• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


هشت حقیقت جالب و شگفت انگیز در مورد پترا در اردن

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۱۰/۱   تعداد بازدید : 4853   گروه مطلب : دانستنیهای سفر


هشت حقیقت جالب و شگفت انگیز در مورد پترا در اردن

در اینجا طرفداران فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی، صحنه اصلی پایان این فیلم را به یاد خواهند آورد، زمانی که جونز بزرگ و پسرش به شهر گمشده پترا وارد می شوند که محل نگهداری جام مقدس است.
اینکه پترا را شگفت‌انگیز بدانیم، واقعا دست کم گرفتن این اثر است. این شهر قرمز رنگ که در دل یک صخره تراشیده شده، شاهکاری از نبوغ و مهارت باستانی است. این شهر در سال 1812 توسط جان لوئیس بورکهارت دوباره کشف شد و از آن زمان به یک مقصد توریستی بسیار محبوب برای کسانی تبدیل شده است که می‌خواهند با این شهر باستانی حفاظت شده روبرو شوند.
در اینجا هشت حقیقت شگفت انگیز وجود دارد که شما را وادار می کند چمدان های خود را ببندید و به سمت این گنجینه شگفت انگیز اردن بروید.

1. این محل یک سایت میراث جهانی یونسکو است
پترا یک مکان حفاظت‌ شده میراث جهانی یونسکو است که به دلیل عملکرد، حفاظت و معماری، «ارزش جهانی برجسته» دارد. قرار گرفتن آن در بیابان به این معنی است که ساکنان اصلی آن باید راه های خلاقانه ای برای رساندن آب و سایر منابع به شهر ابداع می کردند.
این درایت، همراه با بزرگی و زیبایی پترا، آن را به یکی از ارزشمندترین مکان‌ های یونسکو در کل جهان تبدیل کرده است.

1. این محل یک سایت میراث جهانی یونسکو است


2. گنجینه معروف پترا در واقع یک قبرستان است
علیرغم آنچه در فیلم دیده‌ اید، خزانه پترا یک هزارتوی متشکل از اتاق‌ های دارای تله انفجاری نیست که برای جدا کردن افراد شایسته از افراد نالایق طراحی شده است، بلکه منطقه نسبتا کوچکی است که به احتمال زیاد شامل گورستانی با تزئینات زیبا می شود.
هر گنج دفن شده در اینجا به احتمال زیاد مدت‌ ها پیش برداشته شده است، اما نمای خزانه خود گوهری است که قرن‌ ها پیش توسط نبطی‌ ها با عشق تراشیده شده است.

2. گنجینه معروف پترا در واقع یک قبرستان است


3. اینجا محل بیش از 1000 مقبره است
نبطی ها به مردگان خود بسیار ارج می‌گذاشتند و در هنگام سفر از این جهان به جهان دیگر با احترام خاصی از آنها مراقبت می‌ کردند. آنها بیش از 1000 مقبره محافظت شده بر روی کوه های داخل و اطراف شهر ساختند.
این مقبره‌ ها با تصاویر خدایانشان آمیخته می شدند که فضایی از روان بودن را بین جهان دیگر و این جهان به ارمغان می‌ آوردند.

3. اینجا محل بیش از 1000 مقبره است


 حقایقی باورنکردنی درباره عجایب هفتگانه دنیا



4. اینجا به خورشید احترام می گذارد
مانند بسیاری از مردمان آن زمان، نبطی ها خورشید را به عنوان منبع نور و حیات می پرستیدند و طرح پترا نشان دهنده این احترام است. بسیاری از مقدس‌ ترین فضاهای شهر به گونه‌ ای ساخته شده‌ اند که با الگوهای خورشیدی، از جمله انقلاب‌ های تابستانی و زمستانی، هماهنگی داشته باشند.
این طراحی دقیق به دانشمندان و باستان‌ شناسان مدرن بینش ارزشمندی در مورد آنچه که نبطی‌ ها برایشان اهمیت داشت و اینکه پترا دقیقا چقدر خاص بوده است، می‌دهد.

4. اینجا به خورشید احترام می گذارد


5. برخی از نوادگان نبطی ها هنوز آن را خانه می نامند
قبیله بدول ادعا می کند که اصل و نسبش به نبطی ها باز می گردد و برخی از اعضای آن هنوز در بقایای پترا و اطراف آن زندگی می کنند. امروزه، بسیاری از قبایل بدول و سایر قبایل بادیه نشین به عنوان راهنمای تور کار می کنند. 

5. برخی از نوادگان نبطی ها هنوز آن را خانه می نامند


6. توسط یک زلزله بزرگ ویران شد
در سال 363 پس از میلاد، پترا توسط زمین لرزه ای بزرگ که بیشتر شهر را با خاک یکسان کرد ویران شد و به سلطنت آن به عنوان یک مرکز تجاری پر رونق و ثروت پایان داد. پس از این فاجعه، بسیاری از ساکنان پترا منطقه را ترک کردند و شهر برای قرن ها متروکه شد.

6. توسط یک زلزله بزرگ ویران شد


7. نزدیک یک مکان معروف کتاب مقدس ساخته شده است
طبق کتاب مقدس، موسی از درون یک سنگ در وادی موسی یا دره موسی آب به بیرون کشید. منبع آب پترا از این مکان تامین می‌ شد که طبق سنت کتاب مقدس، پس از عمل معجزه‌ آسای موسی، همچنان آب از آن فوران می‌ کرد.
اگرچه معماران پترا مسیحی نبودند، اما نزدیکی شهر باستانی به وادی موسی، آن را به یک مکان زیارتی جذاب برای مسیحیان تبدیل کرده است.

8. این یکی از 7 عجایب جدید جهان است
پترا به همراه شهر دیدنی ماچو پیچو، تاج محل هند، کولوسئوم روم، چیچن ایتزا مکزیک، دیوار بزرگ چین و مجسمه مسیح نجات دهنده برزیل، به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان شناخته می شود.

8. این یکی از 7 عجایب جدید جهان است


آنچه باید قبل از رفتن بدانید
پترا در مدت ماه‌ های تابستان گرم می شود، بنابراین سفر خود را برای اواخر بهار یا اوایل پاییز برنامه‌ ریزی کنید. متاسفانه، اکثر شهر باستانی با صندلی چرخدار قابل دسترسی نیست و هیچ ماشینی در نزدیکی ویرانه ها مجاز به تردد نمی باشد. فقط می توانید با الاغ، اسب یا شتر سفر کنید.
هنگام دسترسی به مناطق مقدس، مقدار زیادی کرم ضدآفتاب، آب، و کفش راحت و همچنین یک روسری سبک برای پوشاندن شانه های خود به همراه داشته باشید.
پترا مکانی جادویی است که غرق در تاریخ و فرهنگ است و مطمئنا باید در فهرست مکان های دیدنی شما باشد.

منبع: travelawaits





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید