• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


برترین سفرهای ماجراجویانه برای افرادی که تمایلی به ماجراجویی ندارند

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۵/۹/۱۴   تعداد بازدید : 10195   گروه مطلب : ایده های سفر


آشنایی با برترین سفرهای ماجراجویانه برای افرادی که تمایلی به ماجراجویی ندارند

افرادی که علاقه ای به فتح قله کوه ندارد، به این معنی نیست که از رفتن به مسیرهای کوهستانی متنفر هستند. 
از نظر علمی تمامی انسان ها علاقه دارند تا به یخ نوردی بروند، شبی را در قطب شمال در چادر سپری کنند و یا اینکه حتی به ورزش چتربازی بپردازند. اما در عمل هر کسی شجاعت و یا تمایلی به پرش از بلندترین ساختمان جهان به زمین را ندارد. پریدن از بلندترین ساختمان جهان حتی می تواند یک عمل وحشتناک باشد. اما آن دسته از مردمانی که تمایل کم تری به ماجراجویی دارند هم نباید حس تنهایی کنند. برگزار کنندگان تورهای تفریحی به این موضوع واقف هستند و به خوبی خود را با چنین افرادی تطابق داده اند. امروزه این امکان وجود دارد که بتوان به کمک یک بالگرد به تماشای عجایب طبیعت رفت، بدون اینکه برای تماشای جایی مثل دره گرند کَنیون (Grand Canyon) آن هم در فصل تابستان، گردشگران خود را به خطراتی نظیر گرمازدگی و یا خشک شدن آب بدنشان دچار کنند.
این شرایط دشوار می تواند در ماجراجویی های فصل زمستان نیز برقرار باشند. کاوش و بالا رفتن از رشته کوه آلپ آن هم به وسیله تله کابین های لوکس، برای خیلی های بسیار دلچسب تر از آن است تا بخواهند با پای خودشان، از ماتِرهورن (Matterhorn) بالا بروند که کوه شیپور مانند غول آسایی بوده و رکورد دار بالاترین میزان مرگ و میر در میان سایر قله های رشته کوه آلپ است. از سال 2013 تا به امروز بالغ بر 450 صعود کننده در این کوه جان باخته اند.
اگر افراد به دنبال سفرهای تعطیلاتی متعادل تری هستند، می توانند برای هیجان انگیزتر کردن این تجربه، با یک پیاده روی ساده خود را به یک آتشفشان فعال برسانند. سپس به کمک تله کابین به ارتفاع 400 پایی یعنی جایی که دهانه پایینی آتشفشان و محل خروج ماگماها است برسند. از این طریق بدون کم ترین زحمتی از دیدن این منظره نهایت لذت را خواهند برد.
همه افراد دوست ندارند که برای کاوش در طبیعت بیرون از محل زندگی خود، به زحمت و حتی عرق ریختن بیوفتند. توقف کردن های مکرر به بهانه گرفتن عکس و لذت بردن از مناظر اطراف هم اصلاً ایرادی ندارد. اگر افراد اینگونه سفر کردن را ترجیح می دهند بهتر است تورهای ماجراجویانه ملایم تری را انتخاب نمایند که آنها را به مناطق ماجراجویانه برده، اما فرصت و مجال بیشتری را برای استراحت در اختیارشان قرار بدهند.

15 – رفتن به یک تور سافاری در کشور کنیا
این سفر شامل تماشای طبیعت وحشی و حیوانات ساکن در آن از داخل خودرو است. کشور کنیا یکی از اولین مقاصد برای تجربه چنین سفر حیرت آوری است. به عنوان یکی از بهترین پارک های کشوری در کنیا، پارک ملی ماسای مارا (Maasai Mara) ارائه کننده طیف وسیعی از تورهای سافاری و سایر فعالیت هایی همچون سوار شدن به بالن های هوای گرم، پیاده روی و عکاسی است. به دلیل حجم زیاد پرندگانی که در میان ماه های جولای تا اکتبر به این منطقه مهاجرت می کنند، این زمان به جام جهانی حیات وحش شناخته می شود و بهترین فرصت برای بازدید از این پارک ملی است. اگر هم افراد در فصل های دیگری به این محل سفر کنند، تعداد حیواناتی که خواهند دید از گورخر و زرافه گرفته تا شیر و فیل و پلنگ، باز هم باور کردنی نیست.

15 – رفتن به یک تور سافاری در کشور کنیا


14 – پایین رفتن از کوه آتشفشانی با تله کابین در کشور ایسلند 
چه کسی گفته که برای تجربه و تماشا کردن یکی از نمادین ترین کوه های آتشفشانی جهان حتماً باید شجاعت خیلی زیادی داشت؟ دسترسی به آتشفشان ترایناکِجگور (Thrihnukagigur) در کشور ایسلند خیلی راحت تر از چیزیست که تصور می شود. در اینجا یک تور گردشگری وجود دارد که امکان سرازیر شدن به ارتفاع 400 پایی در پایین این آتشفشان فعال را که دهانه ورود ماگما است، از طریق سوار شدن به یک خط تله کابین فراهم کرده است. تنها کاری که افراد مشتاق لازم است انجام دهند، یک پیاده روی حدوداً سه کیلومتری خواهد بود که آن هم همراه با راهنمای تور انجام می پذیرد. 

14 – پایین رفتن از کوه آتشفشانی با تله کابین در کشور ایسلند


13 – خوابیدن در یکی از غارهای کشور ترکیه
اقامت در هتلی منحصر به فرد همراه با چشم اندازهای نفس گیر از مناظر طبیعی فرا دنیوی، رویای بسیاری از مسافران است که البته می تواند به راحتی به واقعیت بپیوندد. تعدادی از غارهای سرزمین باستانی کاپادوچیا (Cappadocia) که در کشور ترکیه قرار دارند، امروزه دیگر به هتل های لوکسی تبدیل شده است. با این حال غارهای دیگری هم وجود دارد که به همان شکل قبلیشان هستند، اما هر کدامشان تاریخچه و رمز و رازهای منحصر به فرد خود را دارند. آن گروه از جویندگان هیجان که برنامه خاصی ندارند، می توانند در یکی از اتاق های عمیق ترین هتل جهان اقامت داشته باشند. سالا سیلوِر ماین (Sala Silvermine) واقع در کشور سوئد، هتلی است که در ارتفاع 500 پایی در زیر زمین قرار داشته و برای رسیدن به آن می بایست سوار بر یک آسانسور عمودی شد. برای بازدید از غارهای باستانی کاپادوچیا می توانید تور کوش آداسی را با بهترین قیمت آنلاین رزرو نمایید.

13 – خوابیدن در یکی از قارهای کشور ترکیه


12 – گشت و گذار در کشور ایرلند 
پیاده روی در یکی از شهرهای حومه ای در کشور ایرلند که دارای شهرت جهانی است، می تواند ماجراجوی نفس گیری باشد، اما نه به این علت که افراد را خسته می کند. مسیر این منطقه توسط راه های جنگلی، صخره ها، ساحل دریاچه ها، سرزمین های کشاورزی و کوهستان های زیبایی احاطه شده است.
کانگ (Cong) دهکده ای است که در آغوش برخی از خوش منظره ترین زمین های جنگلی منطقه و همچنین در امتداد سواحل خیره کننده دریاچه لوک کورِب (Lough Corrib) قرار گرفته است. همچنین قلعه تاریخی اَشفورد (Ashford Castle) در دهکده کانگ، منظره ای فوق العاده آرام و باشکوه را در اختیار بازدید کنندگانش قرار می دهد.

12 – گشت و گذار در کشور ایرلند


11 – سوار شدن به کشتی کروز در رودخانه های قاره آسیا 
چنین سفر ماجراجویانه ای مسافران خود را روزانه به شهرهای مختلفی خواهد برد. بهترین نکته در مورد کروز سواری روی رودخانه این است که به دلیل نبود امواج دریایی، هیچکس دریا زده نمی شود. همچنین مسافران از هر طرف هم که به افق نظاره کنند، خشکی ها را خواهند دید که این موضوع بسیار آرامش بخش است. سفر در امتداد شهرهای رودخانه ای خیره کننده و بزرگ اروپا، عبور از میان آب های کشور تایلند، چین، میانمار و ویتنام، آن هم در امتداد رودخانه مِکانگ (Mekong River) و نیز گشت و گذار در رودخانه مشهور و عجیب و غریب آمازون (Amazon)، همگی به واسطه سفر با قایق، بسیار امن و لذت بخش خواهند بود.

11 – سوار شدن به کشتی کروز در رودخانه های قاره آسیا


10 – چشیدن طعم حضور در کوه های آلپ با سوار شدن به تله کابین 
کوه بد نام ماتِرهورن یکی از دشوارترین عناوین در جهان برای صعود کردن است. اما رسیدن به قله آن به واسطه تله کابین می تواند خیلی راحت باشد. یکی از لذت بخش ترین کارها در اینجا، نوش جان کردن فوندوی پنیر که به شکل خانگی آماده شده و همراه با نوشیدنی سرو می شود هستند. اطراف اینجا با مناظری تماشایی از کشور ایتالیا و سوئیس احاطه شده است.

10 – چشیدن طعم حضور در کوه های آلپ با سوار شدن به تله کابین


9 – سفر با بالگرد به دره گرَند کَنیِن (Grand Canyon) 
دره گرَند کَنیِن احتمالاً پای ثابت در لیست مکان های دیدنی طرفداران ورزش هایی همچون کوهنوردی و کایاک سواری است. آن دسته از افرادی هم که علاقه دارند این اعجوبه طبیعی را بدون عرق ریختن و طی کردن مسیرهای خطرناک تماشا کنند، می توانند در تورهای چهار الی پنج ساعته ای شرکت کنند که شامل پروازهای حدوداً یک ساعته می شود. از این طریق می توان مناظر خیره کننده ای از سد هووِر (Hoover Dam)، صخره های گرَند والش (Grand Wash)، کوه گرِیپ واین مِسا (Grapevine Mesa) و ناحیه غربی دره گرَند کَنیِن را نظاره کرد. مسافران این تور تفریحی در میانه های راه، در ارتفاع 4 هزار پایی پایین تر از سطح زمین توقف می کنند و از آنها پذیرایی ویژه ای خواهد شد.

9 – سفر با بالگرد به دره گرَند کَنیِن (Grand Canyon)


8 – خواب راحت در زیر منظره ای از شفق های قطبی کشور فنلاند 
مشاهده شفق های قطبی منحصر به فرد آن هم از فاصله ای نزدیک، یکی دیگر از مواردی است که در لیست آرزوهای افراد قرار دارد. اما برای تماشای این منظره نیازی به کمپ زدن در میان برف ها نخواهد بود. در عوض می توان از کلبه های شیشه ای اسکیموها و کلبه های چوبی که مناظری خارق العاده را به تماشا می گذارند استفاده کرد. این اقامتگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که میهمانانشان بتوانند به طور تمام عیار از تماشای این شفق های دیدنی لذت ببرند. اقامتگاه قطب شمالی کاکسلا اوت لانِن (Kakslauttanen) در کشور فنلاند، مجهز به 20 مورد از چنین کلبه های اسکیمویی گرم و نرم است.

8 – خواب راحت در زیر منظره ای از شفق های قطبی کشور فنلاند


آشنایی با برترین سفرهای ماجراجویانه برای افرادی که تمایلی به ماجراجویی ندارند



7 – سفر با قطار از میان قاره اروپا  
قطار سوار شدن، انتخاب یک مسیر کوتاه و البته با کلی مناظر دیدنی، می تواند رسیدن به مقصد را به یک سفر تعطیلاتی خوش تبدیل کند. خریدن یورِیل پَس (Eurail Pass) ضمن صرفه جویی در هزینه ها، مجوزی است که مسافران را قادر به سفر به 28 مختلف کشور اروپایی می کند. از این طریق می توان به تمامی بخش های دیدنی که دیگران هم به آنجا می روند رفت، با این تفاوت که روش، خیلی راحت تر و آسان تر خواهد بود. این سفر بسیار آرامش بخش بوده و به افراد حس سفر کردن در زمان را می دهد. تماشای قله های کوهستان ها، مناظری با زیبایی های سخاوتمندانه، تونل های باریک و ترسناک و همچنین عبور از مسیرهای شیب دار وحشتناک، همگی تجربه هایی هیجان انگیز خواهند بود.

7 – سفر با قطار از میان قاره اروپا


6 – تماشای آبشار نیاگارا (Niagara Falls) از درون قایق  
به سه طریق می توان به تماشای آبشار نیاگارا رفت. اولین راه انتخاب کوه نوردی می باشد و راه دوم پرش با کایاک به ارتفاع 100 پایی، آن هم با سرعتی در میان 95 الی 145 کیلومتر بر ساعت و برخورد کردن با حجم وسیعی از آب. راه سوم این است که گردشگران یک تور قایق سواری بگیرند و در فاصله ای نزدیک این آبشار را نظاره کنند. در مورد آبشار نیاگارا، می توان تور افسانه ای مِید آو دِ میست (Maid of the Mist) را مثال زد که از سال 1884 تا به امروز، مسافران را با یک کشتی به بالای آبشار نیاگارا می برد. این تور قایق سواری نه تنها بسیار مشهور است، بلکه در میان یکی از فعالیت های تفریحی پر سابقه در آبشار نیاگارا می باشد.
 
6 – تماشای آبشار نیاگارا (Niagara Falls) از درون قایق


5 – جزایر گالاپاگوس
کاوش در جزایر گالاپوس (Galapagos Islands) بیشتر به یک تور پیاده روی شناخت محیط زیست شباهت دارد و عاشقان طبیعت را شیفته زندگی وحشی منحصر به فرد خود خواهد کرد. در اینجا تعداد 19 جزیره بزرگ وجود دارد که بر اساس سازمان یونسکو، اغلب لقب "موزه و نمایشگاه زنده ای از سیر تکاملی" نام گذاری شده اند. کشتی های کروز پر طرفدارترین انتخاب برای سفر به این جزایر هستند و دارای طیف مختلفی از قایق های لوکس تا قایق های کلاس اکونومیک می باشند.

5 – جزایر گالاپاگوس


4 – پارک میمون جیگو کودانی (Jigokudani Yaenkoen Park)، کشور ژاپن 
این پارک تنهایی جایی در جهان است که میمون هایش به حمام در چشمه های آب گرم مشغول هستند. مردمان باستان نام این منطقه را هِل وَلی (Hell Valley) یا دره جهنمی انتخاب کرده اند که علت آن، صخره های با شیب تند و بخارهای آبی است که از این چشمه ها به آسمان می رود. امروزه می توان به دو طریق به پارک میمون ها رفت، راه اول یک پیاده روی 25 الی 45 دقیقه ای از میان جنگل بوده و راه دیگر هم یک پیاده روی 10 الی 15 دقیقه ای از نزدیک ترین پارکینگ خودرو به این چشمه هاست.

4 – پارک میمون جیگو کودانی (Jigokudani Yaenkoen Park)، کشور ژاپن


3 – تور تفریحی به دور قطب شمال: ایسلند، گرین لَند و نروژ 
تماشای پدیده شفق قطبی امری اجباری است. می توان به جای دنبال کردن شفق های قطبی به وسیله خودروهای برفی، یک تور با اتوبوس را انتخاب کرد. به وسیله تور کروز دِ فیورژ (Cruise the fjords) مسافران همواره یک راهنما در اختیار خواهند داشت تا آنها را جلوی تمامی جاذبه های گردشگری نگه داشته و یا در طول مسیر، در مورد تاریخچه این محل توضیح بدهد. اگر هم افراد مایل باشند تا شاهد زندگی وحشی حیرت آور این ناحیه باشند، قایق های سافاری درست ترین انتخاب برای آنها خواهد بود.

3 – تور تفریحی به دور قطب شمال: ایسلند، گرین لَند و نروژ


2 – رفتن به یک سفر با قطار از میان کشور استرالیا 
در سال های اخیر کشور استرالیا یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری بوده است. با نگاهی منحصر به فردتر به این سفر که شروع آن به زمان داروین باز می گردد، یک سفر بی نظیر 4 روز و 3 شبِ است که با طی کردن مسافتی 15730 کیلومتری، مسافران این تور را به برخی از دور افتاده ترین و در عین حال فریبنده ترین بخش های این کشور می برد. ولی این سفر اصلاً کسل کننده نیست چرا که تصویر سراسرنمایی که مسافران در طول مسیر شاهدشان خواهند بود، بعد از سپری کردن هر کیلومتر به طور کامل تغییر می کند.

2 – رفتن به یک سفر با قطار از میان کشور استرالیا


1 – تماشای باور نکردنی ترین شاخ و برگ های پاییزی ایالات متحده با بالون های هوای گرم از بالا
برای پیدا کردن هوای تمیز و نظاره چشم اندازهایی سراسرنما از فوران رنگ های روشن و مسافت های دور دراز جنگل ها، نیازی نیست که چند روزی را کوهنوردی کرد و کمپ زد. کافیست تا مسافران سوار یکی از بالون های هوای گرم شده و شاهد منظره ای نفس گیر از پدیده شاخ و برگ های پاییزی باشند که ترکیبی از رنگ های زرد، قرمز، نارنجی و سبز است. مکان های بسیاری در ایالات متحده وجود دارند که چنین تجربه منحصر به فردی را همراه با چشم اندازهایی بی رقیب به نمایش می گذارند.

1 – تماشای باور نکردنی ترین شاخ و برگ های پاییزی

منبع: theactivetimes




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید