• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


با 15 شهر اقیانوسی واقعی و شناور بر روی آب آشنا شوید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۲/۱۷   تعداد بازدید : 3736   گروه مطلب : دیدنی ها


با 15 شهر اقیانوسی واقعی و شناور بر روی آب آشنا شوید


فقط یک ونیز وجود دارد، اما ممکن است تعجب کنید اگر متوجه شوید که می توانید در چندین شهر دیگر نیز در سراسر جهان مناظر و حس تاریخی مشابه با کانال های خیابانی و قایقران های آن را تجربه کنید. در حقیقت، ده ها روستای شناور زیبا و جزایر بسیار پرجمعیت وجود دارد که به سختی می توانید بگویید زیر همه سازه های ساخته شده آنها زمین قرار دارد. در اینجا 15 مورد از جذاب ترین جوامع ساخته شده بر روی آب را در جهان به شما معرفی می کنیم.


سانتا کروز دل ایسلوت (Santa Cruz del Islote)

در تصاویر بالا، به سختی می توانید نقطه ای از زمین این جزیره را مشاهده کنید، بنابراین خانه ها کاملا زمین خشک آن را پوشانده اند. سانتا کروز دل ایسلوت در ساحل کلمبیا واقع شده است و تنها 0.012 کیلومتر مربع مساحت دارد، با این حال جمعیت حیرت انگیز 1200 نفری آن، باعث شده این شهر به متراکم ترین جزیره روی زمین تبدیل شود. 


سانتا کروز دل ایسلوت (Santa Cruz del Islote)



گانوی، بنین (Ganvie, Benin)

بزرگترین روستای دریاچه ای آفریقا را می توان در دریاچه نوکوئه (Nokoué)، در کشور بنین یافت. گانوی مجموعه ای متشکل از 3000 ساختمان ساخته شده بر روی پایه های چوبی، با جمعیتی 20 تا 30 هزار نفری می باشد که در قرن شانزدهم یا هفدهم تأسیس شده است. ساکنین گانوی، که غالبا به عنوان ونیز آفریقا نیز از آن یاد می شود، بیشتر از راه ماهیگیری و کمی هم گردشگری گذران زندگی می کنند و برای سفر به اطراف از قایق های سبک باریک و کوچک (canoe) استفاده می کنند.


گانوی، بنین (Ganvie, Benin)



جزیره پان یی (کو پان یی)، تایلند (Ko Panyi, Thailand)

در برابر پیش زمینه چشمگیر استان زیبای فانگ نگا (Phang Nga) در تایلند، روستای ماهیگیری کو پان یی، به نظر می رسد بهشت افرادی است که عاشق آب و هوای گرمسیری هستند. خانه های این دهکده توسط صیادان بر روی پایه های چوبی ساخته شده است و در حدود 2000 نفر از 2 خانواده در اینجا سکونت دارند. جالب ترین چیز در مورد این روستا زمین فوتبال شناور آن می باشد که توسط بچه های محلی از قطعات دورافتاده چوبی قدیمی و قایق های ماهیگیری ساخته شده است.


جزیره پان یی (کو پان یی)، تایلند (Ko Panyi, Thailand)



جزیره لورتو، دریاچه ایسئو، ایتالیا (Loreto Island, Lake Iseo, Italy)

جزیره لورتو در دریاچه ایسئوی ایتالیا کاملا به وسیله مردم اشغال نشده، بلکه تقریبا به طور کامل توسط یک قلعه اشغال شده و آن را به یک تصویر فراموش نشدنی تبدیل کرده است. به طور اختصاصی، این جزیره زمانی محل صومعه ای برای خواهران سانتا کیارا بود که در سال 1400 ساخته شده است.


جزیره لورتو، دریاچه ایسئو، ایتالیا (Loreto Island, Lake Iseo, Italy)



دهکده شناور خلیج هالونگ، ویتنام (Halong Bay Floating Village, Vietnam)

دهکده خلیج هالونگ در ویتنام نیز همانند جزیره پان یی تنها دهکده ساخته شده در فضای مسطح قابل دیدن بر روی سطح آب است، با ابن تفاوت کهاین دهکده بر روی پایه های چوبی نیست، بلکه شناور است. زندگی در خلیج باعث می شود تقریبا 1000 فرد محلی بتوانند ماهی و سایر غذاهای دریایی را صید کنند. دو دهکده اول در اوایل قرن نوزدهم شکل گرفتند و از آن زمان به بعد فقط در خلال جنگ علیه فرانسوی ها یعنی از سال 1946 تا 1954 بود که آب این خلیج بطور کامل توسط خانه های شناور اشغال نشده بود.


دهکده شناور خلیج هالونگ، ویتنام (Halong Bay Floating Village, Vietnam)



ناردن، هلند (Naarden, Netherlands)

شکل هندسی روستای ناردن زمانیکه از بالا، درون یک هواپیما یا به طور مجازی در گوگل ارث (Google Earth) مشاهده شود، بسیار چشم نواز است. این محل در واقع یک قلعه با دیوارهای مستحکم و دارای یک خندق می باشد که در ابتدا وجود شهر خود را در سال 1300 اعلام کرد. استحکامات ناردن در قرن هفدهم بنا شد. این قلعه در حدود 15 کیلومتری شرق آمستردام واقع شده است.


ناردن، هلند (Naarden, Netherlands)



مکزیکالتیتان، مکزیک (Mexicaltitan, Mexico)

ونیز مکزیک جزیره مصنوعی کوچکی است که در ساحل ایالت نایاریت ساخته شده و به عنوان زادگاه آزتک ها، آزتلان افسانه ای شناخته می شود. قطر مکزیکالتیتان 390 متر و محل زندگی بیش از 800 نفر می باشد مه اکنون به عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته می شود. در مدت فصل خشک این جزیره مانند جزایر دیگر به نظر می رسد، اما در فصل بارانی خیابان ها را سیل فرا می گیرد و مردم محلی مجبور می شوند با استفاده از قایق به اطراف بروند.


مکزیکالتیتان، مکزیک (Mexicaltitan, Mexico)



دهکده شناور اوروس، پرو (Uros Floating Village, Peru)

مردم اروس در پرو با استفاده از نی های خشک شده توتورا که درون دریاچه تیتیکاکا رشد می کنند، خودشان جزایری که در آن زندگی می کنند را می سازند. این جزایر در ابتدا برای اهداف دفاعی ساخته شده بودند ولی بعدها به خانه اصلی اهالی اوروس تبدیل شدند. هنگام تماس با آب، نی ها در قسمت زیرین جزایر می پوسند، بنابراین باید مرتبا با لایه های جدید در بالا تعویض شوند. هر جزیره حدود سی سال دوام می آورد.


دهکده شناور اوروس، پرو (Uros Floating Village, Peru)



 معرفی 21 مورد از بهترین هتل های شناور در سراسر جهان


 معرفی 21 مورد از بهترین هتل های شناور در سراسر جهان 



جزیره میگینگو، کنیا (Migingo Island, Kenya)

جزیره مورد اختلاف میگینگو در دریاچه ویکتوریا تنها نیم جریب زمین را پوشش داده و حدود 131 نفر را در خود جای می دهد که اکثر ماهیگیر هستند. این جزیره کوچک ممکن است به نظر چندان ارزشمند نباشد، اما اختلافی بر سر مالکیت آن توسط دو کشور کنیا و اوگاندا وجود دارد، زیرا هرکدام خواهان دسترسی به حقوق ماهیگیری بالقوه سودآور، در حدود 500 متر از این جزیره هستند.


جزیره میگینگو، کنیا (Migingo Island, Kenya)



فلورس، گواتمالا (Flores, Guatemala)

ساختمان های زیبای مستعمراتی با سقف قرمز، این جزیره کوچک شهر فلورس در لاگو پیتن ایتزا (Lago Petén Itzá) در گواتمالا را می پوشانند. این شهر جذاب اغلب به عنوان یک پایگاه خانه ای، توسط مسافرانی که مایل به کشف ویرانه های اطراف مایان (Mayan) هستند، مورد استفاده قرار می گیرد.


فلورس، گواتمالا (Flores, Guatemala)



ووژن، چین (Wuzhen, China)

ووژن واقع در مرکز شش شهر باستانی جنوب رودخانه یانگ تسه در چین، یک شهر زیبا و مملو از کانال هایی است که تاکسی های آبی آن یادآور قایق های شناور ونیز است. گفته می شود این شهر تاریخی، که به عنوان شهر آبی ووژن نیز شناخته می شود، حداقل 7000 سال است که محل سکونت انسان ها می باشد و دارای پل های سنگی باستانی و حکاکی های چوبی است.


ووژن، چین (Wuzhen, China)



فادیوس، سنگال (Fadiouth, Senegal)

کل شهر فادیوس از پوسته صدف ایجاد شده است، یا دقیق تر بگوییم، از هزاران هزار پوسته صدف. این همان چیزی است که جزیره از آن ساخته شده است. در نزدیکی روستای جوال (Joal) در سنگال، فادیوس انبارهای غله ای بر روی پایه های چوبی در آب دارد که موجب رشد صادرات موادی مانند ارزن می شود. یک جزیره صدف جداگانه دیگر نیز وجود دارد که از آن به عنوان قبرستان استفاده می شود.


فادیوس، سنگال (Fadiouth, Senegal)



ژوژانگ، چین (Zhouzhang, China)

این نمونه دیگری از یک شهر ونیز مانند در چین است که با تاریخ و فرهنگ چین باستان عجین شده است. ژوژانگ یک شهر آبی است که توسط دریاچه ها و رودخانه ها تقسیم شده و دارای 14 پل سنگی می باشد، از جمله پلی که در سلسله مینگ ساخته شده است.


ژوژانگ، چین (Zhouzhang, China)



لینداو، آلمان (Lindau, Germany)

شهر تاریخی لینداو که با یک جاده باریک به سرزمین اصلی وصل شده است، یک شهر باواریایی در جزیره ای در دریاچه کنستانس آلمان است. بقایای یک شهرک رومی اولیه از قرن اول نیز در این جزیره یافت شده است که در قرن سیزدهم به محل یک صومعه تبدیل شد. امروزه معماری متمایز باوارایی و چشم اندازهای زیبا، آن را به یک مکان گردشگری محبوب تبدیل کرده است.


لینداو، آلمان (Lindau, Germany)



کی لار یوا، میانمار (Kay Lar Ywa, Myanmar)

دریاچه اینل میانمار 70000 نفر را در چهار شهر از جمله جامعه کوچک کی لار یوا در خود جای می دهد. بسیاری از ساکنان در خانه های چوبی ساده ای که روی پایه های بامبو ساخته شده زندگی می کنند و با تولید مواد غذایی در باغ های شناور خود را تغزیه می کنند. اهالی اینتا (Inta) یک عمل شناخته شده به نام "قایقرانی با پا" دارند و به این صورت است که برای پارو زدن پای خود را به دور یک پاروی بلند می بندند و در بین خانه ها و باغ های خود قایقرانی می کنند. حدود 100000 نفر در اینجا روی آب زندگی و کار می کنند.


کی لار یوا، میانمار (Kay Lar Ywa, Myanmar)



منبع: weburbanist






نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید