• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  باغ گیاه شناسی شهرستان البرز استان کرج
  •  باغ گیاه شناسی شهرستان البرز استان کرج
  •  باغ گیاه شناسی شهرستان البرز استان کرج
  •  باغ گیاه شناسی شهرستان البرز استان کرج


باغ گیاه شناسی

نام مرکز دیدنی

National Botanical Garden of Iran

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

کرج

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 9 تا 17

نرخ قیمت ورودی

ارزان

متوسط قیمت بلیط

15 هزار تومان

آدرس

تهران، اتوبان تهران- کرج – بعد از پارک چیتگر، خروجی پیکان‌شهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید گودرزی (خیابان هشتم)، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران

می توان از باغ گیاه شناسی ایران به عنوان بهشتی برای عاشقان طبیعت نام برد، مکانی حیرت انگیز که در سال 1986 در اراضی چیتگر در مجاورت اتوبان تهران- کرج ساخته شد. گرچه ساخت و ساز آن 40 سال پیش صورت گرفت اما درب هایش همین چند سال اخیر به روی بازدیدکنندگان باز شد. پروه ساخت این باغ به عنوان هسته و مرکز اصلی باغداری و طبقه بندی گیاهان در زمینی به مساحت 150 هکتاری طرح ریزی شده است و هدف از ساخت و راه اندازی اش جمع آوری مجموعه ای از گیاهان بومی، غیر بومی، گلخانه ای و فضای باز است. این باغ با بیش از 3000 گونه از گیاهان مختلف نقشی بسیار اساسی را در زمینه انجام تحقیقات گیاهشناسی، باغبانی، آموزش عمومی مردم و افزایش آگاهی آنها نسبت به اهمیت و تنوع گیاهان و تلاش برای حفاظت از آنها ایفا می کند. از این باغ همچنین به عنوان یک بانک برای حفاظت و ذخیره ژنتیکی گونه های در حال انقراض نیز استفاده می شود و می توانند محققان را در راستای توزیع گونه های گیاهی از نظر علمی یاری رساند. به طور کلی مجموعه باغ گیاه شناسی ملی، باغ های اقماری متعددی نظیر باغ گیاه شناسی فدک، باغ گیاه شناسی زاگرس، باغ گیاه شناسی نوشهر، باغ گیاه شناسی همدان، گیاهان کویری یزد و گیاهان کویری کاشان را در برمی گیرد. نمایشگاه و فروشگاه هایی نظیر کارگاه های آموزشی، فروشگاه انتشارات باغ و فروشگاه بذر و نهال نیز در آن به چشم می خورد. از گونه های موجود در این باغ می توان به گونه های اقلیم خزر نظیر انار وحشی، افرا و لیلکی، گونه های البرز نظیر پونه، آویشن، ثعلب، توتیا و نعناع چمنی، گونه های موجود در اقلیم زاگرس نظیر بلوط ایرانی، مازودار، ویول، زرشک و گلابی وحشی، گونه های موجود در اقلیم هیمالیا نظیر کاج کاشفی، سندروس و بلوط همیشه سبز، اقلیم موجود در مناطق قفقاز و آسیای میانه نظیر مازو، اوری، افرا و بارانک و گونه های موجود در اقلیم آمریکا نظیر دارتالاب و کاج تدا و درختان و درختچه های پهن برگ اشاره کرد. 
از سال 1397 درب های موزه حشرات نیز به روی بازدیدکنندگان باز شده است و پیشنهاد می شود حتما از آن بازدید کنید. در این موزه بیش از 30 هزار نمونه از راسته های مختلف حشرات که از عرصه جنگلها و مراتع کشور جمع آوری شده‌اند، در این موزه نگهداری می شوند. لازم به ذکر است که تعدادی از این حشرات توسط محققین داخلی و خارجی شناسایی شده اند.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

دیدنی های نزدیک به باغ گیاه شناسی

تفریحات نزدیک به باغ گیاه شناسی

نظرها

  • 3 1

    خیلی گران هست ورودی باغ مگر ما چقدر درامد داریم ؟؟ چه گناهی مرتکب شدیم که باز نشست شدیم ؟با داماد و عروس و نوه ها و.این همه گرونی ؟ بشینیم کنج خونه ؟ همه چیز برای پول دار ها هست؟ کدوم عدالت؟ما که ندیدیم ! اگر دیدین سلام ما رو هم برسونید!


ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید