• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آشنایی با جاذبه های گردشگری سانفرانسیسکو که باید از آنها بازدید کنید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۹/۱/۱۷   تعداد بازدید : 2877   گروه مطلب : ایده های سفر


آشنایی با جاذبه های گردشگری سانفرانسیسکو که باید از آنها بازدید کنید

شما هم گاهی چشمتان به مسافرهایی افتاده که تمایل به شرکت در فعالیت های گرشگری دارند. اما آیا آنها نمی دانند که زندگی چیزی بیشتر از دکه های عکس و چرخ و فلک هاست؟ اگرچه بعضی اوقات ممکن است نگرش شما درست باشد، اما در سانفرانسیسکو، این داستان متفاوت است. جذابیت‌های اصلی خلیج واقعا عالی و در حد انتظار هستند. از سواحل شنی ساحل بِیکر (Baker Beach) گرفته تا پاگوداهای طلایی در محله چینی ها، اینجا همه آن چیزهایی است که نمی توانید در سفر بعدی خودتان به سانفرانسیسکو از دست بدهید.

1. اسکله ماهیگیری (Fisherman’s Wharf)
بازار، پارک
آنچه که بازدید کنندگان امروزه در اسکله ماهیگیری می بینند، دروازه ای به گذشته سانفرانسیسکوست. اسکله امروز چیزی است که از بعد از زلزله سال 1906 باقی مانده (از جمله قسمت های عمده ای که بازسازی شده اند) و به عنوان بندری در خدمت ماهیگیران و موارد مشابه آن بوده است. روزهای اولیه اسکله بسیاری از مهاجران ایتالیایی و چینی را به خود دید، که به شکل دادن شهر و آداب و رسوم آن کمک کردند. امروزه، بندر برای سفر دریایی به اطراف لنگرگاه پذیرای شما بوده و با دیدن ماهیگیرانی که خرچنگ و صدف های خوراکی صید شده دارند و احتمالا قرار است در آبگوشت عصرانه شما باشند، خوشحال می شوید.

1. اسکله ماهیگیری (Fisherman’s Wharf)


2. پارک گلدن گیت (Golden Gate Park)
باغ گیاه شناسی، موزه، پارک
می توانید یک روز کامل را در پارک گلدن گیت بگذرانید و هنوز هم مکان های زیادی وجود داشته باشد که از آنها بازدید نکرده اید. این پارک با پوشش بیش از 1000 جریب از مناظر کالیفرنیای شمالی، دروازه سبزی از خانه های مرتفع و رنگارنگ شهر را ارائه می‌دهد. این پارک دارای جاذبه هایی از جمله گلخانه گل ها، باغ چای ژاپنی، آکادمی علوم کالیفرنیا و موزه دی یانگ است. علاوه بر این، این پارک به دلیل تعهد جدی خود به شیوه های دوستدار محیط زیست در سراسر کشور مورد ستایش است.

2. پارک گلدن گیت (Golden Gate Park)


3. ساحل بِیکر (Baker Beach)
پل
بازدید از ساحل بیکر مانند قدم زدن در کارت پستال سانفرانسیسکو است. در حالی که انگشتان پای شما به آرامی درون شن و ماسه نرم فرو می رود، با شگفتی به پل گلدن گیت در پشت سر خود نگاه خواهید کرد. اگر این به نظر شما کمی بیش از حد رویایی به نظر می رسد اصلا نترسید، سانفرانسیسکو بدون کمی حیرت زدگی، سانفرانسیسکو نخواهد بود.

3. ساحل بِیکر (Baker Beach)


4. اکسپلوراتوریوم (Exploratorium)
کتابفروشی، موزه، فروشگاه
اکسپلوراتوریوم یک جاذبه گردشگری است که همه بازدید کنندگان با سنین مختلف باید از آن دیدن کنند. این موزه در نزدیکی اسکله 15 (Pier 15) واقع شده است و نگاهی به دنیای علم، هنر و نحوه تعامل انسان با دنیای اطرافش دارد. با وجود یک فهرست همیشه در حال تغییر از چیزهایی که می توان مشاهده کرد، بیرون رفتن از ساختمان در پایان روز بدون اینکه احساس کنید چیزهای بیشتری برای دیدن وجود دارد، دشوار خواهد بود.

4. اکسپلوراتوریوم (Exploratorium)


5. محله چینی ها (Chinatown)
محله چینی های سانفرانسیسکو قدیمی ترین محله چینی ها در آمریکای شمالی و بزرگترین در خارج از آسیا است. پس بله، باید آن را ببینید. این محله خاص به دلیل وجود تعداد زیادی از مهاجران چینی در سانفرانسیسکو در دهه 1800 ایجاد شد. با عناصر فرهنگی مانند بانک کانتون و ساختمان سینگ چونگ و همچنین شگفتی های آشپزی معتبر مانند دیم¬سام (dim sum)، با گردش در خیابان های محله چینی ها روز به سرعت می گذرد.

5. محله چینی ها (Chinatown)


6. کاخ هنرهای زیبا (Palace of Fine Arts)
ساختمان، سالن سینما
کاخ هنرهای زیبا با الهام از معماری اولیه رومی، نمادی از ریشه های فرهنگی سانفرانسیسکو است. این سازه ابتدا در سال 1915 برای نمایشگاه بین المللی اقیانوس آرام پاناما ساخته شد و قرار بود پس از این رویداد خراب شود. با این حال، اهالی این محل فکر کردند که این ساختمان زیباتر از آن است که خرابش کنند، بنابراین امروزه هنوز هم پابرجاست. در مدت اقامت خود در شهر، کنار ساختمان بایستید و با آن عکس بگیرید، یا در یک کنسرت زنده در زیر گنبد تاریخی آن شرکت کنید.

6. کاخ هنرهای زیبا (Palace of Fine Arts)


7. جزیره آلکاتراز (Alcatraz Island)
2 کیلومتر از ساحل سانفرانسیسکو در جزیره آلکاتاترز واقع شده است. در آنچه که زمانی به عنوان یکی از زندان های فدرال، برخی از مظنون ترین مجرمان کشور را در خود نگه داشته بود گشت و گذار کنید و از یک قایق سواری تفریحی در ساحل برای سفر به آنجا لذت ببرید.

7. جزیره آلکاتراز (Alcatraz Island)


8. پیر یا اسکله 39 (Pier 39)
برای آن دسته از مسافرانی که به دنبال غذاهای دریایی با کیفیت، نوازنده های خیابانی و شیرهای دریایی هستند، بازدید از اسکله 39 در برنامه سفر آنها به سانفرانسیسکو ضروری است. این منطقه ساحلی بیشتر به دلیل گزینه های بسیار غذاخوری و خرید و البته شیرهای آبی سبیل دار ساکن آنجا، شناخته شده است.

8. پیر یا اسکله 39 (Pier 39)


9. پرسیدیو یا دژ (Presidio)
اگر فکر می کنید سانفرانسیسکو فقط تپه های مرتفع و افق خاکستری است، دوباره فکر کنید. دژ، گوهر پنهان شهر است که بین منطقه ریچموند و ارتفاعات پایین اقیانوس آرام محاصره شده است. این منطقه برای بیش از 200 سال یک پایگاه نظامی بود و اکنون جنگلی با درختان بلند است که پر از مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری برای لذت بردن همه مردم است.

9. پرسیدیو یا دژ (Presidio)


10. محله ژاپنی ها (Japantown)
در حالی که محله چینی ها به خودی خود شگفت انگیز است، چیز خاصی در مورد محله ژاپنی ها وجود دارد که بازدید آن را در سانفرانسیسکو واجب می کند. در حالی که در یکی از رستوران های رامن این محله نودل خوشمزه ای را می خورید و در فروشگاه های بدلیجات الهام گرفته از آسیا در دیاسو خرید می کنید، احساس می‌کنید که به توکیو رفته اید و اگر اتفاق افتاد که برای فستیوال سالانه شکوفه گیلاس (Cherry Blossom Festival) در شهر باشید، آماده باشید که همه شما را تشویق می کنند.

10. محله ژاپنی ها (Japantown)


 آشنایی با پربازدیدترین شهرهای آمریکا



11. زنان نقاشی شده (Painted Ladies)
زنان نقاشی شده مشهور در سانفرانسیسکو، آنقدرها هم زن  نیستند، چون خانه هایی هستند که در برخی از بهترین مناطق وسیع شهر می‌باشند. خانه های سبک ویکتوریایی را می توان در نزدیکی میدان آلامو یافت و احتمالا یکی از جاذبه های گردشگری هستند که بیشترین عکس از آنها گرفته می‌شود. اگر در این منطقه قدم می زنید یا با ماشین دور می زنید، فراموش نکنید که آهنگ برنامه تلویزیونی فول هاوس (Full House) را بخوانید، زیرا سکانس آغازین این برنامه مشهور این خانه ها را نشان می دهد.

11. زنان نقاشی شده (Painted Ladies)


12. کلیسای جامع گریس (Grace Cathedral)
کلیسای جامع، کلیسا
چه خود را فردی مذهبی تلقی کنید یا نه، بازدید از کلیسای جامع گریس فرصتی بی نظیر برای همگام شدن با برخی معماری های جهان دیگر است. کلیسای عظیم که ریشه های آن به اواخر دهه 1800 باز می گردد، هنوز هم چیزهای زیادی برای ارائه به مسافران امروزی دارد. از کلیسای جامع دیدن کنید تا در راهروهای پر پیچ و خم آن قدم بزنید، در یک کلاس یوگا در محل آن شرکت کنید و یا یک سرود شامگاهی را با همراهی موسیقی گروه کر مردان و پسران تجربه کنید.

12. کلیسای جامع گریس (Grace Cathedral)


13. دشت کریسی (Crissy Field)
دشت کریسی یکی از محبوب ترین پروژه های حفاظت از خلیج و به دلایل خوب است. این منطقه در داخل دژ واقع شده و دارای بیش از 100 نوع گیاه مختلف و بیش از 130 گونه پرنده محلی است. در هنگام پیک نیک جذب زیبایی طبیعت این محل شوید، یا در ساحل مجاور دراز بکشید و از تماشای خرچنگ های محلی لذت ببرید.

13. دشت کریسی (Crissy Field)


14. هیت اشبری (Haight-Ashbury)
داستان هیت اشبری به عنوان مکانی که چیزی بیشتر از خانه و غذای ارزان برای زندگی داشت آغاز شد. با این حال، این محله در دهه 1960 دگرگون شد، زمانی که نوازندگان، هنرمندان و درامرها خود را در جامعه پیدا و آن را به پناهگاهی امن برای ضد فرهنگ تبدیل کردند. قدردان مرگ (The Grateful Dead) سنگ بنایی است که جنبش تابستان عشق (the Summer of Love) را در این شهر به راه انداخت، چرا که اصلیت این گروه در همسایگی این محله بود. اگرچه امروز آهنگ قدردان مرگ در میهمانی هیچ خانه ای به گوش نمی رسد، اما فروشگاه های جالب توجه، غذاهای خوشمزه و هنرهای خیابانی رنگارنگی را خواهید یافت که توجه شما را به خود جلب می کند.

14. هیت اشبری (Haight-Ashbury)


15. آکادمی علوم کالیفرنیا (California Academy of Sciences)
آکادمی علوم کالیفرنیا در بالای تپه پوشیده از چمن پارک گلدن گیت واقع شده است. چه با یک دسته 20 نفره به اینجا بروید یا با یک گروه از بچه ها، می توانید نمایشگاه هایی پیدا کنید که همه گروه‌های شما را برای ساعت ها سرگرم می کند. این مکان دارای یک افلاک نما، یک آکواریوم و یک موزه تاریخ طبیعی است. بنابراین، می توانید حقایق و اشکال را در مورد انواع مختلف اکتشافات علمی پیدا کنید.

15. آکادمی علوم کالیفرنیا (California Academy of Sciences)


16. تراموای برقی (Cable Cars)
انتظار می‌رود که تا حالا با تپه های شیب دار در سانفرانسیسکو رو به رو شده باشید. اندرو اسمیت هالیدی با این تپه ها روبرو شد و در سال 1869، با وحشت اسبی را دید که سوارش را از عقب روی یکی از آنها می کشید. در آن زمان بود که ایده تراموای برقی به میان آمد و مردم محلی از آن زمان تاکنون سوار آنها شده اند. سوار یکی از این ترامواهای تاریخی بشوید و با آن دوری بزنید، یا بایستید و وقتی برای عکس گرفتن با یکی از آنها ژست می گیرید بگویید "سیب". 

16. تراموای برقی (Cable Cars)


17. پارک دولورس (Dolores Park)
پارک دولورس، که به عنوان پارک ماموریت دولورس نیز معروف است، یک فضای وسیعی از چمنزار می باشد که 16 جریب از شهر را در بر می گیرد. اگر در یکی از معدود روزهای آفتابی در شهر به سر می برید، صدها نفر را پیدا خواهید کرد که روی چمن در حال تفریح و بازی هستند و دعا می کنند که ابرها برنگردند.

17. پارک دولورس (Dolores Park)


18. یونین اسکوئر یا میدان اتحادیه (Union Square)
مقصد کسانی که به دنبال دیدن و دیده شدن هستند، میدان اتحادیه است. با توجه به اینکه بزرگترین و بهترین منطقه خرید شهر است، میدان اتحادیه محل قرار گرفتن مجموعه ای از رستوران ها و مغازه ها می باشد. برای سفر به این بخش از شهر، یک جفت کفش راحت بپوشید و کارت اعتباری خود را بردارید. اگر در ماه های زمستان از میدان بازدید کنید، احساس می کنید که روح این فصل در محل یخ بازی میدان اتحادیه زنده شده است.

18. یونین اسکوئر یا میدان اتحادیه (Union Square)


19. سالن شهر سانفرانسیسکو (San Francisco City Hall)
ساختمان، بازار، موزه
سالن اصلی شهر در اثر زلزله بزرگ سال 1906 تخریب شد. با این حال، این ساختمان با شکوه به دفعات بازسازی شد و امروز به عنوان نماد امید و دادرسی سیاسی پابرجاست. سالن شهر سانفرانسیسکو ارزش آن را دارد که به خوبی دیده شود و در صورت تمایل به قدم زدن در داخل ساختمان، تورهای ساعتی طولانی به مردم ارائه می شود.

19. سالن شهر سانفرانسیسکو (San Francisco City Hall)


20. موزه دی یانگ (The de Young Museum)
ساختمان، موزه، پارک
هیچ سفری به سانفرانسیسکو بدون توقف در موزه دی یانگ کامل نمی‌شود. این موزه که در پارک گلدن گیت قرار دارد، به دلیل مجموعه گسترده ای از هنرهای زیبا شناخته شده و از سال 1895، سنگ بنای فرهنگ در این شهر بوده است. با بازدید از نمایشگاه های متنوع ارائه شده و شگفتی های معماری این ساختمان حیرت زده شوید.

20. موزه دی یانگ (The de Young Museum)


منبع: theculturetrip





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید