• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 11 جاذبه برتر در سواحل دریای سیاه ترکیه آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۵/۱۸   تعداد بازدید : 3224   گروه مطلب : ترین ها


با 11 جاذبه برتر در سواحل دریای سیاه ترکیه آشنا شوید

برای دیدن مناظر سرسبز در ترکیه، ساحل دریای سیاه یکی از بهترین مکان ها است. این منطقه دنیایی جدا از بقیه این کشور است و مجموعه ای از روستاها در امتداد خط ساحلی باریک آن قرار دارند که از یک طرف رو به دریا و از طرف دیگر رو به کوه‌ های جنگلی انبوه هستند.
جاده پرپیچ و خمی که در امتداد ساحل قرار دارد یکی از دیدنی‌ ترین جاده‌ های ترکیه است که باعث می‌ شود سفر در این منطقه به یکی از محبوب‌ ترین کارها تبدیل شود.
برترین جاذبه توریستی منطقه صومعه سوملا است، اما سواحل دریای سیاه، دهکده های زیبای کنار بندر با بقایای استحکامات باستانی، تپه های سرسبز کشت چای و مراتع کوهستانی در شرق، بیش از اندازه کافی مکان های دیدنی برای سفر یک هفته ای کامل را ارائه می کنند.
با فهرست برترین جاذبه های گردشگری در ساحل دریای سیاه به برنامه ریزی سفر خود کمک کنید.

1. از صومعه سوملا (Sümela) دیدن کنید
مشهورترین جاذبه توریستی ساحل دریای سیاه صومعه سوملا (نام رسمی: صومعه مریم باکره) است که به نظر می رسد از دل صخره ای که آن را احاطه کرده بیرون آمده است.
قدمت سوملا که در حدود 70 کیلومتری جنوب ترابزون قرار دارد، به قرن چهارم باز می گردد، زمانی که راهبان آتنی بارناباس و سوفرونیوس وارد منطقه شدند و کلیسای کوچکی را در اینجا تاسیس کردند.
سوملا تا سال 1923 و زمانی که راهبان به عنوان بخشی از تبادل جمعیت ترکیه - یونان تحت شرایط معاهده لوزان به زور از آنجا خارج شدند، یک صومعه فعال بود. 
نقاشی های دیواری بسیار جذاب (هر چند متاسفانه مخدوش شده اند) در کلیسای اصلی وجود دارند و اتاق ها و کلیساها که بقیه مجموعه را تشکیل می دهند، ایده خوبی از نحوه ریاضت و زندگی مذهبی در قرون گذشته به شما می دهد.
احتمالا نقطه عطف بازدید از اینجا، مناظر کل صومعه است که چسبیده به صخره است و در جاده پر پیچ و خم ورودی قرار دارد.

1. از صومعه سوملا (Sümela) دیدن کنید


2. در سواحل دریای سیاه شنا و استراحت کنید
گردشگران خارجی زیادی برای استراحت تابستانی به دریای سیاه سفر نمی‌ کنند، اما مردم محلی وقتی آنها را ببینند، این را نشانه چیز خوبی می‌ دانند.
در حالی که سواحل دریای سیاه را نمی توان با نقاط شلوغ تفرجگاه ساحلی مانند آنتالیا و بدروم مقایسه کرد، اما مکان های آرامی وجود دارند که دلیل خوبی برای یک سفر جاده ای در امتداد ساحل هستند.
با حرکت از سمت غرب به شرق به ایگنیدا، یک روستا آرام می رسید که در 15 کیلومتری جنوب مرز با بلغارستان، درست در انتهای غربی ساحل دریای سیاه ترکیه قرار دارد.
در طول ماه های تابستان، وجود سواحل ماسه سفید خوب که خط ساحلی اطراف را تشکیل می دهند، جاذبه اصلی برای گردشگران محلی و به ویژه ساکنان استانبول و ادیرنه است که به دنبال یک فرار راحت از گرمای شهر در آخر هفته هستند.
کییکوی (Kiyiköy) یک دهکده ماهیگیری نزدیکتر به استانبول است که در آخر هفته‌ های تابستان مورد توجه قرار می‌ گیرد، زمانی که ساکنان شهر دسته دسته به اینجا می‌ آیند تا در ساحل آفتاب بگیرند.
ماسه های اینجا به همراه صندلی‌ های آفتابگیر و دارای چتر مناسب برای استراحت، جذابیت‌ های فراوانی برای خانواده ها دارد و قایق های پدالی نیز برای کرایه کردن و تفریح در کنار دریا در دسترس هستند. کافه‌ های ساحلی مملو از ترک‌ های جوان که در بین شنای خود چای می‌ نوشند، مکانی عالی برای تجربه بخش‌ هایی از گردشگری به سبک محلی است.
تقریبا در میانه راه بین دو شهر بزرگ منطقه یعنی سامسون و ترابزون، شهر آرام اردو یکی از بهترین نقاط در سواحل دریای سیاه در امتداد نیمه شرقی ساحل است که در شرق و غرب آن سواحل ماسه ای وجود دارد.
شهر اردو خود محل سکونتگاه قوم ایونیه در کوتیورا است و گرچه همه نشانه های گذشته پر فراز و نشیب آن مدت هاست ناپدید شده اند، اردو با داشتن محله قدیمی عثمانی - یونانی پر از خانه های چوبی است که در کوچه های باریک و ساحل قدیمی در فضایی عجیب و غریب قرار گرفته اند، که هنوز دارای هویت منحصر به فردی است. 
ساحل چاکا یکی از بهترین مناطق ماسه ای در منطقه اردو است و در تابستان خانواده‌ های محلی زیادی را برای پیک‌ نیک و آفتاب گرفتن جذب می‌ کند، اگرچه حتی در اوج فصل تعطیلات در جولای و آگوست هم به ندرت شلوغ می‌ شود.

2. در سواحل دریای سیاه شنا و استراحت کنید


3. ایاصوفیه دیگری را در ترابزون ببینید
شهر پرجنب‌ و جوش ترابزون، یک شهر بندری بزرگ است که در میان قله‌ های سر به فلک کشیده کوه‌ های پونتیک شرقی محصور شده است که در امتداد ساحل قرار دارند. 
این شهر احتمالا در اوایل قرن هشتم قبل از میلاد توسط مهاجران یونانی تاسیس شد و خیلی زودی به عنوان بخشی از مسیر تجارت کاروان بین ایران و مدیترانه رونق گرفت.
جاذبه توریستی اصلی شهر، ایاصوفیه ترابزون است که همنام کوچکتر ایاصوفیه استانبول می باشد. نسخه ترابزون احتمالا توسط امپراتور الکسیوس کامننوس بلافاصله پس از ورود وی به ترابزون از قسطنطنیه (استانبول امروزی) در سال 1204 ساخته شده است. 
این کلیسا در دوران عثمانی به مسجد تبدیل شد، در دهه 1960 به موزه تبدیل شد و بعدا دوباره به مسجد تبدیل شد.
پلان صلیبی شکل اصلی کلیسا با یک شبستان حفظ شده که توسط راهروها و نقاشی های دیواری احاطه شده است.
در امتداد پایه درگاه جنوبی یک حاشیه تزیینی وجود دارد که داستان آدم را به گونه ای نشان می دهد که تاثیر شرقی به وضوح در آن دیده می شود. علیرغم اینکه نقاشی های دیواری به شدت تخریب شده اند، اما هنوز زیبا هستند.
آدرس: Zübeyde Hanım Caddesi، Trabzon

3. ایاصوفیه دیگری را در ترابزون ببینید


4. سفر یک روزه به منطقه آلپ اوزونگول
یکی از محبوب‌ ترین مقاصد سفر یک روزه از ترابزون، سفر به منطقه کوهستانی اوزونگول است که به نظر می‌ رسد مستقیما از اروپای مرکزی به اینجا آورده شدند.
این دریاچه کوهستانی و دهکده ساحلی آن، که در میان دامنه‌ های کوهستانی پرشیب و جنگلی قرار دارد، یکی از معروف‌ ترین مناظر منطقه دریای سیاه است.
در اینجا جز تماشای مناظر و سپس استراحت در یکی از رستوران‌ها و کافه‌ های کنار دریاچه که در آخر هفته‌ های تابستان پر از مشتری می شوند، کار زیادی نمی‌ توان انجام داد. 
بهترین مناظر دیدنی دریاچه را می توان از بالای روستا مشاهده کرد. بیشتر تورهایی که از ترابزون به سوی اوزونگول ارائه می‌ شوند، توقف‌ در این نقاط چشم‌ انداز را به برنامه سفرخود اضافه می‌ کنند.
اوزونگول در 96 کیلومتری جنوب شرقی ترابزون قرار دارد.

4. سفر یک روزه به منطقه آلپ اوزونگول


5. در بندرگاه تاریخی آماسرا قدم بزنید
زیباترین شهر بندری ساحل دریای سیاه، شهر قدیمی آماسرا، پر از خانه‌ های رنگارنگ است که نزدیک به هم در امتداد خیابان‌ های باریکی قرار گرفته اند که به دریا می‌ ریزند. این شهر با پتانسیل فراوان عکاسی در خیابان، رویای یک عکاس است. 
قلعه بیزانسی در کنار بندر کوچک، جاذبه اصلی گردشگری است، در حالی که موزه کوچک آماسرا در درواغلو سوکاک دارای آثاری با چیدمان عالی می باشد. 
با این حال، برای اکثر بازدیدکنندگان در اینجا همه چیز در مورد شنا، حمام آفتاب و غوطه ور شدن در فضای شهر قدیمی است.
قایق ها از بندر کوچک در روز برای گشت و گذار به سمت دریا حرکت می کنند که به شما امکان می دهد در خلیج های اطراف کاوش کنید.

5. در بندرگاه تاریخی آماسرا قدم بزنید


 جاذبه های شگفت انگیز ناشناخته در ترکیه که عضو یونسکو هستند



6. از معماری عثمانی سینوپ لذت ببرید
شهر جذاب و جهانی سینوپ هم شمالی ترین نقطه در ساحل دریای سیاه ترکیه است و هم بهترین بندر محافظت شده است.
امروزه این شهر در مقایسه با آنچه که در دوران باستان و زمانی که شهر شلوغ تجاری در انتهای شمالی مسیرهای اصلی کاروان‌ها از کاپادوکیه و سرزمین‌های فرات بود، اهمیت چندانی ندارد.
تماشای خیابان‌ های شهر با خانه‌ های دوست‌ داشتنی عثمانی لذت بخش هستند، در حالی که دوستداران تاریخ با بالا رفتن از استحکامات قدیمی شهر و دیدن چشم‌ اندازهای پانورامای دریا در کنار بندر لذت خواهند برد.
ساختمان قدیمی زندان در ساکاریا کادسی نیز یک ساختمان تاریخی جذاب برای کاوش کردن است.
استان سینوپ جاذبه های تاریخی بیشتری را ارائه می دهد. به ویژه اگر به معماری کاروانسراها علاقه دارید، ارزش آن را دارد که از بزرگراه ساحلی خارج شوید و در یک سفر جاده ای در ساحل دریای سیاه در دوراگان توقف کنید. 
این شهر کوچک و نسبتا آرام در 112 کیلومتری جنوب سینوپ، محل دورک هان، کاروانسرای سلجوقیان است که در سال 1266 توسط پروانه سلیمان ساخته شد. 
این مجموعه مستحکم دارای برج های نیم دایره ای در هر گوشه است، در حالی که دیوارهای خارجی آن با برج های مستطیل شکل اضافی تقویت شده اند. در داخل، حیاط تابستانی بزرگی وجود دارد که توسط اتاق‌ های دارای تاق منحنی احاطه شده است که به یک تالار زمستانی دارای سه راهرو منتهی می‌ شود.

6. از معماری عثمانی سینوپ لذت ببرید


7. از ریزه (Rize) به منطقه کشت چای ترکیه بروید
ریزه پایتخت منطقه کشت چای در ترکیه است و طرفداران دمنوش گرم باید در اینجا توقف کنند. این شهر خود یک منطقه کاملا مدرن است که توسط مزارع سرسبز چای احاطه شده است.
به باغ چای در بالای شهر سفر کنید، جایی که می‌ توانید چای بنوشید و مناظر عالی در سراسر تپه‌ ها را تماشا کنید. این باغ علاوه بر اینکه محل طیف وسیعی از گیاهان چای است، مجموعه ای از گیاهان نیمه گرمسیری نیز دارد. 
در قلعه ریزه (Rize Kalesi) که جنوایی ها در دوران قرون وسطی آن را ساخته‌ اند، مناظر پانورامای زیباتری را می توان دید و باغ چای آرامش‌ بخش دیگری نیز در اینجا وجود دارد.
روستاهای کشت چای ترکیه در شمال غربی شهر در منطقه چچوا - هارمتپه قرار دارند. برای تماشای مناظر سرسبز و سبز زمردی، در میان تپه‌ های اینجا رانندگی کنید.

7. از ریزه (Rize) به منطقه کشت چای ترکیه بروید


8. در غار زیرزمینی کاراجا (Karaca) را کاوش کنید
این شبکه غار یکی از بهترین و در دسترس ترین غارهای ترکیه است. این غار که در 97 کیلومتری ترابزون در نزدیکی شهر کوچک تورول قرار گرفته، 107 متر امتداد دارد و مملو از استالاگمیت‌ ها و استالاکتیت‌ های عظیمی است که به شکل‌های عجیب و غریب و وهم‌ آوری شکل گرفته‌ اند.
مسیرهای پیاده روی به خوبی حفظ شده و نور عالی به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که تشکیلات غار را از نزدیک مشاهده کنند.
این غار همچنین در میان مردم محلی به دلیل خواص سلامتی خود شناخته شده است، به طوری که افراد محلی ادعا می کنند که سطح اکسیژن موجود در غار هم برای مبتلایان به آسم و هم برای کسانی که از سایر مشکلات تنفسی رنج می برند مفید است.
حتی در اوج تابستان هم باید یک ژاکت همراه داشته باشید. هر چه بیشتر در زیر زمین داخل غار را کاوش کنید، هوا سردتر می شود.

8. در غار زیرزمینی کاراجا (Karaca) را کاوش کنید


9. در منطقه شهر قدیمی اینبولو قدم بزنید
اینبولو با حفظ بسیاری از ویژگی های تاریخی خود، یک گردشگاه شبانه محبوب در سفرهای جاده ای دریای سیاه است.
این شهر بندری در غرب منطقه دریای سیاه، تقریبا در نیمه راه بین آماسرا و سینوپ قرار دارد و دارای قلعه ای ویران شده، انبوهی از خانه های چوبی سنتی عثمانی (که بسیاری از آنها در حال تخریب هستند) و بسیاری از خانه های شهری زیبای ساخته شده به سبک پونتیک با سقف های پوشیده از تخته سنگ است. 
در دوران باستان، این شهر به نام آبونوتیچوس (Abonoteichus) شناخته می شد، اما در دوران روم به یونوپولیس (Ionopolis) تغییر نام داد.
قدم زدن در مسیرهای منطقه مرکزی شهر قدیمی اصلی ترین کاری است که در اینجا انجام می شود، اما خط ساحلی اطراف نیز بخش های کوچکی از ساحل را برای کسانی که می خواهند شنا کنند ارائه می دهد.

9. در منطقه شهر قدیمی اینبولو قدم بزنید


10. توقف در گیرسون
اگر از طرفداران گیلاس هستید، باید از گیرسون بابت این میوه تشکر کنید. در اینجا بود که ژنرال رومی لوکولوس اولین گیلاس خود را چشید (نام شهر از کلمه یونانی گیلاس گرفته شده است) و این میوه را به روم برد.
گیرسون محل شهر باستانی کراسوس است که توسط میلتوس در قرن هفتم قبل از میلاد تاسیس شد.
با وجود این تاریخ نسبتا طولانی چیز زیادی در اینجا برای دیدن وجود ندارد، اما ویرانه های قلعه‌ ای متعلق به دوران بیزانس در بالای شهر، مناظر عالی در حومه اطراف را ارائه می‌ دهند و موزه گیرسون در آتاتورک کادسی در مرکز شهر، مجموعه‌ ای عالی از یافته‌ های باستان‌ شناسی را به نمایش می گذارد.  

10. توقف در گیرسون


11. طعم زندگی در شهر دریای سیاه در سامسون را بچشید
همه چیز در بزرگترین شهر در دریای سیاه پرهیاهو است. دشت ساحلی اطراف سامسون، تنباکو، غلات و پنبه تولید می کند که سپس از بندر شلوغ این شهر صادر می شوند.
علیرغم تاریخ طولانی آن (محل شهر باستانی آمیسوس که توسط یونانیان در قرن هفتم قبل از میلاد تاسیس شد و در سه کیلومتری شمال غربی قرار دارد)، این شهر مدرن چیز زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان ندارد، ولی ارزش یک توقف در اینجا برای بازدید از موزه ها را دارد.
موزه باستان‌ شناسی سامسون یافته‌ های شهر باستانی آمیسوس را به نمایش می‌ گذارد و موزه قازی (که در هتلی قرار دارد که آتاتورک در آن اقامت داشت) نقش سامسون را به عنوان نقطه شروع جنگ استقلال ترکیه در سال 1919 به یاد می‌ آورد.
در حالی که در مرکز شهر هستید، مساجد جالبی نیز وجود دارد که باید به آنها نگاه کنید. مسجد بازار (Pazar Cami) و مسجد بزرگ (Ulu Cami) هر دو ارزش دیدن را دارند.

11. طعم زندگی در شهر دریای سیاه در سامسون را بچشید


منبع: planetware





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید