• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


مکان های رویایی در جهان که باید به لیست آرزوهایتان بیافزایید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۱۱/۱۳   تعداد بازدید : 4863   گروه مطلب : دیدنی ها


مکان های رویایی در جهان که باید به لیست آرزوهایتان بیافزایید

معنی زیبایی تفاسیر زیادی دارد، اما شما از منظره‌های حیرت انگیز یا حیات وحش، شاهکارهای معماری، یا تمرکز فرهنگی صحبت می کنید که به نظر این 24 مقصد زیباترین مکانهای جهان هستند. فقط سعی کنید یک عکس بد بگیرید، ما شما را به این چالش دعوت می کنیم.

جیپور (Jaipur)
ساختمان هایی به رنگ گل رز که در پایتخت راجستان قرار دارد. رنگ این ساختمان ها به این دلیل است که هم از ماسه سنگ سرخ طبیعی استفاده شده و هم رنگ شده اند، به همین دلیل نام مستعار جیپور شهر صورتی است. معماری مغول به خصوص در رویال سیتی پالاس (Royal City Palace) فریبنده است. مشهورترین بخش آن هوا محل به معنای کاخ باد نام دارد. نمای آن 953 پنجره دارد بنابراین زنان سلطنتی می توانستند به زندگی جاری در خیابان نگاه کنند بدون اینکه دیده شوند. 

جیپور (Jaipur)


سنت لوسیا (St. Lucia)
از بین جزایر دریای کارائیب هیچکدام به اندازه سنت لوسیا که شهر جنوبی سوفریر Soufrière با مزارع باستانی و سواحل خلوت و هتل های لوکس با چشم اندازی به زیبایی کارت پستال ها و هیجان انگیز، برای تخیل عکاسان در آن قرار دارد، اغوا کننده نیست.

سنت لوسیا (St. Lucia)


سنتورینی (Santorini)، یونان 
این جزیره هلالی شکل آتشفشانی بسیار مناسب ماه عسل می باشد. دلیل این امر سواحل دارای سنگ ریزه های سیاه و شن های قرمز، خانه های سفید رنگ چسبیده به صخره هایی مشرف به آتشفشان زیر آب، صومعه ای با گنبد آبی و طلوع های افسانه ای محله اویا است. 

سنتورینی (Santorini)، یونان


باگان (Bagan)، میانمار 
معابد و پاگوداهای باگان با مجموع 2200 ساختمان، یکی از متراکم ترین معابد بودایی در جهان به شمار می رود که ده هزار تا از آنها مربوط به روزهای درخشان امپراطوری در قرون 11 و 13 است. بهترین راه برای دیدن آنها استفاده از بالن هوای گرم در هنگام طلوع آفتاب یعنی زمانی که غبار در بالای جنگل های اطراف شناور است می باشد.

باگان (Bagan)، میانمار


ساحل ناپالی (Na Pali Coast)، کائوآئی (Kauai)
با وجود این که کائوآئی قدیمی ترین جزیره هاوایی به شمار می رود اما توسعه نیافته باقی مانده و از مناظری بکر و وحشی متاثر از آب و هوا و فرسایش در طول چندین قرن پوشیده شده است. معروف ترین نماد آن ناپالی، ساحلی به طول 24 کیلومتر در کنار صخره هایی که مانند یک بادبزن دارای خطوط شکسته است واقع شده. این منطقه جز با کاتاماران (نوعی قایق کوچک) یا یک پیاده روی 35 کیلومتری قابل دسترس نیست. 

ساحل ناپالی (Na Pali Coast)، کائوآئی (Kauai)


پترا (Petra)، اردن 
فکر کردن به اینکه این شهر در سال 312 قبل از میلاد، از طریق تراشیدن صخره با دست ایجاد شده شگفت انگیز است. و نکته جالب تر این است که این شهر تا دهه 1800 کشف نشد.

پترا (Petra)، اردن


کاپادوکیا (Cappadocia)، ترکیه 
با وجود زیبایی شگفت انگیز پارک ملی گورمه (Göreme National Park) ترکیه و منطقه سنگی کاپاکودیا در اینجا داستان اصلی در سطح و زیر سطح زمین قرار گرفته است. جایی که در آن نقاشی های دیواری در خانه های محلی و کلیساهایی وجود دارند که به قرن یازدهم بر می گردد. شهرهای زیرزمینی و سکونتگاه های غاری شکلی در داخل بستر سنگی تراشیده شده و آثار برجسته ای از هنر بیزانسی را در خود جای داده اند.

کاپادوکیا (Cappadocia)، ترکیه


شهر مراکش، مراکش 
شهر پر پیچ و خم در پای کوه های اطلس برای خودش دنیایی است. ترکیبی متنوع از کوچه های باریک، بازارها، باغ ها و ریاض (خانه های سنتی مراکشی) که به خاطر چوب های نقاشی شده و کاشی کاری هایشان معروف هستند. میدان جامع الفنا Djemaa el-Fna در مرکز آن قرار دارد، جایی که دست فروشان، موزیسین ها و شعبده بازان با مار برای جلب توجه شما رقابت می کنند.

شهر مراکش، مراکش


دلتای اوکاوانگو (Okavango Delta)، بوتسوانا (Botswana)
دلتای اوکاوانگا در بوتسوانای شمالی که توسط یکی از انشعابات رودخانه زامبزی Zambezi تغذیه می شود، یک باغ غنی در دل یک محیط بیابانی آفریقایی می باشد. گورخر، فیل، چیتا، کرگدن، بوفالو، شیر، زرافه و اسب آبی در اینجا  یافت می شوند که از دشت های سیلابی و علفزارها آب می نوشند. بهترین راه برای رسیدن به آن استفاده از یک قایق تو خالی است که توسط یک راهنمای حرفه ای سافاری هدایت می شود.

دلتای اوکاوانگو (Okavango Delta)، بوتسوانا (Botswana)


پارک ملی گرند کنیون (Grand Canyon National Park)، آریزونا 
تصاویر قادر نیستند قلمرو حقیقی گرند کنیون، یکی از 7 شگفتی طبیعی جهان را به تصویر بکشند. این دره ها با 1 مایل عمق، 1.6 کیلومتر عرض و 446 کیلومتر طول، دومین پارک ملی پربازدید آمریکا را با حدود 6 میلیون گردشگر در سال 2016 ایجاد کرده اند. این دره ها در اثر جریان قوی رودخانه کولورادو و صدها میلیون سال فرسایش سنگها ایجاد شده اند.

پارک ملی گرند کنیون (Grand Canyon National Park)، آریزونا


پارک ملی تورس دل پاین (Torres del Paine National Park)، شیلی 
شما ممکن است پارک ملی تورس دل پاین را نسخه کوچک شده پاتاگونیا (Patagonia) در نظر بگیرید. ناحیه ای وسیع بین آرژانتین و شیلی که کوههای گرانیتی پوشیده از برف، یخ های درخشان، رودخانه ها و دریاچه های پوشیده از یخ آبی رنگ، علفزارها و دشت های وسیعی که اسب ها، یوزپلنگ ها و شترهای آمریکایی بدون کوهان در آن زندگی می کنند، در آن قرار دارند. 

پارک ملی تورس دل پاین (Torres del Paine National Park)، شیلی


جزایر فارو (Faroe Islands)
این مکانی است که افراد کمی درباره آن شنیده اند اما تنها تعداد بسیار کمتری آن را واقعا  دیده اند. مجموعه ای از 18 جزیره بدون درخت که به وسیله جاده و تونل ها به هم متصل شده اند و در جایی بین ایسلند و نروژ از آب های یخی و به دور از هر مسیر گردشگری ظاهر شده است. امرار معاش در فارو حول دریا اتفاق می افتد یعنی بیشتر ماهیگیری و قایقرانی. همچنین مناظر متنوعی نیز در فارو وجود دارد. از صخره های سنگی بوجود آمده از ناهمواری های قوی آتلانتیک شمالی گرفته تا چمن زارهای سرسبز، جایی که در آن کلبه های رنگارنگ و کلیساها با حرکت ابرها ناپدید شده و دوباره ظاهر می گردند. 

جزایر فارو (Faroe Islands)


 زیباترین مکان های شگفت انگیز در سراسر دنیا را بشناسید



یانگ شو (Yangshuo)، چین 
این شهر کنار رودخانه در جنوب چین واقع شده و بهشت ماجراجویان است. پیاده روی، دوچرخه سواری و صخره نوردی همگی در این مکان می توانند انجام شوند. اگرچه خود شهر یانگ شو در سال های اخیر از نظر گردشگری توسعه پیدا کرده، اما در بیرون شهر نیز نکات جالبی وجود دارد. قایق های بامبو به آرامی درطول رودخانه لی ( Li) پرسه می زنند، کشاورزان از مزارع حاصلخیز برنجشان مراقبت می کنند و مردم در سایه کوههای متراکم آهکی به زندگی روستایی شان می پردازند. 

یانگ شو (Yangshuo)، چین


جزیره اسکای (Isle of Skye)، اسکاتلند 
این جزیره ناهموار در سواحل غربی اسکاتلند شامل مناظری ماوراء الطبیعی است. از قله های برآمده و کوهپایه عریض کویرنگ (Quiraing) و استور (Storr) گرفته تا تپه های مخروطی و دریاچه های فیری گل (Fairy Glen) . این مکان به عنوان پس زمینه در فیلم های تخیلی بسیاری مانند پرومتئوس، استارداست، اسنووایت و هانتسمن استفاده شده است.

جزیره اسکای (Isle of Skye)، اسکاتلند


میلفورد ساند (Milford Sound)، نیوزیلند 
نیوزلند از زیباترین مناظر شگفت انگیز برخوردار است. میلفورد ساند یک فلات کوهستانی است که تا دریای تاسمان امتداد یافته و صخره های سنگی که شامل آبشارهای کوچک بیشمار است روی آن سایه می اندازد. نویسنده رودیارد کیپلینگ (Rudyard Kipling) به قدری جلب این مکان شد که لقب هشتمین شگفتی جهان را به آن داد.  

میلفورد ساند (Milford Sound)، نیوزیلند


پارک ملی بنف (Banff National Park)، کانادا 
احتمالا دریاچه ای آبی تر دریاچه لوئیز در جهان وجود ندارد. بنف، اولین پارک ملی کانادا، یوتوپیای گردشگران به شمار می رود. بهارهای طبیعی گرم، سلسله غارهای گسترده، کوههای باستانی که دریاچه هایی را بوجود می آورند که آبشان از یخ بوجود می آید و کیلومترها راه پیاده روی در دل کوههای راکی کانادا  (Canadian Rockies)از جذابیت های این پارک به شمار می رود. نکته دیگری که نشان از شهرت این پارک دارد وجود برخی از مجللترین گروه هتلهای کانادا از جمله فیرمونت چاتئو لیک لوئیز Fairmont Chateau Lake Louise)) است.

پارک ملی بنف (Banff National Park)، کانادا


کیپ تاون (Cape Town)، آفریقای جنوبی 
سواحل طلایی، رستوران ها و هنر در سطح جهانی، بندری پر رفت و آمد و محله های ساحلی پر زرق و برق که مخلوطی از فرهنگ هایی از سراسر آفریقا و جهان است همگی به کوه پرشیب و قله های پوشیده از ابر و با ابهت توالو آپوستلس Twelve Apostles)) یا حواریون محدود شده اند. 

کیپ تاون (Cape Town)، آفریقای جنوبی


ساحل آمالفی (Amalfi Coast)، ایتالیا 
شهرهایی که گویا با مدادرنگی رنگ شده اند و روی صخره های سربرآورده از دریای مدیترانه قرار گرفته است. بوی درختان زیتون، نوشیدنی های لیمویی بی پایان از پوزیتانو افسانه ای گرفته تا راولو کوهستانی، نتوانسته اند پس از قرن ها زیبایی فریبنده و جذابیت بی نظیر آمالفی ایتالیا را کمرنگ کنند.

ساحل آمالفی (Amalfi Coast)، ایتالیا


پاریس، فرانسه 
نام های مستعار شهر عشق و شهر نور که برای این شهر انتخاب شده اند بیراه نیست. پاریس هر نوع تمایل و خواسته ای را برآورده می کند، از کافه های جذاب کنار خیابان تا بلوارهای عریض باشکوه با عمارت های پر آب و تاب و خانه های بالکن دارش که با سبک های معماری هاسمن، رنسانس، نئوکلاسیک و آرت نووا ترکیب شده است. حتی نقاط دیدنی مانند موزه لوورو نوتردام همانقدر که به خاطر چیزهایی که درون آنهاست محبوب اند بخاطر خارجشان نیز محبوب هستند. 

پاریس، فرانسه


سالار دو ییونی (Salar de Uyuni)، بولیوی 
نه! این یک نقاشی متعلق به سالواردور دالی نیست. این مکان بزرگترین معدن نمک با 10582 کیلومتر مربع مساحت است و به لطف اختلاف سطحی کمتر از یک متر، مسطح ترین نقطه جهان نیز به شمار می رود. انعکاس تصویر آینه ای باعث شگفتی شما خواهد شد که افق از کجا تمام و آسمان از کجا شروع می شود.

سالار دو ییونی (Salar de Uyuni)، بولیوی


قطب جنوب
سردترین، خشک ترین و بادی ترین اقلیم زمین، یک سرزمین با شرایط سخت و برای همه چیز به جز گونه های انعطاف پذیری از حیوانات و گیاهان نامساعد است. گونه هایی که در این جا زنده می مانند عمدتا پرندگانی که پرواز می کنند، پنگوئن ها، خزه و گلسنگ هستند. این سرزمین دیدنی پوشیده از یخ آبی رنگ، برف و دریاهای مواج بهره مند است.

قطب جنوب


مالدیو 
از بین 1190 جزیره مرجانی این کشور تنها 200 جزیره مسکونیست. این جزایر معنی ناب جزایر بهشتی را تعبیر می کنند. اینجا برای برترین گروه هتل های جهان یعنی چوال بلانک (Cheval) Blanc))، وان اند انلی One&Only)) و کومو  (COMO)که دارای خانه های ییلاقی هستند و از رمانتیک ترین اقامتگاه های جهان محسوب می شود حکم طلا را دارد.

مالدیو


دریاچه بلد، اسلوونی 
هر چند اسلونی کشور کوچکیست اما مناظر قابل توجهی دارد. تصویری که شما تمایل خواهید داشت به آن دست پیدا کنید منظره ای کوهستانی از دریاچه یخ زده بلد و جزیره مرکزی افسانه مانند آن که دارای یک کلیسای گوتیک ساخته شده در دهه 1400 است. همه اینها در مقبل یک پس زمینه دور (و گاهی بسته به فصل، پوشیده از برف) از آلپ قرار گرفته است.

دریاچه بلد، اسلوونی


پروانس (Provence)، فرانسه
زمین های پوشیده از اسطوخودوس که در طول افق کشیده شده اند صحنه ای است که در پرووانس دیده می شود اما زیبایی های بسیار بیشتری از این گلهای خوشبو وجود دارد. از جمله رستوران های دارای نشان میشلین، کارگاههای هنری که توسط رنوآر، ماتیس و سزان استفاده شده و همچنین جاده های زیبا که از ساحل هایی به سفیدی شکر، گذرگاه های کوهها و دریای آبی درخشان مدیترانه می گذرد. 

پروانس (Provence)، فرانسه


منبع: jetsetter




نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید