeru National Park) می باشد و این محبوبیتش را مدیون چشم انداز جذاب و طلوع نفس گیرش است.


دریاچه ناترون، موندِلای، تانزانیا
دریاچه ناترون، موندِلای، تانزانیا Lake Natron: Monduli, Tanzania

ناترون یک دریاچه نمک وافعاً زیباست، اما با توجه درجه حرارت 120 درجه ای و جهنمی و میزان پی اِچ خطرناکش کمتر مورد توجه افراد برای انتخاب و گذراندن تعطیلات قرار می گیرد. از ویژگی های منحصر به فرد این مکان می توان به جلبک های بی نظیرش با رنگ های قرمز مایل به زرد و پرورش میلیون ها گونه فلامینگو اشاره کرد. ویژگی هایی که مانند یک نقطه صعود و آهنربایی قوی در جذب افراد برای بازدید از این مکان عمل می کنند. 


غارهای گلووُم، وایتامو، نیوزلند
غارهای گلووُم، وایتامو، نیوزلند Glowworm Caves: Waitomo, New Zealand

مقصد خود را به سمت نیوزلند برای تماشای کرم های زیبا انتخاب نمایید. غارهای وایتامو جایگاه هزاران پیله و کرم شب تاب می باشد، جاییکه درخشش آنها تصویری از زیبایی های یک کهکشان راه شیری را برایتان مجسم می کند.


 پارک نامیب نامکِلافت، نامبیا
 پارک نامیب نامکِلافت، نامبیا Namib Naukluft Park: Namibia

تپه های شنی قرمز و درختان اسکلتی نامبیا را شبیه ترین مکان به مریخ بر روی زمین تبدیل کرده است.


منطقه خوش منظره وُلینگیوان، ژانگجیاجی، چین
منطقه خوش منظره وُلینگیوان، ژانگجیاجی، چین Wulingyuan Scenic Area: Zhangjiajie, China

چشم انداز و منظره این منطقه ممکن است باورنکردنی باشد، این مکان در فضایی به مساحت 161 کیلومتر مربع گسترش داده شده و دارای بیش از هزاران ستون ماسه ای و سنگی که نسخه طبیعی آسمان خراش ها را به وجود آورده اند، می باشد. این آسمان خراش های طبیعی ممکن است حتی بلندتر از قسمت میانی ساختمان اِمپایر اِستِیت (Empire State) باشد. بودن این مکان به عنوان بهترین محل الهام بخش برای به تصویر کشیدن دنیای نجومی آواتار اصلاً تعجب آور نخواهد بود.


هَنگ سون دانگ، ویتنام Hang Son Doong: Vietnam
هَنگ سون دانگ، ویتنام Hang Son Doong: Vietnam

هنگ سون دانگ ویتنام یکی از بزرگترین غارهای جهان است که می تواند شهر یکپارچه منهتن با آسمان خراش های 40 طبقه اش را در خود جای دهد. این غار دارای گیاهان بسیار سرسبز می باشد، گیاهانی که کمک شایانی به فیلتر کردن نور خورشید از طریق گودال های بالایی و ایجاد رطوبت و نهایتاً تشکیل سایه و ابر می کنند. به عبارت دیگر از این مکان می توان به عنوان دنیایی مخفیانه و منحصر به فرد در فضای زیر زمینی اشاره کرد.


 یوکِلسالرُن، پارک ملی واختنایوکوت، ایسلند
یوکِلسالرُن، پارک ملی واختنایوکوت، ایسلند Jökulsárlón: Vatnajökull National Park, Iceland

دریاچه یخبندان یوکِلسالرُن و ساحل یخی آن شامل شگفتی های طبیعی ایسلند و ماسه های آتشفشانی سیاه می باشد که یک پس زمینه رویایی را با تیکه های یخ در ساحل ارائه می دهند.


 سوکوترا، یمن Socotra, Yemen
سوکوترا، یمن Socotra, Yemen

از یکی از برجسته ترین ویژگی های این منطقه می توان به درختان خون آشام اژدهایش اشاره کرد. به نظر می رسد که جزیره سوکوترا از سیاره ای دیگر به زمین منتقل شده است.


15 مکانی که به نظر می رسد در سیاره ای دیگر می باشند



 گرند پیریزماتیک اسپرینگ (منشور بهاری بزرگ)، پارک ملی یِلو اِستون، وایومینگ
گرند پیریزماتیک اسپرینگ (منشور بهاری بزرگ)، پارک ملی یِلو اِستون، وایومینگ Grand Prismatic Spring: Yellowstone National Park, Wyoming

همانطور که از نام آن پیداست، این مکان بزرگترین چشمه آبگرم در ایالات متحده و در اصل یک حلقه رنگین کمانی با رنگ های گرم و پرجنب و جوش است.


 دوسو خوس، طولوم، مکزیک
دوسو خوس، طولوم، مکزیک Dos Ojos: Tulum, Mexico

این مکان یک چاه ژرف است، که طبیعتاً در سنگ های نرم آهکی به وجود آمده اند و دارای دو نقطه ورودی باورنکردنی می باشد. این منطقه انتخاب بسیار مناسبی برای علاقه مندان به سفرهای شگفت انگیز درون غاری و غواصان با تجربه برای انجام این فعالیت مهیج به کمک لوله های تنفسی خواهد بود.


 دَلول، اِتیوپی Dallol, Ethiopia
دَلول، اِتیوپی Dallol, Ethiopia

این مکان یکی از عجایب زمین شناسی می باشد که با داشتن چشمه های آب گرم اسیدی، توده های نمکی و چشمه های جوشان آب گرم و معدنی موفق به تصاحب عنوان داغ ترین نقطه جهان با دمای متوسط 114 درجه در اوج تابستان شده است.


موناکیا، هاوایی Mauna Kea, Hawaii
موناکیا، هاوایی Mauna Kea, Hawaii

صعود از ارتفاع 4206 متری از سواحل هیلو (Hilo's beaches) تا قله مه نما و نفس گیر موناکیا برای افرادی که قلب های نارحت و ضعیفی دارند، مناسب نخواهند بود. این مکان یکی از بلندترین انتخاب ها برای انجام فعالیت کوهنوردی می باشد. با انتخاب این کوه باورنکردنی خاطره ای ناب از تماشای شگفتی های زمین مابین و بالای ابرها را برای خود رقم زنید.


 وَله دِ لا لونا (دره ماه)، شیلی
وَله دِ لا لونا (دره ماه)، شیلی Valle de la Luna (Moon Valley): Chile

آیا تا به حال رویای کاوش ماه را در خواب دیده اید؟ با سفر به وَله دِ لا لونا در بیابان های آتاکامای (Atacama Desert) شیلی رویای خود را به واقعیت تبدیل نمایید. انجام فرآیند فرسایش در سال های متوالی در پشت قله ها و بستر رودخانه های خشک یک چشم انداز نفس گیر و مشابه مناظر ملکوتی را در این مکان به وجود آورده است.


 پارک ملی لِینسویز ماراینسیز، برزیل
پارک ملی لِینسویز ماراینسیز، برزیل Lencois Maranhenses National Park: Brazil

جغرافیای این پارک ملی بسیار خاص و منحصر به فرد است و مانند آن در هیچ جای دنیا یافت نخواهد شد. در فصول بارانی (حدوداً اوایل ماه ژوئن) تمام ناودان ها و آب روهای این مکان با آب پر می شوند. همچنین این پارک ملی دارای بیابان غرق شده و دریاچه شنی است که دیدن آنها بستگی به قاب ذهنی چشم و زاویه دید بازدیدکنندگان خواهد داشت. 


  کویر سفید، فِرفرا، مصر White Desert: Farafra, Egypt
 کویر سفید، فِرفرا، مصر White Desert: Farafra, Egypt

زمانیکه برای اولین بار به منظره این کویر نگاه می کنید، خطای دید شما را فریب می دهد و تصویر یک منطقه برفی را برایتان تجسم می کند. اما در واقع این مکان یک منطقه داغ صحرایی در غرب مصر است. این بیابان به دلیل داشتن صخره های گچی که بیشتر شبیه ابرهایی غول پیکر به شکل قارچ منجمد شده اند، مشهور می باشد.

منبع: cntraveler




نظرها

  • 0 0

    فوق العاده و بسیار ارزنده لطفا عضویت بنده را پذیرا باشید / با سپاس

    • 0 0

      سلام، تشکر. با کمال میل

محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید