• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


  •  مسجد جامع میهری ماه سلطان (اسکودار) شهر ترکیه کشور استانبول
  •  مسجد جامع میهری ماه سلطان (اسکودار) شهر ترکیه کشور استانبول


مسجد جامع میهری ماه سلطان (اسکودار)

نام مرکز دیدنی

Mihrimah Sultan Mosque Complex (Üsküdar)

نوع مرکز دیدنی

مسجد

کشور

ساعت بازدید

هر روز به جز وقت های نماز باز است

نرخ قیمت ورودی

رایگان

آدرس

Kurşunlu Medrese Sokak 2-24, Istanbul

مسجد جامع میهری ماه سلطان که به دستور سلطان سلیمان برای دخترش میهری ماه در سال 1548 به دست معمار سینان ساخته شده در میدان اُسکودار روبه روی اسکله واقع شده است. این مسجد جامع شامل حوزه علمیه، مقبره، مدرسه ابتدایی، کاروانسرا، آشپزخانه، نوانخانه و بیمارستان بوده اما تنها بخشی از این مجموعه به جا مانده است. معمار سینان تصمیم گرفت که در ساخت این مسجد طراحی مدرن تری نسبت به ایاصوفیه به کار گیرد. گنبد نیمه ای که معمولاً در بالای درب ورودی قرار می گیرد حذف شده و بلافاصله در ورودی مسجد زیر گنبد اصلی قرار گرفته است. وضوخانه این مسجد یکی از بهترین وضوخانه های مساجد استانبول به حساب می آید. تزئینات حکاکی برجسته روی پنجره ها، منبر و محراب مرمری این مسجد کار دست متخصصان است.
حوزه علمیه در قسمت شمال مسجد قرار دارد. طراحی داخلی مسجد دیگر شباهتی به طراحی اولیه خود ندارد و امروزه از آن به عنوان یک مرکز سلامتی استفاده می شود. مقبره میهری ماه سلطان، دو پسرش و وزیراعظم ایبراهیم اِتهِم پاشا در بین مسجد و حوزه علمیه دیده می شوند. یک مدرسه ابتدایی در سمتی که قبله مسجد است دیده می شود. از نوانخانه، آشپزخانه و کاروانسرای این مجموعه چیزی باقی نمانده است.


نقشه و موقعیت جغرافیایی

مشاهده دیدنی های اطراف روی نقشه

آب و هوا

ساعت به وقت محلی این شهر

دیدنی های نزدیک به مسجد جامع میهری ماه سلطان (اسکودار)

تفریحات نزدیک به مسجد جامع میهری ماه سلطان (اسکودار)

نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله

توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید