• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


دلایل سفر به ترکیه در زمستان

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۱۲/۶   تعداد بازدید : 3965   گروه مطلب : ایده های سفر


دلایل سفر به ترکیه در زمستان

صدای چوب های اسکی که روی برف می رقصند، کوهنوردان مشتاق و آدم برفی های خندان پراکنده، چهره ای از کشور ترکیه است که شاید کمتر کسی دیده باشد. سفر به ترکیه در فصل زمستان قطعاً ارزش تجربه کردن را دارد، حتی به اعتقاد برخی از افراد، در ماه های سرد، دیدنی های ترکیه زیباتر ودیدنی تر از سایر فصول است.

زمستان های آرام ترکیه
ترکیه به دلیل وسعت زیاد، شرایط آب و هوایی گوناگونی دارد. زمستان در ترکیه از اواسط ماه دسامبر آغاز شده و اواسط ماه مارس به پایان می رسد. مناطق مختلف ترکیه زمستان های متفاوتی، از سرمای خفیف و بارش های باران گرفته، تا برف شدید و یخبندان را به خود می بینند. این کشور که عموما به عنوان مقصدی برای تعطیلات تابستانی شناخته شده است، می تواند برای استراحت های زمستانی شما هم گزینه ای مناسب و حتی مناسب تر از تابستان، به حساب بیاید. ترکیه در زمستان آرام و مجذوب کننده تر است و شما در این فصل مجبور نیستید با سیل عظیمی از گردشگران روبرو شوید. گاهی وقت ها و برای بعضی افراد،‌ تنها چیزی که می تواند یک مسافرت را آزار دهنده کند، مواجه شدن با سیل عظیم مردم و گردشگران در سفر است. بعضی اوقات نیاز به سفر و جهان گردی در سکوت و آرامش داریم. اگر شما هم به دنبال سفری هستید که خلوت ترین و آرام ترین لحظه های تان را در آن جا سپری کنید، ما به شدت سفر به ترکیه در فصل زمستان را به شما توصیه می کنیم. زمانی که در خیابان های سفیدپوش و کم تردد استانبول، در فصل زمستان قدم می زنید، خبری از شلوغی کلافه کننده و صف های طولانی انسانی نیست و احساس خواهید کرد زمان و مکان فقط به شما تعلق دارد. چه کسی می تواند سپری کردن چند روز از زندگی اش را در چنین موقعیتی از دست بدهد؟! 

زمستان های آرام ترکیه

دومین مزیت قابل توجه برای سفر در زمستان به ترکیه، پایین بودن هزینه های سفر در این فصل است. یک پرواز در عمق زمستان های مطبوع ترکیه، برای مقصد مورد نظرتان رزرو کرده و خواهید دید که یکی از ارزان ترین سفرهای خود را از نظر قیمت بلیط، هتل ها و محل اقامت، تورها، رستوران ها، تفریحات و سرگرمی های جذاب تجربه خواهید کرد. سفری متفاوت با کمترین هزینه، برای هر کسی دوست داشتنی و رضایت بخش است.

زمستان های آرام ترکیه


تصویرهای جادویی زمستان های ترکیه
بیشتر گردشگران ترکیه را به عنوان مقصدی با سواحل صخره ای شلوغ، دهکده های قدیمی و یا مجلل، خیابان های زیبا و آفتاب بی انتها شناخته اند، اما این کشور دارای جذابیت های خاص دیگری هم هست. در فصل زمستان، ترکیه به دلیل بارش شدید برف در برخی مناطق و شهرهایش یک تصویر جادویی و محصور کننده را در ذهن هر بازدیدکننده و انسانی ثبت خواهد کرد.  همه آن چه شما شاهدش خواهید بود یک سرزمین باستانی کاملاً بی سر و صدا و آرام، آراسته شده با برف های نرم و تازه به همراه مردمی شاداب و خندان است. قطعا گذراندن یک سفر که در آن علاوه بر داشتن آرامشی مطبوع، ما را با انگیزه و انرژی مضاعفی رهسپار خانه های مان کند، می تواند هدیه ای جذاب به خودمان باشد.
در خیابان های کم تردد و پوشیده از برف این کشور، احساس کنید میان تاریخ و روزگارانی از یونان و روم باستان در حال پرسه زدن بین اعماق شگفتی های کهن هستید. هم چنین می توانید به سمت تپه های تراورتن واقع در بالای شهر آنتالیا رفته و تابوت های سنگی و ارواح سرگردان Termessos را به تماشا بنشینید. ترکیه در زمستان فرصت بی نظیری شبیه به لمس تاریخ و تمدن را در در اختیار ما قرار می دهد. 
در یکی از بهترین حمام های بخار تاریخی واقع در استانبول، می توان به بازپروری روح و جسم مان پرداخته و از رهایی ذهن و عضلات مان لذت ببریم. چنانچه بخواهید از بهترین حمام شهر بازدید کنید، Kılıç Ali Pasha قرن شانزدهمی که حال و هوا و ماهیتی معنوی و روحانی دارد را فراموش نکنید. ارزش معنوی و قدمت تاریخی حمام بخار علی پاشا به قدری زیاد است که مسئولان کشور ترکیه مبلغی چند میلیون دلاری برای بازگرداندن و حفظ شکوه این بنای زیبا هزینه کرده اند.

تصویرهای جادویی زمستان های ترکیه


 با 10 نکته مهم برای تجربه سفر ی فوق العاده به ترکیه در زمستان آشنا شوید



تفریحات زمستانی در ترکیه
اگر عاشق ماجراجویی هستید و اسکی کردن یکی از علاقه مندی هایتان محسوب می شود، ترکیه در فصل زمستان قطعا انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. افرادی که از برف و تفریحات وابسته به آن مانند اسکی کردن لذت می برند، با سفر کردن به تکیه در فصل زمستان نیز می توانند به انجام این فعالیت ها در سطح استاندارد های جهانی بپردازند. پیست ها و استراحتگاه های اسکی شگفت انگیزی در اولوداگ، ایزمیت و پالاندوک وجود دارد که با قطعیت می توان گفت؛ این استراحتگاه ها و پیست ها می توانند با مراکز این چنینی در سوئیس رقابت کنند. شما می توانید جذاب ترین تفریحات یکی از گران ترین کشورهای جهان یعنی سوئیس را در ترکیه، با طی مسافت کوتاه تر و صرف هزینه بسیار کم تر تجربه کنید. 

تفریحات زمستانی در ترکیه

تفریحات زمستانی در ترکیه


شهرهای دوست داشتنی ترکیه را در زمستان از دست ندهید
آنتالیا که با عنوان Pamphylia نیز شناخته می شود، دارای تعداد زیادی اماکن تاریخی، خطوط ساحلی طولانی و مناظر خارق العادی است که در زمستان هم چون قابی رویایی و چشم نواز به نظر می رسد. تفریحات آنتالیا بی نظیر است. بعد از سپردن روح و جسم تان به حمام های بخارآلود معروف ترکیه، پیاده روی و قدم زدن روی برف های نرم سواحل و بندرهای قدیمی که قایق های بادبانی بی شماری در آن آرام گرفته اند،‌ خاطره ای خوش از یک سفر متفاوت را به همراه خواهد داشت. آنتالیا یکی از شهرهای ترکیه است که بدون شک جای گرفتن آن در صدر لیست سفرهای زمستانی به هر گردشگری توصیه می شود.

شهرهای دوست داشتنی ترکیه را در زمستان از دست ندهید

لازم به ذکر است هنگام سفر به ترکیه در فصل زمستان، بازدید کردن و رفتن به شهر استانبول را نیز نباید از دست بدهیم. تصویر پوشیده از برف این شهر و اماکن دیدنی اش مانند هاگیا سوفیا، مسجد آبی، کاخ توپکاپی و کلیساهای باستانی که جایگاه مهمی از تاریخ جهان  را به خود اختصاص داده، نمایانگر جلوه محصور کننده ای از زمستان های ترکیه می باشد. خرید کردن در مراکز خرید استانبول ، بازارهای محلی این شهر، کشف دوره ماقبل تاریخ و همجوشی شرق و غرب در فصل زمستان خالی از لطف نخواهد بود.

شهرهای دوست داشتنی ترکیه را در زمستان از دست ندهید






نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید