• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 25 مورد از بهترین شهرهای جهان در سال 2022 آشنا شوید (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۱۱/۴   تعداد بازدید : 2562   گروه مطلب : ترین ها

13. شیکاگو، ایالات متحده
رتبه بندی های برجسته: جستجوی گوگل (6)، محصول (8)
چرا آن را دوست داریم: ممکن است به دلیل آب و هوای سردش در رتبه های برتر قرار نگیرد، اما شیکاگو حتی از هوای سرد بارهای روی پشت بام خود در طول سال، بهترین استفاده را می کند. شاید آب و هوای نامناسب شیکاگو باعث شود فعالیت‌ های فرهنگی درون فضای سرپوشیده آن مانند یک نمایش کمدی در شهر دوم (Second City) یا بازدید از مؤسسه هنر شیکاگو و موزه فیلد به جذابیت‌ های مهمی تبدیل شوند. صحنه غذاخوری عالی شهر نیز در حال توسعه است، اما مطمئن شوید زمانی که در آنجا هستید، برای پیتزای کلاسیک و غذاهای خوشمزه هم وقت بگذارید. 

13. شیکاگو، ایالات متحده


14. ابوظبی، امارات متحده عربی
رتبه بندی های برجسته: جمعیت متولدین خارجی (1)، آب و هوا (3)
چرا آن را دوست داریم: پایتخت امارات متحده عربی، یک جایگزین ساکت‌ تر برای مراکز خرید و آسمان‌ خراش‌ های دبی، سخت در تلاش است تا خود را به عنوان مرکزی برای هنر و فرهنگ معرفی کند. کارشناسان در حال حاضر آن را در رتبه 241 برترین موزه ها قرار داده اند، اما مطمئنا این جایگاه در سال های آینده تغییر خواهد کرد. در حال حاضر، موزه لوور ابوظبی باز است و چندین مؤسسه دیگر در حال ساخت هستند، از جمله گوگنهایم ابوظبی با طراحی فرانک گری، موزه ملی زاید با طراحی نورمن فاستر، موزه دریایی تادائو آندو، و یک مرکز هنرهای نمایشی که توسط زاها حدید طراحی شده است.

14. ابوظبی، امارات متحده عربی


15. سانفرانسیسکو، ایالات متحده
رتبه های برجسته: دانشگاه (2)، جستجوی گوگل (4)
چرا آن را دوست داریم: دستمزدهای بالا دلیل هجوم کارگران با استعداد سانفرانسیسکو به این شهر بوده است، با این حال سانفرانسیسکو مدت هاست یکی از مقاصد مورد علاقه ما بوده است. فرودگاه شهر به خودی خود یک مقصد ارزشمند است که سالن غذاخوری جدید آن شیرینی‌ های تارتین و سایر غذاهای گران‌ قیمت را ارائه می‌ دهد و گراند حیات در محل که توسط همان تیم هتل پراپر شهر طراحی شده است و یک هتل را اداره می‌ کند. 

15. سانفرانسیسکو، ایالات متحده


16. آمستردام، هلند
رتبه بندی های برجسته: اتصال به فرودگاه (8)، خرید (9)
چرا آن را دوست داریم: با پروازهای بی‌ وقفه در دسترس از اکثر شهرهای ایالات متحده، دسترسی آسان آمستردام و کانال‌های زیبا و موزه‌ های کلاس جهانی، آن را به یک ایستگاه محبوب برای سفر به منطقه یورو تبدیل کرده است. آمستردام علاوه بر خدمات فرهنگی درجه یک، در خط مقدم گردشگری پایدار نیز قرار دارد. در سال 2018، یک شرکت مهمان‌ نوازی شروع به تغییر کاربری خانه‌ های روی پل غیرقابل استفاده آمستردام به اتاق‌ های هتل مجزا و جذاب کرد و تا سال 2030، همه خودروهای بنزینی و دیزلی از تردد در شهر منع خواهند شد.

16. آمستردام، هلند


17. سن پترزبورگ، روسیه
رتبه بندی های برجسته: پیشرفت تحصیلی (1)، جاذبه ها (4)
چرا آن را دوست داریم: «به عنوان پایتخت امپراتوری برای مدت دو قرن، شهری متشکل از 40 جزیره و 342 پل، سن پترزبورگ به طور پیوسته در حال صعود از رتبه‌ 54 به 35 و سپس رتبه 16 بوده و اکنون، پس از یکی از چالش برانگیزترین سال‌ های اخیر شهر، تنها یک رتبه پایین آمده است.» کلمه «موزه» در ارمیتاژ دولتی، یکی از بزرگترین موزه‌ های جهان، با کاخ زمستانی نفیس و سبز رنگش دوباره تعریف می‌شود. 

17. سن پترزبورگ، روسیه


18. تورنتو، کانادا
رتبه بندی های برجسته: افراد (4)، دانشگاه (9)
چرا آن را دوست داریم: تقریبا نیمی از جمعیت تورنتو در خارج از کانادا به دنیا آمده اند که آن را به شهری بسیار متنوع برای زندگی یا بازدید تبدیل می کند. مانند هر شهر بزرگ دیگری، در اینجا نیز مرکز شهر وجود دارد، اما بهتر است تورنتو را از طریق محله‌ های چندفرهنگی آن و غذاهایی که می‌ توانید در آنجا پیدا کنید، کاوش کنید. شما نه یک، بلکه با سه محله چینی، یک محله کره ای، و همچنین با تاثیر شدید اتیوپی بر بخش های کویینز وست و آمریکای لاتین بازار کنزینگتون روبرو خواهید شد.

18. تورنتو، کانادا


19. سیدنی، استرالیا
رتبه بندی های برجسته: مردم (7)، پارک ها و فضای باز (14)
چرا آن را دوست داریم: سیدنی که دقیقا در کنار آب قرار دارد و برخی از زیباترین نقاط و سواحل شنا در جهان را در خود جای داده است، مشخصا در فهرست فضاهای باز در رده‌ های بالا قرار گرفته است. مکان های بزرگ در فضای باز «احتمالا به شهر کمک کرد تا سال اول شیوع بیماری کرونا را تحمل کند». برخی از فضاهای سبز نیز دو برابر تعداد معمول بازدیدکننده داشتند.

19. سیدنی، استرالیا


20. برلین، آلمان
رتبه بندی برجسته: موزه ها (8)، زندگی شبانه (5)
چرا آن را دوست داریم: اگرچه زندگی شبانه معروف شهر به دلیل پاندمی محدود شده بود، برلین مشغول بازسازی مکان‌ های دیدنی فرهنگی و ساخت زیرساخت‌ های جدید بود. علاوه بر این، مؤسسات فرهنگی مهم و حیاتی پس از سال‌ ها بازسازی، از جمله موزه پرگامون، که پربازدیدترین موزه شهر است، در جزیره موزه بازگشایی خواهند شد. فرودگاه براندنبورگ برلین در اواخر سال 2020 پس از تقریبا یک دهه تاخیر، برای تقویت بسیار ضروری صنعت گردشگری و رویدادهای از دست رفته افتتاح شد و کاملا برای واقعیت پاندمی با آزمایش یکپارچه کووید ۱۹ در محل و سایر غربالگری‌ ها آماده است. 

20. برلین، آلمان






21. لاس وگاس، ایالات متحده
رتبه بندی های برجسته: جاذبه ها (5)، آب و هوا (7)
چرا آن را دوست داریم: لاس وگاس در ذهن بسیاری از ما با هزاران فیلمی که در آن ساخته شده‌ شناخته می شود، اما شما واقعا تا زمانی که این شهر را با شکوه پر زرق و برق خود تجربه نکرده باشید، نمی توانید آن را بشناسید. همچنین لاس وگاس در سال‌ های اخیر به طور قابل توجهی تکامل یافته است و با مرکز خرید و فروش جدید به سبک سنگاپور که در Resorts World لاس وگاس در سال 2021 افتتاح شد، به مقصدی مناسب برای خانواده‌ها و حتی به بهشت عاشقان غذا تبدیل شد. 

21. لاس وگاس، ایالات متحده


22. واشنگتن دی سی، ایالات متحده
رتبه‌بندی‌های برجسته: جستجوی گوگل (1)، پیشرفت تحصیلی (6)
چرا آن را دوست داریم: «قبل از کووید، سال 2020 یکی از بهترین سال‌ های توسعه واشنگتن بود، و یک سال از دست رفته تنها 10 میلیارد دلار برنامه‌ ریزی شده در خط لوله ساخت شهر را تسریع خواهد کرد. صنعت غذاخوری همچنین به واشنگتن کمک می کند تا با «مارکت ۷»، یک سالن غذاخوری گسترده که مشاغل متعلق به سیاهان را تبلیغ می کند، عدالت را برقرار کند. جواهر تاج آشپزی شهر، ریورپوینت 250 میلیون دلاری است که دو بلوک از میدان آئودی فاصله دارد و بین رودخانه کپیتول و اسکله قرار گرفته و فعالیت های ساحلی و برنامه هایی برای رستوران های جدید ارائه می دهد.

22. واشنگتن، دی سی، ایالات متحده


23. استانبول، ترکیه
رتبه های برجسته: هشتگ های اینستاگرام (3)، خرید (7)
چرا آن را دوست داریم: «همه در مورد کانال استانبول صحبت می کنند، آبراه مصنوعی 15 میلیارد دلاری 45 کیلومتری در سمت اروپایی استانبول، که پیشنهاد می شود تقریبا موازی با بسفر باشد و انتظار می رود که ازدحام در رودخانه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. کارشناسان می گویند این در حال حاضر یکی از شلوغ ترین آبراه های جهان است. وعده‌های دولت برای این شهر، که در حال حاضر سومین شهر با بیشترین محبوبیت در اینستاگرام است، وسوسه‌انگیز است، از جمله پارک‌های باستان‌ شناسی جدید که کانال را پوشانده‌ اند و ساختمان‌ های مسکونی جدید مقاوم در برابر زلزله که انتظار می‌رود 500 هزار نفر را در خود جای دهند. اما بسیاری از منتقدان آن می‌گویند که ممکن است هزاران نفر را آواره کند، اکوسیستم‌ های در خطر انقراض را با خطر بیشتر مواجه کند و منبع آب شهر را که قبلا هم تحت فشار قرار گرفته بود، به خطر بیندازد. سرنوشت این شهر هر چه که باشد، این کانال یک فصل جذاب دیگر در تاریخ بیش از 1600 ساله شهرسازی است که توسط کنستانتین کبیر آغاز شد.

23. استانبول، ترکیه


24. وین، اتریش
رتبه بندی های برجسته: اتصال فرودگاه (12)، آب و هوا (15)
چرا آن را دوست داریم: وین از سال 2020 تاکنون هشت پله در فهرست رتبه بندی بهترین شهرهای قابل زندگی صعود کرده است. این نه تنها امتیاز بالایی برای برابری درآمد و حمل و نقل عمومی پرکاربرد است، بلکه دسترسی آسان به فضای باز در پارک شهر انگلیسی الهام گرفته از باغ انگلیسی و حتی یک پارک ملی در خارج از شهر را نیز ارائه می دهد. جاذبه های فرهنگی نیز آن را به مکانی عالی برای بازدید تبدیل کرده است. البته قهوه‌ خانه‌ های رتبه‌ بندی شده توسط یونسکو مانند لندتمان و سنترال نیز وجود دارند، مکان‌ هایی که جنبش‌ های رادیکال فلسفی و زیبایی‌ شناختی در آنها شکل گرفته است. هفته طراحی سالانه نمادین وین نیز برای پانزدهمین سالگرد خود در اواخر سپتامبر 2021 در جایی که متعلق به آن است (در خیابان های وین) برگزار شد.

24. وین، اتریش


25. پکن، چین
رتبه‌ بندی‌ های برجسته: 500 شرکت جهانی (1)، اتصال به فرودگاه (5)
چرا آن را دوست داریم: «فرودگاه 12 میلیارد دلاری بین‌المللی داکسینگ با طراحی زاها حدید، درهای خود را در اواخر سال 2019 باز کرد، درست قبل از بسته شدن آنها به دلیل شیوع پاندمی.» مقامات فرودگاه می گویند که در نهایت قطارهای سریع السیر، قطارهای بین شهری و قطارهای سریع السیر مرکز شهر به فرودگاه، همگی درست زیر ترمینال توقف خواهند کرد." در حالی که رتبه بندی اتصال فرودگاهی آن در حال حاضر در پنج رتبه برتر قرار دارد، افتتاح استودیو یونیورسال پکن در سال 2021 باید به بهبود رتبه 75 جاذبه شهر در سال های آینده کمک کند.

25. پکن، چین


منبع: ampproject





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید