• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 10 مورد از خطرناک ترین مسیرهای راه آهن در جهان آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۴۰۰/۷/۱   تعداد بازدید : 2662   گروه مطلب : ترین ها


با 10 مورد از خطرناک ترین مسیرهای راه آهن در جهان آشنا شوید

چه کسی سفر با قطار را دوست ندارد؟ افراد کمی هستند که دوست ندارند با قطار سفر کنند. قطار ارزان ترین و راحت ترین وسیله نقلیه برای رسیدن به مقصد است. سوار شدن در قطار یک تجربه سفر منحصر به فرد را ارائه می دهد که چشم اندازهای بی نظیری از مناظر شامل جنگل های انبوه، مراتع، رودخانه، کوه ها و غیره را ارائه می دهد. با این حال، مسیرهای خاصی وجود دارند که واقعاً خطرناک هستند و می توانند هنگام سفر از طریق آنها شما را حیرت زده کنند. این قطارهای مسافرتی در سراسر جهان در دسترس هستند و برخی از آنها امکان دیدن چشم اندازهای دیدنی و سایر مناطق خطرناک را فراهم می کنند. در اینجا 10 مسیر ریلی خطرناک برتر در جهان آورده شده است.

1. مسیر چنای رامسوارام (Chennai-Rameswaram Route)، هند 
این مسیر قطار برای دسترسی به جزیره رامسوارام در جنوب هندوستان و بر روی دریا ساخته شده است. این قطار شامل پل پامدان است که نشان دهنده سخت کوشی و خلاقیت مهندسی هند است. می توانید در فصول خاصی که قطار با سرعت از روی پل عبور می کند، پاشش آب را روی صورت خود تجربه کنید. بلیط این قطار را رزرو کنید و از یک سواری هیجان انگیز لذت ببرید. 

1. مسیر چنای رامسوارام (Chennai-Rameswaram Route)، هند


2. اوتنیگ چو جو (Outenigue Choo-Tjoe)، آفریقای جنوبی 
این قطار از میان زیباترین مناظر از جمله مسیرهای کوهستانی و جلگه ای عبور می کند. با این حال، مسیر قطار خطرناک و هیجان انگیز، اما امن است! اگر از خطر کردن نمی ترسید و عاشق ماجراجویی هستید، می توانید از این سفر هیجان انگیز با قطار لذت ببرید. وقتی از روی پل کایمان عبور می کنید مسیر حتی خطرناک تر هم می شود و می توانید مناظر اقیانوس را در اطراف خود ببینید.

2. اوتنیگ چو جو (Outenigue Choo-Tjoe)، آفریقای جنوبی


3. جاکارتا - باندونگ (Jakarta-Bandung)، اندونزی 
این مسیر قطار بین جاکارتا و باندونگ اندونزی زیباترین تجربیات سفر با قطار را ارائه می دهد و 3 ساعت طول می کشد تا این مسیر را طی کند. ماجراجویی واقعی و تجربه ترسناک زمانی آغاز می شود که قطار در بالای دره نیمه گرمسیری از روی پل سیکوروتونگ پیلون تستل (Cikurutug Pylon Trestle) حرکت می کند. بسیاری از مردم پس از تماشای دره عمیق نیمه گرمسیری زیر ریل قطار وحشت زده می شوند. 

3. جاکارتا - باندونگ (Jakarta-Bandung)، اندونزی


4. راه آهن جورج تاون لوپ (Georgetown Loop Railroad)، کلرادو: ایالات متحده 
راه آهن جورج تاون لوپ عالی ترین اثر مهندسی در اواخر قرن نوزدهم بود که بین جورج تاون و سیلور پلوم احداث شد. این تجربه ترسناک زمانی اتفاق می افتد که بادهای شدید از سمت جلو و طرفین به قطار نیرو وارد کرده و حفظ تعادل آن را دشوار می کنند.

4. راه آهن جورج تاون لوپ (Georgetown Loop Railroad)، کلرادو: ایالات متحده
5. راه آهن مرگ (Death Railway)، تایلند 
این قطار از درون مرزهای میانمار حرکت می کند و مسیر آن را راه آهن مرگ می نامند. کل مسیر این قطار در بین مردم به عنوان راه آهن مرگ شناخته می شود. نام راه آهن مرگ از این واقعیت ناشی شده است که بسیاری از اسیران جنگی جنگ جهانی دوم در حین ساخت و ساز راه آهن جان خود را از دست دادند. این مسیر زمانی که از میان کوه، جنگل های انبوه و زمین های ناهموار عبور کند بسیار خطرناک است.

5. راه آهن مرگ (Death Railway)، تایلند


6. مسیر آسو مینامی (Aso Miami Route)، ژاپن 
این یکی از خطرناک ترین مسیرهایی است که با قطار می توان پیمود و مسیر راه آهن از میان یک منطقه آتشفشانی عبور می کند، این در حالی است هرگز نمی دانید فوران بعدی چه زمانی ممکن است رخ دهد. می توانید جنگل سوخته در اثر گدازه های آتشفشانی را در نزدیکی مسیر مشاهده کنید.

6. مسیر آسو مینامی (Aso Miami Route)، ژاپن


7. سالتا پولوریلو (Salta-Polvorillo)، آرژانتین
تکمیل این راه آهن در آرژانتین 27 سال به طول انجامید و شامل یک مسیر زیگزاگ، 21 تونل و 13 پل است که تجربه ای هیجان انگیز را ارائه می دهند. اکنون از این مسیر که در ارتفاع 4200 متری از سطح دریا ساخته شده است برای اهداف گردشگری استفاده می شود. هنگام سفر در مسیر ترن الاس نابس (Tren a las nubs) از مناظر زیبا لذت ببرید.

7. سالتا پولوریلو (Salta-Polvorillo)، آرژانتین


8. بینی شیطان (Devil’s Nose)، اکوادور 
هنگام عبور قطار از بینی شیطان در مسیر ناریزدل دیابلو مناظر خیره کننده ای را می توان مشاهده کرد. دولت اکوادور راه آهن زیگزاگی را ساخته است که 500 متر منطقه تپه ای را در مسیری کمتر از 12 کیلومتر پوشش می دهد. این راه آهن در ارتفاع 2700 متر بالاتر از سطح دریا ساخته شده و یکی از ترسناک ترین مسرهای ریلی در جهان است. 

8. بینی شیطان (Devil’s Nose)، اکوادور


9. مسیر وایت پس و یوکون (White Pass and Yukon Route)، آلاسکا، ایالات متحده
اگر به دنبال یک سفر هیجان انگیز هستید، این مسیر می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. این مسیر ریلی بندر اسکاگوی در آلاسکا را به وایت هورس در یوکون متصل می کند. در حال حاضر این مسیر یک جاذبه گردشگری است و مردم دوست دارند از این مسیر با قطار سفر کنند.

9. مسیر وایت پس و یوکون (White Pass and Yukon Route)، آلاسکا، ایالات متحده


10. راه آهن خوش منظره کامبرس و تولتک (Cumbres & Toltec Scenic Railroad)، نیومکزیکو
این خط راه آهن از مناطق مرتفع دره چما عبور می کند و مناظر زیبا و نفس گیری را ارائه می دهد که مطمئناً شما را حیرت زده می کند. هنگامی که قطار از لبه باریک در مقابل پارک تولتک با ارتفاع 240 متری عبور می کند، تعادل روی ریل های قدیمی دشوار می شود. 

10. راه آهن خوش منظره کامبرس و تولتک (Cumbres & Toltec Scenic Railroad)، نیومکزیکو


منبع: easemytrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید