• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


نکاتی که قبل از سفر به اسپانیا باید بدانید

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۹/۳   تعداد بازدید : 3013   گروه مطلب : دانستنیهای سفر

از سواحل بی نظیر گرفته تا شهر کوهستانی باسک، اسپانیا دارای تاریخ، غذا و معماری فراوانی است. از استراحت بر روی شن های سواحل بی نظیر گرفته تا صرف غذایی عالی و لذت بردن از جشنواره های پرجنب و جوش و رنگارنگ، این کشور چیزهای زیادی برای ارائه دارد. اگر سوالاتی در مورد سفر به اسپانیا دارید در ادامه 14 نکته که قبل از سفر به اسپانیا باید بدانید را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. اسپانیا جاهای تاریخی بسیار عالی برای دیدن دارد
از تاثیر و نفوذ باسک در شمال آن گرفته تا گذشته و تاریخ موروها در جنوب، تاریخ اسپانیا بسیار متنوع و گوناگون است. برای یافتن و دیدن قصرهای با شکوه و دژها و قلعه های بی نظیر مربوط به دوره گوتیک به مساله خاصی برخورد نمی کنید.
شهر سویل به واسطه نفوذ و تاثیر فرهنگی ایبری- اسلامی موروها و همچنین به خاطر قصر رویال آلکازار (Royal Alcázar) بسیار معروف و مشهور است. قصر و دژ الحمرا (The Alhambra) که در تپه های گرانادا قرار گرفته قصری زیباست که مردم شهر را از هجوم بیگانگان حفظ می نماید. کوردوبا زمانی یکی از شهرهای رومی بود و بعدها مرکز مهم فرهنگ اسلامی و یهودی گشت. این شهر به خاطر مسجد جامع قرطبه یا مزکیتا (La Mezquita de Córdoba) که به قرن دهم باز می گردد نیز بسیار معروف است.

اسپانیا جاهای تاریخی بسیار عالی برای دیدن دارد


2. آب و هوای اسپانیا بسیار متنوع است، پس آماده باشید
اسپانیا برای بیشتر مناطق و بخش ها آب و هوای بسیار عالی دارد اما منطقه به منطقه متغییر است. سرزمین های داخل کشور دارای تابستان های خشک و بسیار گرم و زمستان هایی سرد به همراه باران در فصول بهار و پاییز هستند. در شمال اسپانیا و در امتداد اقیانوس اطلس تابستان های گرم و زمستان های ملایم و معتدل به همراه باران فراوان در فصول پاییز و زمستان را شاهد خواهید بود. سواحل جنوبی مدیترانه از نور آفتاب فراوان و باران کم برخوردار است، بنابراین برای تابستانی سوزان آماده شوید.

3. بهترین زمان سفر به اسپانیا فصل های خلوت و خارج از زمان شلوغی است
اگر می خواهید که با جمعیت فراوان گردشگران روبرو نشوید و کشتی نگیرید پس طی فصول بهار، پاییز و زمستان یعنی فصل های بین زمان اوج سفر از اسپانیا دیدن کنید. سواحل مدیترانه در فصل تابستان بسیار گرم است! فصل خلوتی در جهتی دیگر نیز بسیار باارزش است زیرا در این فصل قیمت هتل ها نیز بسیار ارزان هستند.

4. گشت و گذار در اسپانیا مثل آب خوردن است
سیستم حمل و نقل عمومی اسپانیا بسیار ایمن و قابل اعتماد است. شما می توانید از بین گزینه های بسیار مانند رِنفه (Renfe)، سیستم درجه یک ریلی اسپانیا، اتوبوس ها، مترو در شهرهای بزرگ و همچنین خطوط هوایی داخلی یکی را انتخاب کنید.
رِنفه معمولا بهترین شیوه برای رفتن از شهری به شهر دیگر برای شماست. این سیستم بسیار سریع، قابل اعتماد و مقرون به صرفه می باشد. این سیستم ویژگی های بسیار از قبیل سرعت بالا، نظم و خطوط ریلی در حومه شهرها را به شما ارائه می کند. می توانید برای این که بلیط ارزان تری داشته باشید از قبل آن را رزرو کنید مخصوصا قطارهای تندروی ای وی ئی (AVE) که نیازمند رزرو از سوی شماست.

نکته: زمانی که در حال سفر هستید همیشه مقداری یورو نقد به همراه داشته باشید زیرا همه سیستم های حمل و نقل دارای سیستم پرداخت با کارت بانکی نیستند.

4. گشت و گذار در اسپانیا مثل آب خوردن است


5. بسیاری از مغازه داران برای چرت بعد از ناهار مغازه های خود را تعطیل می کنند
بله، چرت بعد از ناهار واقعیت دارد و با توجه به مغازه و شهر بعضی از آن ها در طول روز مغازه های خود را می بندند. چرت بعد از ناهار مثل سابق شایع نیست اما این رسم هنوز هم زنده و پابرجاست. در طی چرت بعد از ناهار مغازه دارها معمولا مغازه های خود را بین ساعت 2 تا 5 عصر می بندند. اما نگران نباشید، بعضی از سوپرمارکت ها و فروشگاه ها در شهرهای بزرگ و مناطق گردشگری در تمام طول روز باز هستند.

5. بسیاری از مغازه داران برای چرت بعد از ناهار مغازه های خود را تعطیل می کنند


6. پول رایج و کارت های اعتباری
پول رایج اسپانیا یوروست و بسیاری از مغازه ها، رستوران ها و هتل ها نیز کارت اعتباری قبول می کنند. شما می توانید از هر دستگاه خودپردازی یورو بگیرید اما مواظب باشید و سعی کنید که از دستگاه های خودپرداز مطمئن و آن هایی که در داخل بانک هستند استفاده کنید. همیشه مقداری پول نقد به همراه داشته باشید تا بتوانید از مغازه هایی که کارت اعتباری قبول نمی کنند نیز خرید کنید.

6. پول رایج و کارت های اعتباری


7. انعام دادن
انعام دادن زیاد در اسپانیا مرسوم نیست اما زمان هایی هستند که از شما توقع می رود انعام بدهید. رسم شایع اسپانیا این است که در کافه پول یورو خود را گرد کنید و یا برای غذایی اعیانی 10 درصد انعام بگذارید و یا زمانی که احساس می کنید سرویس دهی به شما بسیار استثنایی بوده، انعام دهید. قبل از انعام دادن مطمئن شوید که در صورتحساب نهایی هزینه سرویس دهی درج نشده باشد. گرد کردن کرایه تاکسی نیز متداول است.

7. انعام دادن


8. اسپانیا یکی از امن ترین کشورهای اروپا برای سفر است
اسپانیا در بین 10 درصد برتر امن ترین کشورهای دنیا قرار دارد اما همانند هرجای ناآشنای دیگر شما نیاز دارید تا از دور و اطراف خود آگاه شوید و برای اطمینان حاصل کردن از این که در جای امنی اقامت دارید، احتیاط های لازم را به عمل آورید. جیب بری و کلاه برداری حتما اتفاق می افتند پس همیشه برای جلوگیری از اتفاق های بد به شکلی ماهرانه عمل کنید. در مورد امنیت اسپانیا نیز بیشتر مطالعه بفرمایید.


نکاتی که قبل از سفر به اسپانیا باید بدانید



9. شهر سویل مامن و محل فلامِنکوست
برای یک شب که به این زودی ها به دست فراموشی سپرده نخواهد شد، حتما در سویل به تماشای فلامنکو بنشینید، سویل بی شک بهترین مکان در اسپانیا برای لذت بردن از این شکل پرانرژی از هنر است. اجرای فلامنکو طی قرن ها از شعرهای ساکنان کولی روم به وجود آمده و دست به دست شده است. برای دیدن اجرای واقعی و بی نظیر فلامنکو به تالار ایل تابلائو فلامنکو لوس گالوس (El Tablao Flamenco Los Gallos) بروید. اگر هم می خواهید همرنگ جماعت محلی شوید، یادتان نرود تا در پایان هر بخش فریاد اُله سر دهید.

9. شهر سویل مامن و محل فلامِنکوست


10. جشنواره های اسپانیا را باید دید
اسپانیا جشنواره های باشکوه بسیاری دارد و شما در طول سال می توانید شاهد این جشنواره ها باشید. دو جشنواره ذیل از جشنواره های مفرح و سرزنده ای هستند که می توانید به لیست کارهای خود اضافه کنید:

جشنواره مسیر تاپاس در فرگیلیانا: فرگیلیانا در ماه اوت جشنواره بزرگی برپا می کند تا تنوع غذایی، موسیقی و هنر خود را جشن بگیرد. بهترین بخش این جشنواره، مسیر تاپاس است که می توانید با پرداخت نفری 2 یورو این مسیر را طی کنید.

جشنواره گوجه فرنگی تومانتینا در بونیول: بونیول میزبان برترین مبارزه غذایی در ماه اوت است، جایی که هزاران نفر برای شرکت در مبارزه گوجه فرنگی توماتینا به بونیول می روند.

10. جشنواره های اسپانیا را باید دید


11. اسپانیایی ها عاشق فوتبال خود هستند
پیدا کردن هوادارانی متعصب تر از اسپانیایی ها در هرجای این دنیا کار بسیار مشکلیست. ورزش مورد علاقه آن ها بی شک فوتبال است. تیم های بارسلونا و رئال مادرید بزرگ ترین باشگاه های اسپانیا هستند و بازی های خانگی آن ها پر از هیجان می باشد. آن ها بازی های خانگی خود را در دو استادیوم معروف اروپا یعنی نیو کمپ و سانتیاگو برناووئو برگزار می کنند.

11. اسپانیایی ها عاشق فوتبال خود هستند


12. یاد گرفتن چندین لغت ضروری اسپانیایی به دردتان می خورد
بسیاری از اسپانیایی ها جز در مناطق گردشگری به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند. در هر حال اگر به دنبال جوانان اسپانیایی بگردید ممکن است بیش تر به شما کمک کنند چون در مدارس خود زبان انگلیسی را یاد گرفته اند.

بهتر است جملات و عبارات زیر یاد بگیرید:
Hola – “Hello” سلام
Buenos días – “Good morning.” صبح بخیر 
Buenas noches – “Good evening.” عصر بخیر 
Cómo está? – “How are you? حالتون چطوره ؟ 
Habla inglés? – “Can you speak English?” می توانید انگلیسی صحبت کنید؟ 
Dónde está___? – “Where is___?” کجاست  ؟ 
Dónde hay un restaurante? – “Where is a restaurant?” رستوران کجاست؟ 
Dónde está el baño? – “Where is the restroom?” دستشویی کجاست؟ 
Puede ayudarme? – “Can you help me?” می توانید به من کمک کنید؟ 
Por favor – “Please” لطفا 
Cuanto cuesta? – “How much is it?”  چنده ؟ 
La cuente, por favor – “The bill, please”. صورتحساب لطفا 
نکته:در زمان گشت و گذار برای ترجمه جملات خود از ترجمه گوگل استفاده کنید.

13. غذاهای اسپانیایی جانانه و با شکوه هستند
اگر خواستید بهترین و برجسته ترین غذا اسپانیایی در اسپانیا را انتخاب نمایید حتما پائلا را امتحان کنید و اگر به دنبال بهترین پائلا در اسپانیا هستید پس به سمت والنسیا خانه اجدادی این غذا حرکت کنید. سعی کنید پائلا اصل والنسیا را در رستوران های محلی این شهر امتحان کرده و دستور پخت اصلی آن را با خود به خانه ببرید تا بارها و بارها طعم این تجربه عالی را زنده نمایید.

13. غذاهای اسپانیایی جانانه و با شکوه هستند


14. تولِدو به واسطه فولادش معروف است
تولدو شهری با فرهنگ متفاوت است، اما فولاد آن به واقع این شهر را روی نقشه مهم کرده است. برای قرن هاست که بهترین شمشیرها در جهان در این شهر ساخته می شوند اما امروزه آهنگران تولدو نمونه های کپی و عینا سلاح ها را می سازند. در تور کارگاه معروف ماریانو زامورانو (Mariano Zamorano) شرکت کنید، جایی که می توانید شمشیری جالب را برای خاطره سازی در تولدو برداشته و به دست بگیرید.

14. تولِدو به واسطه فولادش معروف است







نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله

دیدنی ترین روستاهای جهان، بر اساس دفتر گردشگری سازمان ملل

همه مناطقی که در این لیست هستند، مقاصد جذاب و تاریخی با شگفتی های طبیعی خیره کننده مانند کوه ها، صخره های کنار دریا، پارک های ملی و غیره را شامل می شوند. در اینجا نگاهی دقیق تر به 11 مورد به تازگی اضافه شده می اندازیم که نظر ما را به خود جلب کرد.

متن کامل مقاله

با بهترین کشورهای اروپایی برای یادگیری زبان، بر اساس نظرسنجی ها آشنا شوید

با نزدیک شدن به سال جدید و تصمیمات جدیدی که در ذهن می آیند، یادگیری زبان یکی از مواردی است که اغلب در بسیاری از لیست های شخصی افراد ظاهر می شود. کارشناسان سفر و موسسات زبان مرتبا نظرسنجی‌ هایی را در مورد بهترین مقاصد برای انجام این کار منتشر می‌کنند و این واقعیت ساده را تکرار می‌کنند که در دنیای به هم پیوسته و «جهانی‌ شده» ما، توانایی برقراری ارتباط به بیش از یک زبان، فرصت‌ ها، تجربیات و درک جدیدی را برای ما فراهم می‌ کند.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید