• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آلاچاتی بهشتی مسحور کننده با ساحل مخفی در ترکیه

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۲/۲۸   تعداد بازدید : 8626   گروه مطلب : ایده های سفر


با ساحل مخفی آلاچاتی (Alacati) در ترکیه آشنا شوید

شهر بندری آلاچاتی، با کوه های کم ارتفاع خود در افق، دریایی فیروزه ای آرام و بکر، به همراه خیابان های باریک و سنگفرش شده در کنار کافه ها و رستوران های دنج و راحت، اوقات فراغت ایده آلی را در ساحل دریای اژه فراهم می کند. این شهر که قدمت آن به حدود قرن چهاردهم میلادی باز می گردد، مکانی بی آلایش و با خانه های سنگی پراکنده به رنگ عاج و بوتیک هتل های به سبک روستایی با درهای چوبی قدیمی و کرکره های پنجره ای با رنگ روشن است که با گل های کاغذی بنفش و صورتی پوشیده شده اند.
آلاچاتی که در ساحل غربی ترکیه قرار دارد، در خارج از این کشور هنوز کشف نشده و محلی است که بسیاری از ترک ها، از جمله چندین شخصیت مشهور ملی، برای فرار از فضای توریستی تر بدروم، تعطیلات خود را در آن می گذرانند. این شهر همچنین به عنوان بهترین مقصد بادسواری در جهان شناخته می شود و جام جهانی بادسواری انجمن حرفه ای بادسواری (PWA)، در ماه اوت در اینجا برگزار می شود. 

راهنمای تعطیلات تابستانی ترکیه
در روز که بیشتر بازدید کنندگان به سواحل شنی اطراف آلاچاتی می روند، این شهر بسیار آرام است. این گردشگاه ها شامل کلوپ های ساحلی پر جنب و جوش که میزبان میهمانی ها و کنسرت ها در هنگام غروب آفتاب هستند، و فضاهای صمیمی تر برای خانواده ها و دوستداران آفتاب می شود. همه آن ها بین یک تا 16 کیلومتر شهر قرار دارند و برخی فقط با قایق در دسترس هستند. اما آلاچاتی عصرها، وقتی که خیابان های سنگفرش شده، کافه های روباز، مغازه های عتیقه و سوغات فروشی های عجیب اش، با محلی ها و گردشگران پر می شود چهره واقعی خود را نشان می دهد. عده ای دیگر به سمت کافه های کنار آب و رستوران های بندر و تفرجگاه قایق های بادبانی می روند. این بندر توسط معمار فقید فرانسوی فرانسیوس اسپوئری (Francois Spoerry) طراحی شده، که یک مکان توریستی در بندر گریماد (Grimaud) در کوت دازور (Cote d’Azur) را نیز طراحی کرده است و قایق های خصوصی می توانند به طور مستقیم در باغ های پشتی چندین خانه سنتی مدیترانه ای با سقف های سفالینی که الهام بخش جو قدیمی روستاهای ماهیگیری اژه است، پهلو بگیرند.
دریا کنار اژه فقط مربوط به سواحل آن نمی شود. منطقه اطراف ازمیر شامل آلاچاتی و شهر مجاورش چشمه است. چشمه باجیلیک (Çeşme Bağcılık)، در فاصله حدود 15 دقیقه ای از آلاچاتی، یکی از تاکستان های پیشرو بوده و ارزش بازدید چشم اندازهای زیبا از روی سکوی بازدید آن را دارد. بازدید کنندگان می توانند در این سکو بنشینند و از تماشای مناظر لذت ببرند.

با ساحل مخفی آلاچاتی (Alacati) در ترکیه آشنا شوید


ساحل مخفی چیرالی (Çıralı) در ترکیه
آلاچاتی همچنین میزبان مجموعه ای از جشنواره ها و رویدادها از جمله جشنواره جدید ناپدید شدن طعمها (Vanishing Tastes) است که هر سال در تابستان و پاییز برگزار می شود. این جشنواره دستورالعمل های غذایی و سنت های آشپزی غذاهای اژه ای را از طریق چشیدن و برگزاری کارگاه ها و نمایشگاه ها توسط سرآشپزهای محلی و بین المللی جشن می گیرد.

ساحل مخفی چیرالی (Çıralı) در ترکیه


چطور به آلاچاتی برویم 
آلاچاتی در فاصله 45 دقیقه ای از ازمیر و حدود 4 تا 5 ساعتی از استانبول قرار دارد. خطوط هوایی پگاسوس در طول سال به طور مستقیم به ازمیر پرواز دارد. این خط هوایی به تهران و اصفهان نیز پرواز دارد، همچنین پروازهایی به صورت روزانه از استانبول انجام می شود. شرکت های هواپیمایی آسمان، ماهان، قشم و تابان هم به ازمیر پرواز دارند. ترکیش ایرلاینز نیز به تهران و تبریز پرواز می کنند. از طریق استانبول نیز به ازمیر پرواز وجود دارد. هزینه تاکسی ها از فرودگاه ازمیر تا آلاچاتی حدود 220 لیر ترکیه است، در حالی که شرکت های حمل و نقل، مانند مای گاراژ (My Garage) بین 80 تا 120 لیر ترکیه برای یک سفر رفت و برگشتی هزینه دارند. بازدید کنندگان می توانند از اتوبوس های شرکت هاواش که به صورت رفت و برگشت از فرودگاه در حرکت هستند استفاده نمایند. 

چطور به آلاچاتی برویم


کجا اقامت کنیم
ماناستیر (Manastir)
هتل ماناستیر (به معنای صومعه) یک بوتیک هتل تازه ساز و دارای ویژگی های الهام گرفته از کلیسا است، از لابی کلیسا مانند، با سقف بلند و درب های چوبی آن گرفته تا مبلمان و اثاثیه کاملا سفید و نمازخانه راحت شبیه به اتاق های میهمان. 18 اتاق این هتل، استخر 25 متری آن را که به زیبایی در شب روشن می شود احاطه کرده اند. اتاق های دوخوابه از 410 لیر ترکیه شروع می شوند، که در این مبلغ صبحانه و مالیات را نیز شامل می شود.

ماناستیر (Manastir)


با ساحل مخفی آلاچاتی (Alacati) در ترکیه آشنا شوید



هتل 1850 (1850 Hotel)
این هتل خانوادگی دارای دو قسمت است. از جمله یک ساختمان تاریخی ساخته شده در سال 1849 که با دقت به صورت یک هتل با اتاق های دو خوابه راحت بازسازی شده و دارای مجموعه ای با تراس مشرف به یک رستوران با حس روستایی در پایین، لامپ های سه شاخه، یک کمد پرده ای و یک تلفن قدیمی است. قیمت اتاق های دو خوابه از 254 تا 377 لیر ترکیه می باشد، که شامل صبحانه و مالیات هم می شود.

هتل 1850 (1850 Hotel)


کجا غذا بخوریم
رستوران آلانچا (Alancha)
این رستوران غیرمعمول بر روی یک تپه دنج و آرام، یک تجربه غذاخوری را با منویی که نشان دهنده بیش از 12000 سال تاریخچه غذاهای آناتولی است ارائه می دهد. ایده راه اندازی این رستوران، متعلق به کمال دمیراسال، یک قهرمان باد سواری در ترکیه است که با یک رویکرد آشپزی مشابه با سرآشپز معروف، هیستون بلومنتال (Heston Blumenthal)، شروع به کار کرد. ارائه غذاها به صورت یک رستوران دارای یک ستاره میشلن است و مواد تشکیل دهنده آن ها فقط با یک اجاق چوبی پخته می شوند. برخی از ترکیبات غذایی غیر معمول تر شامل کرم مغز بره با پودر گندم، سرکه توت فرنگی و سیب زمینی سرخ شده با شکلات است. سه یا چهار وعده غذایی فقط از 110 تا 160 لیر ترکیه هزینه دارد. 

رستوران آلانچا (Alancha)


رستوران فاوا (Fava)
این رستوران درست در زیر ساختمان هتل 1850 است که غذاهای دریایی مدیترانه ای خوبی را، از هشت پای تاندوری گرفته تا کباب میگوی دودی، با استفاده از مواد محلی، که بسیاری از آنها در باغ خصوصی آن پرورش داده می شود، ارائه می دهد. وعده های غذایی (شامل پیش غذا و غذای اصلی) از 100 تا 120 لیر ترکیه هزینه دارند. 

رستوران فاوا (Fava)


رستوران اوراسیا (Avrasya)
این رستوران آرام با فضای کافه ماننداش، گزینه های بسیاری از غذاهای ترکی را در منویی که شامل نان های تازه، سالادها، سوپ ها و غذاهای دریایی کبابی و گوشتی می باشد را با طعم خانگی ارائه می دهد. وعده های غذایی کوچک از 6 تا 20 لیر ترکیه هزینه دارد. 

بهترین سواحل 
ساحل کوم (Kum)، یکی از سواحل نزدیک به مرکز شهر و همچنین یکی از آرام ترین سواحل آلاچاتی است. ساحل بکر ایلیجا (Ilıca) در چشمه، ساحلی با استاندارد آبی است و به دلیل داشتن آب و هوای گرم و دریای زلال و ماسه های ابریشمی یکی از محبوب ترین سواحل این منطقه می باشد.
یکی از قدیمی ترین باشگاه های ساحلی در این منطقه، باشگاه ساحلی بابیلون (Babylon Beach Club) است که به خاطر باشگاه های شبانه ساحلی خود معروف می باشد. این باشگاه میزبان چندین رویداد موسیقی از جمله جشنواره ساندگاردن بابیلون (Babylon Soundgarden) در ماه اوت نیز می باشد.
ساحل های محبوب دیگر شامل مراکش (Marrakesh) به عنوان ساحل پاتوق افراد مشهور و باشگاه ساحلی فان (Fun Beach Club) می باشد، که یکی از بزرگترین سواحل منطقه با ظرفیت 2200 نفر است و دو رستوران و چهار بار را به همراه یک مرکز ورزش های آبی ارائه می دهد. 

بهترین سواحل


کی به آلاچاتی برویم
بهترین زمان برای بازدید از آلاچاتی از پایان ماه آوریل تا ماه مه، یا از سپتامبر تا اکتبر که دمای هوا هنوز زیاد است (دمای هوا به بیش از 20 درجه سانتی گراد می رسد) و قیمت ها در بهترین میزان خود هستند. 

منبع: telegraph.co





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید