• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


شگفتی های قرون وسطایی که باید در سراسر جهان ببینید (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۴/۲۷   تعداد بازدید : 1191   گروه مطلب : دیدنی ها

دلفت، هلند
جدای از دانشگاه فناوری معتبر و سفال‌ های منحصر به‌ فرد، دلفت به‌ خاطر وجود انبوه بناهای دیدنی قرون وسطایی و کانال قرن چهاردهمی که از آبراه شی بین روتردام و لاهه ساخته شده، مشهور است. این شهر در سال 1075 تاسیس و منشور آن در سال 1246 صادر شد و ساختمان‌ های مختلف قرون وسطایی، مانند کلیسای قدیمی و زندان موجود در برج گوتیک کنت تالار شهر، به زیبایی آن افزوده است. چندین هنرمند دروازه مسحور کننده شرقی یا اوستپورت (Oostpoort) را به تصویر کشیده اند، تنها بازمانده از چهار دروازه قرون وسطایی که زمانی آسیاب هایی را در دیوارهای شهر جای داده بودند.

دلفت، هلند


قلعه ویاندن، ویاندن، لوکزامبورگ
قلعه باشکوه ویاندن که بر روی تپه‌ ای مشرف به دره ما قرار دارد، بین قرن یازدهم و چهاردهم توسط سلسله هونشتافن بر روی پایه‌ های یک قلعه رومی ساخته شد. این قلعه زمانی محل زندگی «سان کنت» قرن سیزدهم، هنری اول ویاندن بود که پیوندهای مستحکمی با خانواده سلطنتی فرانسه داشت. اکنون این قلعه یک موزه است که بازدیدکنندگان می توانند از طریق تله کابین از روستای پایین آن به آن دسترسی داشته باشند. اگرچه این قلعه در قرن بیستم بازسازی شد، اما از آن به عنوان یکی از زیباترین قلعه های اروپا که به خوبی از آن دوران حفظ شده است، یاد می شود.

قلعه ویاندن، ویاندن، لوکزامبورگ


کاخ الحمبرا، گرانادا، اندلس، اسپانیا
الحمرا که بر روی تپه ای خارج از شهر گرانادای اسپانیا قرار دارد، یکی از زیباترین ارگ های اسلامی در جهان است. این بنای تاریخی به سبک موری که در اواسط قرن سیزدهم در اطراف یک قلعه موجود (یا آلکازابا) ساخته شده است، نشان‌ دهنده سلطنت محمد بن یوسف بن نصر (معروف به الحمار) است که در سلسله ناصری حکومت می‌ کرد. امروزه می‌ توانید از قلعه و ساختمان‌ های مجلل آن دیدن کنید که در کنار مجموعه‌ ای از باغ‌ ها، فواره‌ ها و باغ‌ های میوه کاملا آراسته شده قرار دارند.

کاخ الحمبرا، گرانادا، اندلس، اسپانیا


تراکای، ویلنیوس، لیتوانی
پایتخت قدیمی لیتوانی که زمانی محل وقت گذرانی دوک‌ های بزرگ بود، میراثی جذاب دارد که به واسطه تجارت سنتی کهربا (یا «طلای لیتوانیایی») و خانه‌ های چوبی رنگارنگ الهام گرفته از جامعه ترکی کریم دیده می‌ شود. از جمله استحکامات آن می‌ توان به قلعه تراکای متعلق به قرن چهاردهم، یک جواهر قرون وسطایی در دریاچه گالوه اشاره کرد. ویرانه های به جا مانده قلعه شبه جزیره تراکای را نیز می توان در سواحل جنوبی دریاچه یافت.

تراکای، ویلنیوس، لیتوانی


بامبرگ، باواریا، آلمان
این شهر که نام آن برای اولین بار در سال 902 ذکر شده است، با خیابان های سنگفرش شده پر پیچ و خم، میخانه های قرون وسطایی و هفت تپه که بالای هر کدام یک کلیسا قرار دارد، جواهری بر تاج باواریا است. بامبرگ مرکز سابق امپراتوری روم بود و دوک هنری دوم زمانی که در سال 1007 پادشاه آلمان شد، می‌ خواست این شهرک را به «روم دوم» تبدیل کند. این شهر از قرن دوازدهم به بعد رونق گرفت و مناظر قابل توجه قرون وسطایی آن شامل کلیسای جامع رومی-گوتیک، خانه های نیمه چوبی "ونیز کوچک" و دیوارنگاره آلتس راتوس (تالار شهر) است که در جزیره ای در رودخانه رگنیتز قرار دارد. 

بامبرگ، باواریا، آلمان


پینگ یائو، استان شانکسی، چین
پینگ یائو که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، با طرح شهری که قدمت آن به قوم هان در قرن چهاردهم باز می‌ گردد، یکی از بهترین شهرهای دوران خود است. بسیاری از گنجینه‌های آن، از جمله دو هزار مجسمه نقاشی شده که با معابد، خانه‌ ها و بناهای مذهبی باستانی متمایز شده است، سبک‌ های معماری و هنری مورد استفاده در دوران سلسله‌ های مینگ و چینگ را نشان می‌ دهد. به دلیل شکلی که توسط دیوارها و دروازه‌ های شهر آن ایجاد شده است، به آن شهر لاک پشت نیز می‌ گویند.

پینگ یائو، استان شانکسی، چین


برگن، وستلند، نروژ
این شهر تاریخی در سواحل غربی نروژ که زمانی بندر تجاری مهمی در اتحادیه هانسی بود، در سال 1070 تاسیس شد و دارای تاریخ قرون وسطایی غنی است. این شهر که اغلب «دومین شهر نروژ» نامیده می شود، پایتخت رسمی کشور در قرون 12 و 13 بود و منطقه اسکله رنگارنگ آن به نام بریگن (یکی از سایت های میراث جهانی یونسکو) یک جاذبه مهم است که انبارهای رنگارنگ دوران هانسی را در خود جای داده است. سایر بناهای تاریخی برجسته عبارتند از قلعه برگنهوس، برج روزنکرانتز و کلیسای مریم مقدس که متعلق به قرن دوازدهم است.

برگن، وستلند، نروژ


 شگفتی های قرون وسطایی که باید در سراسر جهان ببینید (قسمت اول)



قلعه واول، کراکو، لهستان
این قلعه افسانه‌ ای که بر روی یک برآمدگی سنگ آهک در کنار کلیسای جامع واول قرار دارد، برای بیش از پنج قرن مکان بسیاری از ساختمان‌ های سیاسی، آموزشی و مذهبی بود. این قلعه در ابتدا در قرن یازدهم ساخته شد، زمانی که کراکوف یک مرکز تجاری پررونق بود و سپس در قرن سیزدهم پس از تهاجمات تاتارها بازسازی شد. بناهای تپه واول که «کاخ باکینگهام و صومعه وست مینستر لهستان» نامیده می‌ شوند، در کنار مجموعه‌ ای از بناهای تاریخی، از دانشگاه قرون وسطایی جاگیلونیان گرفته تا رینک گلونی (میدان اصلی) و کلیسای سنت ماری قرار دارند.

قلعه واول، کراکو، لهستان


لوبک، آلمان
شهر لوبک با آجرهای قرمز گوتیک خود که «ملکه لیگ هانسی» نامیده می‌ شود، به دوران هانس در قرون‌ 13 تا 15 باز می‌ گردد، زمانی که یکی از مهم‌ ترین مراکز تجاری شمال اروپا بود. اگرچه بخش‌ هایی از این شهر بالتیک در طول جنگ جهانی دوم آسیب‌ های فراوانی دید، اما بسیاری از نقاط دیدنی مهم آن به زیبایی دست نخورده باقی مانده‌ اند. اینها شامل دروازه هلستن با برج‌ های دوقلوی آن می‌ شود که اندی وارهول در دهه هشتاد آن را به سبک معروف فلورسنت خود دوباره ترسیم کرد و آثار او در گالری هنری سنت شهر به نمایش گذاشته شده اند.

لوبک، آلمان


شهر ممنوعه، پکن، چین
اگرچه برخی از ساختمان‌ های شهر ممنوعه پس از جنگ با ژاپن بازسازی شدند، اما این شهر خندق‌ دار در قلب پکن، یکی از مهم‌ ترین مجموعه‌ های کاخ در شرق به حساب می‌ آید. این بنا با دیوارهایی به طول 3.6 کیلومتر در قرن پانزدهم در طول سلسله مینگ و با پیروی از رسم سنتی چینی فنگ شویی ساخته شد به طوری که ساختمان ها برای احترام به خورشید همه رو به جنوب هستند. دروازه وو، کاخ خلوص بهشتی و تالار عالی هارمونی از برجسته ترین ویژگی های آن می باشند.

شهر ممنوعه، پکن، چین


دوبرونیک، کرواسی
شهر دوبرونیک کرواسی، که «مروارید آدریاتیک» لقب گرفته است، در سواحل پر زرق و برق دالماسیا، ویژگی سینمایی دارد که بیشتر به لطف معماری تاریخی و چیدمان شهری آن می باشد که برای قرن ها بدون تغییر باقی مانده است. بخش‌ هایی از این شهر ثبت‌ شده در فهرست یونسکو مستقیما از دل دریای آدریاتیک بیرون آمده است و دیوارهای 1940 متری آن که بین قرون 12 و 17 ساخته شده‌ اند، از برج‌ های چشمگیری تشکیل شده که در طول سال‌ ها محافظت حیاتی از شهر را بر عهده داشته اند.

دوبرونیک، کرواسی


دومو دی سینا (DUOMO DI SIENA)، سینا، ایتالیا
اگرچه سینا ریشه‌ های قوی رومی دارد، اما بیشتر این شهر توسکانی در قرون وسطی بازسازی شد و کلیسای جامع آن یکی از بهترین مکان‌ های دیدنی آن می باشد که به خوبی حفظ شده است. این کلیسا که در قرن دوازدهم به سبک رومی ساخته شد، یک قرن بعد دستخوش ساخت و ساز بیشتری قرار گرفت و این کار آن را به یک شاهکار ایتالیایی-گوتیک با سطوح کف‌ مرمری تزیینی، نقاشی‌ های دیواری و دیگر گنجینه‌ های طراحی شده توسط افرادی مانند پیزانو، دوناتلو و میکل آنژ تبدیل کرد.

دومو دی سینا (DUOMO DI SIENA)، سینا، ایتالیا


بروژ، بلژیک
بروژ با خیابان‌ های پر پیچ و خم، نماهای قرون وسطایی و شبکه‌ ای از کانال‌ ها (که لقب «ونیز شمال» را به آن داده‌ اند)، درست مانند مناظر و تصاویر کارت پستالی است. مردم فلاندر برای اولین بار در قرن نهم در این شهر مستحکم مستقر شدند و به دلیل نزدیکی به سواحل شمالی بلژیک، این شهر تا دهه 1300 به یک مرکز تجاری قدرتمند تبدیل شده بود. امروزه، تالار شهر قدیمی، تالار بازار و کلیسای بانوی ما (محل مجسمه مرمرین مدونای بروژ میکل آنژ) تنها برخی از گنجینه‌ های قرون وسطایی هستند که در اینجا خواهید یافت.

بروژ، بلژیک


نارا، کانسای، ژاپن
اگرچه نارا به طور جالب توجهی به خاطر جمعیت گوزن هایش معروف است که از قرون وسطی در شهر پرسه می زدند، اما در قرن هشتم، این شهر اولین پایتخت ژاپن و مقر امپراتوری نیز بود. این شهر با الهام از سلسله تانگ چینی، مرکز معابد بودایی استانی (یا کوکوبونجی ها) بود که هر کدام مجسمه بودای شاکیامونی را در خود جای داده بودند. معبد تودای با 57 متر عرض و 48 متر ارتفاع، یکی از بزرگترین ساختمان های چوبی روی زمین است. نارا همچنین آثار تاریخی اصیل و مجسمه معروف بودای بزرگ را در خود جای داده است که دارای ارتفاع باورنکردنی 15 متر است. 

نارا، کانسای، ژاپن


مونت سنت میشل، نورماندی، فرانسه
این پناهگاه قرون وسطایی (که در ابتدا به نام مونت تومب شناخته می‌ شد) بر روی یک صخره‌ برآمده قرار دارد و از زمانی که سنت اوبر، اسقف آورانچس، یک کلیسای کوچک در دهه 700 در اینجا ساخت، مکانی مقدس بوده است. دویست سال بعد، صومعه بندیکتین ساخته شد (که بعدا در قرن سیزدهم بازسازی شد) که هنوز هم با ویژگی های گوتیک و رومی، بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند. این پناهگاه محصور در دیوارهای اصلی قرون وسطایی و احاطه شده با مناظر پانورامای باشکوه، به ویژه در هنگام جزر و مد، یکی از زیباترین مکان های نرماندی است.

مونت سنت میشل، نورماندی، فرانسه


منبع: msn





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید