• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  پارک پلیس شهر تهران استان تهران
  •  پارک پلیس شهر تهران استان تهران
  •  پارک پلیس شهر تهران استان تهران
  •  پارک پلیس شهر تهران استان تهران
  •  پارک پلیس شهر تهران استان تهران
  •  پارک پلیس شهر تهران استان تهران
  •  پارک پلیس شهر تهران استان تهران
  •  پارک پلیس شهر تهران استان تهران


پارک پلیس

نام مرکز دیدنی

Police park

نوع مرکز دیدنی

پارک و باغ

استان

شهرستان

تهران

منطقه

تهرانپارس و حکیمیه

ناحیه

شرق شهر

مدت زمان بازدید

1 الی 3 ساعت

ساعت بازدید

تمام روزهای سال

نرخ قیمت ورودی

رایگان

وب سایت

آدرس

تهران، تهرانپارس، خیابان توحید، پارک پلیس

پارک پلیس یا باغ اناری معروفترین پارک تهرانپارس است که سال 1382 افتتاح شد. در منطقه 4 تهران به دلیل مهاجران زیادی که زندگی می کردند و نزدیکی به مراکز و کارگاههای صنعتی و وجود باغ اناری با درختان در هم تنیده و یک بخش وسیع 24 هکتاری بیابانی فضای مناسب برای بیتوته کردن معتادین، ارازل و اوباش فراهم شده بود و امنیت محله های اطراف را به خطر انداخته بود. به این دلیل برای برقراری تامین امنیت این منطقه که به مجید آباد هم معروف است تصمیم بر این شد که کلا در بخش باغ های انار و بخش بیابانی که خیابان 35 متری آن ها را از هم جدا کرده بود پارکی به نام پلیس ساخته شود. پارکی با درختان متنوع اما نه مانند قبل متراکم و در هم تندیده، ساخته شود که امکان حضور افراد بزهکار عملا در پارک ناممکن شود. این شد که با محوطه سازی و انتقال درختان انار به جای دیگر و جایگزینی آن ها با درختانی نظیر چنار، بلوط، نارون، تبریزی، کاج، اقاقیا، مورد، زرشک، پیچک های بالارونده، شمشاد و چمن کاری کل فضای پارک، پارک پلیس تبدیل به مکانی امن برای پیک نیک خانواده ها و بازی بچه ها شود. محوطه سازی بسیار زیبای پارک با ساختن آب نما و حوض های چند ضلعی و برکه موجب طراوت و شادابی پارک شده است. از درب ورودی شاهد یک آبنمای زیبا با معماری عصر ساسانی هستیم که محل مناسبی برای عکس های سلفی می باشد. یک زمین اسکیت و دوچرخه سواری نیز در بدو ورود دیده می شود که مجسمه هایی ماشین به دست مردم را به استفاده نکردن از اتومبیل ترغیب می کنند. دو قسمت پارک پلیس هم که توسط خیابان 35 متری از هم جدا شده، توسط یک پل عابر پیاده به هم وصل شده است. جالب اینجاست که نام این پارک را به مناسب افتتاح آن در هفته پلیس، پارک پلیس نامیده اند اما همین امر از لحاظ روانی این امر را بر ارازل و اوباش مشتبه ساخته که حتما پایگاه پلیسی در این منطقه باید باشد و آن ها را از این منطقه فراری داده است. وجود وسایل ورزش همگانی، زمین های ورزشی، سرویس بهداشتی و نمازخانه نیز این پارک را به مکان مناسبی برای پیک نیک برای خانواده ها و دورهمی ها مبدل کرده است. ورزش صبحگاهی در ساعت 7 الی 8 صبح نیز همه روزه در پارک برگزار می شود و همچنین در ماههای اردیبهشت و اوایل خرداد نمایشگاه گلابگیری و فروش عرقیات و دمنوش ها در پارک برپاست. 

عمارت ارباب هرمز
منطقه تهرانپارس در دوران گذشته محل زندگی زرتشتیان در تهران بود و ارباب هرمز از رجل سیاسی دوران حکومت پهلوی، بخش عمده ای از آن را آباد کرده بود. باغ انار و عمارتش قاجاری درونش متعلق به ایشان بود ارباب در جریانات انقلاب اسلامی کشته شد، این عمارت تاریخی در دو طبقه است و مانند همه عمارت های قجری دارای ستون های افراشته است. در داخل یک تالار مجلل دارد و اتاق هایش همه دارای گچبری های فاخر هستند. اینک این عمارت تبدیل به «موزه گرافیک تهران» شده است که اولین موزه طراحی و گرافیک در آسیاست. البته ناگفته نماند که این عمارت هنوز در تملک وارثین ارباب هرمز می باشد.

ثبت ملی عمارت ارباب هرمز
این اثر با شماره 14610 در سال 1384 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

سرای محله مجید آباد
بعد از عمارت ارباب هرمز به یک ساختمان سه طبقه در پارک پلیس به اسم سرای محله مجید آباد می رسیم. این ساختمان مانند یک فرهنگسرا دارای کتابخانه و کلاس های آموزشی، باشگاه ورزشی و ترتیب دهنده اردوهای گروهی دانش آموزی می باشد.

دسترسی به پارک پلیس
وسیله نقلیه شخصی: این پارک در فلکه چهارم تهرانپارس واقع در خیابان توحید قرار دارد.
با اتوبوس: اتوبوس های خط 399 شهرک شهید بهشتی- ترمینال علم و صنعت در کنار پارک پلیس ایستگاه دارد و بهترین وسیله برای رساندن شما به این پارک هستند.
مترو: نزدیک ترین ایستگاه مترو به این پارک ایستگاه تهرانپارس در خط 2 مترو صادقیه-فرهنگسرا می باشد که 3 کیلومتری با پارک فاصله دارد از آنجا باید با تاکسی خودتان را به فلکه چهارم تهرانپارس برسانید. درب ورودی پارک در فلکه چهارم تهرانپارس واقع در خیابان توحید است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

تفریحات نزدیک به پارک پلیس

دیدنی های نزدیک به پارک پلیس

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.


مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید