• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  قلعه سباییل شهر آذربایجان کشور باکو
  •  قلعه سباییل شهر آذربایجان کشور باکو
  •  قلعه سباییل شهر آذربایجان کشور باکو


قلعه سباییل

نام مرکز دیدنی

Sabayil Castle

نوع مرکز دیدنی

قلعه و کاخ

شهر

آدرس

Caspian Sea, Azerbaijan

قلعه سباییل در شهر باکو در کرانه آب های درخشان دریای خزر آرمیده، قلعه ای که از آن به عنوان آتلانتیس دریای خزر یاد می شود. دانشمندان و محققان از این قلعه با عنوان های متعددی نظیر قصر بائیل، شهر زیرزمینی، کاروانسرای، (Cloiste)، صومعه و قلعه دفاعی نیز نام می برند. 
این قلعه در یکی از تپه های بائیل در نزدیکی دریای خزر در سال های 1232 تا 1233 در دوران فریبرز پسر گرشاسب شروانشاه توسط معمار عبدالمجید فرزند مسعود بنا گردید. این قلعه در نتیجه زلزله ای در سال 1306 به وقوع پیوست به داخل آب های جزیره سقوط کرد و بازمانده هایش برای چندین قرن در زیر آب ماندند. تا اینکه در قرن هجدهم همزمان با پایین کشیدن سطح آب های دریای خزر ساختار قلعه بار دیگر از داخل آب سربرافراشت و شکل گرفت. با بروز این اتفاق کتیبه های سنگی متعددی یافت شدند که اطلاعاتی بسیار ارزشمند و مهمی را برای مورخان به ارمغان آوردند. 
بنا به گفته سارا آشوربیلی (Sara Ashurbeyli) مورخ آذربایجانی، سباییلی قلعه ای است که عبدالرشید الباکووی (Abdurrashid Al-Bakuvi)، یک جغرافیدان قرن پانزدهمی از آن به عنوان قلعه ای نام برده که ساختار آن در طی هجوم مغولان در قرن هفدهم نابود شد. مجتمع این ساختمان با طول 40 متری و عرض 180 متری شامل 15 قلعه نیم دایره ای 16 تا 28 متری می باشد که توسط یک دیواره به یکدیگر متصل می شوند. یکی از قلعه ها در گوشه شمالی به صورت تنها ایستاده و دیواره های دیگر آن از طریق سلول های کوچکی به یکدیگر متصل می شوند. ضخامت دیوارهای آن 1.2 تا 1.5 متر می باشد. در سال 2008 یک گذرگاه باستانی که قدمت آن به قرن نوزدهم بازمی گردد، در دیوارهای شهر باکو کشف شد. بر طبق گفته های محقق ویتالی آنتونوف (Vitaly Antonov) این گذرگاه یکی از چندین تونل های زیرزمینی است که به قلعه باستانی سبائیل متصل می شد. همچنین تونل های زیرزمینی دیگری وجود دارند که از قصر شروانشاهان و سینیک گالا (Synykh Gala) در ایچری شهیر به سمت دریا هدایت می شوند. سینیک گالا یک مسجد قرن پانزدهمی مربوط به دوران شاه اسماعیل یکم بود که توسط نیروهای پطر اول نابود شدند. بدین ترتیب این گذرگاه کشف شده بخشی از شبکه زیرزمینی می باشد که شهر سبائیل را به سطح زمین متصل می نماید. 


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به قلعه سباییل

تفریحات نزدیک به قلعه سباییل

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید