• کشورها
  • شهرها
  • هتل ها
  • رستوران ها
  • مراکز دیدنی
  • مراکز خرید
  • سرگرمی ها
  • بازدیدهای اخیر
  • سراسر جهان


آیا می توانید این شهرها را با جاهای دیدنی معروفش حدس بزنید؟ (قسمت دوم)

  تاریخ ارسال : ۱۳۹۸/۴/۱۶   تعداد بازدید : 2229   گروه مطلب : دیدنی ها

جنگل شهری
این پایتخت آفریقایی دقیقا نزدیک یک پارک ملی بسیار بزرگ و گل و گشاد قرار دارد.

جنگل شهری


پارک ملی نایروبی، نایروبی، کنیا
پارک ملی نایروبی فقط 6 کیلومتر از مرکز شهر نایروبی در کنیا فاصله دارد. این پارک با وسعت 116 کیلومتر مربع مکانی برای زندگی شیرها، فیل ها، زرافه ها و بقیه حیوانات است. تمام این حیوانات در حصارهای الکتریکی نگهداری می شوند. همه و همه لحظه هایی دیدنی به وجود می آورند، صحنه چریدن گورخرها رو در روی شهری مدرن با 3 میلیون جمعیت بسیار جالب و دیدنیست.

پارک ملی نایروبی، نایروبی، کنیا


ساختن پل ها
این پل سنگی، شاهراهی حیاتی برای افراد محلی و گردشگران در این منطقه از شهر را فراهم آورده است.

ساختن پل ها


پل ریالتو، ونیز، ایتالیا
پل ریالتو، قدیمی ترین پل در ونیز ایتالیاست که از روی گرند کانال رد می شود. این پل که در سال 1591 ساخته شد، منظره ای باشکوه را جلوی چشم گردشگران می آورد، منظره ای که در طی قایق سواری با قایقان ونیزی و زمانی که از کانال های این شهر عبور می کنند، می بینند.

پل ریالتو، ونیز، ایتالیا


قلعه آبنباتی رنگ
گنبدهای رنگارنگ پیازی شکل این قلعه را در سرتاسر دنیا به عنوان نمادهای این شهر و این کشور می دانند.

قلعه آبنباتی رنگ


قلعه سنت باسیل، مسکو، روسیه
قلعه سنت باسیل مسکو در میدان سرخ از سال 1561 پابرجاست و تغییرات بسیاری در حکومت و حتی پرخاشجویی رسمی نسبت به مذهب را از سوی حکومت اتحاد جماهیر شوروی متحمل شده است.

قلعه سنت باسیل، موسکو، روسیه


پایتخت کشور
این جزیره بخاطر تاریخ، موسیقی، غذا و محصولات تنباکوی خاص و ویژه اش بسیار مشهور است. ساختمان دولت این کشور در قلب پایتخت قرار دارد.

پایتخت کشور


اِل کاپیتیلیو (El Capitolio)، هاوانا، کوبا
ساخت ساختمان اِل کاپیتیلیوی کوبا در سال 1929، حدود 17 میلیون هزینه در برداشت. این مکان یکی از پربازدیدترین مکان های کوباست. در سال 2018، این ساختمان پس از هشت سال بازسازی دقیق و ظریف مجددا بازگشایی شد.

اِل کاپیتیلیو (El Capitolio)، هاوانا، کوبا


رویارویی گذشته و حال
این قصر قدیمی نه تنها نماد این شهر بلکه نماد کل کشور است.

رویارویی گذشته و حال



قصر اُساکا، اُساکا، ژاپن
قصر اُساکا روی تپه ای قرار دارد و احاطه شده با مدرنیته ی شهر است طوری که کاملا با سایر بافت شهر متمایز و از دور مشخص است. این بنا در دوران اِدو و در سال 1583 بنا شد و تابحال چندین بار بازسازی شده است. یک خندق و حدود 600 درخت گیلاس دور تا دور این قصر هستند.

قصر اُساکا، اُساکا، ژاپن


آبشار شهری
این کلان شهر یکی از آخرین مکان هاییست که شما توقع یافتن آبشار در آن را دارید. نقطه اتصال اصلی این آبشار به شهر، شکل نعلی آن است.

آبشار شهری


دیوار آب (Water Wall)، هاستون، تگزاس
دیوار آب در نزدیکی گالریا مال، بهترین مکان در هاستون تگزاس برای گرفتن عکس های یادگاریست. این فواره یو شکل 19.5 متری، پارکی زیبا را فراهم کرده که محیطی دنج برای افراد محلی و بازدیدکنندگان به وجود آورده است.

دیوار آب (Water Wall)، هاستون، تگزاس


چنین ارتفاع زیادی
سابقا این ساختمان بلندترین برج دنیا و یکی از هفت عجایب نوین جهان از سوی جامعه مهندسان شهری آمریکا در نظر گرفته شده بود.

چنین ارتفاع زیادی
برج سی اِن، تورنتو، کانادا
برج سی اِن، بلندترین سازه غیر متصل و آزاد در نیمکره غربی، در تورنتوی کانادا و در امتداد ساحل دریاچه آنتاریو قرار دارد. ارتفاع این سازه 600 متر و دارای مرتفع ترین رستوران و کافه تریاست.

برج سی اِن، تورنتو، کانادا


دروازه ای به شرق
این دروازه که سابق نماد تقسیم و جداسازی بود، حالا به عنوان مکانی دیدنی برای اتحاد این پایتخت اروپایی دیده می شود.

دروازه ای به شرق


دروازه براندِنبرگ (Brandenburg Gate)، برلین، آلمان
دروازه براندِنبرگ، معروف ترین مکان دیدنی در برلین آلمان است. اینجا همان مکانیست که رولاند ریگان به گورباچف گفت این دیوار را خراب کن. بعد از فروپاشی این دیوار، صدها هزار نفر از مردم زیر این دروازه جشن گرفتند.

دروازه براندِنبرگ (Brandenburg Gate)، برلین، آلمان


سرگرم و خشنود
این ساختمان صورتی محل بسیاری از لحظات مهم در تاریخ این پایتخت ساحلی آمریکای جنوبیست.

سرگرم و خشنود


کاساروسادا (Casa Rosada)، بوینس آیرس، آرژانتین
ساختمان سرخ کاساروسادا با بالکن های زیبایش در بوینس آیرس آرژانتین، بخاطر سخنرانی معروف اِوا پِرون برای مردم زیر پلازا دی مایو معروف است. این ساختمان مجلل محل دفتر رئیس جمهور آرژانتین و همچنین موزه می باشد.

کاساروسادا (Casa Rosada)، بوینس آیرس، آرژانتین


فقط قرمز می بینم
این دژ سلسله مغول هم از لحاظ منظره بسیار زیبا و هم از لحاظ سیاسی برای این کلان شهر جهان بسیار نمادین است.

فقط قرمز می بینم


دژ سرخ، دهلی، هند
دژ سرخ در دهلی هند قرار دارد. این بنا از ماسه سنگ سرخ درست شده و به خاطر نمایش خلاقانه از سبک معماری مغول ها، در یونسکو ثبت جهانی شده است. این قصر محل زندگی امپراطوران مغول بود تا زمانی که این کشور سقوط کرد و تحت حکومت امپراطوری بریتانیا قرار گرفت.

دژ سرخ، دهلی، هند


تا جایی که چشم کار می کند هنر است
این قصر سلطنتی سابق هم اکنون با 3 میلیون قطعه عتیقه بعد از موزه لوور، دومین موزه هنر دنیاست.

تا جایی که چشم کار می کند هنر است


وینتِر پَلِس یا کاخ زمستانی (Winter Palace)، سن پترزبورگ، روسیه
کاخ وینتِر یا کاخ زمستانی در سن پترزبورگ، قبلا قصر امپراطوری بود که طی انقلاب روسیه در سال 1917 مورد یورش قرار گرفت. امروزه، این مجموعه سبز رنگ محل موزه اِرمیتاژ، مکانی با بسیاری از اشیا جمع آوری شده توسط تزارهای روس و خانواده امپراطوری است.

وینتِر پَلِس یا کاخ زمستانی (Winter Palace)، سنت پترزبورگ، روسیه


یا بزرگ شو یا برو خونه
بلندترین آسمان خراش آمریکای لاتین در مقابل رشته کوه های آند در این شهر رنگارنگ، سر به فلک کشیده است.

یا بزرگ شو یا برو خونه


گران توره سانتیاگو یا برج بزرگ سانتیاگو (Gran Torre Santiago)، سانتیاگو، شیلی 
یکی از بزرگترین شهرهای آمریکای لاتین، سانتیاگوست که در سال 1541 پایه گذاری شد و محل برج سانتیاگو است که حدود 30 متر ارتفاع دارد. معماری مدرن سانتیاگو با ساختمان های تاریخی مرکز شهر، پارک های آرام کنار تپه و مناظر منحصر به فرد اطراف در تضاد است.

گران توره سانتیاگو یا برج بزرگ سانتیاگو (Gran Torre Santiago)، سانتیاگو، شیلی


یک عالم چیز سر میز آوردن
این شهر ساحلی آفریقا در سایه کوه های سر صاف قرار دارد. این مکان دیدنی پس زمینه ای برجسته و همچنین چشم اندازی زیبا دارد که بازدید کنندگان می توانند با پیاده روی یا سوار شدن بر ترامواهای برقی از آنجا دیدن کنند.

یک عالم چیز سر میز آوردن


کوه تِیبِل (Table Mountain)، کیپ تاون، آفریقای جنوبی
کیپ تاون قدیمی ترین شهر آفریقای جنوبیست که از دو طرف با کوه تِیبِل احاطه شده است. این کوه بجای یک قله نوک تیز، 3220 متر دشت پهن دارد. کیپ تاون مقصد معروفی برای تعطیلات است زیرا در مجاورت مناظر طبیعی زیبا و همچنین حیات وحش آفریقا قرار دارد بطوریکه می توانید با گشت های سافاری به دیدن این مناطق بروید.

کوه تِیبِل (Table Mountain)، کیپ تاون، آفریقای جنوبی


چشم اندازی سبز رنگ 
این پایتخت اروپایی بخاطر تاریخچه موسیقی و قصرهای امپراطوریش بسیار معروف است. یکی از این قصرها گنبدی سبز رنگ مسی فام دارد.

چشم اندازی سبز رنگ


قصر هُفبورگ (Hofburg Palace)، وین، اتریش
وینِ اتریش به واسطه غذاهایش، هنر و تاریخچه اش بسیار معروف است. این شهر زادگاه آهنگسازان بزرگ جهان یعنی موزارت و بتهوون و همچنین محل استقرار پادشاهی هابسبِرگ، سازنده چندین قصر امپراطوری پیرامون این شهر است. معروف ترین و برجسته ترین، مجموعه قصر هُفبورگ می باشد.

قصر هُفبورگ (Hofburg Palace)، وین، اتریش


تاریخی غنی
این جزیره و پایتخت آمیخته ای از فرهنگ و کلیساها و دژهای زمان استعمار است که در کنار آسمان خراش های مدرن و سواحل پرهیاهو قرار گرفته اند.

تاریخی غنی


کلیسای سن آگوستین، مانیلا، فیلیپین
مانیلا پایتخت فیلیپین و پرجمعیت ترین شهر دنیاست. این کلان شهر مدرن آسیایی به واسطه ساختمان های استعماری اسپانیایی در بافت قدیمی این شهر، شامل کلیسای سن آگوستین، بسیار معروف است. کلیسای سن آگوستین در یونسکو ثبت جهانی شده است. هر کشوری زیبایی خاص خود را دارد، اما طبق نظر مسافران، اینجا زیباترین کشور در جهان است.

کلیسای سن آگوستین، مانیلا، فیلیپین


منبع: theactivetimes





نظرها

هنوز نظری در این مورد درج نشده است.
محبوبترین مراکز دیدنی
ایران گردی
محبوبترین دیدنی های ایران

مقاله های گردشگری

پربازدیدترین کشورهای جهان در سال 2023 را بشناسید

آیا هنگام جستجو در میان محتواهای مربوط به سفرهای هیجان انگیز در رسانه های اجتماعی، فکر می کنید که همه در حال سفر به مکان های مشابه هستند؟ خوب اگر اینطور است باید دوباره فکر کنید. داده‌های آخرین گزارش سفر جهانی در "بازار جهانی سفر"، همه چیزهایی را که باید در مورد پرتقاضاترین کشورهای جهان بدانید را نشان می‌دهد. بیایید باهم نگاهی به آنها بیندازیم.

متن کامل مقاله

معرفی 10 مکان در آسیا برای بازدید در ماه مارچ

سفرهای جدیدی که در این ماه محبوب هستند، سفر اورینتال اکسپرس از میان آسیا است که در فوریه امسال همراه با جشنواره‌ های محلی، کنسرت تیلور سویفت و نمایشگاه‌ های فرهنگی در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا نپال، باز می‌ گردد. در حالی که جمعیت در سریلانکا در این زمان کم شده و جای خود را به سواحل خالی می دهد، ژاپن از مسافران خود استقبال می کند.

متن کامل مقاله

با 6 مورد از بهترین سفرهای قطار کوهستانی در جهان آشنا شوید

کوه‌ های باشکوه، دره‌ های رودخانه‌ دار و دریاچه‌ های یخی در این مسیرهای راه‌ آهن مرتفع منتظر شما هستند. از یک ماجراجویی مجلل و چند روزه در پرو گرفته تا یک سفر کوتاه از مرز سوئیس به ایتالیا، همه این مسیرهای ریلی یک چیز مشترک دارند و آن مناظر کوه های سر به فلک کشیده است.

متن کامل مقاله



خبرنامه توریستگاه
توریستگاه را در تلگرام دنبال کنید