• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  • رستوران رستوران سنتی ترنج (خانه هوانس) شهر اصفهان
  • رستوران رستوران سنتی ترنج (خانه هوانس) شهر اصفهان
  • رستوران رستوران سنتی ترنج (خانه هوانس) شهر اصفهان
  • رستوران رستوران سنتی ترنج (خانه هوانس) شهر اصفهان
  • رستوران رستوران سنتی ترنج (خانه هوانس) شهر اصفهان
  • رستوران رستوران سنتی ترنج (خانه هوانس) شهر اصفهان
  • رستوران رستوران سنتی ترنج (خانه هوانس) شهر اصفهان
  • رستوران رستوران سنتی ترنج (خانه هوانس) شهر اصفهان
  • رستوران رستوران سنتی ترنج (خانه هوانس) شهر اصفهان


رستوران سنتی ترنج (خانه هوانس)

نام رستوران

Toranj Food Complex Hovanes House

نوع رستوران

رستوران ایرانی

استان

شهرستان

اصفهان

نوع غذا

رستوران ایرانی

ساعت بازدید

روزانه از ساعت 11:00 الی 23:00

نرخ قیمت ورودی

لوکس

آدرس

شهر اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین

این روز ها بسیاری از خانه های قدیمی و تاریخی به رستوران و کافی شاپ تبدیل شده اند و این یکی از بهترین روش ها برای حفظ و احیا این خانه ها است. محله جلفا نیز به خاطر قدمت مربوط به دوران صفوی خود بسیاری از این خانه ها را در دل خود جای داده است، یکی از این خانه ها خانه هوانس است و امروزه با نام رستوران ترنج شناخته می شود. در واقع این رستوران در سال 1394 با قسمت های مختلف شربت خانه، کافی شاپ، رستوران و عکاس خانه در فضای جذاب خانه هوانس تاسیس شد.

تاریخچه خانه هوانس و رستوران ترنج
این خانه در زمان قاجار ساخته شده است و به خاطر همسایگی با کلیسا هوانس به نام هوانس مشهور شده است. در زمان ناصر الدین شاه فردی به نام ماردیروس رئیس قزاق خانه دولت، مالک این خانه بود. 
خانه هوانس به 2 قسمت شرقی و غربی تقسیم می شود. قسمت شرقی جدید تر است و بعد ها به قسمت غربی اضافه شده است. از همین رو انتظار می رود بخش غربی تقریبا کامل باشد و همین طور نیز هست، این قسمت شامل هشتی، اتاق ها و مطبخ است. در بخش شرقی صندوق خانه و سرداب تعبیه شده است.
سبک باز سازی سنتی خانه هوانس، فضا سازی آن و دکوراسیون مناسب فضا مانند میز و صندلی های تداعی کننده همان دوران با چوب های لهستانی این خانه را بسیار چشم نواز کرده است. در یک جمله می توان گفت به کار بردن هنر ایرانی در ترمیم این خانه سبب زنده شدن دوباره آن شده است.

قسمت های مختلف خانه هوانس و رستوران ترنج
با عبور از در ورودی به فضایی سر پوشیده وارد می شوید، با عبور از آن به حیاط این خانه می رسید. حیاطی با گل های فراوان و فواره های زیبا آب که سبب مطبوع شدن هوا شده اند. معماری خارجی ساختمان خانه به زیبایی حیاط کمک کرده است. در طرفین حیاط 2 اتاق رستوران قرار دارد. میز های کنار پنجره در این اتاق ها پر طرفدار هستند، چون بازی نور با شیشه های رنگی اتاق و صدای آب فواره ها شرایط خوبی برای شما به جهت آرامش روح و جسم فراهم می کند.
در کنار پنجره ها گلدان های شمعدانی زیبا و چیدمان داخلی فضا رستوران همگی دست به دست هم داده اند تا در فضای بسیار زیبایی  اوقات خوشی را سپری کنید.
نقاشی های بسیار زیبا آینه کاری های خانه و دکوراسیون متناسب با فضا ویژگی های خاص این خانه و رستوران هستند. ویژگی خوب دیگر این رستوران فاصله مناسب میز ها با یکدیگر است و همین باعث شده افراد حتی در زمان های شلوغی رستوران معذب نباشند. برخورد صمیمانه و حرفه ای پرسنل نیز در این رستوران گزارش شده است، همچنین گفته می شود ته چین مرغ این رستوران بسیار لذیذ است.
در قسمت شاه نشین خانه، در طبقه دوم کافی شاپی بنا شده است. این کافی شاپ منو نوشیدنی های سرد و گرم کامل و همچنین میان وعده می باشد. چیدمان این بخش و آرامش آن نیز رضایت بخش است.
قسمت سرداب در بخش شرقی خانه امروزه به شربت خانه تبدیل شده است. دکور جالب این قسمت از ظروف شیشه ای حاوی گیاهان دارویی مختلف تشکیل شده است. منو شربت خانه هوانس شامل انواع چای، دمنوش و شربت می باشد. شاید خوب باشد این جا شربت نسترن یا قهوه قاجار و کیک باقلوا سفارش بدهید.
شما می توانید در قسمت عکاس خانه عکاسی کنید و یا با پرداخت هزینه لباس قجری بپوشید و در هر بخش خانه عکس بگیرید. این بخش کمک بسیاری به شناخته شدن این خانه کرده است.
پارکینگ عمومی نزدیک خانه هوانس از نکات مثبت این رستوران است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

رستوران ها نزدیک به رستوران سنتی ترنج (خانه هوانس)

دیدنی های نزدیک به رستوران سنتی ترنج (خانه هوانس)

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

آب و هوا

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید