• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 7 مورد از بهترین سفرها با قایق در کانال های اروپا آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۱۲/۵   تعداد بازدید : 1032   گروه مطلب : ترین ها


با 7 مورد از بهترین سفرها با قایق در کانال های اروپا آشنا شوید

به آرامی سفر کردن تنها راه برای درک یک مقصد است. از آنجایی که ما در زندگی روزمره خود بیش از حد عجله داریم، زمانی که در نهایت «خارج از دفتر» هستیم، به «ماهیگیری رفته ایم» یا به سادگی از محل کار خود دور می شویم، باید آرامش داشته باشیم. نه تنها کاوش آرام در یک منطقه بسیار بهتر است، بلکه برای روح نیز مفید است.
آنطور که قدیمی ها می گویند، ما باید به روح خود اجازه دهیم گاهی اوقات به بدن ما برسد. در دنیای امروزی، بدن ما می تواند بسیار سریعتر از روحمان حرکت کند، به طوری که اغلب قبل از اینکه روحمان فرصتی برای رسیدن به ما داشته باشد، به خانه بازگشته ایم، چه رسد به اینکه از استراحت لذت ببریم. زمانی که صحبت از سفرهای کانالی یا رودخانه ای با قایق به میان می آید، واژه‌ های آرام و روح انگیز معنا پیدا می‌ کند.
اروپا دارای آبراه‌ های جادویی است که با یکدیگر تلاقی دارند و کاملا برای کرایه قایق و سفر از میان یک کانال، لذت بردن از مناظر در طول مسیر، توقف در مسیر برای کاوش اطراف، یا حتی فقط کتاب خواندن در قایق و تماشای مناظر مناسب است. اینکه خودتان سکان هدایت را به دست بگیرید یا یک قایق کروز کوچک را انتخاب کنید که شخص دیگری هدایت آن را به عهده دارد واقعا مهم نیست، زیرا سفر با قایق در کانال تضمین می کند که شما امکان احساس آرامش و یک تنفس عمیق را خواهید داشت.
من تعدادی از موارد محبوب خود را در فرانسه، بریتانیا، آلمان و ایتالیا انتخاب کرده ام. هر کدام برای من جذابیت خاصی دارند و هیچ کدام از آنها شباهتی به یکدیگر ندارند، بنابراین امیدوارم یکی دو مورد را پیدا کنید که الهام بخش شما برای سفر بعدیتان به اروپا باشد. 

1. کانال دو میدی (Canal Du Midi)، فرانسه
کانال دو میدی نه تنها یک کانال زیبا، بلکه یک شگفتی مهندسی تاریخی است. این کانال در سال 1666 توسط پادشاه مترقی فرانسه لویی چهاردهم ساخته شد، که به پادشاه خورشید فرانسه نیز معروف بود. کانال دو میدی به طور کلی یک آبراه 360 کیلومتری است که دریای مدیترانه را به اقیانوس اطلس متصل می کند. به طور دقیق، کانال دو میدی تنها یک بخش بین مدیترانه و تولوز است، اما اغلب برای کل این مسیر هم استفاده می شود.
این کانال با وجود 328 سازه که شامل پل‌ ها، دروازه ها، قنات‌ ها و تونل‌ ها می‌ شود، احتمالا محبوب‌ ترین کانال برای پیمایش شخصی است و برای بازدیدکنندگانی که یا خودشان یک قایق باریک اجاره می‌ کنند یا یک قایق با کاپیتان را انتخاب می‌ کنند، بسیار عالی است. مسئله دشوار این است که تصمیم بگیرید آیا می‌ خواهید کل مسیر را با قایق طی کنید، به کدام سمت بروید و چقدر زمان صرف کنید، زیرا علاوه بر تولوز، دهکده‌ های زیبای روستایی و مکان‌ های تاریخی بی‌ شماری برای کاوش در امتداد کانال وجود دارد.

1. کانال دو میدی (Canal Du Midi)، فرانسه


2. کانال سن مارتین، پاریس، فرانسه
همه سفرهای کانالی در حومه‌ های آرام و  پرپیچ و خم شهر انجام نمی‌ شوند، برخی از آنها درست در مرکز یک شهر شلوغ، در این مورد پاریس انجام می‌شوند. این سفر چهار روزه که قسمتی از آن خارج از قایق و قسمتی روی قایق و از میان کانال سنت مارتین، حوضچه ویلت و کانال سنت دنیس می گذرد، به شما امکان می دهد پاریس را از منظری کاملا جدید ببینید. احتمالا می‌ دانید که دقیقا در مرکز پاریس کانال‌ هایی وجود دارد که قبلا برای حمل بار استفاده می‌ شدند و امروزه پر از کافه‌ ها، رستوران‌ ها و قایق‌ - خانه‌ های شیک است، اما امکان سفر در امتداد آنها، از طریق دروازه ها، زیر پل‌ها و حتی از طریق تونلی که رود سن را به باستیل متصل می کند، در واقع یک امر بسیار نادر است.
شرکت بکواتر کروزیز سفرهای آبی مختلفی را در فرانسه ارائه می‌ کند، اما این فرصت خاص و نادر برای گشت و گذار در کانال‌های پاریس، تنها در سپتامبر 2022 در دسترس است. در این سفر شما نه تنها در پاریس سفر خواهید کرد، بلکه گشت و گذارهای نیم روزه و گشت و گذار در اطراف شهر خواهید داشت، بنابراین این یک فرصت عالی هم برای کسانی است که از قبل پاریس را به خوبی می شناسند ولی می خواهند چیز کمی متفاوت داشته باشند و هم برای کسانی که اولین بار از این شهر دیدن می کنند. 

2. کانال سن مارتین، پاریس، فرانسه


3. رودخانه تیمز، انگلستان
تعطیلات شما برای سفر با قایق در رودخانه تیمز با صرف یک چای بعد از ظهر در لندن شروع می‌ شود. همراه یک تیم خدمه چهار نفره که از شما مراقبت می‌ کنند وارد یک قایق مجلل در کانال می شوید و سپس به سمت رودخانه تیمز حرکت می‌ کنید. توقف‌ های در طول مسیر شامل بازدید از کاخ‌ ها و قلعه‌ های همپتون کورت و ویندزور، سوار شدن به ماشین‌ های دارای راننده و رفتن به مکان‌ های تاریخی مانند کلیودن و آکسفورد و پایان سفر در «هنلی آن تیمز» است. این چهار روز کاملا لوکس، با لذت بردن از تاریخ انگلیس، آبراه‌ های زیبا، صرف غذاهای لذیذ در قایق و بهترین خدمات در تمام طول مسیر همراه است.

3. رودخانه تیمز، انگلستان


 بیست مورد از بهترین مکان های خارق العاده در اروپا که حتما باید ببینید



4. کانال کنت و آون (Kennet And Avon Canal)، انگلستان
اگر مسیر تیمز را دوست داشتید و این سفر علاقه تان را برای پیمایش بیشتر در امتداد کانال افزایش داد، پس چرا در امتداد کانال کنت و آون به سمت غرب ادامه ندهید؟ این کانال رودخانه کنت را که به نوبه خود به تیمز می‌ پیوندد، به رودخانه آون متصل می‌ کند و در حومه‌ های زیبای جنوب غربی انگلیس به دنبال مسیر ناهموار «راه بزرگ غربی» بین لندن و بریستول امتداد می یابد. کرایه یک قایق باریک در اینجا بسیار محبوب است، به طوری که می توانید کل 140 کیلومتر را طی کنید یا مسیر مورد علاقه خود را برای یک یا دو روز مسافت کوتاه تر، مثلا بین دویزس (Devizes) و بث اسپا (Bath Spa) انتخاب کنید.

4. کانال کنت و آون (Kennet And Avon Canal)، انگلستان


5. کانال های داخل و اطراف برلین، آلمان
منطقه براندنبورگ و مکلنبورگ-فورپومن که بین پایتخت آلمان، برلین و دریای بالتیک در شمال امتداد دارد، نه تنها زیباست، بلکه با دریاچه‌ ها، رودخانه‌ ها و کانال‌ های زیادی احاطه شده است. این مکان به سادگی فریاد می زند که من را با قایق کاوش کنید. با کرایه نه یک قایق کانالی باریک، بلکه یک قایق بادبانی موتوری نسبتا شیک اما نه خیلی خسته کننده، می‌ توانید وقت خود را به کاوش در دریاچه‌ ها، شهرهای تاریخی مانند پوتسدام و فورستنبرگ در طول مسیر اختصاص دهید، در کنار سواحل دریاچه برای صرف قهوه پهلو بگیرید، یا به سادگی در داخل و خارج کانال ها و رودخانه ها حرکت کنید و مکان های آرامی را برای پهلوگیری و خواندن کتاب پیدا کنید.

5. کانال های داخل و اطراف برلین، آلمان


6. رودخانه پو و کانال بیانکو، ایتالیا
اگرچه این مورد بیشتر شبیه یک سفر دریایی کوچک است تا سفر با قایق، اما مسیر طی شده به قدری خوب است که ارزش امتحان کردن را دارد. در این سفر ایتالیا را در بهترین حالت خود تجربه خواهید کرد. سفر شما در ونیز شروع شده، سپس در کشتی Bella Vita، که به معنی زندگی خوب است وارد پروسسکو (Prosecco) می شوید و اقامت یک شبه در کشتی و تماشای صبح ونیز را تجربه می کنید. سپس از کنار دهکده‌ های ماهیگیری تاریخی کوچک عبور می‌ کنید، به هنر رنسانس در فرارا نگاهی می اندازید که به‌ خاطر سنگ مرمرش نیز معروف است. قبل از اینکه پس از پنج روز به ونیز برگردید، در امتداد رودخانه پو و کانال دیدنی بیانکو، که به نام Tartaro-Canalbianco-Po di Levante نیز شناخته می شود، قایقرانی خواهید کرد. 

6. رودخانه پو و کانال بیانکو، ایتالیا


7. منطقه شامپاین، فرانسه
بله، دوباره فرانسه. اما واقعا فرانسه شما را ناامید نمی کند، درست است؟ به خصوص نه زمانی که با یک تور مجلل قایق کانالی از طریق منطقه شامپاین فرانسه، به معنای واقعی کلمه از یک خانه شامپاین به خانه شامپاین دیگر می روید. با حرکت از Châlons-en-Champagne، به مدت شش روز و پنج شب، از دره مارنه می گذرید، از دو مرکز اصلی شامپاین و شامپاین، ریمز و اپرنای بازدید می کنید، در حالی که در مدت بازدید تاکستان ها، حومه های زیبا را در صورتی که دوست داشته باشید می توانید با دوچرخه کاوش کنید.  این یک سفر با قایق لوکس است که توسط بلموند مدیریت می‌ شود و با داشتن چهار کابین در کشتی، کل کشتی یا هر کابین برای کرایه خصوصی در دسترس است.

7. منطقه شامپاین، فرانسه


منبع: travelawaits





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید